Permalänk

Har försökt logga in konstant sen kl 21 och lyckas inte komma in. Inte ens till character creation
någon annan i samma sits just nu? börjar bli riktigt förbannan

Permalänk
Skrivet av felixhk96:

Har försökt logga in konstant sen kl 21 och lyckas inte komma in. Inte ens till character creation

Blir du förbannad så gör något annat istället för att slita ut dig
Kom in och skapa min gubbe, sen krasha det
Lyckades komma in till character screen men det fastna där
Sen kom jag till character screen och logga in och kom till första bossen
Sen disconnecta den instancen (servern)
Nu försöker jag komma in igen så jag kan döda den där bossjäveln

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhk96:

nej jag har vart inne några gånger men nu verkar det jäkligt svårt att komma in!

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Blir du förbannad så gör något annat istället för att slita ut dig
Kom in och skapa min gubbe, sen krasha det
Lyckades komma in till character screen men det fastna där
Sen kom jag till character screen och logga in och kom till första bossen
Sen disconnecta den instancen (servern)
Nu försöker jag komma in igen så jag kan döda den där bossjäveln

Haha, inte så lätt att hitta på något annat, väntat sen den 10 april att få testa betan men det är väl bara att vänta som vanligt

Permalänk
Medlem

Får bara blackscreens och även polaren.....

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Hur bindar man något till t.ex. "shift + 1" när jag försöker så blir det först shift sen 1, går inte att kombinera...

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

helvete kommer inte in...

Permalänk

Jag får "unable to complete operation" vad betyder det+?? någon?`??

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Jag får "unable to complete operation" vad betyder det+?? någon?`??

Starta om klienten i admin mode och försök igen
rinse and repeat

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ser ingen anime/manga alls i det hela.

Tycker många av de ansikten man kan välja på är väldigt overkliga, mer anime stil. Många av kroppsformerna och sätter karaktärerna rör sig likaså.
Det är min uppfattning iaf. Jag skulle gärna se det mer realistiskt.

Skrivet av ante543:

Grafiken är absolut inget man ska klaga på

Jag klagar inte på grafiken egentligen för det är välgjort jag är bara ingen fan av den stilen de har valt.

Permalänk
Avstängd

Vill inte "peta folk i ögonen" men, jag sa detta ett par sidor tillbaka och då fick det inte så bra mottagning, förvänta er inte en smooth ride i Betan, Beta är Beta release är release.

Tack för att ni betalar och hjälper till att Beta testa.

Permalänk
Medlem

Kom in igen nu

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

kan någon på Far Shiverpeaks kolla om min char är online den heter "iluk"

undrar om det är därför man inte kan logga in

Permalänk
Medlem

fan kom just in till char selection igen men det hänger sig när jag tar PLAY ......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hauni99:

fan kom just in till char selection igen men det hänger sig när jag tar PLAY ......

Ja jag har kommit till character select flera gånger men kommer inte in i spelet

Permalänk
Medlem

Det folk skriver till Anet på Facebook är verkligen under all kritik. Folk beter sig som småbarn bara för de inte kommer in, det är verkligen det negativa med betor som dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Kom in igen nu

Vad heter du i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Det var då inte billigt! Finns det inga andra sidor som har?

490 spänn...kostar 450 i webhallen o cdon, så de blir ungefär lika...komplett har den dock för 399..men leveranstiden där e skräp angående flera...

Permalänk
Medlem

Kom joina oss i chatten på twitch.tv vi har en partnered kanal med 1080p+ stream, dock har vi samma problem som alla att komma in i spelet

Samt lottas det ut lite beta keys senare om vi får igång gw2. redan lottat ut 3 keys.

www.twitch.tv/randomgamingtv kanske ses vi där!

Permalänk
Medlem

Nästa gång jag kommer in ska jag prova om det går att starta en ny gubbe.

Permalänk
Medlem

Fick iaf 3h speltid och level 7 innan jag åkte ut, kanske lika bra att dra och sova istället då

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd

Betatest i all ära, men nu vill jag få spela en liten stund iaf...

Skrivet av Zhatan:

Jag tycker det är bra förutom att det laggar som bara fan.
Det enda jag inte är ett fan av so far är egentligen grafikstilen de valt. Önskar att de inte körde så hårt på anime/manga stilen.

Jag kan inte förstå vad du menar alls ! Stilen är ju mycket mycket mera nordisk mytologi än tex (Tera som är ett riktigt asiat spel, stora svärd-vapen allt lyser glimmar och det enda man kan skapa är sexiga brudar eller nallebjörnar , gör man inte det så blir man automatiskt en male som ser väldigt tråkig ut eller rent av bögig ut...

Nä i gw2 kan man som jag skapa en Norn som är lite småfet /biffig med mohawk och orange skägg ! typ lite dwarf stil och det gillar jag starkt...

Någon som spelar nu btw?

Ser att många klagar på FPSen i spelet? - Har ni kollat om er hårdvara går i botten tex Cpu/minne - Gpu/minne eller tex diskarna som jobbar ihjäl sig?
Eller är det uppkopplingen som inte räcker till ? typ att man sitter på ett sunkigt 8mbit adsl? jämtemot någon anna som har tex 100 eller Gigabit fiber uppkoppling? gör det någon skillnad ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kom in och skapar en ny gubbe men det blir svart efter cutscene igen

Permalänk
Medlem

Tycker det är underligt att folk "klagar" på FPS eller lagg. Försök förstå att alla deras servrar är förmodligen belastade till max. När en server av något slag överhuvudtaget är urmaxad innebär detta att den har svårt att hinna med alla handlingar, vilket i en spelvärld så som GW2 eller WoW innebär att skicka ut information om vad du skall se på skärmen. Din dator må vara kungen på tronen, men den kan inte rendera något den inte har.

Och jag självklart är det en del som sköts av klientsidan också, men jag menar.... ha det i åtanke när man klagar på att spelet känns "o-optimerat".

Och sättet folk skriver på FB är ju helt sjukt, nästan så man ångrar att de har dessa BWEs. Att folk inte fattar att en Alpha/Beta är till för att testa saker och ting, inte för att man skall få lite gratis speltid.

Permalänk

Spelet verkar bara använda en kärna och har rätt så halvkass FPS; oavsett rigg..
Optimering optimering

Men, assow <3 Man borde nog hoppa in på en så low pop server som möjligt under betan för att undvika disconnects när man väl är inne och spelar

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Spelet verkar bara använda en kärna och har rätt så halvkass FPS; oavsett rigg..
Optimering optimering

Men, assow <3 Man borde nog hoppa in på en så low pop server som möjligt under betan för att undvika disconnects när man väl är inne och spelar

alla mina kärnor är belastade dock bara till typ 70-80% =p laggar på ganska mkt. grafikkortet ligger på typ 30% belastning xD

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Alltså jag spelar på mellan low och medium och spelet ser ändå sjukt snyggt ut.

Finns det någon SweC guild ännu, eller någon befintlig som SweC:are är med i?

Jag heter Funlight Swec (human guardian) eller Rihanna Swec (norn ranger) ingame - seeya ^^

EDIT: 4/8 kärnor belastade till 20%... funkar skapligt

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hauni99:

Kom in och skapar en ny gubbe men det blir svart efter cutscene igen

Jag ser din gubbe iluk online då och då men får ingen kontakt med dig ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan helt omöjligt att komma in?????

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har loggat in och ut flera gånger, spelat upp en gubbe till lvl 6, en annan till lvl 3. Har inte haft några problem alls sedan kl 21:20 när jag lyckades logga in. FPS/lagg har jag inte märkt av förutom 2-3 laggspikar på 2-3 sekunder, helt överkomligt dock.

Spelet är hittills över förväntan. Lagom svårt/lätt, dock något "simpelt" med skills/färdigheterna då dem alltid är förutbestämda beroende på vilket vapen man använder.

Ska spela mer i morgon, detta va ju skitskojj!

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q