Sända ljud trådlöst till bakrehögtalare i 5.1-system? (logitech z5500)

Permalänk
Medlem

Sända ljud trådlöst till bakrehögtalare i 5.1-system? (logitech z5500)

Halloj!
Skall nu snart flytta och hade vart gött att slippa dra massa sladdar över hela lägenheten...igen..
Så undrar om någon vet om det finns något bra sätt att ersätta en vanlig högtalar-sladd med något som gör att det blir trådlöst?
Gärna då utan att behöva köpa ett nytt ljudsystem utan bara någon form av adapter eller liknande..som man pluggar in en vanlig högtalarsladd i och som
sedan skickar den signalen trådlöst till en mottagare som i sin tur skickar vidare det genom en högtalarsladd till högtalarna.

Tack för svar på förhand!

Permalänk
Medlem

Strömförsörjning till allt då? Lär bli mer kabeltrassel än att dra 2st kablar. 2st sändare och 2st mottagare borde det väl krävas, en av varje per kanal? Det skulle kräva 4st väggurtag.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

mm jo medveten om det..vilket inte är så snyggt.. bara det att jag vill helst slippa dra lister på väggarna som sedan i sin tur när man skall ta bort dem kommer dra med sig färgen om det är "klister lister".. och dessutom så tycker jag inte det ser så snyggt ut.. fast om någon har förslag på grymma lister så är det med välkommet hehe

Permalänk
Skrivet av Inx51:

mm jo medveten om det..vilket inte är så snyggt.. bara det att jag vill helst slippa dra lister på väggarna som sedan i sin tur när man skall ta bort dem kommer dra med sig färgen om det är "klister lister".. och dessutom så tycker jag inte det ser så snyggt ut.. fast om någon har förslag på grymma lister så är det med välkommet hehe

Själv har jag brytit ut golv listen och sedan dragit kablarna i listen sen spickat fast dom igen. Funkar kanon + snyggt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Själv har jag brytit ut golv listen och sedan dragit kablarna i listen sen spickat fast dom igen. Funkar kanon + snyggt.

Jo det är ingen dum idé, men vet inte om jag får göra det då det är en hyresrätt tyvärr

Permalänk
Medlem

Det är ju enkelt att bara köpa en kabelkanal och sätta den på golvsockeln. Jag har gjort så i mitt rum för jag har datorn i ena änden av rummet och förstärkaren i andra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Inx51:

Jo det är ingen dum idé, men vet inte om jag får göra det då det är en hyresrätt tyvärr

Bara det ser lika bra ut när du flyttar där ifrån så är de inga problem har själv hyresrätt

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |