Diablo 3 klassdiskussion

Permalänk
Medlem

Diablo 3 klassdiskussion

Hej Sweclockers, det börjar dra ihop sig och snart är det dags att ge sig ut på nya äventyr i en värld där djävulen styr och ställer!

I denna tråd tänkte jag att vi skulle diskutera fördelar-nackdelar med klasserna/skillsen i Diablo 3, även vilken klass/build du kommer att satsa på, varför/hur och så vidare. Det är svårt att veta exakt vilka skills man kommer att använda sig utav men med hjälp av tooltipen under det diverse skillsen (http://eu.battle.net/d3/en/class/) kan man kan skapa sig en uppfattning av vad man kommer att satsa på.

Jag själv kommer att spela upp en Witch Doctor och satsa på att levla upp Mystic till max så tidigt som möjligt. Anledningen till att jag väljer just WO är för att jag upplever att de klasser med medhjälpare har en fördel när man spelar själv på högre nivåer, vilket jag kommer att göra. Leeching Beast (Your Zombie Dogs gain 50% of damage they deal as Life, half of which heals you.) runan till Zombie Dogs som man låser upp på level 54 kommer förmodligen att vara en väldig fördel vid solo-spelande. Jag kommer även att satsa på en Melee medhjälpare som ska agera tank.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk

Tyckte Witch Doctor var roligast att köra, Monk och Barbarian var för mycket klickande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Tyckte Witch Doctor var roligast att köra, Monk och Barbarian var för mycket klickande.

Hah, tyckte att WD var ett jäkligt klickande för att mata ut 1000-tals spindlar, men det var kul.
Jag tror jag börjar med en barbar eller en demon hunter... Nä en barbar får det bli... Eller..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Witch Doctor!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Ska inte köra med wizard iallafall, men de kanske är som diablo II att man måste komma upp i högre lvl för att det ska börja bli kul.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt osäker på om jag kommer köra Monk eller barb, båda var väldigt rolig i beta dock så tycker jag att barben har mycket coolare armor tier.... Sen är det så klart väldigt svårt att veta hur mycket survival vs dmg man behöver när det gäller skillsen ect. Men någonting i denna stil hade jag väl tänkt för inferno:

Barb
Fokus är "Life Steal" med Furious Charge som survival i form av att komma iväg samt få mer liv.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WVcSkP!dYb!Zc...

Monk
Kanske byta ut Tempest rush mot Serenity med Peacful response rune för extra survival
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#UcXVTk!TdU!ZZbYbZ

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog spela rätt många klasser i pvp. Blir väl mest WD/Bard/DH för att kunna vara utility, tank och mobile beroende på setup! Btw är det ett typo att det står 5000% weapon damage på barbs earthquake? Annars lär den ju mosa allt och alla.

Permalänk
Medlem

Demon Hunter är ett solklart val för mig, älskar pilbågskjutande "tjejer".
Riktigt riktigt rolig är den att lira och har bra spells för survival såsom dmg.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra Demon Hunter. Jag har kört igenom hela Betan med alla klasser minst en gång och i slutändan så är det Demon Hunter som tilltalar mig mest. Jag gillar även att man har "dual resource", Hatred för DMG och Discipline för de taktiska.
Jag gillar denna lite "sneaky range" som DH är.

Jag kommer nog köra på en build i denna stilen: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#acdTfi!YdW...
Som ni också kanske ser i builden så kommer jag försöka hålla mig lång ifrån fighten så jag får bonusen från "Steady aim",
men om de skulle bli så att livet börjar tryta så kan jag alltid använda "Vault"/"Evasive fire" och få tebax lite liv av "Brooding".
Fråga gärna om builden, och konstruktiv kritik är välkommet. Men glöm inte citera om ni vill ha svar.

Edit: Jag kommer även köra med dual crossbows.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Hade ursprungligen planerat en Wiz, men efter att ha testat DH i betan så lutar det nog mer åt en sådan. Riktigt rolig!

Permalänk
Medlem

Levla upp mystic? Vad menar du med det?

Permalänk
Medlem

Witch Doctor! Lätt den coolaste av dem.
Han har sjukt roliga spells, garvade ihjäl mig när jag fick grodattacken i betan.

Permalänk
Medlem

Blir nog en Demon Hunter för min del.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Wizard med Archon och Improved Archon all the way baby

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Levla upp mystic? Vad menar du med det?

Skrivet av haggert:

Jag själv kommer att spela upp en Witch Doctor och satsa på att levla upp Mystic till max så tidigt som möjligt. .

Mystic fanns ganska länge i betan men är nu borta ur spelet, kanske kommer i en expansion men det är ingenting som de har lovat...

Permalänk
Medlem

Börjar nog med en munk eller Demon hunter

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zamor:

Mystic fanns ganska länge i betan men är nu borta ur spelet, kanske kommer i en expansion men det är ingenting som de har lovat...

Vad är det för något då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Vad är det för något då?

http://www.diablowiki.net/Mystic

Permalänk
Medlem

Blir ganska säkert en barba först, sen får jag se om jag tycker om den när jag kommer upp i level om inte får det bli demon hunter

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk

Riktigt kluven vad jag ska spela. Testade mest Monk och Barbar i betan och de var de roligaste. Spelade mest Paladin och Necro i D2 men gillade inte WD i D3 så mycket. Monk gillade jag att man hade mer "precisions-köttande" med sina slag och cc's jämfört med barbaren som hoppar in, använder cleave och allting exploderar

Tur som det är släpps D3 den 15:e så det finns gott om tänketid

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

Kommer alternera mellan en Demon Hunter och en Barbar men kommer nog köra mest som Demon Hunter.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Witch doctor med summons, bad medicine och jungle fortitude. Luta sig tillbaka i stolen och ta det lungt

Permalänk
Medlem

Efter att ha lirat igenom betan med alla klasser utom monk, så kommer jag lira WD som den gamla necro/warlock jag är känns det naturligt o fortsätta köra på summon klasser. Sambon kommer köra Barbar då hon inte gillade DH. In i skiten o kötta käring !

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk

Tyckte WD var bäst prestandamässigt, det var lättast att döda starkare fiender med han.
På betan med första skill rune på dart och med hundarna iaf.
Hög skada och sen så tar hundarna smällarna så det är bara att stå och göra dmg.
Andra klasser så tyckte jag att man behövde vara mer försiktig med.
Kommer dock ändå köra munk som var den näst bästa prestandamässigt för att han var ändå roligast att köra.

Permalänk
Medlem

Demon Huntern, till viss del för den underbara animationen med dubbla hizzies(1h xbows) och rapidfire. pewpewpewpew

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Barbar såklart! Var först inne på Wizard men tyckte den blev tråkig på lvl 13. Barbaren blev bara roligare och roligare.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tänkte först köra wizard, men gillade demon hunter bättre när jag körde betan, wizard var så klen jämnfört... witch doctor är ju också intressant...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Barbar all the way! blir ju mest "hack 'n' slash" med en sån, bara gå in i en hord fiender och mata slag! Riktigt trevligt att fienderna exploderade när man slog ihjäl dem med ngn viss ability tycker jag

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

WD var minst enformig, åtminstone i betan. Så det får bli min första karaktär!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Wiazard! for sure

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2