Tele2 kontrar Tre med erbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Kan hålla med, Telia om man bor på landet eller i mindre stad. 3 om man bor i större stad och inte vistas utanför den större staden så mycket.

Ett tips, dubbel posta inte, redigera ditt inlägg istället.

OnT:
spelar också spel, dock så är det turn baserat dvs tar det tid så gör det.
samt order & chaos stödjer inte 3G nät så då kvittar det

Btw, vad är det för spel som kräver aktiv & snabb uppkoppling? Lite nyfiken på det.

Streamar till min ipad och den har bara 6mbit, fungerar kalas.
Enda nackdelen är att hos päronen är kåken som en jävla bunker,knappt så solljus kan ta sig in genom fönsterna känns det som.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om mans pelar FPS spel online så är det rätt viktigt med bra uppkoppling.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

förslag på spel, är ute efter lite nytt att trycka in i ipaden eller iphonen :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

förslag på spel, är ute efter lite nytt att trycka in i ipaden eller iphonen :S

Kolla in Modern Combat 3, det är ungefär som MW3 fast till iPad och du kan köra online mot andra. Om du nu gillar FPS.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

danke, spelar allt i princip.

Ska ta en kik på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Abnomynos:

Om ni kollar mitt inlägg i Nokia 808 Pureview-tråden ser ni att det finns en smidigare lösning än att plocka ut en telefon man inte vill ha.

Jag fick 6062 kr på mitt tillgodokvitto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag fick 6062 kr på mitt tillgodokvitto.

Skickades från m.sweclockers.com

Läckert! Lust att dela med dig hur du gick tillväga?

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Inaktiv

Jag förbeställde min One X, slog till riktigt tidigt och då fick jag ett presentkort på det beloppet bara 6062 kr. Gjorde inget märktvärdigt egentligen.

Permalänk
Medlem

Bra tråd det här! Tack vare eran information som jag tog upp så fick jag 6000 kr tillgodo. Ett tips som han (Phonehouse) sa var att om man ej använder det innan sista datum så kan man ju köpa presentkort för samma belopp:) Annulerade min beställning på Tre, hade fått fel information om att HTX One X var olåst vilket den ej var....

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

ALLT som står på pappret ingår, inget finstilt att läsa alltså. Velar själv mellan Galaxy S2 LTE, Nexus eller Lumina 800, which one?
Lumina känns som obvious choice, men de 2 andra mobilerna kostar ju ca 800kr mer, vilket gör de 2 till en bättre deal. Är Luminan värd de pengarna som man INTE sparar?

Skrivet av Itchy Trojan:

Ja, operativet sätter ju sina gränser här när det är såppas stor skillnad. S2'an får tydligen ICS under andra kvartalet(långt att vänta), men WP7 är det som är mest intressant just nu. Har ICS 4.0.3 på min Prime med custom roms osv så den pillas det på. Så det lutar nog åt Nokia luren, så får vi hoppas att den är av 3310 kvalité!

Har ni pojkar möjligtvis hört talas om One X?

Köpte mig en sådan tillsammans med Tele2 Maxi, var väldigt skeptisk då det...lät alldeles för bra för att vara sant, men får väl hoppas att man inte har 350 i månaden i 6 mån, senare 599 :- ....återstår att se, har lärt igenom avtalet flera gånger men inte hittat något

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Beställde en HTC One X via Tele2(direkt via webshoppen).
Ringde även upp de och verifierade att telefonen kommer olåst.

Är du säker på detta? Gjorde samma sak, och om telefonen är olåst så blir jag extremt glad (Eftersom man då trots allt är en Swec'are och antagligen kommer tröttna på telefonen rätt fort, så känns det bra att veta att man kan sälja den i så fall?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Har ni pojkar möjligtvis hört talas om One X?

Köpte mig en sådan tillsammans med Tele2 Maxi, var väldigt skeptisk då det...lät alldeles för bra för att vara sant, men får väl hoppas att man inte har 350 i månaden i 6 mån, senare 599 :- ....återstår att se, har lärt igenom avtalet flera gånger men inte hittat något

Skrev det 2012-03-12, då fanns den inte i det abonnemanget, men jag tog lumia 800 och är galet nöjd, såpas glad med den att min mor köpte en också

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Skrev det 2012-03-12, då fanns den inte i det abonnemanget, men jag tog lumia 800 och är galet nöjd, såpas glad med den att min mor köpte en också

Förstår det! Satt på en Omnia 7 innan WP7.5, var riktigt nöjd med den med Men kunde inte riktigt med att gå på en WP7 telefon igen, då jag kände att dem saknade lite allt för mycket för att jag skulle vara riktigt nöjd med operativet 1 kärna kan bli väldigt segt inom 24 månader...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Förstår det! Satt på en Omnia 7 innan WP7.5, var riktigt nöjd med den med Men kunde inte riktigt med att gå på en WP7 telefon igen, då jag kände att dem saknade lite allt för mycket för att jag skulle vara riktigt nöjd med operativet 1 kärna kan bli väldigt segt inom 24 månader...

Nåväl, tackar nokia on microsoft för gudomliga batteritider, skärmen, designen, flytet osv, det som majoriteten av androids inte klarar, och vafan, det är en nokia, brickbreaker u know

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Nåväl, tackar nokia on microsoft för gudomliga batteritider, skärmen, designen, flytet osv, det som majoriteten av androids inte klarar, och vafan, det är en nokia, brickbreaker u know

Det har du faktiskt rätt i!
Det som fick mig att ta en One X var faktiskt framtidssäkerhet...kanske är lite dåligt stil att ta det före faktiskt nöje att använda en enhet, men kunde inte motstå att ta "den första 4½ core telefonen"

Lite synd att Lumina-serien inte blev så stor som den skulle blivit, Nokia behöver verkligen ett ryck!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Det har du faktiskt rätt i!
Det som fick mig att ta en One X var faktiskt framtidssäkerhet...kanske är lite dåligt stil att ta det före faktiskt nöje att använda en enhet, men kunde inte motstå att ta "den första 4½ core telefonen"

Lite synd att Lumina-serien inte blev så stor som den skulle blivit, Nokia behöver verkligen ett ryck!

för att runda av detta, så lever jag med en Prime, 4½ all the way där

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är bunden till Tele2 i ytterligare 1,5 år med tele2 Snackis. Vet nån om det är möjligt att byta abbonemang inom tele2 till detta erbjudande istället?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

du kan ta en slutfaktura och betala resterande månadsavgifter i en klump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Är bunden till Tele2 i ytterligare 1,5 år med tele2 Snackis. Vet nån om det är möjligt att byta abbonemang inom tele2 till detta erbjudande istället?

Hade du bara haft 3 månader kvar på bindningstiden så hade du kunnat byta till detta erbjudande.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

du kan ta en slutfaktura och betala resterande månadsavgifter i en klump

Min tele2 snackis kostar 49 kr i månaden + 59 kr för medium surf. Det är bara dom 49 kronorna jag behöver "köpa loss" då va o inte surfen också?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

du får säga upp surfen då (förutsatt att det inte är bidning på den)

Kampanjen tar slut imorgon, ni som velar och funderar får bestämma er snabbt !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Beaver:

Min tele2 snackis kostar 49 kr i månaden + 59 kr för medium surf. Det är bara dom 49 kronorna jag behöver "köpa loss" då va o inte surfen också?

Om du är orolig att numret inte blir släppt, så har du faktiskt möjligt att teckna abonnemanget och inom 30 dagar byta ut numret mot ditt nuvarande nummer (snackis-abonnemanget). Viktigast är att du får igenom ett nytt abonnemang med Maxi Unlimited. Enda problemet skulle vara ifall du har betalningsanmärkningar då en ny kreditupplysning görs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Om du är orolig att numret inte blir släppt, så har du faktiskt möjligt att teckna abonnemanget och inom 30 dagar byta ut numret mot ditt nuvarande nummer (snackis-abonnemanget). Viktigast är att du får igenom ett nytt abonnemang med Maxi Unlimited. Enda problemet skulle vara ifall du har betalningsanmärkningar då en ny kreditupplysning görs.

Men jag måste väl fortfarande betala 49 kr /månaden för Snackis til juni nästa år eller köpa loss det?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Är student men har tyvärr Studentkortet och inte mecenatkortet. Skulle någon som har lust vilja logga in på mecenats hemsida och trycka in sej på tele2s studenterbjudande och ge mej länken? Vet ej om det fungerar, men det gick att göra så vid ett annat erbjudande tele2 hade.

http://www.mecenat.se/ConditionWin.aspx?id=731

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Är student men har tyvärr Studentkortet och inte mecenatkortet. Skulle någon som har lust vilja logga in på mecenats hemsida och trycka in sej på tele2s studenterbjudande och ge mej länken? Vet ej om det fungerar, men det gick att göra så vid ett annat erbjudande tele2 hade.

http://www.mecenat.se/ConditionWin.aspx?id=731

Utan telefon:
http://www.tele2.se/order-ver2.html?ShopId=10

Någon speciell telefon du vill ha?
http://www.tele2.se/partner/phone.aspx?ShopId=10&bundleName=M...
http://www.tele2.se/partner/phone.aspx?ShopId=10&bundleName=M...
http://www.tele2.se/partner/phone.aspx?ShopId=10&bundleName=M...
http://www.tele2.se/partner/phone.aspx?ShopId=10&bundleName=M...

det är de länkarna jag får iaf när jag klickar mig vidare..

Permalänk
Medlem

One X, tack för hjälpen!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Så det är sista dagen idag?!

Permalänk
Skrivet av MooD:

Så det är sista dagen idag?!

Japp, står klart och tydligt på tele2´s hemsida.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Ouch så dom kortade ned erbjudandet till den 11:e istället för 22:a som stod när jag köpte. Tur man slipper stressa nu då när man redan är lycklig Xperia S ägare

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Har ni pojkar möjligtvis hört talas om One X?

Köpte mig en sådan tillsammans med Tele2 Maxi, var väldigt skeptisk då det...lät alldeles för bra för att vara sant, men får väl hoppas att man inte har 350 i månaden i 6 mån, senare 599 :- ....återstår att se, har lärt igenom avtalet flera gånger men inte hittat något

du kommer inte ha 350 6 månader utan tills din abonnemang går ut..
Var fundersam jag med när jag ändra min abonnemang från kompis surf till maxi..
Frågade ifall jag kommer få betala 350+200(mobilen) tills abonnemanger går ut och då sa han jag prata med att det stämmer.. Så inget du behöver oroa dig

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR