Heroeos of Newerth - attityd!?

Permalänk
Medlem

Heroeos of Newerth - attityd!?

Vad är det med spelare/människorna i det här spelet?
Har aldrig varit med om så otrevliga spelare som skriker noob, retard, etc etc.
Inte för att jag är ny i spelet, men tror de på fullaste allvar att någon kommer lyssna på någon som håller på sådär?
Har varit med ett tag i spelvärlden och i quakeworld skulle de aldrig förekomma sånt där beteende. Vad tycker ni?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Var glad att du inte spelar DotA, där är det ännu värre. Det är bara att vänja sig och försöka vara trevlig i början av matchen, brukar bli bättre stämning i laget då. Du kan ju även skaffa lite vänner att spela med så slipper du definitivt skitsnacket (förutsatt att du inte har otroligt elaka vänner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uffelicius:

Var glad att du inte spelar DotA, där är det ännu värre. Det är bara att vänja sig och försöka vara trevlig i början av matchen, brukar bli bättre stämning i laget då. Du kan ju även skaffa lite vänner att spela med så slipper du definitivt skitsnacket (förutsatt att du inte har otroligt elaka vänner)

Det är det som är grejen, mina vänner spelar det inte längre just för att det är så himla otrevligt där inne

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Samma i varenda MOBA mer eller mindre, folk kan inte förstå att man har bra och dåliga games samt att det, tro det eller ej, finns nybörjare.

Bara att bita ihop eller byta speltyp, tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Det är det som är grejen, mina vänner spelar det inte längre just för att det är så himla otrevligt där inne

Lira med mig alltid kul att vara flera

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är längre (har inte spelat på säkert ett halvår eller mer) men jag har aldrig haft det problemet när jag lirat League of Legends. Folk verkar inte ta det på lika blodigt allvar som jag har hört att folk gör med HoN. Men det kan ha förändrats iom att tydligen otroligt många fler spelar LoL idag än för typ ett år sen, ingen aning.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem

Bara att skratta åt folk som tar det för seriöst

Så kan man lira lite midwars/casual mode för skojs skull om man blir för less

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Lira med mig alltid kul att vara flera

Vad nickar du i spelet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

Samma i varenda MOBA mer eller mindre, folk kan inte förstå att man har bra och dåliga games samt att det, tro det eller ej, finns nybörjare.

Bara att bita ihop eller byta speltyp, tyvärr

Så sant! Jag tror MOAB helt enkelt är ett alldeles för kompetivt teambaserat genre för att ge bra förutsättningar till ett flame fritt game.. Har nog aldrig märkt ett game som det inte whinats eller vart flame i. Det blir lite bättre när man kommer upp emot 1700-1800 men finns ju fortfarande douchebags

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Märker själv när jag spelar ibland att jag kan bli oerhört otrevlig mot folk som är dumma i huvudet(eller bara spelar dåligt / Har en dålig match).. Vet inte riktigt varför men antar att det är för att jag tar spelet på lite för stort allvar(som de flesta andra douchebagsen)..
Folk som firstpickar deadwood, callar mid för att sedan dö 3-4gånger de första tio minuterna kan verkligen göra mig vansinning.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Därför jag lade av, jag tålde det inte. Massa snorungar som sitter och är otrevliga och tar allt på blodigt allvar och kallar en massa fular saker så fort man gör fel. Nej tack. Förstår lixom inte meningen med det heller, inget blir ju bättre av att man gapar och skriker? Visst kan man bli irriterad ibland men man håller det för sig själv.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad nickar du i spelet?

jeliysmurf

har inte spelat sen compression typ bara lollat runt med irl polare som är mycket sämre.

vad nickar du?

Permalänk
Medlem

Tycker det är mer som klagar på forum än personer som är otrevliga ingame.

Skrivet av NisseG91:

Märker själv när jag spelar ibland att jag kan bli oerhört otrevlig mot folk som är dumma i huvudet(eller bara spelar dåligt / Har en dålig match).. Vet inte riktigt varför men antar att det är för att jag tar spelet på lite för stort allvar(som de flesta andra douchebagsen)..
Folk som firstpickar deadwood, callar mid för att sedan dö 3-4gånger de första tio minuterna kan verkligen göra mig vansinning.

Är ju standard att bli lite sur, hatar verkligen när man spelar med någon som inte ger 140%.
Man går fan inte in i TMM före man kan alla heroes vet hur spelet fungerar.

Hade en lirare igår som tappa mid och gick till basen efter 10min. Sen satt han och klaga i chat under 20min till.

Borde finnas två MM, en för folk som vill vinna och en för de som inte bryr sig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Tycker det är mer som klagar på forum än personer som är otrevliga ingame.

Är ju standard att bli lite sur, hatar verkligen när man spelar med någon som inte ger 140%.
Man går fan inte in i TMM före man kan alla heroes vet hur spelet fungerar.

Hade en lirare igår som tappa mid och gick till basen efter 10min. Sen satt han och klaga i chat under 20min till.

Borde finnas två MM, en för folk som vill vinna och en för de som inte bryr sig.

Tex dota 2 är BETA så tex alla suger nästan finns ingen bracket eller något. Dota2 eller HoN eller DoTA ELLER lol ska spelas med 5 polare annars är det helt värdelöst typ man får alltid någon feeder eller någon annan som skriver this is my first time with this hero can i take mid?.

Om man inte kan heron gå pratic mode eller något som alla andra gör för att lära sig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tex dota 2 är BETA så tex alla suger nästan finns ingen bracket eller något. Dota2 eller HoN eller DoTA ELLER lol ska spelas med 5 polare annars är det helt värdelöst typ man får alltid någon feeder eller någon annan som skriver this is my first time with this hero can i take mid?.

Om man inte kan heron gå pratic mode eller något som alla andra gör för att lära sig.

Jag tycker inte att det är så mycket otrevliga människor i dota2 betan, visserligen har jag bara spelat ca 100 games men jag vill påstå att det är mycket lugnare än vad jag upplevde att hon var.
Men visst det är ju inte som dotapickup var, där var det verkligen ordning och reda.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Vissst är det mycket skitsnack i HoN men kul spel. Har flera kompisar som lagt av pga för högt blodtryck

Permalänk

Ja i HoN är det mycket skit snack. Speciellt är det feeders som skyller på andra. Om någon här kör Pub adda mig Pr0`Gamer

Permalänk
Medlem

joina Sweclockers kanalen inne på hon i chatten... Finns lite folk där

Permalänk
Medlem

ErDraug på skype och ingame, spelar ganska ofta är 1600+ rated. Är inte direkt dålig eller super bra men spelar hyffsat seriöst. Vill ju vinna
Brukar inte skrika idiot åt folk utan försöka ge dem tips oftast kontrar de då med "stop qqing" "stop crying moron" "you do better faggot" eller liknande så brukar ge upp

Spelar oftast med polare så bara hojta om ni någon vill dra ett game, bara ni är inte totala nybörjare

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Spela med vänner.

HoN är inte så illa om man jämför med andra spel i samma genre.

Permalänk
Skrivet av Vendin:

joina Sweclockers kanalen inne på hon i chatten... Finns lite folk där

Tack för tipset

TS: Bara att ignorera dem. Så fort de börjar gnälla, så skriv ingenting. Hur rätt du än har, så blir det bara värre om du svarar. Fortsätt snacka taktik osv, men igga allt gnäll. Tål man det ändå inte, så brukar jag bara dra /ignore på alla i laget. Då får man inga miss calls, så det gäller att hålla koll på kartan. Man får också hålla koll på vad de gör. Om de går 4st top, och du farmar i skogen så kanske du ska springa dit

Permalänk

HoN har lätt värsta communityn av alla spel. Inte en match utan att någon flamar, oavsett om man vinner eller förlorar: slutade spela det spelet på grund av den usla stämningen. Kändes snarare som utvecklarna uppmuntrade till dålig stämning än försökte få bort den, kolla bara på officiella forumen: skiten som finns där skulle aldrig tillåtas någon annan stans.

Spelar DOTA2 nu, mycket bättre stämning där överlag. Sen ligger det ju lite i genrens natur att folk blir sura ibland, klart man tycker det är drygt att tvingas spela med undermåliga lagkamrater i 40 minuter utan att kunna lämna spelet. Grejen är väl att försöka ta det lugnt, inget blir bättre av att börja skrika åt folk. Till alla som tror att det är okej att ta ut sin ilska på andra i spelet: det är det inte.

Det som ska till för att få folk att hålla käften är ett fungerande system för att rapportera idioter, med kännbara straff. Vet att jag spelade DOTA1 på någon customladder-sida där det fungerade hur bra som helst, om någon flamade åkte han ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

jeliysmurf

har inte spelat sen compression typ bara lollat runt med irl polare som är mycket sämre.

vad nickar du?

griiid
är inte jättebra, men är inte jättedålig heller. spelar för att jag tycker det är kul, eller ja, när det inte skriks och flyger en massa svordomar i luften...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Så fort teamwork kommer in i ett spel så blir det såhär, tyvärr. Visst, är spelarna vuxna typ 30+ så går det bra men är det ungdomar så blir det som i HoN, tyvärr...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Vad är det med spelare/människorna i det här spelet?
Har aldrig varit med om så otrevliga spelare som skriker noob, retard, etc etc.
Inte för att jag är ny i spelet, men tror de på fullaste allvar att någon kommer lyssna på någon som håller på sådär?
Har varit med ett tag i spelvärlden och i quakeworld skulle de aldrig förekomma sånt där beteende. Vad tycker ni?

Välkommen till HoN`s community!
Bara att härda ut.

Kan erkänna att jag kan rage på spelare ibland, men då spelar de fan kasst. Jag förväntar mig ju att 1650+ spelare kan spela bra.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har precis samma erfarenhet, och har mer eller mindre tröttnat på hela genren tack vare alla otrevliga människor. Det är/var precis samma sak i DotA och nu även i Dota 2. Väldigt tråkigt måste jag säga, för det är väldigt roliga spel!

Permalänk
Inaktiv

Håller inte med om att attityden är så himla dålig i DotA eller DotA 2.

Permalänk

Jag brukar bli lack för jag vill vinna och de flesta som spelar HoN tycker det är kills som avgör och bryr sig inte om att vinna.

EDIT; som någon nämnde, 1650+ borde kunna lite om HoN men ofta är dom totalt värdelösa! Hatar när en support köper en Ward o lägger kommentaren Will buy 1 later. Har man en sån usel spelare i laget förlorar man nästan alltid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

testade och lira hon & lol , men fick inte ens testa en första match pga man var noob.
Så då var det bara avinstallera igen,finns roligare att göra än att försöka hitta ett game att köra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tquist:

Jag vet inte hur det är längre (har inte spelat på säkert ett halvår eller mer) men jag har aldrig haft det problemet när jag lirat League of Legends. Folk verkar inte ta det på lika blodigt allvar som jag har hört att folk gör med HoN. Men det kan ha förändrats iom att tydligen otroligt många fler spelar LoL idag än för typ ett år sen, ingen aning.

Vet inte riktigt hur länge jag lirat lol, men det är över 1,5 år i alla fall och jodå, man stöter absolut på s.k. "Ass hats" både nu och då, lirar vi 3-4 rundor en kväll så finns det nästan garanterat människor med sådant beteende i två av gängen vi möter.. MEN, vad jag har hört så är det långt mycket vanligare i HoN än i LoL och just därför har jag aldrig brytt mig om att prova det tidigare. Sägas bör att jag alltid lirar med minst 3 vänner, är man färre än fyra känns risken att få en rövhatt (eller för all del en trähatt) i egna laget väl stor och då är det inte alls lika roligt..

Bara av intresse, är det någon som inte håller med TS om attitydsproblemen i HoN, vore intressant att höra deras bild av communityt isf