SweClockers drop!

BF3 med e5300 2.6 GHz och 6670 duger?

Permalänk
Medlem

BF3 med e5300 2.6 GHz och 6670 duger?

Hej igen. Skrev en tråd om uppgradering av grafikkort med gammal processor. Men enligt de som svarat skulle ett 6770/550Ti få 30 fps i low 1920x1080 och flaska ,Tänkte då kanske ett 6670 istället. Det är ju lite sämre men borde ta BF3 i low iaf med 50 fps. Men kommer kortet flaska med processorn? Kortet är ju sämre och då borde processorn klara att använda mer prestanda av kortet ? Men då kommer det till nätaggregatet. Tror det är på 300W typ elr nåt sånt. Men är det bara att köpa ett typ 400-500W ifall det behövs elr kommer nätaggregatet inte passa med de andra delarna ? Ska öppna burken och kolla hur mycket det som är i nu är på. Moderkortet är ett http://www.e4allupgraders.info/dir1/motherboards/socket775/ec... . Det har pci sån där. Har ganska gott om plats i chassit så det är inget problem. Datorn heter packard bell imedia d4802 nc och är köpt på siba för 2 år sen. Men det är mest det där med nätagg och processorn

Tack på förhand / Dippen98

Permalänk
Medlem

Ja, du kommer få spelbar fps. Troligtvis inte 60, men 30+.

Förstår inte hur du resonerar med att "ta ett svagare kort som inte flaskar ger mer fps". Om ett kort flaskar så betyder ju inte det att kortet i sig presterar sämre, utan att det presterar på maximal nivå som går att uppnå i samarbete med övriga komponenter.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Hade jag varit i din sits så hade jag sparat lite och sen uppgraderat allt. Hålla på och pilla med en märkesdator är inget kul! Så sänk upplösningen me och kör så gott de går;)

Permalänk
Medlem

alltså din processor är löjligt slö i dagens spel, speciellt bf3 men 6670 borde räcka och flaska tillsammans med din processor

bf3 kommer kanske bli spelbart på low

http://www.youtube.com/watch?v=geXXD4LFEr4

lite kraftfullare grafikkort på lägre upplösning.. 1920 x 1080 kan du glömma och köra iaf men om du sänker upplösningen kan du lätt köra upp emot high/ultra

Permalänk
Medlem

Enligt de i min andra tråd så skulle processorn inte klara att använda ett helt 6770/550Ti . Men då om jag tar ett sämre kort så kanske processorn använder mer prestanda av det kortet så får jag mer fps. Men skulle det vara spelbart ? Isåfall kör jag det och uppgraderar processorn nån annan gång. Kan tänka mig lite lägre upplösning för mer fps.

Permalänk
Medlem

Enligt system Reqs för BF3 behövs bara dual core på 2.0 ghz ju ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Enligt de i min andra tråd så skulle processorn inte klara att använda ett helt 6770/550Ti . Men då om jag tar ett sämre kort så kanske processorn använder mer prestanda av det kortet så får jag mer fps. Men skulle det vara spelbart ? Isåfall kör jag det och uppgraderar processorn nån annan gång. Kan tänka mig lite lägre upplösning för mer fps.

det är att processorn får slita ihjäl sig på så hög upplösning i bf3.. sänk upplösningen i bf3 och köp ett 6670 så kommer det flyta på fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Enligt de i min andra tråd så skulle processorn klara att använda hela kortet. Men då om jag tar ett sämre kort så kanske processorn använder mer prestanda av det kortet så får jag mer fps. Men skulle det vara spelbart ? Isåfall kör jag det och uppgraderar processorn nån annan gång. Kan tänka mig lite lägre upplösning för mer fps.

Om processorn klarar det andra kortet (som är bättre) är det väl ganska dumt att da ett kort som är sämre... eftersom det uppenbarligen inte kommer prestera bättre...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

mm... för Low settings med låg upplösning...

(Sry för dubbelpost)

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

lite kraftfullare grafikkort på lägre upplösning.. 1920 x 1080 kan du glömma och köra iaf men om du sänker upplösningen kan du lätt köra upp emot high/ultra

hellre sänka detaljnivån än upplösning tycker jag, i detta fall krävs både och men att sänka upplösningen så man endast ser ett gäng pixlar och sedan öka detaljnivån till ultra är ingen mening alls. Endast om man vill impa på sina finniga vänner ''hönni grappar, jag maxar bf3 *host* i 640x480 *host*''

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

hellre sänka detaljnivån än upplösning tycker jag, i detta fall krävs både och men att sänka upplösningen så man endast ser ett gäng pixlar och sedan öka detaljnivån till ultra är ingen mening alls. Endast om man vill impa på sina finniga vänner ''hönni grappar, jag maxar bf3 *host* i 640x480 *host*''

processorn orkar inte bf3 på low i 1920 x 1080.. han måste sänka till 1366 något för att det ska flyta bra på lägsta

Permalänk
Medlem

Att börja klabba med en "märkesdator" är något jag avråder å det starkaste ifrån.

Vad jag har sett är det ganska vanligt att de som köper sin första dator ofta går till Siba, Felgiganten eller Media Slakt för att köpa sina datorer. Där blir de naturligtvis skinnade så det heter duga.

Datorerna som säljs där är på sin höjd kontorsdatorer och duger sällan att spela något mer krävande på. Jag skulle säga som kenny88g - spara pengarna och köp en speldator istället. För typ 5-7 tusen får du en burk som är hästlängder bättre anpassar för spel än skitsakerna som säljs på ovannämnda ställen. Kan du lägga uppemot 10 får du en som står sig ett bra tag framöver. (Beroende på vad man ser som ett bra tag, men något år ska inte vara något problem.)

Så har du möjlighet, spara pengarna, köp en riktig dator som är byggd med spelande i åtanke istället för att slänga pengar på en redan överprisad burk som inte kommer prestera nämnvärt bättre ändå.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

processorn orkar inte bf3 på low i 1920 x 1080.. han måste sänka till 1366 något för att det ska flyta bra på lägsta

läs mitt inlägg en gång till... Jag citerar mig själv:

"hellre sänka detaljnivån än upplösning tycker jag, i detta fall krävs både"

Permalänk
Medlem

Haha felgiganten och media slakt xD Japp det är min första dator. Verkar som de svar jag fått är att jag skulle kunna spela BF3 1366 i upplösning och low. Kanske lika bra att vänta och spara ihop till en ny dator för runt 6-7000 som man bygger ihop själv så kan man ta ett rymligt chassi och ha den uppgraderingsvänlig Skulle ju lika gärna kunna köpa ett ps3 för 3000:- och spela BF3 på det då jag känner fler som kör på det och köpa ny dator typ till jul eller nåt... Min dator nu duger till surf och skyrim iaf. Spelar skyrim i 1366 low flytande men det som gör att bf3 inte kan köras är direct x 9. Är det lättare att bygga en ny pc i delar än att uppdatera delar i en märkesdator?

Permalänk
Skrivet av Dippenz:

Skrivet av BrutalSwede:

mm... för Low settings med låg upplösning...

(Sry för dubbelpost)

Och så är ju frågan om det gäller SP eller MP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippen98:

Är det lättare att bygga en ny pc i delar än att uppdatera delar i en märkesdator?

Nej snarare svårare, men det är en ganska låg kompetensnivå som krävs för att bygga lite elektronik-lego ändå
Gå inte på youtube/google och sök på "How to build a computer". Leta efter en bra guide som inte är allt för lång, jag såg en jättebra som jag skulle kunna länka, MEN, jag vill att du ska lära dig detta själv
Det viktigaste är att ta det lungt och metodiskt ifall du gör något som du inte är säker på.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Hej igen. Skrev en tråd om uppgradering av grafikkort med gammal processor. Men enligt de som svarat skulle ett 6770/550Ti få 30 fps i low 1920x1080 och flaska ,Tänkte då kanske ett 6670 istället. Det är ju lite sämre men borde ta BF3 i low iaf med 50 fps. Men kommer kortet flaska med processorn? Kortet är ju sämre och då borde processorn klara att använda mer prestanda av kortet ? Men då kommer det till nätaggregatet. Tror det är på 300W typ elr nåt sånt. Men är det bara att köpa ett typ 400-500W ifall det behövs elr kommer nätaggregatet inte passa med de andra delarna ? Ska öppna burken och kolla hur mycket det som är i nu är på. Moderkortet är ett http://www.e4allupgraders.info/dir1/motherboards/socket775/ec... . Det har pci sån där. Har ganska gott om plats i chassit så det är inget problem. Datorn heter packard bell imedia d4802 nc och är köpt på siba för 2 år sen. Men det är mest det där med nätagg och processorn

Tack på förhand / Dippenz

ta hellre och spara lite så du får ihop till ungefär 4000 kr så får du quadcore från amd ett 6770 och 4 gb interminne och nätagg som klarar av grafikkortet och så tar du nästan allt annat från den du har nu du vinner inte så mkt prestanda tyvärr av att upgradera din nuvarnade...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Haha felgiganten och media slakt xD Japp det är min första dator. Verkar som de svar jag fått är att jag skulle kunna spela BF3 1366 i upplösning och low. Kanske lika bra att vänta och spara ihop till en ny dator för runt 6-7000 som man bygger ihop själv så kan man ta ett rymligt chassi och ha den uppgraderingsvänlig Skulle ju lika gärna kunna köpa ett ps3 för 3000:- och spela BF3 på det då jag känner fler som kör på det och köpa ny dator typ till jul eller nåt... Min dator nu duger till surf och skyrim iaf. Spelar skyrim i 1366 low flytande men det som gör att bf3 inte kan köras är direct x 9. Är det lättare att bygga en ny pc i delar än att uppdatera delar i en märkesdator?

Fps-spel kör man inte seriöst på konsoll, ingen känsla alls. Men vill man komma billigt undan så är de ju ett alternativ. Märkesdatorer ska man inte lägga pengar på från början, och har man väl gjort de misstaget att bli blåst så lägg inte ner mer pengar på den. Plocka ihop egna delar från grunden.

Permalänk
Medlem

Ok skulle ju kunna bygga en pc med min gamla hårddisk på 320 gb . Har bara använt 100 Gb av den så behöver inte större. Får se hur jag gör Tack för alla svar då vet jag hur det är

Permalänk
Medlem

Fattade först fel om att processorn inte tog 100 % prestanda av ett bra kort och tänkte då ett sämre kort för 100 % prestanda Fast så va det ju inte xD Nu har jag förstått det Tack alla !