Permalänk
Medlem

Internet glappar?!

Har ett störande problem nu. Det uppkom nyss när jag satt och spelade battlefield 3.
Internet Dör. Sen ansluts det igen och dör några gånger(sekundvis). Sedan dör det igen ett längre tag.

Sedan startar jag om datorn då funkar det kort sen börjar det igen.
Sedan stänger jag av. Drar ut strömkabeln och slår på och av nättagget.

Nu sitter jag och skriver här och undrar va fasiken det är som sker. Inget fel på sladden. Men problemet har inte uppkommit ännu.

Problemet har uppstått förut men då räckte en enkel omstart.

Nu gick grafikkortsfläkten igång!? Den stod på 50 % när spelet dog och inte förens nu gick den igång? Samband?

Asus p6t
intel i7 920 @ 3.5 ghz
6950 2gb(upplåst till 6970)
8 corsair gb ram
520w

MVH

Permalänk

Bytt router nyligen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Sitter på ett internat.

Permalänk
Medlem

Har alla på nätverket problem?
Om ni använder en router så kan det väl vara den som håller på att dö.
Har iaf haft liknande problem då.

Permalänk
Medlem

Det går inte att ansluta till Internet
Google Chrome kan inte visa webbsidan eftersom datorn inte är ansluten till Internet.

Du kan försöka diagnostisera problemet så här:

Öppna Start > Kontrollpanelen > Nätverk och Internet > Nätverks- och delningscenter > Felsök problem (längst ned) > Internetanslutningar.
Fel 106 (net::ERR_INTERNET_DISCONNECTED): Internet-anslutningen har frånkopplats.

Får jag en massa av nu. Nu hoppar internet konstant... Spelar inte ens..

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kollat om kabeln sitter ordentligt i vägguttagen (som jag antar att du har) samt testa att byta kabel?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

Mm, har ingen annan sladd till godo.. ska se om jag får tag i en. Men om det är sladden borde problemet ske oftare?
Ingen i annan i Huset verkar ha samma problem!?

Brukar få problem med DNS också.