Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

Var är det då ?

Att du kan välja många, många fler "builds" än D2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

SUger att det inge funkar med Eyefinity =( Men annars ett bra spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är lite besviken faktiskt om jag direkt jämför med D2, däremot så är det ju faktiskt bara en Beta och inte full version.
Kommer köpa spelet och hoppas det ger mer i upplevelse än vad Betan har gjort.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

"Error 37", för alla? Ctrl + v sitt lösen för o komma in i konstanta 5 min fungerar inte för mig iaf.

Själv trycker jag bara på en macro som skriver in pass o trycker på login, den börjar med att trycka bort erroret xD

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av radaradam:

Visst, får köra det på 1280x720 när native för mig är 2560x1440, lovar att det inte ser så trevligt ut på 27".

Men jag kör ju Mac, så vad vet jag?

Skrivet av mangemongen:

Datorn jag har för tillfället är marginellt snabbare än min mobiltelefon

Det är därför man sitter med en pc och lirar, mobiler och appledatorer är väl inget att ha? nejmen jag sitter på en medelmåttig rig och allt flyter på bra för mig med allt på high i 1080p...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Hmm, har visserligen bara testat 1 klass ännu men, känns dock inte så speciellt annorlunda från D2, lite snyggare men annars ganska så likt. Hade väl förväntat mig mer och framför allt svårare men om Wow är nått att lita på så är det ju spelare som inte klarar mycket motgångar målgruppen och då kan det inte vara för svårt.

Tror inte att det klarar det den standard man förväntar sig av Blizzard och de har ju haft lite tid med denna titel så..

Måste nog säga att jag är besviken, kanske man köper det när det kommer på nån rea om 1 år men förboka.. Knappast

Permalänk
Medlem

Jag har bara hunnit spela igenom en klass (Barbarian). Måste säga att det hittills är ser mycket lovande ut!

Skulle säkert kunna hitta ett par saker som kan göras bättre om jag överanalyserade spelet, men varför göra det när allt känns så jäkla bra so far MVG från mitt håll!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

Hmm, har visserligen bara testat 1 klass ännu men, känns dock inte så speciellt annorlunda från D2, lite snyggare men annars ganska så likt. Hade väl förväntat mig mer och framför allt svårare men om Wow är nått att lita på så är det ju spelare som inte klarar mycket motgångar målgruppen och då kan det inte vara för svårt.

Tror inte att det klarar det den standard man förväntar sig av Blizzard och de har ju haft lite tid med denna titel så..

Måste nog säga att jag är besviken, kanske man köper det när det kommer på nån rea om 1 år men förboka.. Knappast

Det är Normal... vill du köra svårare, så spela upp till Inferno/Nightmare.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

Hmm, har visserligen bara testat 1 klass ännu men, känns dock inte så speciellt annorlunda från D2, lite snyggare men annars ganska så likt. Hade väl förväntat mig mer och framför allt svårare men om Wow är nått att lita på så är det ju spelare som inte klarar mycket motgångar målgruppen och då kan det inte vara för svårt.

Tror inte att det klarar det den standard man förväntar sig av Blizzard och de har ju haft lite tid med denna titel så..

Måste nog säga att jag är besviken, kanske man köper det när det kommer på nån rea om 1 år men förboka.. Knappast

Folk måste sluta kolla på svårighetsgraden i betan, den svårighetsgrad som man börjar på är ju sagt att den är som en tutorial och precis alla ska kunna spela igenom den utan problem.

Och så länge har de inte jobbat på den här titeln, de skrotade ju första D3 som nästan var redo för alpha för 4-5 år sedan och började om från början eftersom det inte levde upp till deras standard.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

För svårt på Normal

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

För svårt på Normal

Eller hur, gick ju inte att klara av skeleton king med en grupp på lvl 1, men på lvl 3 funkade det prima

Nej, men att döma svårighetsgraden såhär tidigt av en så liten del av spelet samt att det är lättaste svårighetsgraden...
Får se hur det blir på svåraste när det väl är släppt, bör ju vara en bra bit jobbigare.

Roligt får man även säga att det var, saknar lite saker ifrån D2 men det jag känner är att jag vill utforska mer av D3 världen! Men det får man vänta nästan en månad innan man får göra

Permalänk
Medlem

Har kört ett par timmar nu med barbarian nu och... samma sak. Känns inte spännande, man dras inte in i spelet på samma sätt som D2 gjorde.

Sedan kan ingen säga att D3 kommer vara ett inlevelsefullt spel - samma ooc som i wow.
Light Entertainment achievement? (släpp en takkrona i huvudet på ett monster)
Treasure goblin? (en fallen one som går runt och tappar pengar när man slår honom, för att till slut släppa en item när han dör... jättehemskt och värdigt the lord of terror)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

SUger att det inge funkar med Eyefinity =( Men annars ett bra spel!

Det ska funka med eyefinity väl? Jag har iallafall sett folk köra det på youtube (sökte info om eyefinity då jag sneglar på det).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Har kört igenom D3 till lvl. 13 på samtliga klasser, samt fått Over Achiever, så nu bör man kunna uttala sig

Måste säga att D3 verkar väldigt lovande. Jag nötte D2 som en fjant när jag var i yngre tonåren, och trots att känslan kanske inte är identisk, så känns det def. som en uppföljare. Är verkligen glad att inte allt för mycket tagits från WoW. Det enda jag inte tycker om är auction house med riktiga pengar. Det kommer bara leda till att små kids kör sin fars AMEX så det bränner, och det dödar lite av spelglädjen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

Håller med innan betan var ja övertygad om att ja skulle köpa spelet nu känns det inte som att ja kommer skaffa det alls.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Inaktiv

Nu efter att ha lirrat betan en hel del med klasserna så har jag avbokat.
Tycker det inte är värt sitt fulla pris ,så väntar nog ett par månader tills den kommer till en punkt då jag finner det prisvärt.
Har en känsla att jag kommer sluta lirra efter jag karat nightmare med monk, witch doctor och demon hunter.

Permalänk

Jag förstår inte direkt argumentet att "alla ändå väljer samma skills och lägger ut sina statpoints likadant". Så efter tio års utveckling har dom valt att ta bort det systemet istället för att göra klasserna mer dynamiska så att det faktiskt finns olika fungerande builds? Dessutom så verkar dom tro att spelare inte gillar att misslyckas, välja fel, fundera på vad man vill lägga på etc. Varför inte göra ett system där man får "köpa" tillbaka skillpoints för guld eller xp istället? Som det ser ut nu verkar man inte göra ett enda aktivt val. Jag slutade totalt kolla vad jag plockat upp eftersom spelet själv valde den bästa utrustningen - riktigt oengagerande.

Permalänk

Dessutom tror jag att dom undervärderar den psykologiska biten, det spelar ingen roll om det finns ett "optimalt" sätt att levla, bara att man faktiskt måste ha koll på vad man väljer gör att man blir mer insatt i sin karaktär. Spel kan ge en illusion av frihet, det är fortfarande bättre än ingen frihet alls. Dessutom så kanske man vill göra en annorlunda/dålig karaktär, varför ta bort den valmöjligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

Jag slutade totalt kolla vad jag plockat upp eftersom spelet själv valde den bästa utrustningen - riktigt oengagerande.

Eh what?
Enda gången spelet autoequippar nånting åt dig är om du ställt in detta i options och då equippar den endast items om den slotten är ledig, spelet kommer aldrig att automatiskt byta ut dina items mot bättre saker.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Gjorde det för mig. Kanske råkat kryssa i det.

Är dock en väldigt liten del av vad jag ogillade med betan.

Permalänk

När man gör upp i level så är ens valmöjligheter att kryssa i den skillen man låst upp, korrekt? Jag letade efter saker man kunde ändra men hittade inte något alls. Det fanns något under options som skulle ge mer valfrihet men det hade så vitt jag såg ingen effekt, nästa level fick jag ändå en skill tilldelad mig + lite bättre stats

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimondeVos:

Betan har körts till 100% på de amerikanska servrarna. Det är en bugg att det ens går att välja europa.
Den ska vara inställd på "the americas"

seriöst... väntat i 6 timmar och får reda på det nu... så får man igång det på 1 sec

Permalänk

En annan sak jag irriterar mig på i nya spel i allmänhet är hur lite information det ges om olika förmågor och skills.

"Arrowstorm" - Rains arrow on your enemies (jo, jag kunde ha räknat ut det själv)

Varför inte beskriva hur spelmekaniken fungerar som det är i alla AD&D-baserade spel. Störde mig extremt mycket på det i Dragon Age-serien just för att den skulle vara en spirituell uppföljare till Baldurs Gate och NWN. Fattar dom inte att spelare tycker att sånt är roligt och intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

En annan sak jag irriterar mig på i nya spel i allmänhet är hur lite information det ges om olika förmågor och skills.

"Arrowstorm" - Rains arrow on your enemies (jo, jag kunde ha räknat ut det själv)

Varför inte beskriva hur spelmekaniken fungerar som det är i alla AD&D-baserade spel. Störde mig extremt mycket på det i Dragon Age-serien just för att den skulle vara en spirituell uppföljare till Baldurs Gate och NWN. Fattar dom inte att spelare tycker att sånt är roligt och intressant?

Har inte betan installerad atm så kan inte kolla, men förut gick det iaf att hålla in CTRL medans man har musen över en skill så får man en mer avancerad tooltip.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

men förut gick det iaf att hålla in CTRL medans man har musen över en skill så får man en mer avancerad tooltip.

Jag kan bekräfta det här. Det fungerar i Diablo III, jag testade precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

En annan sak jag irriterar mig på i nya spel i allmänhet är hur lite information det ges om olika förmågor och skills.

"Arrowstorm" - Rains arrow on your enemies (jo, jag kunde ha räknat ut det själv)

Varför inte beskriva hur spelmekaniken fungerar som det är i alla AD&D-baserade spel. Störde mig extremt mycket på det i Dragon Age-serien just för att den skulle vara en spirituell uppföljare till Baldurs Gate och NWN. Fattar dom inte att spelare tycker att sånt är roligt och intressant?

CTRL och hovra som de säger här ovan, eller advanced tooltips i options.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den har varit rätt så rolig och tror att det kommer vara mycket roligare vid release med fler items, quests, svårighetsgrader mm. Och en sak som är väääldigt skönt jämt mot Diablo 2 är att man slipper 800x600.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Hade inga förväntningar alls inför D3 och det hade jag rätt i att inte ha. Jag ger det 1-3 månader innan man totalt tröttnar, max 1 månad om du inte har några polare och spela med.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stort det fulla spelet ska vara, om man jämför med WoW? Spelade till level 10 med en barbarian tyckte det var rätt så kul men det tog ju slut så snabbt

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

räkna med att det tar ca 15-20 timmar att spela igenom första gången