Heroeos of Newerth - attityd!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

testade och lira hon & lol , men fick inte ens testa en första match pga man var noob.
Så då var det bara avinstallera igen,finns roligare att göra än att försöka hitta ett game att köra.

De flesta brukar tycka att man ska spela unranked så man lär sig innan man ger sig in i matchmaking.
Vad det motsvarar i lol har jag ingen aning om dock.

För folk vill vinna och har man en total nybörjare i laget så minskar ens chanser att vinna drastiskt om motståndet i övrigt inte är helt efterblivet.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

men frågan är vem vill spela med folk som har så jäkla vrickad attityd, dom kan inte få mycket hemma i sänghalmen
Enda som hörs är diverse ordval som inte många skulle acceptera - bättre att försöka förklara som en frisk människa hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

men frågan är vem vill spela med folk som har så jäkla vrickad attityd, dom kan inte få mycket hemma i sänghalmen
Enda som hörs är diverse ordval som inte många skulle acceptera - bättre att försöka förklara som en frisk människa hehe

Vinna är prio 1 för många, därför är det som det är.
Så länge som spelen kommer vara så lagbaserade som de är så kommer folk också ogilla dåliga spelare i sitt lag.

Sådan attityd uppstår inte över en natt utan det är ett problem som byggts upp över lång tid på grund av dåliga spelare, spelare som inte spelar för att vinna, spelare som bara som är intresserade av att köra sin egen grej istället för att spela för laget.
Folk har helt enkelt tröttnat och det är därför de beter sig som de gör.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Hedersmedlem

Håller helt med, communityn i HoN är baserad på att kalla andra för retards. Det är heller aldrig ens eget fel att sitt lag förlorar, det är alltid en specifik person. Det känns som folk tar det här med att vinna aldeless för hårt, gör man ett litet misstag är man både det ena och det andra.

Jag brukar försöka köra Banning Pick, där är det oftast vettigt folk som spelar (1700~ MMR). Skulle det inte vara för att spelet är roligt skulle jag slutat för länge sedan. Var väl nästan likadant i Dota om jag inte minns fel?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Musikälskare

You'r nothing kid! Get good!

Nej men, trisst är det :/

Men det är 10 personer som slåss på en liten spelplan där varje sekund räknas, gro-grund för "nerd-rage"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Älskar att blir kallad noob, brukar dra comebacken "ja men vafan tror du jag gör på 1400 rating halllooooo", Men communityn är helt vrickad i detta spelet. Tack & lov spelar vi oftast 4 pers och då spelar det inte så stor roll vad 1 kille i laget skriver.

Permalänk
Medlem

Det största problemet med HoN tycker jag är att man ser stats och k/d på alla spelare, samt hur dom lirat tidigare games. Det skapar redan från start att vissa kommer tro att dom är bättre än andra och börja flamea bara för att dom har statsen på sin sida(Dock ett år sedan jag lirade så vet inte om dom har ändrat något).

Det jag tycker Dota 2 gör bra nu är att det inte finns några stats att se så alla kommer in i ett game och kan anses vara lika bra, sen förekommer det en del flame som det är mycket mindre än i HoN. (Det finns ett underliggande matchmaking system i Dota 2 som fungera väldigt bra för dom som inte vet det).

Permalänk
Musikälskare

Spelat en del Dota2 men inget för mig, väldigt stelt

HoN hade kunnat bli så mycket mer om S2 hade spelat sina kort rätt, aja ska inte börja med något HoN vs Dota2 krig glöm vad jag sa

Håller med dig om att det är dumt att visa stats direkt som i HoN då man alltid blir påmind om det, men tar man bort det blir det mer åt "casual" hållet som heller inte är bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad gäller HoN så tycker jag att det har blivit mer QQ/flamewar osv osv osv sedan HoN blev F2P, eftersom det just nu har kommit ännu fler människor som försöker lära sig spelet. Sure thing att man blir irriterad om man ser att lagets noob fast-pickar tex en hero som NH och feedar sönder eller dyl. Men w/e, finns ju som sagt verified/non-verified att lira. Dock tar det itne lång tid som non-verified att bli just verified...