Logitech lanserar Touch Mouse 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Nej, hade så varit fallet så skulle dom nog inte sälja en enda mus. Vilar du med fingrarna så händer ingenting. Det är inte förrän du "klickar" snabbt upp och ner som den registrerar en rörelse. Sen kan man säkert ställa in alla möjliga grejer med mjukvaran som följer med. Det ska alltså funka mer eller mindre som en riktig mus, annars vore det hål i huvudet.

Sedan skulle nog denna teknik i både möss och tangentbord vara riktigt användbar i kontorsmiljöer, allt skulle plöttsligt bli knäpptyst Många skulle nog uppskatta det medan andra tycker att det är mysigt med klick och tangentljud.

Jag vet inte om du märker det själv men handen och fingrarna ligger inte helt stilla på musen. Man flyttar lite på handen, man flyttar på fingrarna lite gran då och då, man ändrar hållningen av musen lite då och då.
Jag är säker på att touchfunktionen kommer leda till att man svär över att man klickat på nåt man inte ville bara för att man nuddat ytan.

Permalänk
Medlem

Gillar designen dom får till på sådana här touchmöss, dom blir ju väldigt stilrena. Sen sett till användandet är dom väl mindre lyckade, haft mina frustrerande stunder med Apples magic mouse ^^ själva användandet hade nog varit okej om den inte aktiverat en massa funktioner av misstag när man använder den(typ exposé, visa skrivbordet etc), och misstänker att det kan bli något liknande med denna.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

så den är inte blå tand utan kräver en extra låda? skulle tycka att detta är för en laptop men om man behöver kåppla in extra saker går det ju inte.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att Apple är så populärt att:

a) när Apple skapar något
b) så vill andra följa efter.

Trots att folk säger att de hatar Apple så är det många som har en dator från Apple som "älskarinna" vid sidan av en Windowsdito och folk har inga skrupler utan vänsterprasslar hej vilt!:P Man kanske skulle kalla dom vänsterprasslande personerna för "Hej vilt", ungefär som att man hälsar på ett vilt djur ute i skogen, Hej vilt!:D

flamebait raderad
Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Elcentralen:

så den är inte blå tand utan kräver en extra låda? skulle tycka att detta är för en laptop men om man behöver kåppla in extra saker går det ju inte.

Låda? Nä, Unifying-mottagaren är inte direkt stor...

Sen är det inte alla laptops som har Bluetooth ändå. I min erfarenhet brukar det fungera rätt så illa med Bluetooth-mus.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Haha hand tvålar

Permalänk
Medlem

Tänk er att spela Counter-strike, Call of Duty eller Battlefield 3 med den musen *spy*

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Det som är sjysst med touch-möss är ju att klickljudet försvinner vilket är helt underbart för de som sitter i samma rum som en själv. Sen hur det funkar rent praktiskt var man ska lägga hand och fingrar och sånt vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Trevligt att Apple är så populärt att:

a) när Apple skapar något
b) så vill andra följa efter.

Trots att folk säger att de hatar Apple så är det många som har en dator från Apple som "älskarinna" vid sidan av en Windowsdito (som jag personligen inte skulle kalla för dator, men eftersom alla andra tydligen gör det så är det väl det:)) och folk har inga skrupler utan vänsterprasslar hej vilt!:P Man kanske skulle kalla dom vänsterprasslande personerna för "Hej vilt", ungefär som att man hälsar på ett vilt djur ute i skogen, Hej vilt!:D

Precis så är det. När andra skapar något så kopierar Apple.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iguanodon:

Precis så är det. När andra skapar något så kopierar Apple.

Jag ser vart du är på väg, men jag låter bli!:) Jag sänker mig inte till samma nivå som dig!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

aldrig livet att jag skaffar en sån där. Steelseries sensei funkar fint för mina behov

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Jag ser vart du är på väg, men jag låter bli!:) Jag sänker mig inte till samma nivå som dig!:)<3

Nämn en produkt där Apple var först ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Nämn en produkt där Apple var först ?

Nämn några Appleprodukter som har blivit stora/kända/storsäljare/kalla-det-vad-du-vill där någon INTE har varit och försökt med samma typ av produkt.

Kan du nämna en produkt lik Apple Magic Mouse som va före. Antagligen har jag aldrig sett just den. Vilket gör att det är Apples förtjänst att den blivit användbar för slutkonsument. Sen om den fanns på papper som uppfinning hjälper varken dig, mig eller någon annan konsument.

Om jag ser något häftigt så vill jag ha den ganska snart.. Inte vill jag vänta på det där jätte lilla företaget beslutar sig för att lansera det om 3 år till företagsanvändande där maknadsföringen inte berör oss konsumenter.

Fotnot: Diskussionen kan fortsätta tills fingrarna är slut, men inte värd det. Jag klandrar inte nåt företag, men det här snacket om Apple är hyffsat störigt.

OnT: Jag säger som de flesta. Ser inte mig använda den här eftersom just feedbacken är så grymt skön. Lite samma skillnad som mellan tangentbord och touchscreen.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Den här musen passar inte mig för jag känner att jag vill ha någon typ av fysisk respons när jag klickar. Men jag tycker att det ser ut som en framtidsmus, riktigt läcker ovansida! Skulle inte förvåna mig om alla möss ser ut såhär senare. Förr var det otänkbart för mig att ha en mobiltelefon utan knappar men nu har jag ju en smartphone och det fungerar ju faktiskt riktigt bra. Kanske att jag ändrar inställning om ett år eller två kring möss också. Soft att kunna klicka på musen vart som helst för att skjuta osv.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Musikälskare

Talar inte ofta illa om Apple men deras tuch-mus är hemsk, synd att designen är så snygg ^^

Blir väll samma sak med denna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Nä, Magic Mouse gillar jag inte alls. Har en som jag inte använder, ersatte den med en vanlig gammal ful Logitechmus som funkar precis som jag vill i typ photoshop och illustrator. Magic trackpad (har en till tv-datorn) är däremot fantastisk för navigering och så (inte så bra till precisionsjobb). Magic Mouse försöker vara både en trackpad och en mus, men blir liksom varken eller. Men snygg är den ju föralldel.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Är det här verkligen en nyhet som intresserar någon på ett entusiastforum? Strömlinjeformad formgivning på bekostnad av usel funktionalitet. Man tar avsiktligen bort en finess (taktil feedback) som de allra flesta vill ha, även utanför nördkretsar. Vem är egentligen målgruppen här?

Permalänk
Medlem

Nja, möjligtvis till en notebook för lite allmänt surfande en stund, inget jag skulle sitta med hela dagarna eller spela med.
Blir ju ingen feedback alls på en touchmus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Trevligt att Apple är så populärt att:

a) när Apple skapar något
b) så vill andra följa efter.

Trots att folk säger att de hatar Apple så är det många som har en dator från Apple som "älskarinna" vid sidan av en Windowsdito (som jag personligen inte skulle kalla för dator, men eftersom alla andra tydligen gör det så är det väl det:)) och folk har inga skrupler utan vänsterprasslar hej vilt!:P Man kanske skulle kalla dom vänsterprasslande personerna för "Hej vilt", ungefär som att man hälsar på ett vilt djur ute i skogen, Hej vilt!:D

Du bara ber om flamewar och vad jag kan se längre ner från ditt inlägg så har det redan börjat lite.
Det verkar som att det inte längre bara är apple-hatarna som kommer till varje apple-tråd utan det börjar bli tvärt om också...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Känner igen från mac (:

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Det som är sjysst med touch-möss är ju att klickljudet försvinner vilket är helt underbart för de som sitter i samma rum som en själv. Sen hur det funkar rent praktiskt var man ska lägga hand och fingrar och sånt vet jag inte.

OFF TOPIC: Synd att "vi" tycker mekaniska tangentbord som låter ännu mer:p

ON TOPIC: Designen var inge vidare och jag skulle ha svårt för en mus med touch speciellt med tanke på att jag använder en "Razer Naga".
För mig blir det inget men det är roligt att se tekniken utvecklas.
Kanske kommer någonting som fungerar bättre med en "touch mus" än med en vanlig. Skulle kunna tänka mig att "scroll whell" funktionen blir bättre om den följer fingret bra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Genelec8030:

Är det här verkligen en nyhet som intresserar någon på ett entusiastforum? Strömlinjeformad formgivning på bekostnad av usel funktionalitet. Man tar avsiktligen bort en finess (taktil feedback) som de allra flesta vill ha, även utanför nördkretsar. Vem är egentligen målgruppen här?

Du svarar på din egen fråga. Det är en designprodukt inte ett arbetsverktyg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det är troligen något åt det här hållet som kommer bli populärt på större laptops och stationära datorer när Windows 8 släpps. Touch funkar fint på en 8" skärm, men att flaxa med armarna framför en 24-tummare hela dagarna blir lite jobbigt..

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Liknar en sån där sexleksak för kvinnor ^^ Vibrator ägg eller vad det heter.

Eh?
Geishakulor kanske?

De är betydligt mindre, jag lovar....

Permalänk
Avstängd

Jag kommer antagligen inte att köpa den.

Vet inte om den är bra eller dålig, men tycker ändå att det är kul att det finns fler än en tillverkare som gör den här typen av möss.

Permalänk
Medlem

"För strömförsörjningen står ett alternativt två AA-batterier för tre respektive sex månaders batteritid."

Bara jag som tycker det är oklart?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daemon85:

"För strömförsörjningen står ett alternativt två AA-batterier för tre respektive sex månaders batteritid."

Bara jag som tycker det är oklart?

Ett batteri = 3 månader
Två batterier = 6 månader

Frågor på det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Rekordmedlem

Intressant, det viktiga är hur den funkar, och det är troligen mest en mjukvarufråga, feedback går att ordna via ljud, på samma sätt som man gör i bilar. Själv hoppas jag att det kommer möss med många mer funktioner än idag, de har för få knappar lättåtkomligt och där kan touchfunktioner vara bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Är det här verkligen en nyhet som intresserar någon på ett entusiastforum? Strömlinjeformad formgivning på bekostnad av usel funktionalitet. Man tar avsiktligen bort en finess (taktil feedback) som de allra flesta vill ha, även utanför nördkretsar. Vem är egentligen målgruppen här?

Ja, tydligen är du ny här så... Jag vet inte, du kanske inte är så insatt på vad som lockar oss välkommen till forumet hur som helst.

Jag saknar imellanåt en mus som är helt ljudlös när man ibland vaknar på nätterna och inte kan somna om och sätter sig vid datorn och inte vill att klick-ljudet från musen ska väcka någon annan eller störa någon annan för den delen.. Sen är det faktiskt bekvämt med en sådan mus oavsett, om du inte testat, så gör det så förstår du också vad "nörd-känslan" i den är..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Eh?
Geishakulor kanske?

De är betydligt mindre, jag lovar....

Den här var ganska lik http://intimleksaker.com/sexleksaker/lelo-nea-p-1629.html

Kallas klitoris stimulator

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB