Permalänk
Medlem

grooveshark vs spotify

hej jag tänkte ställa några frågor.. angående de två program till mobil. har använd både grooveshark-spoty trial..

jag vet att spotify har mer låtar.. men det känns ändå att det är massa gamla låtar och svenska låtar(som är också bra) och vill man ha större bredare biblioteket så är grooveshark bättre(va jag såg)

så mina frågor:

1.är det rätt va jag skrev om bredare bibliotek?
2. vilka av de två ska man välja både på pga kvalité/pris/framtid
3... säg några bra tips till

Permalänk
Medlem

Grooveshark finns ju gratis till mobilen om du använder deras HTML5 sida funkar inte skitbra men värt att testa eftersom de är gratis

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kör tinyshark från market och tycker det fungerar fint, orsaken ja gillar GS bättre är att det finns musik jag lyssnar på där. Spotify är mer musik man hittar på radiostationer som rix fm känns det som.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Dood's music streamer https://market.android.com/details?id=com.mysticdeath.md_gs_a..... streamar från grooveshark helt gratis. Och appen är till och med bättre än den officiella

Finns även en crackad version av oficiella grovesharkappen, men jag tänker inte säga något mer om det

Permalänk
Medlem

Jag anser att offline-funktionen i Spotify är en dealbreaker i detta fallet. Senast jag använde Grooveshark så fanns ingen motsvarighet som jag är medveten om.

Detta är bra då jag bara har 1GB fri surf på telefonen och man vill ju kunna lyssna på musik på t.ex. datorn utan internet tillgång.

Permalänk
Medlem

Grooveshark tycker jag verkar ha många udda låtar i sitt bibliotek som kanske inte Spotify har men Spotify har verkligen breddat sitt utbud med annat än populärmusik vilket är ett plus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Jag anser att offline-funktionen i Spotify är en dealbreaker i detta fallet. Senast jag använde Grooveshark så fanns ingen motsvarighet som jag är medveten om.

Detta är bra då jag bara har 1GB fri surf på telefonen och man vill ju kunna lyssna på musik på t.ex. datorn utan internet tillgång.

Tinyshark appen jag kör har en cache offline funktion om man kör html5 inställningen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

skulle säga spotify. Grooveshark är det bara en ändå stor röra på. Man söker på en sak får upp 3 biljoner saker och samma resultat flera gånger om.
Gillas ej.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

skulle säga spotify. Grooveshark är det bara en ändå stor röra på. Man söker på en sak får upp 3 biljoner saker och samma resultat flera gånger om.
Gillas ej.

Håller med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kör tinyshark från market och tycker det fungerar fint, orsaken ja gillar GS bättre är att det finns musik jag lyssnar på där. Spotify är mer musik man hittar på radiostationer som rix fm känns det som.

Håller med faktiskt. Dessutom är topplistan på spotify inte i min smak alls, för det mesta är dåligt radiomusik. Usch.

Permalänk
Medlem

Spotify alla dagar i veckan.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Senast jag använde Grooveshark Anywhere så fanns det en offline-funktion.

Har det gratis i ett år för att jag deltog i nån tävling eller nåt, minns inte riktigt

Edit: Då menar jag på mobilen, venne riktigt på datorn :/

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Gillas ej.

Precis, Spotify är mycket trevligare att använda. Vissa spår på Grooveshark har även sjukt låg kvalitet.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Tyvärr spotify.
När jag skänkte pengar till Japan i och med tsunamin fick jag ett Grooveshark Anywhere konto av dem. Vilket innebär att jag kan använda deras officiella desktop och android app(med offline funktion).
Spotifys utbud på "non-mainstream" musik går inte att jämföra med Groovesharks du kan söka efter nästan vad som helst och hitta det på Grooveshark. Grooveshark ligger i en gråzon då det är användarna som laddar upp musiken, det leder till att utbudet blir väldigt stort men kvalité kontrollen är obefintlig. När man söker efter ett populärt album finns det 10-20 olika versioner av samma album, vissa med bara någon enstaka låt andra med flera kopior av samma låt. För att kunna lyssna på musiken på ett vettigt sätt måste man manuellt hitta ett album med alla låtar som ska finnas, plocka ut de låtarna som inte är kopior och spara albumet i sin "min musik" flik vilket är riktigt drygt.
Som gratisalternativ till spotify är Grooveshark ganska bra särskilt om du inte lyssnar på mainstream musik men det kommer krävas jobb från din sida för att få en vettig upplevelse.
Ska du betala pengar är det tyvärr Spotify med dess begränsade utbud som gäller, jag har betalat ca 10kr i månaden för mitt konto men ordinarie pris är närmare 100kr och det är det inte värt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Att dela spellistor och lyssna på andras musik fungerar grooveshark väldigt bra för. Spotify använder jag till min egen musik.

Grooveshark kan möjligtvis stängas ner ifall skivbolagen får som de vill, spotify är det något säkrare alternativet men deras reklamfinansierade gratis funktion har en väldigt osäker framtid.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Om du laddar upp en låt till Grooveshark och musikbolaget kommer på dig så kan dem stämma dig, Grooveshark tar absolut inget ansvar, sånt gör inte Spotify.
Och 99:- per månad för fri musik i mobilen och datorn, vem kan klaga?
Har haft det i över ett år och har inte ångrat mig en sekund.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Dood's music streamer https://market.android.com/details?id=com.mysticdeath.md_gs_a..... streamar från grooveshark helt gratis. Och appen är till och med bättre än den officiella

Finns även en crackad version av oficiella grovesharkappen, men jag tänker inte säga något mer om det

Jäklar du! Den här appen är riktigt bra. Tack så hjärtligt.

Det går faktiskt att köra flash i webläsaren med dolphin browser om man tvingar plugins. Körde så ibland men snacka om bökigt. ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V