Fujitsu Lifebook AH531 prisjämförelse på CDON

Permalänk
Medlem

Fujitsu Lifebook AH531 prisjämförelse på CDON

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fujitsu_lifebook_ah531_in...

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fujitsu_lifebook_ah531_in...

Vad är det som inte stämmer här? 1300 kr i skillnaden där den ena har 6 GB RAM och den andra 4 GB? Fragån är också om den som ligger på 3490kr använder sig av 2450M....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fizd:

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fujitsu_lifebook_ah531_in...

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fujitsu_lifebook_ah531_in...

1300 kr i skillnaden där den ena har 6 GB RAM och den andra 4 GB? Fragån är också om den som ligger på 3490kr använder sig av 2450M....

Allt är väl som det ska här? De har helt enkelt 27% rabatt på den ena modellen, tycker jag framgår ganska tydligt av den stora gula stjärnan som det står -27% på.

Permalänk
Medlem

La en beställning på den billigare varianten alldeles nyss. Det enda som störde mig var att en användarrecension påstod "Trevlig laptop. Det har också Nvidia som inte nämns här. Jag gillar det. Ledsen för dålig svenska."... Vadå Nvidia? o_O
Jaja, antar att svaret kommer om nån dag då jag packar upp. Det kanske är en i3 med 6gb ram och Nvidia grafik hehe

/A

Permalänk
Medlem

Den billigare varianten såg ju onekligen intressant ut.

Det ända som jag undrar över är hur det är med skärmen det står så här i beskrivningen: "Its high-definition glossy or anti-glare 39.6 cm (15.6-inch) LCD" det låter då som att man får välja mellan matt eller glansig yta på skärmen. Men jag förstår inte vart man kan göra det valet.

Sen skulle det som sagt vara intressant att veta om det där med nvidia stämmer. Vad personen som nämnde det menar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Svar från CDON:

"Hej Ture,

Skärmen är av typen glare, dessvärre har vi inte den matta typen tillgänglig just nu. Grafikkortet som sitter i är Nvidia GT525. Garantitiden är 1 år."

Det var ju trevligt då, hoppas bara allt stämmer nu. Far min beställde en i morse så det lär vi snart märka.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har oxå beställt den billiga varianten nu (Har viljat ha en bärbar länge och denna verkar ju va ett klipp)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

CDON.COM:
"Hej,
Det är den ända skillnaden på dem produkterna. Prisskillnaden beror på att vi har en kampanj på 4gb versionen. "

Beställde den billigare variant också. Undrar dock vilken RAM-modul är inbyggd. Förhoppningsvis 1x4GB och inte 2x2GB för då blir det betydligt billigare att uppgradera med ytterligare 4GB sedan.

Permalänk
Medlem

Javafan, jag beställde en jag med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För dom som är intresserad av att uppgradera RAM på denna model, på min modell fanns 1x 4GB installerat av typen:

http://www.micron.com/parts/modules/ddr3-sdram/mt16ktf51264hz-1g4?pc={0C40C2B1-C559-47E8-B87D-274328D2969B}

Permalänk
Avstängd

Ok,får nog min imorgon (tisdag ) är du nöjd med den?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Återigen missar man en bra deal med en dag...
Min halvtrasiga Acer Aspire 4315 får väl hänga med än efter 4 år

Permalänk
Medlem

Fick min igår. Vilket grymt pris egentligen när man får Core i5, GeForce och 4GB RAM för 3490kr. Har en SSD liggandes som jag ska slänga i idag.

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Nyinstallerad och klar på en Intel 320 SSD 120GB. Nu blev den riktigt rapp måste jag säga.

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Avstängd

Hej Rickard Vi är inne på samma linje ,vi har köpt likadana laptops och har en avlagd ssdisk liggande jag använde mig av programmet som ingår i windows 7 skapa systemavbildning ,men får felmeddelandet BOOTMGR is missing .hur gjorde du?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Hej Rickard Vi är inne på samma linje ,vi har köpt likadana laptops och har en avlagd ssdisk liggande jag använde mig av programmet som ingår i windows 7 skapa systemavbildning ,men får felmeddelandet BOOTMGR is missing .hur gjorde du?

Blev format c på ssdisken,ominstallation på rubbet så ska d väl funka, för med medföljande h-disk vill jag helst inte använda,(Får ligga i nån låda som sista utvägen lösning,haha

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Såg att den fanns för samma attraktiva pris på netonnet med nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av strimman:

Såg att den fanns för samma attraktiva pris på netonnet med nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast med en mycket sämre processor då.

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen att den har 7-timmars batteritid?
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-15...

Nån som köpt den som kan bekräfta?

På min nuvarande bärbara stod det "upp till 4-timmars batteritid" och det visades att det i verkligheten var 1.30-timmes batteritid.

Permalänk
Avstängd

Har 90 % laddning på batteriet just nu står i infon att det ska räcka 4 timmar 44 min men om det stämmer i verkligheten vet jag ej

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.