Permalänk

Hjälp med rtorrent+rutorrent

Hej,

Jag har en linuxserver där jag installerat rtorrent. Har sedan med hjälp av rutorrent och apache fått till en lösning där jag kan kommunicera med den vart som helst genom att webbaserat gui. Allting väl, har fungerat hur bra som helst i flera månader, snart ett år. För någon dag sedan så har den dock bestämt sig för att lägga av och jag förstår inte alls varför.

Nu är jag ingen expert på linux så ni får gärna fråga om ni behöver mer information än jag kan ge. Kör Ubuntu 11.04.
Loggen i rutorrent säger "[26.03.2012 11:49:56] The request to rTorrent has timed out." och loopar det meddelandet hela tiden. Har försökt att ändra timeout i rutorrent men det gjorde ingen skiillnad. En annan sak som uppstår i rutorrent är om jag pausar min torrent och laddar om sidan så tar den en jäkla lång tid att dyka upp igen av någon anledning. Den torrent jag lägger in laddar dock aldrig ner.

Senaste loggfilen i apache säger:

[Sun Mar 25 08:53:10 2012] [notice] Digest: generating secret for digest authentication ... [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [notice] Digest: done [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [warn] RSA server certificate is a CA certificate (BasicConstraints: CA == TRUE !?) [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `inferno' does NOT match server name!? [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [warn] RSA server certificate is a CA certificate (BasicConstraints: CA == TRUE !?) [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `inferno' does NOT match server name!? [Sun Mar 25 08:53:10 2012] [notice] Apache/2.2.17 (Ubuntu) PHP/5.3.5-1ubuntu7.7 with Suhosin-Patch mod_scgi/1.13 mod_ssl/2.2.17 OpenSSL/0.9.8o configured -- resuming normal operations [Sun Mar 25 12:16:31 2012] [error] [client 192.168.1.103] File does not exist: /var/www/favicon.ico [Mon Mar 26 05:25:03 2012] [error] [client 109.123.122.114] File does not exist: /var/www/vtigercrm [Mon Mar 26 11:38:48 2012] [error] [client 192.168.1.103] Script timed out before returning headers: RPC2, referer: http://192.168.1.100/rutorrent/ [Mon Mar 26 12:00:00 2012] [error] [client 192.168.1.103] Script timed out before returning headers: RPC2, referer: http://192.168.1.100/rutorrent/

Har dock inte hittat någon log för rtorrent så om ni kan peka mig i rätt riktning så kan jag även lägga in den om så önskas.
I alla fall så står servern på dygnet runt och då jag märkte att jag hade problem så hade ingen omstart eller liknande gjorts. Det bara "uppstod".
Jag kör också en instans av cacti och den fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem, men hur löser du att fler sidor byter till magnetlinks? Jag har kört rtorrent länge men funderar på att byta till något likvärdigt då magnetlinks inte verkar stödjas?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Jag använder inte magnet links helt enkelt. Måste kunna kopiera länken för att sedan klistra in den i rutorrent. Med magnet links så fungerar det inte så det är inte så mycket jag kan göra i dagsläget. Försökt hitta en lösning men inte funnit något än så länge.
Om jag nu måste byta klient så måste det nog också bli ändringar i hur jag sköter mitt webbaserade gränssnitt, vilket känns mindre roligt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gräs-Mannen:

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem, men hur löser du att fler sidor byter till magnetlinks? Jag har kört rtorrent länge men funderar på att byta till något likvärdigt då magnetlinks inte verkar stödjas?

magnet links fungerar utmärkt i rtorrent+rutorrent, bara att ta Open torrent och klistra in magnet-länken i URL-fältet. jag kör version 8.9.0 av rtorrent.

Visa signatur

Arbetsstation: Macbook Pro Retina 15", Core i7 2,6 GHz, 16 GB RAM, 512 GB SSD
NAS: Synology 1812+ har numera ersatt min filserver
Blog: http://www.nickebo.net/
Twitter: @linuxprofessor
Övrigt: Linux/UNIX/OpenVMS, ZFS, lagring och systemövervakning

Permalänk
Medlem

Kanske kan låta som en dum fråga men
Är rtorrent igång?

Jag kör själv rtorrent och den brukar skriva nåt likande när rtrorrent har går och dött
Isåfall starta bara om den med screen -S rtorrent rtorrent

Permalänk
Medlem

Jag kan ej lösa ditt problem men jag kan dock rekommendera en sjukt bra klient som heter QBitTorrent.
Ge den ett försök.
Den har webgui också men kräver dock att du har ett GUI på din server igång.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk

rtorrent är igång. Glömde kanske nämna det men jag kan gå in på servern och där manuellt lägga in torrent-filen. Den verkar dock inte komma igång alls då det står att den inte får någon kontakt med trackern alls. Har provat samma torrent på en annan dator utan några som helst problem.

Nu verkar jag dock inte kunna lägga till en torrent manuellt, så allt pekar mot att det är något vajsing med rtorrent helt enkelt. Får väl lov att ominstallera den. Angående qbittorrent är så det inget alternativt då jag inte har något GUI.

EDIT:
rtorrent är också igång. Har provat att boota om servern samt startat upp det igen. När rtorrent är nere så får inte rutorrent kontakt samt genererar en felkod, vilket inte är fallet just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej Bra då skulle jag tror att det är nånting med apache/httpd och scgi. Brukar du uppdatera servern regelbundet?
hur installerade du rtorrent/rutorrent? använde du nåt installations script?