Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampann96:

Jävlar, hur mycket gick hela kalaset på i slutändan??

Men herregud, står minst 2 ggr på samma sida.

OT så är det en sjuk rigg som jag mer än gärna hade spenderat mina timmar datortimmar framför. Sitter just nu och funderar på en IPS-panel som nästa uppgradering.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

för att kunna leva på sin inkomst under resten av livet, alltså efter fotbollen, behöver man snabbt räknat ha runt 15 milj. så jag är klar. allt jag tjänar nu skulle jag i princip kunna spendera på skit...

Såååå då är frågan... Hej vill du bli min nya bästa vän:D?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

"Dum som jag är så råkade jag beställa 3st dell *vad de nu heter*"
Vad är det för fel på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopdeo:

Min borgerliga uppfostran säger mig att detta är destruktiv kapitalförstöring. Det är (mycket) mer än en total årsinkomst för en student och nästan vad en arbetare får ut efter skatt under ett år.

Kapitalförstöring tycker inte jag det är. Har man råd så varför inte? Killen kanske jobbar hårt för att få in slantarna!
Hade jag haft mycket deg hade jag också byggt en sån där rigg. Varför inte liksom? Man lär ha kul medans man lever. Att killen har 150 papp sparat på banken när han dör gör ju ingen nytta.
Allt handlar ju om vad man prioriterar. Jag hade kunnat haft en liknande dator men då hade jag inte haft en spritt ny Audi. Att blanda in en students årsinkomst har inget alls med killens bygge & göra.
Att trötta politiker åker taxi för mina skattepengar & liknande det är kapitalförstöring om nåt..

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Ah, ingen bild på klockan din nu? Det var synd.

Permalänk
Medlem

3a. Fruktansvärt dåliga bilder och slangen stämmer inte in i färgschemat.

Annars fin dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Kapitalförstöring tycker inte jag det är. Har man råd så varför inte? Killen kanske jobbar hårt för att få in slantarna!
Hade jag haft mycket deg hade jag också byggt en sån där rigg. Varför inte liksom? Man lär ha kul medans man lever. Att killen har 150 papp sparat på banken när han dör gör ju ingen nytta.
Allt handlar ju om vad man prioriterar. Jag hade kunnat haft en liknande dator men då hade jag inte haft en spritt ny Audi. Att blanda in en students årsinkomst har inget alls med killens bygge & göra.
Att trötta politiker åker taxi för mina skattepengar & liknande det är kapitalförstöring om nåt..

har du också en ny audi? vilken? jag har en r8

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Småpotatis i kapitalförstörelse om du jämför med andra "hobbys" som vissa rikare ägnar sig åt, såsom Yachter, Privatjets eller Ferrari

Dessutom finanserar denna hobbyn faktiskt utveckling av ny cutting edge IT hårdvara vilket är mer än man kan säga om de flesta andra!

Inte helt sant. Att (ny)rika slösar pengar på bilar kan visserligen ses som kapitalförstöring men å andra sidan kan en dyr Yacht (och även vissa bilar) användas som symboliskt kapital (typ prestige) vilket kan ge enorma sociala och ekonomiska fördelar. En fin dator fungerar i princip bara som symboliskt kapital på det här forumet. Dessutom är andrahandsvärdet på en dator extremt lågt i jämförelse med såväl en lyxbil som en båt. Kapital är makt och att bränna pengar på ingenting kommer vederbörande förmodligen ångra om några år; i synnerhet om man är intresserad av att lämna något till efterlevande eller liknande. Fin dator dock - men jag hade dragit mig för att slänga så mycket pengar på en även om jag var miljardär.

Permalänk
Medlem

Lägga så mycket pengar på dator, TV och bil och ha en så kass kamera?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

har du också en ny audi? vilken? jag har en r8

Har en snikig A3 Sportsback 1,6 tdi, du ser den i avataren.
Lite skillnad mot en råtta!!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

tror att det är albin ekdahl ;D

Visa signatur

[Obsidian 650d] [Intel core i7 2600k] [P8Z68 V-PRO] [Radeon HD6970*2 CF] [Corsair Vengeance 4*4 GB]
[Intel h20 cpu-cooler] [Cooler Master Silent Pro 1000w] [Corsair Force GT SSD *2 120 GB, 90 GB]
[Samsung Bluray] [BenQ 24 "LED XL2410T 120 hz]

Permalänk
Medlem

FUUUUUUUUUU!!!!!!! *DREGGEL*

10/5

EDIT: Kanske ska skaffa ett sånt där XFX ställ för 3 skärmar? Sett något sånt i ett annat galleri, riktigt fett!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Underbart och se folk som går all in !

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

FUUUUUUUUUU!!!!!!! *DREGGEL*

10/5

EDIT: Kanske ska skaffa ett sånt där XFX ställ för 3 skärmar? Sett något sånt i ett annat galleri, riktigt fett!

har för mig att dom endast stöder upp till 27" men kan ha fel

EDIT: dom stödde endast 24" högst per skärm

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Totat overkill i onödan Dator är gammal om 2år.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Såg R8:an på bilden men trodde inte den var din Kan det vara en V10:an? Bara att gratulera!

Riktigt häftig burk Keep going och hjälp utvecklingen framåt.
Ska bli kul att se vad som kommer sen, kan knappt hålla mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Totat overkill i onödan Dator är gammal om 2år.

Spela roll? allt är gammalt efter 2 år.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Totat overkill i onödan Dator är gammal om 2år.

men så fort något nytt kommer ut så är det ju bara att köpa det. då borde den inte bli gammal?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Riktigt Häftig dator Acco
Skulle också vara coolt om du tog en bild på datorn med din Audi R8.

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

varför i HELVETE bytte du till det fula MSI kortet, den har ju mindre benefits än asuskortet !

Permalänk
Medlem

Grymt Acco! Riktigt häftigt med så dyra prylar

Permalänk
Medlem

Detta är inte en dator utan ett jävla monster

Permalänk
Medlem

Can I haz?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Entusiast

Suck my bloody ballsack! Nåja, Nani och grabbarna kör åttor runt din dator. Hjälpte de bygga sina nya riggar... fyra 7970 i allas burkar bl.a. Vi ska lana efter de krossat Scouserfool på lördag. Nanis place och BF3 hela natten!

Nä skämt åsido. Skön rigg... och har du råd så varför inte!

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Med ALLT kanske runt 150k med allt som jag har använt men sen valt bort.

Vad jobbar du med och hur mycket tjänar du? Herregud kollar man bara bakgrunden iphone 4s,bärbar dator,en 150k dator, 3 st 10k skärmar och en reservdator värd 15k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Vad jobbar du med och hur mycket tjänar du? Herregud kollar man bara bakgrunden iphone 4s,bärbar dator,en 150k dator, 3 st 10k skärmar och en reservdator värd 15k

Han skulle kunna jobba som städare & ändå ha dom där grejerna, handlar fortfarande om prioriteringar.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

måste jag ha något speciellt fix för att kunna köra 7680x1600 i mw3?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Fan va trevlig burk och trevlig bil Får man fråga vad dom jobbar som?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Varför kör du bara med hörlurar? Du kanske är omtänksam mot din omgivning bor du i lägenhet eller hemma hos dina föräldrar?
Seriöst du behöver en ordentlig ljudanläggning typ 7.2 högtalare en fet förstärkare. Då kan du nog maxa din spelupplevelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan va trevlig burk och trevlig bil Får man fråga vad dom jobbar som?

Antagligen så lite som möjligt.. det är när man har andra som jobbar åt en som man tjänar de stora pengarna.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.