Nytt Moderkort, måste man köpa nytt Windows med?

Permalänk
Medlem

Nytt Moderkort, måste man köpa nytt Windows med?

Hejhej, vill byta ut mitt moderkort och tänkte köpa något ifrån Z77 kretsserien och min fråga är då, måste jag då även köpa nytt W7 om jag ska byta moderkort?

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

nej, jag har bytt moderkort två gånger och jag har inte haft något problem med windows, har förövrigt OEM!
om det i värsta fall inte går så är det ju bara och ringa till MS kundtjänst så låser de säkert upp den och du kan installera den på ett nytt moderkort.
egentligen ska det låsa sig till moderkortet men de har väl dragit in det med någon uppdatering, vem vet.

Permalänk

nope

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

nej, jag har bytt moderkort två gånger och jag har inte haft något problem med windows, har förövrigt OEM!
om det i värsta fall inte går så är det ju bara och ringa till MS kundtjänst så låser de säkert upp den och du kan installera den på ett nytt moderkort.
egentligen ska det låsa sig till moderkortet men de har väl dragit in det med någon uppdatering, vem vet.

Okej det var väldigt bra ^^ varit sugen på nytt moderkort länge nu och nu kommer det ju faktiskt ut något som är värt att köpa, dessto mera när nya Ivy bridge kommer ut som har samma socket som min 2500k

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

det var ett tag sedan (XP tiden) då var det så att OEM inte skulle gå att instalera om på nya moderkort,
Men då fick MS baka på grunda av Sveriges starka konsument rättigheter och det blev helt OK att byta moderkort hur som helts.

kan ha fel det var ett tag sedan.