Permalänk
Medlem

Tips på ny telefon

Har börjat kolla på en ny telefon, då min gamla desire har gjort sitt och är redo för pension:-)

Har kollat lite på Samsung galaxy nexus och Samsung galaxy sII, men har svårt att bestämma mig så jag tänkte kolla om nån har nått bra tips:-)

Allt med android är intressant, helst nån hi-end lur, ingen budget telefon, INGEN IFÅN:-)

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har du kollat på t.ex Lumia eller nokia N9? Eller är du fast vid android?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Vill du köpa en just nu kan du ju kolla på Galaxy Nexus, Galaxy S2 eller Motorola Razr. Annars kommer det nya modeller framöver som verkar spännande; Sony Experia S mm. I slutet av februari är det MWC, en stor mässa, där de flesta av vårens storsäljare kommer att presenteras. Galaxy S3 dröjer troligen längre dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Har du kollat på t.ex Lumia eller nokia N9? Eller är du fast vid android?

Har testat båda två, och kom fram till att det inte var nått för mig:-P

Men gillade inte android i början heller så kan ju va kul o testa nått nytt:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Vill du köpa en just nu kan du ju kolla på Galaxy Nexus, Galaxy S2 eller Motorola Razr. Annars kommer det nya modeller framöver som verkar spännande; Sony Experia S mm. I slutet av februari är det MWC, en stor mässa, där de flesta av vårens storsäljare kommer att presenteras. Galaxy S3 dröjer troligen längre dock.

Det är precis det jag också tänkt på, är kanake bäst att vänta till april, maj nångång och se va det kommer för spännande grejer:-)

Permalänk
Medlem

Galaxy nexus eller kanske en Note om du vill ha en lite större telefon. Ska själv köpa en Note så snabbt jag kan.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swanden:

Galaxy nexus eller kanske en Note om du vill ha en lite större telefon. Ska själv köpa en Note så snabbt jag kan.

Har även testat den och den var lite väl stor:-P jobbar som snickare och note:en gick inte ner i mobilfickan annars en intressant telefon:-)

Bara jag som tycker att alla mobiler på marknaden (med android) har i stort sett samma specs, bara olika stora skärmar i princip:-P

Permalänk
Medlem

jag har en nexus s, skulle verkligen rekommendera samsungs/google mobilerna över ALLA andra android-baserade mobilerna. (hela nexus serien.) inte bara för att du kommer få de senaste uppdateringarna utan också att du kan roota och sedan ändra i princip allt utan bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

jag har en nexus s, skulle verkligen rekommendera samsungs/google mobilerna över ALLA andra android-baserade mobilerna. (hela nexus serien.) inte bara för att du kommer få de senaste uppdateringarna utan också att du kan roota och sedan ändra i princip allt utan bekymmer

Har aldrig förstått varför man rootar telefonen, har inte varit så intresserad förut men börjar bli, vad är det som blir så mkt bättre om man rootar?:-P

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Har aldrig förstått varför man rootar telefonen, har inte varit så intresserad förut men börjar bli, vad är det som blir så mkt bättre om man rootar?:-P

låt oss säga att du vill få ut mer prestanda utav din mobil, då kan man, genom att roota få adminstrations rättigheter a.k.a SUPERUSER!!!

du kan också installera community-gjorda ROMS (operativ system) och kernels m.m ja, möjligheterna är oändliga. du kan installera ubuntu m.fl.
att roota är som att öppna upp mobilens kärna.

här är några saker som du kan göra.

-byta rom
-ändra DPI på skärmen
-göra så att din mobil syns som en annan mobil (min nexus s är synlig som den nya NEXUS)
-överklocka!!! (min nexus s är överklockad från 1ghz (1000mhz) till 1.4ghz (1400mhz)
-underklocka för att spara batteri
-ändra statusbar
-använda program som bara funkar med root!
-och massa mer!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är at in och pilla med en Nokia lumia 800. Har en lumia som jag är mycket nöjd med. Mycket smidig trevlig smartphone!

//Zeni

Skickat från min Nokia lumia 800

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

låt oss säga att du vill få ut mer prestanda utav din mobil, då kan man, genom att roota få adminstrations rättigheter a.k.a SUPERUSER!!!

du kan också installera community-gjorda ROMS (operativ system) och kernels m.m ja, möjligheterna är oändliga. du kan installera ubuntu m.fl.
att roota är som att öppna upp mobilens kärna.

här är några saker som du kan göra.

-byta rom
-ändra DPI på skärmen
-göra så att din mobil syns som en annan mobil (min nexus s är synlig som den nya NEXUS)
-överklocka!!! (min nexus s är överklockad från 1ghz (1000mhz) till 1.4ghz (1400mhz)
-underklocka för att spara batteri
-ändra statusbar
-använda program som bara funkar med root!
-och massa mer!

Tack för svar:-)

Blir att testa på desiren när ny är inhandlad:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeni:

Mitt tips är at in och pilla med en Nokia lumia 800. Har en lumia som jag är mycket nöjd med. Mycket smidig trevlig smartphone!

//Zeni

Skickat från min Nokia lumia 800

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är app-utbudet på dom? Har bara pillat i ca en kvart och jag var faktiskt väldigt skeptisk till os:et, men är säker bara en vanesak:-)