Vad stör du dig på i WoW?

Permalänk

Ni som säger att spelet är för lätt, lirar ni HC eller dillar ni om LFR, för då förstår jag att ni anser att det är för lätt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Dom flesta som klagar på wow idag är dom som lirat i 5-7 år.
Hur gammla var ni då när ni började? Vild gissning kring 14-17 år gammla barn..
Idag är ni 19-23 år gammla och borde kallas för vuxna
Klart som 17 att ni inte tycker att det är lika kul längre.
När man va 14-15 så tyckte jag att det va kul att köra moppe. Körde Hela kvällarna och livet lekte..
Om man bett mig köra moppe när jag va ~20 år så hade jag spytt på skiten efter 10 minuter...

Gissar att det är samma med wow. Dom som börjar idag och fastnar för det, tycker att det är roligt tills dom blir vuxna och man får andra intressen..

Det jag tycker är lite lustigt annars med alla som klagar i forum / chatt på att det är för lätt. samma folk vill att alla i raiden ska ha maxat armor/vapen. Klart som faan att det blir lätt då..

När jag ändå gnäller.. Förr när man hade Explorer titteln så visste alla att den personen hade minsann inte legat på latsidan...
Upptäckte hela vanilla värden UTAN flyingmount. tex.. Idag är det bara att flyga korss och tvärs över värden så får man samma tittle... Kasst tycker jag..

Permalänk
Skrivet av Augustini:

Ni som säger att spelet är för lätt, lirar ni HC eller dillar ni om LFR, för då förstår jag att ni anser att det är för lätt.

Nej de som säger att det är för lätt är casual spelare som ser att det tar bara 1 vecka för top tiers att döda en heroic boss.
Är lika varje raid när första guilden dödar en boss "Dog Ragnaros HC så snabbt vad finns att göra nu"
Så har det varit sen AQ20/40 släpptes.

En intressant sak folk säger att det är lättare nu men visste ni att det tog snabbare att döda Illidan (3 dagar) än det tog att döda Ragnaros HC (5 dagar)? När både raiderna släpptes..

Visa signatur

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Stör mig på allt jobbigt folk. Såna som lägger ner en massa energi på att jämra sig över det ena eller det andra, vare sig det handlar om spelet eller annat folk, samt folk som beter sig som idioter i övrigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Stör mig på att det har blivit alldeles för lätt att skaffa gear, du behöver inte ens kunna någonting för att få 384 iLvl. Värdelöst.

Permalänk
Medlem

Är ganska ny på WoW , så ska kanske inte uttala mig för mycket men ja.

Jag stör mig som FAN! på att det altid ska tas med en jävla massa healers till alla Battleground. Sjukt irriterande att stå och dpsa ner någon till 50 % sen pang så är han 100 % på 1 sek igen.

Jag spelade mycket diablo2 innan, och där var det typ en oskriven regel att man inte fick heala i PvP, kanske det som sitter i:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sacrum:

Kostnaden. När jag spelade spelet var ekonomin inte den bästa, så jag gick tillbaka till Cs-spelen

Allvarligt, 100 spänn i månaden... Har man inte det ska man kanske satsa på att få in kulor istället för att spela ö.h.t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salamisallad:

Allvarligt, 100 spänn i månaden... Har man inte det ska man kanske satsa på att få in kulor istället för att spela ö.h.t.

Som sagt, ekonomin var inte den bästa och Wow tog för mycket av min tid. Det var därför jag spelade ett spel som jag kunde hoppa in i någon gång i varannan månad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sacrum:

Som sagt, ekonomin var inte den bästa och Wow tog för mycket av min tid. Det var därför jag spelade ett spel som jag kunde hoppa in i någon gång i varannan månad.

Förstår vad du menar.
Vet inte om du kanske var i samma situation som jag men jag studerar fortfarande och när man får 1000kr i månaden så är ändå 249kr till WoW en hel del.
Dock så finner jag det totally worth it ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Det jag stör mig på är att i Mists of Pandaria kommer vi Warlocks att gå runt och kasta regnbågar. Seriöst! Regnbågar, finns det något mer patetiskt? Nu vill de väl snart införa nån liten ponny ras och class för att locka femåringar att köra :/ Jag stör mig också på att det är så sjukt lätt att sola en raid, särskilt sen när MoP kommer så kommer ju varenda lvl 5:a att dra runt då Pureblood Fire Hawk.

Bra initativ med tråden! Skönt att skriva av sig lite!

Var inte regnbågsfärgerna ett aprilskämt? ^.^ Men de skulle väl alla fall få felgreen färg alla fall om de ville.

Skrivet av Hygglo:

Dom flesta som klagar på wow idag är dom som lirat i 5-7 år.
Hur gammla var ni då när ni började? Vild gissning kring 14-17 år gammla barn..
Idag är ni 19-23 år gammla och borde kallas för vuxna
Klart som 17 att ni inte tycker att det är lika kul längre.
När man va 14-15 så tyckte jag att det va kul att köra moppe. Körde Hela kvällarna och livet lekte..
Om man bett mig köra moppe när jag va ~20 år så hade jag spytt på skiten efter 10 minuter...

Gissar att det är samma med wow. Dom som börjar idag och fastnar för det, tycker att det är roligt tills dom blir vuxna och man får andra intressen..

Det jag tycker är lite lustigt annars med alla som klagar i forum / chatt på att det är för lätt. samma folk vill att alla i raiden ska ha maxat armor/vapen. Klart som faan att det blir lätt då..

När jag ändå gnäller.. Förr när man hade Explorer titteln så visste alla att den personen hade minsann inte legat på latsidan...
Upptäckte hela vanilla värden UTAN flyingmount. tex.. Idag är det bara att flyga korss och tvärs över värden så får man samma tittle... Kasst tycker jag..

Du har en stor poäng med din första del tycker jag. När man var 14-17 år gammal så var man ovetande och nytt svar spännande. Jag var relativt ny till spel i allmänhet då (bara D2 historia) så allt var ju nytt, jag visste inte allt då. Och i dagens wow behöver man veta allt, det var inget krav då på det!

Skrivet av Augustini:

Först vill jag bara säga, självklart HC inte är lätt!

Men anledningen till varför folk kan säga det, är för att man inte vill ha olika svårighetsgrader av raids/instancer. Man vill ha än. För det är ologiskt att du ska klara ett raid, för att sedan går in där men hypa upp bossarna. Kunde inte det kunnats lägga på en dubbelt så stor instance där bossarna gradvis bli svårare men alla bossar fortfarande är olika?

Skrivet av Morpiha:

Förstår vad du menar.
Vet inte om du kanske var i samma situation som jag men jag studerar fortfarande och när man får 1000kr i månaden så är ändå 249kr till WoW en hel del.
Dock så finner jag det totally worth it ;D

249kr är för 2 månader. Då har du 2000 kr att lägga på det. Får jag fråga vad du gör med resten av 1751 kr på två månader? Nu är det ju inte min ensak, men det gick jätte lätt ihop för mig ekonomiskt när jag spelade under gymnasiet t ex!

Permalänk
Medlem

Finns inget jag precis stör mig på men det finns en sak som gör mig arg! Det finns inga BG brackets, jovisst kanske man får längre que times men det är inte kul att ha ett team fullt med quest gearade spelare! Det är heller inte kul att spela på en quest gearad alt och bli ägd av folk med full S11 gear.

Något liknande hade varit nice:
Quest bracket: Quest gear / lite pvp delar
Mid bracket: Mer än hälften pvp gear
End game: Fullt pvp gear

Hade dock inte funkat då folk kör med PvE gear så kanske någon ilvl bracket istället? Problemet här är ju que times så jag förstår att Blizzard inte lägger in något liknande system.

Permalänk
Medlem

Tycker de är lite roligt när folk säger att WoW är lätt :C Testat köra Dragon Soul HC? Tro inte att ni är pro's när ni springer runt i LFR gear, snälla nån >.<

Sen att folk säger att WoW är ett barn spel, de är det verkligen inte... Men om ni tycker de, sluta spela då? Är de så svårt?

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Var inte regnbågsfärgerna ett aprilskämt? ^.^ Men de skulle väl alla fall få felgreen färg alla fall om de ville.

Du har en stor poäng med din första del tycker jag. När man var 14-17 år gammal så var man ovetande och nytt svar spännande. Jag var relativt ny till spel i allmänhet då (bara D2 historia) så allt var ju nytt, jag visste inte allt då. Och i dagens wow behöver man veta allt, det var inget krav då på det!

Men anledningen till varför folk kan säga det, är för att man inte vill ha olika svårighetsgrader av raids/instancer. Man vill ha än. För det är ologiskt att du ska klara ett raid, för att sedan går in där men hypa upp bossarna. Kunde inte det kunnats lägga på en dubbelt så stor instance där bossarna gradvis bli svårare men alla bossar fortfarande är olika?

249kr är för 2 månader. Då har du 2000 kr att lägga på det. Får jag fråga vad du gör med resten av 1751 kr på två månader? Nu är det ju inte min ensak, men det gick jätte lätt ihop för mig ekonomiskt när jag spelade under gymnasiet t ex!

Kan inte svara för han men tror kanske att han betalar vissa saker själv? fick jag göra, inte mer än rätt ju.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Det jag stör mig på är att i Mists of Pandaria kommer vi Warlocks att gå runt och kasta regnbågar. Seriöst! Regnbågar, finns det något mer patetiskt? Nu vill de väl snart införa nån liten ponny ras och class för att locka femåringar att köra :/ Jag stör mig också på att det är så sjukt lätt att sola en raid, särskilt sen när MoP kommer så kommer ju varenda lvl 5:a att dra runt då Pureblood Fire Hawk.

Bra initativ med tråden! Skönt att skriva av sig lite!

Haha ja det är sorgligt, antar de försöker suga de sista örena ur WoW nu, igenom att skaffa en en yngre målgrupp.

Blizzard har haft sin era i spelvärlden, tror inte de kommer lyckas mycket längre till.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Jag får köpa mat och käka då jag inte kan äta i skolan samt underhåll på helgerna.
Sen även att jag får ta och köpa kläder (gör jag inte varje månad) samt betala för gym avgift.
+ lite annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Stör mig på att det har blivit alldeles för lätt att skaffa gear, du behöver inte ens kunna någonting för att få 384 iLvl. Värdelöst.

Just, 384-LFR gear, de är långt infrån de bästa man kan få...

Permalänk
Medlem

Jag stör mig mest på communityn, sen Dungeon finder och raid finder kom ut har fok blivit så otroligt otrevliga!

Till och med folk i guilden (nya recruits) beter sig illa mot folk i raidfinder! Som officer i min guild har jag börjat ge folk varnigar och tilloch med kickat folk. Fyfan för att vara otrevlig bara för att man aldrig kommer träffas mer, och kan komma undan med det! har spelat Sedan vanilla, och tycker communityn har bara blivit sämre o sämre. Var vell framför allt i Wotlk det började, med raid weekly quests, och "Gearscore" addonet. Sen blivit mycket värre i Cata...

Annars känns det lite surt att den gear man får i 25 manna raids är samma som i 10 man. Tycker 10 man är "raiding light" och iaf i dragon soul otroligt mycket lättare!

Ge oss snyggare gear, låt raidfinder ha en egen stil, samma setbonus, visst, men ge oss större skillnad på gearen!

Saknar tiden då man kunde se på hur folk såg ut om han hade raidat, dödat endbossarna eller inte!

Det som gör att jag fortfarande spelar är vell att jag är i världens bästa/värsta/roligaste guild:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Stör mig på att Blizzard JÄMT ska anpassa spelet efter sämre spelare.
Men av alla exempel av detta dom har gett så tycker jag att Raid Finder är det mest korkade. Dungeon Finder var en helt okej grej eftersom att man inte gjorde det för achievements eller gear, man gjorde det ju bara för emblems för att sedan komma in i raids. Att kunna trycka på en knapp, komma in i en grupp och sedan slå huvudet i tangentbordet för att vinna över Deathwing, den kraftfullaste Draken i Azeroth tycker jag är riktigt patetiskt.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

Det jag störde mig på var att det var för lätt helt enkelt.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag får köpa mat och käka då jag inte kan äta i skolan samt underhåll på helgerna.
Sen även att jag får ta och köpa kläder (gör jag inte varje månad) samt betala för gym avgift.
+ lite annat.

Oj konstig skola som inte bjuder på mat.

Permalänk
Medlem

Att man tar så löjligt mycket, och att man har 140k+ hp...

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Communityn, allt otrevligt folk, alla polare har slutat spela så man har inga IRL-polare kvar där, för lite att göra... DS börjar bli tjatigt och tråkigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Oj konstig skola som inte bjuder på mat.

Dom bjuder på mat men då måste man betala 500kr i månaden samt att det är skit mat. Inte alltid som man får mat heller då den kan vara slut om du är sista klassen som ska äta. Så jag betalar inte för något man inte får.

Permalänk
Medlem

Att communityn blivit så jevla kass och ego men det gäller alla MMO's idag... det var roligare förr..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Att communityn blivit så jevla kass och ego men det gäller alla MMO's idag... det var roligare förr..

Sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Dom bjuder på mat men då måste man betala 500kr i månaden samt att det är skit mat. Inte alltid som man får mat heller då den kan vara slut om du är sista klassen som ska äta. Så jag betalar inte för något man inte får.

Helt förstårligt!

Skrivet av -ronz:

Instämmer helt. Jag hoppas att man inte behöver vara så himla ego och så i D3 eller GW2 utan kan bara njuta av spelet!

Permalänk
Medlem

Att folk är för negativa. Halva spelkänslan kommer från de som spelar. Jag stör mig extra mycket på folk som inte ens spelar men ändå klagar på saker de inte vet något om, t.ex att raider är för lätta eller att wow kopierar något animerad barnfilm med pandarens. DS hc är i stort sett omöjlig att puga om alla inte redan har fullt hc-gear och communityn har velat ha pansarens sen betan. Folk som inte har 8/8 hc och på något sätt vänt på tiden så att kungfu panda gjordes före pandarens i warcraft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Dubbelpost tryckte på skicka två gånger av misstag

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Saknar tiden då man kunde se på hur folk såg ut om han hade raidat, dödat endbossarna eller inte!

Håller helt med där, förut såg man på karaktärerna om dom var riktigt bra eller inte, och man kunde önska att man ibland var en av dom.

Annars så stör mig på en del saker i wow.
Bl.a att folk tar så mkt förgivet. Jag har spelat till och från sen 2004, men aldrig riktigt varit en hardcore gamer. Så när man väl
kommer med i Heroics e.t.c så tar folk för givet att alla ska veta taktiken och så är det.
Folk är inte hjälpsamma längre som förut. Jag har alltid gått som healer så man har juh ett stort ansvar, och det får man verkligen höra om man inte lyckas hålla alla i liv på det sättet dom vill man ska.

En del säger som ni nämnt tidigare att wow är så lätt, men för mig som har en del Heroic gear och en del JP gear så är inte wow så himla lätt alla gånger.
Jag gillar när man tar sig igenom en HC, att man lyckades trots sin gear. Men samtidigt drar man sig lite att gå HC med tanke på hur otåliga och ohjälpsamma folk kan vara.

Så mitt svar är att jag stör mig på alla "tar för givet folk". det är så himla trist.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk

Folk som tigger guld!