Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jag tycker de skall behålla RPG/SMAWs splash-damage för annars är det bara konstigt. Sen varför folk använder grg över huvudtaget mot inf är för att få så mycket kills och poäng som möjligt och snabbt ta ut mål som håller på att döda en och problemet ligger i att man får en belöning för det och spelaren själv för det är spelarna som avgör hur spelet skall spelas. Men detta kan man lösa genom att lägga till saker som att utblåset kan skada dem bakom om de står för nära.

Sen så håller jag med om detta med fordornen, var så från början ett skott i baken disabled och ett till boom, men det var väll någon COD/BF3p12 nisse som tyckte att det var för svårt att köra tank när man kör inne i stadsbanorna. Sen en till sak du glömde var om man vart sjuten uppifrån borde också slå ut fordornet eftersom det är mindre pansar även där.

Men det är väll bara inse att folk har fått för sig att BF3 måste vara ett 100% arkadspel och då går det inte att fixa sånna här saker för då skulle allt detta bli för realistiskt. Men vem säger att det måste vara så som det är nu, även om det är bara detaljer som ändras är det ju fortfarnde ett arkadspel så länge de inte lägger till så man måste ha femtio elva knappar för att köra ett fordorn och ha olika befattningar i fordornen vagnchef(ger order/samband), skytt(kanon och tillhörande ksp) och en förare(Köra enbart).

Ja, absolut - En RSV i taket på tornet eller motorhuven borde slå ut vagnen på ett eller två skott. Så borde det iaf vara i Hardcore mode, men det verkar bara påverka fotsoldaterna och inte fordonen.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Det jag retar mig på är att flygplanen är helt värdelösa, tar bara 3 sekunder efter man lyft så är man lockad av någon liten skit nere på marken. Och nu har dom gjort det ännu värre genom att när man är lockad så kan flares inte ta bort den...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Nått som jag stör mig på riktigt mycket efter nya patchen är att du träffar bättre genom att spreja ner någon i närstrid än om du siktar in och skjuter!

Även på längre distanser så får man in träffar fast man inte siktar vilket jag tycker är riktigt tråkigt då jag själv tycker att man ska behöva sikta in för att ha någon chans att träffa!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Alltså... Nu måste jag verkligen rage:a av mig här. Jag har suttit hela kvällen och letat efter servrar med jämna lag där man inte blir söndermosad 4 rundor i rad när man kommer in. Det lyckades jag aldrig med, jag har suttit hela kvällen och förstört min statistik. Efter 2-3 timmar började det äntligen vända och plötsligt när Grand Bazaar kom ägde jag som f*n och hamnade högst på listan. Jag ägde så det inte var sant, jag hade ungefär 15 kills och 2 deaths, mitt klart bästa game någonsin, jag var så himla grym och äntligen var det kul att spela. Men så... "you were disconnected from EA Online". Jag blev så j*vla arg att jag tänkte hoppa ner från balkongen. Jag har nog aldrig blivit så uppgiven, det finns inga ord.

Så det jag retar mig mest på med BF3 är således värdelös team balance och alla tjänster runtomkring som pajar hela tiden. Spelet är otroligt kul när man får flyt på det, problemet är att man endast har skoj 10% av den tiden man spenderar på spelet. Usch, känns som att jag aldrig mer kommer att spela spelet efter denna kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Alltså... Nu måste jag verkligen rage:a av mig här. Jag har suttit hela kvällen och letat efter servrar med jämna lag där man inte blir söndermosad 4 rundor i rad när man kommer in. Det lyckades jag aldrig med, jag har suttit hela kvällen och förstört min statistik. Efter 2-3 timmar började det äntligen vända och plötsligt när Grand Bazaar kom ägde jag som f*n och hamnade högst på listan. Jag ägde så det inte var sant, jag hade ungefär 15 kills och 2 deaths, mitt klart bästa game någonsin, jag var så himla grym och äntligen var det kul att spela. Men så... "you were disconnected from EA Online". Jag blev så j*vla arg att jag tänkte hoppa ner från balkongen. Jag har nog aldrig blivit så uppgiven, det finns inga ord.

Så det jag retar mig mest på med BF3 är således värdelös team balance och alla tjänster runtomkring som pajar hela tiden. Spelet är otroligt kul när man får flyt på det, problemet är att man endast har skoj 10% av den tiden man spenderar på spelet. Usch, känns som att jag aldrig mer kommer att spela spelet efter denna kvällen.

Jag upplever att runt 90% av alla BF3-spelare är oerhört angelägna om sin statistik, även du känns det som. Där har du förklaringen till varför det nästan alltid är en kraftig obalans på servrarna.
Det finns inte mycket att göra vad gäller lagbalansering när spelarna ändå lämnar servern eller helst byter lag för att få chans att öka sin K/D eller SPM. Förutom att balansera upp kartorna (trist och korkat att det är sådan obalans där) och kanske flytta (fysiskt med magi) mainbase när spawnrapekalaset börjar. Diverse skript som servrar kör är oftast mer irriterande och särskilt hårda sådana förstör mer.
Man vill ju inte flytta squads som spelar tillsammans tex och jag antar att default är att det aldrig sker så det blir ensamspelarna, och nya in på servern som får ta smällen.

Har märkt att det blivit ännu värre senaste dagarna, eller så har jag bara haft otur. Är sjukt trött på alla fjantiga spelare som hoppar över till vinnande laget eller gräver ner sig med sin M98B.

Måste säga att onlinetjänsten har haft väldigt få problem om man jämför med andra spel.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag upplever att runt 90% av alla BF3-spelare är oerhört angelägna om sin statistik, även du känns det som. Där har du förklaringen till varför det nästan alltid är en kraftig obalans på servrarna.
Det finns inte mycket att göra vad gäller lagbalansering när spelarna ändå lämnar servern eller helst byter lag för att få chans att öka sin K/D eller SPM. Förutom att balansera upp kartorna (trist och korkat att det är sådan obalans där) och kanske flytta (fysiskt med magi) mainbase när spawnrapekalaset börjar. Diverse skript som servrar kör är oftast mer irriterande och särskilt hårda sådana förstör mer.
Man vill ju inte flytta squads som spelar tillsammans tex och jag antar att default är att det aldrig sker så det blir ensamspelarna, och nya in på servern som får ta smällen.

Har märkt att det blivit ännu värre senaste dagarna, eller så har jag bara haft otur. Är sjukt trött på alla fjantiga spelare som hoppar över till vinnande laget eller gräver ner sig med sin M98B.

Måste säga att onlinetjänsten har haft väldigt få problem om man jämför med andra spel.

Min personliga åsikt är att de borde ta bort all statistik som ändå bara är "negativ", t.ex. hur många gånger man har dött eller förlorat, det är klart att man tänker på sådana saker (även om man inte borde) eftersom det är det första man ser när man öppnar sin profil. Som du säger så är det nog vi som spelar ensamma på random servrar som får ta stöten, att få en W/L ratio på över 1 tycks nästan omöjligt, alltså förlorar man mer än vad man vinner vilket blir fruktansvärt irriterande efter ett tag, man känner sig bara hjälplös. Jag vet inte hur team balance-funktionen på servrarna fungerar, men man kan ju tycka att den borde kunna dela upp dåliga och bra spelare på ett bättre sätt med tanke på all statistik som finns. Jag har inga problem med att förlora, men jag eftersöker matcher som är jämna där det svänger fram och tillbaka och man inte efter två minuter kan se vilka som kommer att vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Min personliga åsikt är att de borde ta bort all statistik som ändå bara är "negativ", t.ex. hur många gånger man har dött eller förlorat, det är klart att man tänker på sådana saker (även om man inte borde) eftersom det är det första man ser när man öppnar sin profil. Som du säger så är det nog vi som spelar ensamma på random servrar som får ta stöten, att få en W/L ratio på över 1 tycks nästan omöjligt, alltså förlorar man mer än vad man vinner vilket blir fruktansvärt irriterande efter ett tag, man känner sig bara hjälplös. Jag vet inte hur team balance-funktionen på servrarna fungerar, men man kan ju tycka att den borde kunna dela upp dåliga och bra spelare på ett bättre sätt med tanke på all statistik som finns. Jag har inga problem med att förlora, men jag eftersöker matcher som är jämna där det svänger fram och tillbaka och man inte efter två minuter kan se vilka som kommer att vinna.

Ja, det är för mycket fokus på statistik. Jag själv sneglar titt som tätt där också, det är ju ändå rätt kul att följa, trots att jag vet att det är en stor del i varför spelet ser ut som det gör.

Jag spelar för det mesta själv också, men har ända sedan jag började spela igen för någon månad sedan känt att jag blivit väldigt mycket bättre. Host, statistiken har höjts enormt, och ibland känns det "nästan" som att jag utgör skillnaden i en match.
Ett tips är att hålla dig undan från Metro-, Bazaar, och highticketservrar. Webhallen och andra populära servrar med inga eller väldigt få aktiva admins är enligt erfarenhet värst när det gäller spelglädje om man vill ha jämna matcher.

Det är säkert någon balansering baserat på rankning, spm, skill eller liknande men det betyder ju inte att man är bättre, utan är bra på att samla poäng. Kör ett par rundor på en Metro-server och spela "smart" så höjer du det vansinnigt snabbt. Och när spelare byter lag och lämnar så spelar det ju ingen roll om det är en smart lagbalansering.

Permalänk
Medlem

Jaha, då vart man kickad igen från en rysk server.. Dom trodde väl man glitcha igen^^ Jävla sopor vad sur jag blir.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Efter patchen: Den artificiella aimrandomiseringen när man blir suppressed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Efter patchen: Den artificiella aimrandomiseringen när man blir suppressed.

Tycker att "artificella" är lite fel ord att använda. Tycker de har fått till den naturliga instikten att man ska prioritera skydd när man blir beskjuten istället för att stå kvar på öppen gata och skjuta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tycker att "artificella" är lite fel ord att använda. Tycker de har fått till den naturliga instikten att man ska prioritera skydd när man blir beskjuten istället för att stå kvar på öppen gata och skjuta tillbaka.

Den visuella effekten får gärna återstå men låt för i helve*e inte kulorna träffa här när jag siktar

här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Det jag retar mig på är att flygplanen är helt värdelösa, tar bara 3 sekunder efter man lyft så är man lockad av någon liten skit nere på marken. Och nu har dom gjort det ännu värre genom att när man är lockad så kan flares inte ta bort den...

Märkligt. Jag kan hålla mig i liv i flyg en hel runda utan att dö m.ha EMP och dogde inkommande missiler. Skjuta ned fiendeflyg och heli och bomba markmål.
Spelar man rätt har flyget blivit bättre, särskilt F35

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Den visuella effekten får gärna återstå men låt för i helve*e inte kulorna träffa här när jag siktar

här.

Det skulle jag påstå är för att simulera effekten på dina sinnen (dvs hur du siktar) medans du blir beskjuten. Du skjutar långt ifrån lika pricksäkert när du är beskjuten som inte beskjuten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det skulle jag påstå är för att simulera effekten på dina sinnen (dvs hur du siktar) medans du blir beskjuten. Du skjutar långt ifrån lika pricksäkert när du är beskjuten som inte beskjuten

Jag bestrider inte detta, men om jag ska påverkas i spelet så ska siktet rent mekaniskt (dvs hoppa runt och göra det svårt att träffa) göra detta så att man får kämpa lite och kanske lära sig att kontra "rekylen/trycket". Hela den här randomgrejen är så fånig.

Permalänk
Medlem

Jag bestrider inte detta, men om jag ska påverkas i spelet så ska siktet rent mekaniskt (dvs hoppa runt och göra det svårt att träffa) göra detta så att man får kämpa lite och kanske lära sig att kontra "rekylen/trycket". Hela den här randomgrejen är så fånig.

Du får ursäkta men jag förstår inte hur du menar nu. Om du menar att siktet ska röra på sig som rykelen gör, så rör de faktiskt på sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Du får ursäkta men jag förstår inte hur du menar nu. Om du menar att siktet ska röra på sig som rykelen gör, så rör de faktiskt på sig

Nej jag menar att:
Pipan hålls i nuläget stilla (under suppression) och kulorna sprider sig helt random = Det ser ut som att mitt aim är på fienden men det spelar ingen roll då de hamnar någon helt annanstans.

Jag tycker det vore bättre om:
Pipan hoppar runt (under suppression) så att skottspridningen faktiskt baserar sig på var pipan pekar. Inte helt random

Det blir då svårare att skjuta men erfarna spelare har glädje av kontrollerad eldgivning och kan åtminstone besvara dito.

Nedanstående är ett prima exempel på hur illa tillämpat det är.
(Jag lovar dig att merparten av spelarna i klippet rent mekaniskt faktiskt siktar på MongolFps men missar pga randomiseringen)

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på mest av allt är att man dör långt efter man tagit skydd.
Man blir beskjuten, kastar sig bakom en stor sten eller vad som helst, så dör man en sekund senare...enormt irriterande!
Detta är ju givet om man tar skydd bakom en fruktlåda eller nåt....men inte bakom tjocka betongfundament, byggnader, stenar etc.

Brukade spela COD mycket för ett antal år sedan, på den tiden när dom faktiskt utvecklade spelserien och inte bara mjölkade pengar...Föredrar BF alla dagar i veckan men säg vad man vill om COD, men det jag nämnde ovan har aldrig existerat i ett COD-spel. Förstår inte varför DICE har så svårt med detta? Antar att det har något med grundkoden till spelet att göra.

I övrigt tycker jag spelet är helt ok, finns en del småsaker som ni nämnt här också.
Trist som fan bara när man hamnar i ett lag där hälften spelar recon och inte verkar veta vad spelet går ut på...

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

Nej jag menar att:
Pipan hålls i nuläget stilla (under suppression) och kulorna sprider sig helt random = Det ser ut som att mitt aim är på fienden men det spelar ingen roll då de hamnar någon helt annanstans.

Jag tycker det vore bättre om:
Pipan hoppar runt (under suppression) så att skottspridningen faktiskt baserar sig på var pipan pekar. Inte helt random

Det blir då svårare att skjuta men erfarna spelare har glädje av kontrollerad eldgivning och kan åtminstone besvara dito.

Nedanstående är ett prima exempel på hur illa tillämpat det är.
(Jag lovar dig att merparten av spelarna i klippet rent mekaniskt faktiskt siktar på MongolFps men missar pga randomiseringen)

http://www.youtube.com/watch?v=60a-tUESUfM&feature=g-u-u&cont...

Ser vad du menar och kollade även på en annan video där man faktiskt fick se suppresion och hur vapnet blir under suppresion.

Det som faktiskt händer är ju att vapnet vibbrerar (vad det ser ut som) men spridningen är som du säger inte likvärding den vibreringen. Så det fick mig att fundera på om Dice ville få in att ögats position till siktet under suppresion inte stämmer.

För om ögat är fel med vapnet, då kan de se ut som du siktar rätt men du skjuter rakt åt pipan.

Permalänk
Medlem

ibland när man blir beskjuten grovt av någon och inser att man kommer dö så skyndar man sig och tar skydd bakom en vägg eller något och ändå blir man dödad långt efter man tagit skydd sedan märker man vars liket ligger då man blir ressad och är typ 5meter in bakom skyddet

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ibland när man blir beskjuten grovt av någon och inser att man kommer dö så skyndar man sig och tar skydd bakom en vägg eller något och ändå blir man dödad långt efter man tagit skydd sedan märker man vars liket ligger då man blir ressad och är typ 5meter in bakom skyddet

Förblödning?

Jag får väldigt mycket "Bad Luck". Springer runt på en karta och sen plötsligt så dör jag.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av alexbriss:

Du är inte ensam. Team balancen är så dålig att det är skrattretande. 1000T-matcher slutar ofta 800–0 eller liknande, och man hamnar alltid i det förlorande laget.

Och så detta Origin och EA Online. Det är tillräckligt dåligt att man måste stänga ner hela spelet för att byta server. Att bli utsparkad för att "Something went wrong" eller "You were disconnected" när det äntligen går bra förstör hela upplevelsen.

Co-Op-läget kan de lika gärna ta bort, för man får ändå inte använda det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är att när man möter någon med lasersikte eller flashlight är den personen nästan odödlig trots att man skjuter rakt på point-blank avstånd.

Alla j-a snipers som sitter och trycker på ett och samma ställe. Dom förstör all glädje i tdm. Snipers ska hålla till på conquest. Inte på close quarter banorna.

All spawn kill och att folk sitter med mortar på spawn pointsen.

Hatar att jag gillar bf3. Av 10 rundor är typ 1-2 roliga och balanserade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Ser vad du menar och kollade även på en annan video där man faktiskt fick se suppresion och hur vapnet blir under suppresion.

Det som faktiskt händer är ju att vapnet vibbrerar (vad det ser ut som) men spridningen är som du säger inte likvärding den vibreringen. Så det fick mig att fundera på om Dice ville få in att ögats position till siktet under suppresion inte stämmer.

För om ögat är fel med vapnet, då kan de se ut som du siktar rätt men du skjuter rakt åt pipan.

Jo, fast det har de inte gjort, de har tagit latmaskens väg och bara gjort så att vapnets träffsäkerhet sjunker när man blir beskjuten, inte att det blir svårare att sikta. Riktar man vapnen rakt fram åker kulorna ändå snett, och tycker också att de borde gjorts så att man med tid kan lära sig att kontra detta, är bara löjligt att den andra personen med 90% sannolikhet kommer vinna striden bara för att denna lyckades klämma avtryckaren först.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Att man fastnar på den svarta skärmen mellan banorna och måste starta om spelet.

Sedan att Dice inte verkar genomföra någon testning innan de släpper en patch. Det första jag gjorde efter den senaste patchen (som jag sett fram emot) var att upptäcka att heat seakers air->air inte gjorde någon skada alls.

Typ detta: http://www.youtube.com/watch?v=zaYQiSG-71c

Dessa "småsaker" som inte borde vara så svåra att fixa gjorde att jag helt tappade lusten att spela. Det känns inte som dice bryr sig om de väntar så länge på att släppa en patch som ändå är trasig. Varför släpper de inte fixar regelbundet istället på PC när möjligheten finns.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

... 90% sannolikhet kommer vinna striden bara för att denna lyckades klämma avtryckaren först.

Not true there!

Som jag sa innan. Det är ofta jag springer så jag alltid har nära till skydd. Så om jag hamnar i firefight (inte i close combat) så har jag nästan alltid ett skydd jag använder mig av när jag blir suppressad. Det brukar leda till vinst.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Not true there!

Som jag sa innan. Det är ofta jag springer så jag alltid har nära till skydd. Så om jag hamnar i firefight (inte i close combat) så har jag nästan alltid ett skydd jag använder mig av när jag blir suppressad. Det brukar leda till vinst.

Kan man gömma sig så visst, men är inte alltid man kan det

Oavsett så är det en märkligt mekanik de gjort, och kan de inte göra den ordentligt så tycker jag inte de ska ha den alls, då räcker det med att skärmen blir suddig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Att tanksen suger getballe nu, det tar hundra år att repaira och en rpg i fronten samt ett skott från en annan tank slår ut den helt och man hinner inte kubba ut. Värdelöst. Dice lyssnar men dom är sämst på att optimera spel.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Att tanksen suger getballe nu, det tar hundra år att repaira och en rpg i fronten samt ett skott från en annan tank slår ut den helt och man hinner inte kubba ut. Värdelöst. Dice lyssnar men dom är sämst på att optimera spel.

Eller 1-shot med dom där jävla fjollikopter missilerna @_@

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på vad jag retar mig mest på i BF3 Det är när man dör och spelhelvetet slänger ut granater?! Man har inte varit nära knappen för granat.. Men någon jävla bugg gör så det slängs en granat, kan bli på vilket jävla avstånd som helst, och man kan inget göra Då är det fint att spela på servrar som inte tillåter det

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Just nu stör jag mig otroligt på ett antal saker, det mesta kom efter sista patchen.

Det går inte att träffa skit i spelet. Hitboxarna är helt djälva uppfuckade, det känns som jag konstant missar fast jag tömmer magasin i andra på korta avstånd, men jag blir träffad och dör på en gång. Tror att det har och göra med att jag har låg ping (under 10 mot svenska servar, under 30 mot brittiska/tyska) och konstant möter ryssdjävlar med 150+ i ping. Lägg till den otroligt dumma suppression så blir det mycket rage framför datorn just nu.

Ryssdjävlar.
Varför kan inte dessa människor spela på egna servrar. Varför måste dom spela på skandinaviska för? Förutom dålig ping så är de så djälva dåliga lagspelare. Och även om inte alla ryssar fuskar är de flesta som fuskar ryssar. Och fuskare: Djävlar vad fuskare det finns. Ofta subtila fuskare, inte sådana som springer omkring med ksp och enbart skjuter HS efter HS utan som helt enkelt har olika former av aimassist och wallhack och utnyttjar dessa lite då och då. Varför kan inte DICE kicka fanskapen?

Konstig vapenbalansering.
Visst behövdes vissa vapen balanseras, men nu känns det lite larvigt. Min favorithagelbrakare 870 är numera skit. Vet inte varför men M26 Mass är vad 870 var innan patchen. Fast värre, 870 kändes rätt bra balanserad innan patchen, nu kan man skjuta någon tre gånger på kort avstånd innan dom dör. Semihagelgevären känns otroligt bra, finns inget incitament längre att välja 870. Fullautohagelgevären gör så att det blir lagg har jag märkt.

Nu har jag skrivit av mig lite, hoppas att den värsta ragen lagt sig...