Permalänk
Medlem

Musen "dubbelklickar"

Fått ett skumt problem med min Naos 5000. Den dubberklickar helt random vid singeltryck, skitstörande när man surfar osv.
Ominstallerat drivers, men det hjälpte inte så det verkar vara hårdvarurelaterat. Nån som haft nåt liknande problem och vet nån fix eller är det bara att skicka in den på lagning?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är antagligen hårdvarurelaterat, testa med en annan dator.

Jag hade samma problem på min Zowie EC2, lämnade in den men de kunde inte "återskapa" problemet så den blev tillbakaskickad i samma skick som den var när jag skickade tillbaka den.

Räkna inte med att de du lämnar in musen till kommer lägga ner mer än 2minuters klickande för att hitta felet, så kommer det inte hela tiden så är det bara att köpa en ny mus eller ligga på leverantören som en blodigel.

Permalänk
Medlem

Har själv haft liknande problem, och det är klick sensorn i musen som livet börjat ta slut på (oftast). Skicka in den är rekomenderat, om du nog varit smartare än mig och sparat kvittot på ett ställe du kan komma ihåg!

Permalänk
Avstängd

Du kan öppna musen, och sätta kontaktlim under vänster musknapp. Brukar lösa det.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Du kan öppna musen, och sätta kontaktlim under vänster musknapp. Brukar lösa det.

är du seriös nu? haha

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kan vara som så att det helt enkelt ligger nåt skit mellan mikroswitchen och själva knappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

är du seriös nu? haha

Haha, otroligt nog, ja. Har löst problemet för mig ett antal gånger. Mitt problem var helt enkelt att musknappen "fjädrade", och således studsade på switchen när jag tryckte för snabbt. :x

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

sen kan man ju fixa det lite mer seriöst genom att löda dit en ny mikro brytare

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Har haft 2 möss med det problemet, en Logitech MX1000 som fick det efter flera år och en Logitech G700 som fick det efter bara några månader. Den senare fick jag utbytt på garanti utan problem. På båda handlade det om en halvtrasig microswitch.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Det händer med varje mus för mig efter några månader. Har lött ditt massvis med nya brytare, det enklaste är att bara ta sidoknapparna då i alla fall inte jag använder dem, och det är samma brytare. I princip alla möss använder liknande eller identiska brytare. Oftast är problemet att den lilla metallbiten i brytaren böjts fel, det går att böja tillbaka den om man inte vill byta hela brytaren även om det är lite pillrigt. Finns lite guider om detta på internet om du känner dig osäker.

Permalänk
Medlem

Kan vara som dom andra sagt att det är brytaren som börjar bli dålig.
Det lättaste sättet att veta om det är brtyatren är om "dubbelklicken" endast händer när man klickar normalhårt men fungerar när man trycker hårdare (inte sakta nu för då blir det troligen dubbelklick i alla fall) heller "hamrar" ner knappen (vilket kan vara ganska hårt) med fingret.

Sen kan det även vara drivrutins problem heller annan mjukvara som ställer till det dock ganska ovanligt men en tråd här för ett tag sedan (6-12mån) hjälpte jag till i och då var en nyinstallation av windows det enda som hjälpte.
Sen finns det ju även andra fel som dålig kabel heller annan hårdvara i musen är trasig men det är ganska ovanligt och är det kabel så är det ju oftas att den dör helt och hållet väldigt fort.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Fått ett skumt problem med min Naos 5000. Den dubberklickar helt random vid singeltryck, skitstörande när man surfar osv.
Ominstallerat drivers, men det hjälpte inte så det verkar vara hårdvarurelaterat. Nån som haft nåt liknande problem och vet nån fix eller är det bara att skicka in den på lagning?

Har samma problem med min Naos 5000. Den är knappt 1 månad gammal och har samma problem. Lite random får den för sig att dubbelklicka

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Hejsan, har haft samma problem två gånger på min steelseries ikari.. första gången lämnade jag in den och fick en ny, men samma sak hände senare och då garantin inte gällde länge blev google en sista utväg. Löste det tillslut med hjälp av denna länk;

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=594646

Men mitt råd är att endast göra detta om du inte har garanti kvar då det tar bort garantin och kan skada musen, men om du är pillig och om det är samma problem som jag hade så ska det nog gå att lösa utan problem Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

jag köpte en logitech g700 för kanske ett år sen(mindre?)
och den har börjat dubbelklicka...
så nu sitter jag och glor på prisjakt efter en ny datamus..

att löda har jag aldrig gjort,
och att göra som p den där overklockerslänken(som verkar bra) så..ja.. hålla på och bända upp och plocka isär..det kan ju gå rakt åt skogen med..men visst,ska man ändå köpa ny så kan man ju lika gärna prova..kanske..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

bara G500 som jag rekommenderar efter min G5

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Det händer med varje mus för mig efter några månader.

Gillar du att trycka hårt på knapparna? Livstiden ska försämras avsevärt om man trycker ner brytaren mer än nödvändigt.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT