Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

bara skriv ner hur mycket creds du får i slutet på varje match och sen är det enkel matte och räkna ut

Tråkigt att behöva göra det manuellt, hade varit en bra stata att kunna se direkt in-game när man behöver grinda credits (dvs typ alltid). Tror jag snittar bäst på min KV-2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

M103 är tusan den bästa tank som jag har kört här nu. ligger på ett snitt av ca 1000 exp/match och 24000 cred/ match (har kört 185 matcher med M103 nu så det är ett ca värde över de matcherna) och just nu så har jag bara 170.000 exp kvar till T110. ska ta och köpa lite guld ammo till M103 och se hur pas mycket skada man gör då

M103:an är riktigt, riktigt bra och min favorit tank för tillfället (förutom T34 när man vill ha credits förstås). Specen är inte särskilt imponerande på papper ("OMG ITS A WEAK US TANK WITH NO ARMOUR!!!") men i praktiken så bouncar den mer än man tror och slår igenom vad som helst. Vid ett sällsynt tillfälle har jag till och med totalägt en Maus med min M103, penetrera varje skott och han bara bounca, lol (och nej, det var ingen gold ammo). Dess offensiva heavy-medium stil passar mig då jag oftar rushar lite för häftigt... Körde T110 i betan så jag ser fram emot den, men saknar typ 100K XP

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Tråkigt att behöva göra det manuellt, hade varit en bra stata att kunna se direkt in-game när man behöver grinda credits (dvs typ alltid). Tror jag snittar bäst på min KV-2.

Jo, det är ju sant det men man tar vad man har. Jag har en Löwe och sen min gamla trofasta E-75 som jag kan köra in creds med (kör in exp med E-75 om det skulle behövas det med)

Permalänk
Skrivet av murklor:

M103:an är riktigt, riktigt bra och min favorit tank för tillfället (förutom T34 när man vill ha credits förstås). Specen är inte särskilt imponerande på papper ("OMG ITS A WEAK US TANK WITH NO ARMOUR!!!") men i praktiken så bouncar den mer än man tror och slår igenom vad som helst. Vid ett sällsynt tillfälle har jag till och med totalägt en Maus med min M103, penetrera varje skott och han bara bounca, lol (och nej, det var ingen gold ammo). Dess offensiva heavy-medium stil passar mig då jag oftar rushar lite för häftigt... Körde T110 i betan så jag ser fram emot den, men saknar typ 100K XP

Jag trodde med att den skulle vara jäkligt lätt att döda en M103 när jag först bara läste på vad den hade i armor men jäklar vad kul det är att höra när skotten bouncar på en hahaha. Nån Maus har jag inte stött på än men har slagit ut 4 E-100 under denna tid som jag har haft min M103. IS-7 har stött på men då i grupp så vi lätt ar gjort slut på den. Jap älskar och snipa med den när tillfälle ges

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

bara skriv ner hur mycket creds du får i slutet på varje match och sen är det enkel matte och räkna ut

Står det inte i statistikdelen?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

M103 är ett riktigt monster och pain in the ass att möta...

T34 däremot är nya Löwe mjölk-kon för att få gratis xp och pengar Tål ingenting i sitt enorma hull och nästan alla som kör den är totala sopor.

Kan dom spela är det såklart en annan femma.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Skrivet av Orebro:

M103 är ett riktigt monster och pain in the ass att möta...

T34 däremot är nya Löwe mjölk-kon för att få gratis xp och pengar Tål ingenting i sitt enorma hull och nästan alla som kör den är totala sopor.

Kan dom spela är det såklart en annan femma.

Jag tjänade ihop min T34 innan den blev premium, den har blivit känsligare och långsammar än tidigare, men kanonen gör fortfarande ont, så man får bara tänka sig för lite med den när man spelar.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Står det inte i statistikdelen?

exp står där nog men vet inte om det är idividuelt för varje tank eller om det är över alla. har dålig koll på det. creds får man nog räkna ut själv

Permalänk
Skrivet av Orebro:

M103 är ett riktigt monster och pain in the ass att möta...

T34 däremot är nya Löwe mjölk-kon för att få gratis xp och pengar Tål ingenting i sitt enorma hull och nästan alla som kör den är totala sopor.

Kan dom spela är det såklart en annan femma.

tur att man vet vad man gör när man kör med Löwen då hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

exp står där nog men vet inte om det är idividuelt för varje tank eller om det är över alla. har dålig koll på det. creds får man nog räkna ut själv

Väldigt lätt att ta reda på... Så fort man kommer hem ;).

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det står för varje tank om man markerar tanken man är intresserad av.

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Det står för varje tank om man markerar tanken man är intresserad av.

då ska jag kola upp det och se om det stämmer överens med med det som jag har räknat ut

Permalänk
Medlem

Lite irriterande när man möter folk som använder guld ammo Jag körde runt i min VK4502P och en platoon med 2 stycken typer som blåser igenom min framsida som om det vore ett mjölkpaket... Dem försökte inte ens köra runt utan bara ställde sig framför mig och körde på, min framsida såg ut som en ost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

då ska jag kola upp det och se om det stämmer överens med med det som jag har räknat ut

Det kommer förmodligen inte stämma för statsen in game räknar inte med 5/3/2x XP. 2x XP är jag osäker på men 5- & 3x XP är jag säker på.

Skrivet av igge23:

Lite irriterande när man möter folk som använder guld ammo Jag körde runt i min VK4502P och en platoon med 2 stycken typer som blåser igenom min framsida som om det vore ett mjölkpaket... Dem försökte inte ens köra runt utan bara ställde sig framför mig och körde på, min framsida såg ut som en ost.

Ja det är verkligen en tråkig faktor i spelet. Borde finnas något annat sätt för dem att tjäna deg på..

Varför ens ha armor när man inte behöver den lixom...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Det kommer förmodligen inte stämma för statsen in game räknar inte med 5/3/2x XP. 2x XP är jag osäker på men 5- & 3x XP är jag säker på.

Ja det är verkligen en tråkig faktor i spelet. Borde finnas något annat sätt för dem att tjäna deg på..

Varför ens ha armor när man inte behöver den lixom...

Den räknar ingen multi exp till avg.

Exempel: 2000 exp dubble = 1000 exp som avg räknar.

Du kan penetrera vk45 frontens underplåt med det mesta...
Men VK45an är en underbar tank, Även om den är den svagaste t9 just nu.
Tycker vk45an ska ha lite mer armor då den leder till mausen.

Och tycker guld kulor ska ha penetrationen dem har men mindre skada än vanliga. Då en APCR går rakt igenom bara och en AP kula går in och splitrar sönder i små bitar och skadar allt inuti. Men det är bara vad jag tycker...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den räknar ingen multi exp till avg.

Exempel: 2000 exp dubble = 1000 exp som avg räknar.

Du kan penetrera vk45 frontens underplåt med det mesta...
Men VK45an är en underbar tank, Även om den är den svagaste t9 just nu.
Tycker vk45an ska ha lite mer armor då den leder till mausen.

Och tycker guld kulor ska ha penetrationen dem har men mindre skada än vanliga. Då en APCR går rakt igenom bara och en AP kula går in och splitrar sönder i små bitar och skadar allt inuti. Men det är bara vad jag tycker...

Dem sköt även i underplåten men för det mesta så var det den övre delen, inget skott dingade så då tror jag att boven är guld-ammo.

Permalänk

jag har köpt lite guld ammo till min M103 men har inte använt det än hahaha. den vanliga ammon är så jäkla bra så jag har inte ens haft guld ammon i tankarna än hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den räknar ingen multi exp till avg.

Exempel: 2000 exp dubble = 1000 exp som avg räknar.

Du kan penetrera vk45 frontens underplåt med det mesta...
Men VK45an är en underbar tank, Även om den är den svagaste t9 just nu.
Tycker vk45an ska ha lite mer armor då den leder till mausen.

Och tycker guld kulor ska ha penetrationen dem har men mindre skada än vanliga. Då en APCR går rakt igenom bara och en AP kula går in och splitrar sönder i små bitar och skadar allt inuti. Men det är bara vad jag tycker...

Ah, trodde dem pratade om ackumulerad XP.

---------------------------------

Nice!

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 27 april 2012 16:39:35
Vehicle: T34
Experience received: 3 846 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 116 235
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Confederate

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Dem sköt även i underplåten men för det mesta så var det den övre delen, inget skott dingade så då tror jag att boven är guld-ammo.

Hmm undrar jag även med guld ammo har den 230 pen avg så mot din 170 vinklade plåt borde dem ha dingat endel också.

Skrivet av tiger7925:

jag har köpt lite guld ammo till min M103 men har inte använt det än hahaha. den vanliga ammon är så jäkla bra så jag har inte ens haft guld ammon i tankarna än hahaha

Med guld kulorna på m103an går du igenom mycket men heat gillar att dinga...
Ap är bättre imo

Skrivet av Pontraz:

Ah, trodde dem pratade om ackumulerad XP.

---------------------------------

Nice!

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 27 april 2012 16:39:35
Vehicle: T34
Experience received: 3 846 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 116 235
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Confederate

Om du pratar accumulerad exp sådant som blir "free".
Det blir ju om du får en 5x på 10000 får du 10% av det som free 1000.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Om du pratar accumulerad exp sådant som blir "free".
Det blir ju om du får en 5x på 10000 får du 10% av det som free 1000.

Nej inte det jag pratar om. Totalt ihopsamlad XP in game.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Frustrerande! Precis köpt AMX 13 90 så har bara stock kanonen. Kommer in i ett game med många T10 och T9 och inser att jag inte kommer kunna göra ett skit mot dom. Kommer snabbt nog till en bra scoutställe utan att bli upptäckt och har grym vision på deras heavys. Då har laget släppt igenom en fienden som lyckas ta ut båda våra artys. Detta under första minuten av gamet. Gah, hade fått så mkt exp för den scoutningen, arty hade kunnat göra sååå mkt skada.

Permalänk

Med guld kulorna på m103an går du igenom mycket men heat gillar att dinga...
Ap är bättre imo

Jag kör bara med vanlig Ap nu. provade 2 guld skott nu precis och de gick igenom front armor på E-75 som om den var bar hahaha. tog nog max skada på första då han började brinna så det andra skottet gjorde slut på hans lidande. jag blev en nonb när jag gjorde så mot honom hahaha

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Frustrerande! Precis köpt AMX 13 90 så har bara stock kanonen. Kommer in i ett game med många T10 och T9 och inser att jag inte kommer kunna göra ett skit mot dom. Kommer snabbt nog till en bra scoutställe utan att bli upptäckt och har grym vision på deras heavys. Då har laget släppt igenom en fienden som lyckas ta ut båda våra artys. Detta under första minuten av gamet. Gah, hade fått så mkt exp för den scoutningen, arty hade kunnat göra sååå mkt skada.

ja det är skit när man får så perfekt plasering och ingen kan utnyttja det

Permalänk
Medlem

T34an funkar bra med bränsle, har inte brunnit en enda gång trots ett par skott i motorn.
Plocka av Vents på T30 och köpte Coated Optics istället, får se hur det blir men det känns bättre.
Och så tröttna jag på att känna mig som en hjälplös seg TD och forska fram 12.8cm kanonen till Ferdi, hade ca 25k xp ihopsparat på den så resten togs ur xp banken men det var lätt värt det! Den träffar bättre och träffar hårt!

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Hilfe!

Försöker hitta nytändning för WoT, har i princip inte spelat sedan före 7.2 kom ut.

1) Skills? WTF ska man välja?
2) Nåt annat värt att tänka på? Hitzones etc?

Tanks i garaget angående skills:
VK2801, Panter II, Löwe, Tiger2, E75, Ferdinand, Hummel
AMX 13 90
Patton, M6A2E1, T34, M103, T110E5, T28, T30, M41
Tetrarch, T-127, T-44, KV, KV-5, IS-4, IS-7, Obj.212
Type 59

Främst skills till dessa jag behöver hjälp med! All hjälp mottages!

Mods btw, hur fan funkar dom nu för tiden? :S

Skrivet av Pope:

T34an funkar bra med bränsle, har inte brunnit en enda gång trots ett par skott i motorn.
Plocka av Vents på T30 och köpte Coated Optics istället, får se hur det blir men det känns bättre.
Och så tröttna jag på att känna mig som en hjälplös seg TD och forska fram 12.8cm kanonen till Ferdi, hade ca 25k xp ihopsparat på den så resten togs ur xp banken men det var lätt värt det! Den träffar bättre och träffar hårt!

128 på Ferdi är vad som gör den så jävla farlig. Och mysig, om man sitter bakom 128an själv.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nej inte det jag pratar om. Totalt ihopsamlad XP in game.

Den ska ta allt vad jag vet. Även 5x osv.

Skrivet av tiger7925:

Med guld kulorna på m103an går du igenom mycket men heat gillar att dinga...
Ap är bättre imo

Jag kör bara med vanlig Ap nu. provade 2 guld skott nu precis och de gick igenom front armor på E-75 som om den var bar hahaha. tog nog max skada på första då han började brinna så det andra skottet gjorde slut på hans lidande. jag blev en nonb när jag gjorde så mot honom hahaha

Folk som kör med guld skott irriterar mig.
CW är ok där kör alla med guld anyway...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den ska ta allt vad jag vet. Även 5x osv.

Den gör inte det. Kolla själv

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Den gör inte det. Kolla själv

Aha då vet man. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Mods btw, hur fan funkar dom nu för tiden? :S

De funkar bra. Använd res_mods om du inte använder JSGME.
I res_mods så ska du skapa en mapp med versionsnumret, i dagarna så heter mappen alltså 0.7.2 . Den mappen motsvarar res.
I vissa fall behöver du kopiera, inte flytta, bitar från res och paketen till res_mods för att det ska funka ordentligt. Exempelvis så har jag behövt kopiera över hela audio-mappen för att få fåtal ljudfilsbibliotek som redan låg i res_mods/audio att funka. Jag behövde även dra filer från ett av paketen för att få enskilda filer som annars ligger i paketen, exempelvis hela res\packages\misc.pkg\particles\maps\animtex\-mappen till res_mods\0.7.2\particles\maps\animtex för att få några sketna fjärilar att funka. Du kan öppna pkg med de flesta komprimeringsprogram, typ winrar eller 7zip.
Som du ser så är det ibland lite gissningslek var allt ska läggas någonstans. Ofta så gäller dock gamla mappar i res_mods, så om man har ett gott minne så blir det lite enklare.

------------------------------------------
EDIT: Halvfärdigt. Inga av modsen är eget verk. Vad som inte syns är voices. Dekaler funkar inte som de ska.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

De funkar bra. Använd res_mods om du inte använder JSGME.
I res_mods så ska du skapa en mapp med versionsnumret, i dagarna så heter mappen alltså 0.7.2 . Den mappen motsvarar res.
I vissa fall behöver du kopiera, inte flytta, bitar från res och paketen till res_mods för att det ska funka ordentligt. Exempelvis så har jag behövt kopiera över hela audio-mappen för att få fåtal ljudfilsbibliotek som redan låg i res_mods/audio att funka. Jag behövde även dra filer från ett av paketen för att få enskilda filer som annars ligger i paketen, exempelvis hela res\packages\misc.pkg\particles\maps\animtex\-mappen till res_mods\0.7.2\particles\maps\animtex för att få några sketna fjärilar att funka. Du kan öppna pkg med de flesta komprimeringsprogram, typ winrar eller 7zip.
Som du ser så är det ibland lite gissningslek var allt ska läggas någonstans. Ofta så gäller dock gamla mappar i res_mods, så om man har ett gott minne så blir det lite enklare.

------------------------------------------
EDIT: Halvfärdigt. Inga av modsen är eget verk. Vad som inte syns är voices. Dekaler funkar inte som de ska.
http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/MWSnap22012-04...

http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/MWSnap22012-04...

Är det där pinkiepies (ev. beronde på när han ändrade nick.... pantythief) track mod?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.