"Ej registrerad på nätverk"

Permalänk

"Ej registrerad på nätverk"

Hej, helt plötsligt har min Samsung Galaxy S2 inte kunnat ansluta till Tele2/Comviq, utan säger "Ej registrerad på nätverk" när man försöker ringa/skicka SMS.

Kan inte ta emot samtal eller SMS, men Wi-Fi fungerar.
Har en aning om vad som kan ha hänt, att Tele2 har svartlistat min telefon av någon anledning, men jag har egentligen ingen aning vad som hänt.
Någon som har erfarenhet av samma sak? Lösningar?

Permalänk
Skrivet av Formel117:

Hej, helt plötsligt har min Samsung Galaxy S2 inte kunnat ansluta till Tele2/Comviq, utan säger "Ej registrerad på nätverk" när man försöker ringa/skicka SMS.

Kan inte ta emot samtal eller SMS, men Wi-Fi fungerar.
Har en aning om vad som kan ha hänt, att Tele2 har svartlistat min telefon av någon anledning, men jag har egentligen ingen aning vad som hänt.
Någon som har erfarenhet av samma sak? Lösningar?

Provat att kontakta tele2 / comviq och beskrivit problemet?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Du ska nog ta det här med Tele2 skulle jag tro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Hade något sånt problem tidigare ikväll, ändrade från 3G preferred till 3G only, då fick den plötsligt täckning. Har Comviq.

Permalänk

Ska kontakta Tele2 imorgon om jag inte löser problemet innan dess.
@El_Raspberry
Vart hittar man den inställningen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Formel117:

Ska kontakta Tele2 imorgon om jag inte löser problemet innan dess.
@El_Raspberry
Vart hittar man den inställningen?

Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk

Permalänk

Verkar inte ha gjort någon skillnad, men tack för svaret.

Permalänk
Medlem

jag har fått de problemet med min Desire HD, testa att sätta det på flightmode och tbx till vanligt igen, de fixade mitt problem

Permalänk
Medlem

Lite mer info skulle behövas för att hjälpa, eftersom wifi går externt så har den inget med mobilnätet att göra.

1. Köptes telefonen direkt från butik eller begagnat?
2. Fick du ange PIN när du starta telefonen?
3. Har du satt i SIM?
4. Fick du nytt SIM med denna telefonen och i så fall har du aktiverat det?
5. Har du startat om telefonen?
6. Har du sökt nät manuellt? Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Operatör (eller liknande)
7. Fungerar andra Tele2 mobiler i närheten?

Efter att du besvarat dom frågorna kan jag nog ge dig ett ganska korrekt svar. Efter att du satt i 3G only så kan du bara ansluta dig till 3G nät, jag rekomenderar att du sätter tillbaka till 3G prefered då Tele2 har ganska kass 3G täckning men ganska OK GSM.

Permalänk
Skrivet av skinnis:

Lite mer info skulle behövas för att hjälpa, eftersom wifi går externt så har den inget med mobilnätet att göra.

1. Köptes telefonen direkt från butik eller begagnat?
2. Fick du ange PIN när du starta telefonen?
3. Har du satt i SIM?
4. Fick du nytt SIM med denna telefonen och i så fall har du aktiverat det?
5. Har du startat om telefonen?
6. Har du sökt nät manuellt? Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Operatör (eller liknande)
7. Fungerar andra Tele2 mobiler i närheten?

Efter att du besvarat dom frågorna kan jag nog ge dig ett ganska korrekt svar. Efter att du satt i 3G only så kan du bara ansluta dig till 3G nät, jag rekomenderar att du sätter tillbaka till 3G prefered då Tele2 har ganska kass 3G täckning men ganska OK GSM.

1. Den bestäldes direkt från Tele2
2. Ja det får jag, varje gång jag startar om den
3. Har satt i SIM och provat ta ur det/sätta i
4. Fick SIM med telefonen, har haft den sen September utan problem tills nu
5. Ja, har provat fabriksåterställning med
6. Ja, står att den inte kan ansluta till någon av dem
7. Ja, min Mammas och kompis telefoner fungerar felfritt

Permalänk
Skrivet av Formel117:

Verkar inte ha gjort någon skillnad, men tack för svaret.

hade inte hjälp någon då preferred är att föredra, kan vara ett strul med mobil ev simkortet, hade du provat ett annat? kanske jag som inte hittar att du skrivit det i tråden, men som andra säger så får du kontakta dem, dessa strul kan vara jobbig och inte alltid dem löser det på direkten tyvärr.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Provade med Mammas SIM och det fungerade fint med allt då.