Vilken macbook till musikproduktion?

Permalänk
Medlem

Vilken macbook till musikproduktion?

Har spånat lite på macbook. Men vet inte hur jag ska lägga pengar på bästa sätt. Ska använda den uteslutande för musikproduktion/mixning.
Har kollat runt lite och verkar som dem flesta är 2 kärniga i5or och i7or. Endast i7 2xxxQM modellerna har 4 kärnor. Och i dessa modeller betalar man även för en radeon GPU (vilken jag inte kommer ha användning för). Blir det stor skillnad på t.ex: i5 2435M, i7 2640M och i7 2675QM?
En annan sak jag oroar mig för är usb portar. Jag använder 6-7 stycken just nu (flera olika midi kontroller och en var till ljudkort, mus och tangentbord).

Just nu kör jag på stationär PC:
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Jag vill inte att macen ska prestera sämre. Tacksam för tips och synpunkter.

Permalänk

Om du inte vill att macen ska prestera sämre får du nog vänta något/några år med att köpa bärbardator.

Permalänk

Vilken Mac som helst kommer att prestera sämre. Du kommer nog att få vänta väldigt länge innan en Mac är snabbare än din nuvarande dator.

Visa signatur

[ASUS Sabertooth P67] [Intel i5 2500K @ 4,3 GHz] [MSI GTX 570] [8GB Corsair XMS3 1600Mhz] [Cooler Master Hyper 212 Plus] [AXP 620W nånting sånt PSU] [1TB Western Digital Green] [Cooler Master HAF 912 Plus]

Permalänk
Medlem

Här har du en benchmark för logic, så om du håller på med många tracks och mycket effekter så skulle jag rekommendera en 15- eller 17-tummare med quadcore. Köp med 4 GB ram och uppgradera sedan själv till 8 eller 16 GB ram

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/371545-logic-p...

Permalänk
Medlem

Tack för svar.. Får väl tänka om. Får kanske bli stationärt.. Jag som var så sugen på en macbook pro :(.

Permalänk
Medlem

Varför är det att föredra att köra med en MacBook om man håller på med musikproduktion egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Varför är det att föredra att köra med en MacBook om man håller på med musikproduktion egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Syslar med musik i studio (mac,logic pro 9) och hemma (win7, cubase) och logic är mycket bätter pga utbudet av pluggar

Kommer från en hobby producent

Permalänk
Medlem

Jag byter för att jag är trött på att windows är så otroligt instabilt. Logic ser jag mer som en bonus då jag siktar mot ableton och pro tools (vilka båda finns på windows).