Geforce 680 SLI / 690 PCI Express 2.0

Permalänk
Medlem

Geforce 680 SLI / 690 PCI Express 2.0

Som titeln lyder så undrar jag då om detta är möjligt utan några extrema prestanda förluster?
Jag vet att det är möjligt att köra 1st 680 utan några förluster, men hur blir det med SLI? Och sedan med 690 kortet?

Behöver lite hjälp utav någon kunnig för att lista ut om detta kommer bli en flaskhals eller inte.

Tack på förhand, Björn.

Permalänk
Medlem

Så länga du har ett mkort med 8x8x så fungerar det, blir väl problem när du börjar komma ner mot 4x.

Med andra ord ja det fungerar beroende på ditt mkort.

Pcie-2 eller 3 spelar ingen roll, inget som man har nytta av ännu.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Rampage II Extreme, så om jag inte har helt fel så borde jag kunna köra det i x16/x16.

Men hur blir det med ett 690 kort? Där man kör 2st 680 GPUs på samma slot, eller har jag helt fel? :/

Permalänk

Har för mig att ett GTX 590 inte ens mättar ett PCI-e 2.0 x8 slot. Se det som en referens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalcore:

Jag har ett Rampage II Extreme, så om jag inte har helt fel så borde jag kunna köra det i x16/x16.

Men hur blir det med ett 690 kort? Där man kör 2st 680 GPUs på samma slot, eller har jag helt fel? :/

och kör du SLI så skickas det ju en hel del info över "bridge"en ... för att avlasta PCIe ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.