Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G9
Musmatta: Steelseries, vet inte modell
Tangentbord: Steelseries 7G
Headset: Sennheiser PC350

Skulle kunna tänka mig ett nytt headset då det börjar bli slitet

Visa signatur

Sann livsglädje är att få göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. För så mycket pengar som möjligt. Åtta timmar varje vardag, med ledig helg.

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Naga Epic
Tangentbord: Razer Lycosa
Musmatt: Razer Vespula
Headset: Razer Carcharias
Högtalare: Logitech Z-2300

Visa signatur

Fractual Design Define XL - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Phenom II X6 1055T @ 3.5GHz - Antec Hühler H2O 920 - G.Skill 16GB 1600MHz Ripjaws Gaming - XFX Radeon HD 6950 CF - Fractual Design Newton R2, 1000W - Eyefinity

Permalänk
Medlem

Hörlurar: Sennheiser HD 448
Mikrofon: Steelseries Siberia
Mus: Logitech g400
Musmatta: Qpad ct Large
Tangenbord: Saitek Eclipse

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Sidewinder x4
Mus: Comfort mouse 6000, hade förut mx518
Hörlurar: Philips Shl 9560

Vill ha: Inget just nu.

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G500
Musmatta: Steelseries Qck (Har dock en SweC-matta påväg)
Tangentbord: Logitech Ultra-X Premium Black
Hörlurar: Sennheiser HD202
Mikrofon: Zalman ZM-MIC1

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Skullcandy lurar, Intellimouse Explorer 3.0, Microsoft tbord (inget high-end direkt) och en stor Edge musmatta.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Mus: Logitech G500.
Tangentbord: Sidewinder x4.
Musmatta:Steel QcK +

Vill Ha: Ny mus när jag hittar något bättre till min hand.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Qpad MK-80
Mus: Logitech G5
Headset: SteelSeries Siberia V2 (Byte när jag har råd )

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Mus: MS Sidewinder
Tangentbord: Truly Ergonomic (Röda för gaming, blå för allt annat)
Headset: Sennheiser RS180 + Logitech bordsmic
Musmatta: Ngn stor steelseries

Vill ha:
Mus: Razer naga
Headset: Ngt trådlöst, lessnade på sladdar efter att 5st steelseries 7h pajjat på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries Xai
Tangetbord: Corsair k90
Headset: Steelseries 5Hv2
Musmatta: Steelseries SK edition

Villl ha:
Nytt headsett - tips?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha 5-10 stycken av förstautgåvan (den silvergråa) Intellimouse Explorer 3.0, konsumerar en mus/2 månader.
Kanske en Razer Mamba men skulle gå tillbaka till 3.0 efter 2 dagar.

Något tangentbord med Cherry Red-switchar, QPAD kanske. Inga jävla makroknappar. Egentligen finns inte exakt det tangentbord jag vill ha... Det skulle se ut som ett Razer Lycosa, ha samma mediafunktioner som Logitech G11 och samma "under huven" som något Cherry MX Red :D.

Sen vill jag ha ett Sennheiser för 3k. Tack tomten!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Jag skulle vilja ha 5-10 stycken av förstautgåvan (den silvergråa) Intellimouse Explorer 3.0, konsumerar en mus/2 månader.
Kanske en Razer Mamba men skulle gå tillbaka till 3.0 efter 2 dagar.

Något tangentbord med Cherry Red-switchar, QPAD kanske. Inga jävla makroknappar. Egentligen finns inte exakt det tangentbord jag vill ha... Det skulle se ut som ett Razer Lycosa, ha samma mediafunktioner som Logitech G11 och samma "under huven" som något Cherry MX Red :D.

Sen vill jag ha ett Sennheiser för 3k. Tack tomten!

Kanske dags att gå en anger management kurs om du konsumerar en mus varannan månad?
Jag har 2 st explorer 3.0 första utgåvan, färgen utnött men dom fungerar klockrent bägge två.

Vet inte varför du jämför med en mamba bara för den är dyr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kanske dags att gå en anger management kurs om du konsumerar en mus varannan månad?
Jag har 2 st explorer 3.0 första utgåvan, färgen utnött men dom fungerar klockrent bägge två.

Vet inte varför du jämför med en mamba bara för den är dyr?

Nänä jag jämför inte med Mamba, jag har bara alltid velat ha den.

Problemet är bara att jag har just nu: Naos 500, Qpad 5K, R.A.T. 5 och 2 Deathadder. Jättenöjd första dagarna sen inser jag att 3.0 är mycket bättre.
Nejnej, förvisso slår jag musen i bordet men jag spelar inte direkt lugnt, kör CS med typ 1 i sens... Dessutom blir scrollen trött, så jag byter ut den istället för att ha värsta skiten. 150 kr i månaden på kringutrustning klarar jag

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]

Permalänk

Nuvarande
Mus: Logitech MX518 (kan inte bli mer nöjd med en mus, perfekt passform!)
Tangentbord: Microsoft sidewinder X4

Vill ha
Tangentbord, CM Storm Trigger. Inte släppt än, och kanske inte ens kommer i EU före 2013. Jag har letat efter ett mekaniskt tangentbord länge, men inte varit nöjd med komforten på de jag sett/provat hittills. Storm Trigger ser dock fantastiskt ut på alla sätt och vis, så det ska bli spännande! Tills dess gör mitt X4 sitt jobb tillräckligt bra

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nänä jag jämför inte med Mamba, jag har bara alltid velat ha den.

Problemet är bara att jag har just nu: Naos 500, Qpad 5K, R.A.T. 5 och 2 Deathadder. Jättenöjd första dagarna sen inser jag att 3.0 är mycket bättre.
Nejnej, förvisso slår jag musen i bordet men jag spelar inte direkt lugnt, kör CS med typ 1 i sens... Dessutom blir scrollen trött, så jag byter ut den istället för att ha värsta skiten. 150 kr i månaden på kringutrustning klarar jag

Jag är likadan med möss, jag letar efter en ersättare till mina kära 1800 dpi DeathAdders, men jag går alltid tillbaka till dom.
Dock letar jag mycket för jag vill ha en lite mindre mus, senaste inköpet var en kana som var rent skräp

Har följande hemma nu:
2x DA 3G
SS Kana
SS Xai
2x MX 518
G400
Logitech G1
3x Explorer 3.0
2x IMO 1.1
WMO
Mx300

Har även använt Qpad 5k,Naos 5000, Sensei, CM spawn under en period (lånat) men inget jag köpt.

Har nog lite mus och musmatte fetish, köpt alla möjliga möss sen jag var liten kid.

Sämsta musköpet genom tiden var Razer BOOMSLANG år 1998, 1000dpi KULMUS, har för mig den gick på över 1000kr, det var rätt mycket 1998 för en som var 13 år på den tiden
http://www.gamechronicles.com/gear/pc/razer/razer.htm Brevid världens hitills skönate mus, Logitech Mouseman Wheel!

Dock var det en klenod som jag tyvär gjorde mig av med, hade varit kul att ha kvar den

Permalänk
Administrativ avgift

Mus: Razer spectre
Musmatta: Roccat sense
Tangentbord: Razer marauder grymnt skönt tangentbord
Headset: 5hv2 7.1 Älskar det <3

Bara älskar detta <3333

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Nuvarande
Mus: Logitech MX518 (kan inte bli mer nöjd med en mus, perfekt passform!)
Tangentbord: Microsoft sidewinder X4

Vill ha
Tangentbord, CM Storm Trigger. Inte släppt än, och kanske inte ens kommer i EU före 2013. Varit ute efter ett bra mekaniskt länge, men inte varit nöjd med komforten på de jag sett/provat hittills. Storm Trigger ser dock fantastiskt ut på alla sätt och vis, så det ska bli spännande! Tills dess gör mitt X4 sitt jobb tillräckligt bra

Hm varför skulle CM S Trigger vara mer ergonomiskt än ex Q-pad MK serien?
Handledsstödet är ju knappast något speciellt på CM ST.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag är likadan med möss, jag letar efter en ersättare till mina kära 1800 dpi DeathAdders, men jag går alltid tillbaka till dom.
Dock letar jag mycket för jag vill ha en lite mindre mus, senaste inköpet var en kana som var rent skräp

Har följande hemma nu:
2x DA 3G
SS Kana
SS Xai
2x MX 518
G400
Logitech G1
3x Explorer 3.0
2x IMO 1.1
WMO
Mx300

Har även använt Qpad 5k,Naos 5000, Sensei, CM spawn under en period (lånat) men inget jag köpt.

Har nog lite mus och musmatte fetish, köpt alla möjliga möss sen jag var liten kid.

Sämsta musköpet genom tiden var Razer BOOMSLANG år 1998, 1000dpi KULMUS, har för mig den gick på över 1000kr, det var rätt mycket 1998 för en som var 13 år på den tiden

Dock var det en klenod som jag tyvär gjorde mig av med, hade varit kul att ha kvar den

Det är ju så, man sitter på en speldator som har uppdaterats år för år och ändå har man kvar en optisk mus som designades typ 1997 för kontorsanvändande... Konstigt nog är det den jag spelar bäst med, även fast den har 125 Hz och typ 5 DPI

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Det är ju så, man sitter på en speldator som har uppdaterats år för år och ändå har man kvar en optisk mus som designades typ 1997 för kontorsanvändande... Konstigt nog är det den jag spelar bäst med, även fast den har 125 Hz och typ 5 DPI

Explorer 3.0 är fortfarande en av dom bästa spelmössen, optiken som används i dom är bland dom bästa även idag.
Enda är ju att det bara är 400dpi, men många klarar sig med det även idag.

Hz kan man ju enkelt bumpa upp till 500hz (lite jobbigare om man har 64-bitars W7 dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Riktigt fin musmatta, favoriten bland min egen utrustning.

Mus: Razer Mamba. Känns riktigt plastig och fungerar inte på musmattor av hårdplast. Ingen märkbar försämring när den används trådlöst men då blir batteritiden lidande istället. Intelli 3.0 finns i reserv som tur är!

Musmatta: Qpad UC XL. Stor, tyg.

Tangentbord: ett svart från logitech

Headset: Trasigt skräp: gaming headset från Creative.

Vill ha: Hörlurar från Sennheiser eller liknande. Tangentbord med Cherry MX red. Snåltarmen stoppar mig.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Hm varför skulle CM S Trigger vara mer ergonomiskt än ex Q-pad MK serien?
Handledsstödet är ju knappast något speciellt på CM ST.

Jodå handledstödet på Storm Trigger är lite större än på Q-Pad, åtminstone ser det ut så på bilder. Skaffade ett MK-50 som jag skickade tillbaks pga att nedre delen av handen hamnade precis utanför handledstödet vilket blev oergonomsikt, hade det bara varit 1-2 centimeter längre skulle det funkat bra. Börjar bli lite trött på att alla tangentbordstillverkare tycks göra denna miss med handledsstöd som är för små för att de ska fylla sitt syfte. Inte så att det kostar en massa pengar att göra det ordentligt.

Hur som, Storm trigger ser ut att ge stöd åt hela handen. Sen är det betydligt snyggare än de flesta tangentbord, men det är ju en subjektiv åsikt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Jodå handledstödet på Storm Trigger är lite större än på Q-Pad, åtminstone ser det ut så på bilder. Skaffade ett MK-50 som jag skickade tillbaks pga att nedre delen av handen hamnade precis utanför handledstödet vilket blev oergonomsikt, hade det bara varit 1-2 centimeter längre skulle det funkat bra. Börjar bli lite trött på att alla tangentbordstillverkare tycks göra denna miss med handledsstöd som är för små för att de ska fylla sitt syfte fullt ut. Inte så att det kostar en massa pengar att göra det ordentligt Hur som, Storm trigger ser som sagt ut att ge stöd åt hela handen.

Mjo iofs kanske är lite djupare, stödet på mk räcker mer än väl till mig iaf, lutar bekvämt.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1242 7g har ju djupt "stöd"

Annars kan man ju köpa ett löst handledsstöd, borde väll finnas djupare sådana att beställa någonstans.

Permalänk
Hedersmedlem

^ vad i helvete...

Mus: Mionix Naos 3200
Musmatta: QPAD Heaton
Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4
Hörlurar: Sennheiser HD558 + Asus Xonar DX
Mikrofon: SteelSeries siberia clip-on mic

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Mus: mx518 som jag hatar
Tangentbord: Trust multimedia scroll keyboard KB 2200 (http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15036)
Musmatta: 1:st gen Steelseries 4D
Headset: Creative Fatality MkII

Vill ha: musen som jag beställde för 10 min sen, en microsoft sidewinder x8

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för spelutrustning?

tja

Jo jag anvender so klart RAZER Lycosa och en mus som heter Razer NAGA spella mycke wow so monga knappar på musen är ett moste
typ 17st och har en omkoplare till num på musen.
kan rekomdera dig det men somm dom flesta skriver det beror på vad du behöver

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries ikari laser
Tangentbord: Steelseries 7G
Musmatta: Steelseries SX
Headset: Steelseries 5HV2

Vill ha: nytt headset, men vet inte vilket

Visa signatur

Moderkort: GA-X58A-UD3R, Processor: Intel i7-950, Processorkylare: Zalman CNPS9900 MAX, RAM: Corsair vengeance 8gb, Grafikkort: GTX580 sli, Nätagg: Corsair HX 850W, Chassi: NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Imperator
Tangentbord: Corsair K90
Headset: Logitech G35
Musmatta: Qpad Heaton
Högtalare: Corsair SP2500
Joystick: Saitek Cyborg F.L.Y

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries Sensei
Tangentbord: Corsair K90
Headset: Logitech G35
Musmatta: Steelseries 9HD

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem

Mus: Qpad 5k
Tangentbord: Qpad MK80 Pro
Musmatta: Qpad (ruskigt gammal - nypåväg)
Hörlurar: BOSE QuietComfort 2 - ruskigt nice, NoiceCanceling är riktigt härligt.
Mic: Creative USB-mic på fot.

Vill ha: en bättre mic -> bra ljud, skall gå att montera högst upp på skärmen, förslag?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Mus: Qpad 5k
Tangentbord: Qpad MK80 Pro
Musmatta: Qpad (ruskigt gammal - nypåväg)
Hörlurar: BOSE QuietComfort 2 - ruskigt nice, NoiceCanceling är riktigt härligt.
Mic: Creative USB-mic på fot.

Vill ha: en bättre mic -> bra ljud, skall gå att montera högst upp på skärmen, förslag?

Silvertejp