Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Hej, grymt besviken på såkallade "bästa datorbutiken i Sverige".
Har aldrig blivit så dåligt bemött som jag blivit utav eran personal. Hur ställer ni er till när jag säger att ni inte tar ansvar för era egna fel. Ska man inte kunna lita på era produkttexter? Ska man inte bli kopenserad för att jag måste ta hand om era fel? Är 40min + 20min och tvingad kontakt med eran VD som krävs för att få kontakt med er?

Det underlättar för oss övriga medlemmar att analysera situationen om du beskriver problemet istället för att endast försöka få Inet att låta som klåpare

Permalänk
Medlem

Ni behöver köpa in flera komponenter av allt ni har på lagret. Man ser ju bara gula status på varan man vill köpa. Allvarligt talat hur och när kommer jag kunna beställa mina delar jag har valt eftersom jag väntar på ivy bridge och för varje dag blir enas varan jag har i kundvagnen slut för varje dag. Fortsätter det så blir kunden inte nöjd med er service och där förlorar ni kunder.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

EDIT: iden kan kvarstå.. DOCK så kör jag webbpriser då det blir billigare 100:- billigare..
https://www.inet.se/produkt/5321166/arctic-silver-5-kylpasta-... kostar 207:- på webben och 299:- på butik? 100:- dyrare för vad? :S.. hellre då att man beställer då frakten går på 49:- så man vinner ändå på det :S

Det är dyrare i butik då personal och hyra för lokalen kostar pengar.

Skrivet av xZistence:

EDIT2: Vad är det för skillnad på Denna och Denna?

Båda är precis likadana fast till olika pris?

Den ena har ett HDB lager medans den andra har ett vanligt glidlager. Du ser på produktnamnen att de är helt olika modeller.

Permalänk
Skrivet av Zketch:

Det underlättar för oss övriga medlemmar att analysera situationen om du beskriver problemet istället för att endast försöka få Inet att låta som klåpare

Stämmer, detta är bara min sida utav det hela. Jag blev kontaktad för en timme sedan utav ansvarig på marknadschef på Inet och vi har diskuterat igenom situvationen. Kan ge en annan bild utav inet nu när jag haft en diskution med honom. Enskida individer på ett företag återspeglar som sagt inte företaget i sig. Slutsatsen från min sida är att Inet i slutädan är ett serriöst företag men som alla andra företag har brister inom sin verksamhet. Tummen upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Den ena har ett HDB lager medans den andra har ett vanligt glidlager. Du ser på produktnamnen att de är helt olika modeller.

ok, och skillnaden är?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

ok, och skillnaden är?

Den ena är bättre än den andra, tror jag.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

ok, och skillnaden är?

HDB = vätskelager. Håller längre och låter mindre.

Permalänk
Medlem

Har ni slutat att sälja fUncs musmattor?! De är ju oslagbara till sitt låga pris och fungerar ju utmärkt med MX518.

Skulle köpt på sig ett par när man hade chansen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

HDB = vätskelager. Håller längre och låter mindre.

jaså :P.. blev ett Mail till Inet's service direkt :P.. Fick bli ett byte hehe

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

jaså :P.. blev ett Mail till Inet's service direkt :P.. Fick bli ett byte hehe

Valde du den med HDB? Får gärna posta en minirecension på vad du tyckte om den isf
Och om du känner någon större skillnad prestanda- och ljudmässigt (mot den fläkt som funkade bra givetvis ) mellan PWM'n och den du bytte till.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Har ni slutat att sälja fUncs musmattor?! De är ju oslagbara till sitt låga pris och fungerar ju utmärkt med MX518.

http://www.inet.se/produkt/6101702/func-u-series-u-10s-small-...

http://www.inet.se/produkt/6101701/func-u-series-u-30r-small-...

Eller är de kanske för små?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Hej Inet,

När kommer ni att köra superrea på kvarvarande GTX 580 kort:)
Jag håller koll varje dag;)

Ojdå dubbelpost...förlåt Multiman...skall bättra mig:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Valde du den med HDB? Får gärna posta en minirecension på vad du tyckte om den isf
Och om du känner någon större skillnad prestanda- och ljudmässigt (mot den fläkt som funkade bra givetvis ) mellan PWM'n och den du bytte till.

njaa.. tänkte köra denna HDB till framsidan av chassit, ska dock köra på PWM igen till radiatorn då det är bättre flöde på de
PWM var från webhallen dock :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

njaa.. tänkte köra denna HDB till framsidan av chassit, ska dock köra på PWM igen till radiatorn då det är bättre flöde på de
PWM var från webhallen dock :/

Just ja så var det, glömde bort att du sagt det tidigare i PM
Men berätta sen gärna vad du tycker om skillnaden mellan dem två, kanske kör på ett par till för HDD-burarna och ersätter dem slöa Xigmatek fläktarna.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Men berätta sen gärna vad du tycker om skillnaden mellan dem två, kanske kör på ett par till för HDD-burarna och ersätter dem slöa Xigmatek fläktarna.

tror inte min HDD/SSD behöver någon kylning.. MEN själva chassit vill jag ska vara lite kyligare :P..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inet när får ni in asus GTX 680? Det stod att ni skulle få in den 26e april? Hur länge måste man vänta? Ni borde ge en specifik datum för kunden????

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Tjatja Inet, ville bara att ni skulle veta att Intel Core i7 3770K har 8mb L3 cacheminne och inte 6mb

Cheers

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Hej Inet,

Haha, det är lugnt!

Har knappt någon tid för Sweclockers för närvarande, men jag saknar dig också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jo de är för små. Verkar som om de sålt slut alla andra och bara har de kvar De hade ju nästan hela fUnc line-up för ett litet tag sen (nån månad eller två tillbaka?), med olika storlekar och olika typer av ytstruktur.

Permalänk
Medlem

Vet nån om Inet levererar nästa vecka på Tisdag (1 maj) ?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Inet när får ni in asus GTX 680? Det stod att ni skulle få in den 26e april? Hur länge måste man vänta? Ni borde ge en specifik datum för kunden????

Tror inte Inet kan göra något åt de. De sätter nog datumet som tillverkarna ger, men eftersom de har haft problem med produktionen har inte det datumet fungerat.

Skrivet av Galarix:

Eftersom 1 maj är en röd dag så tvivlar jag på att inet arbetar då, för det är som en vanlig söndag och då jobbar de inte! Men de kommer nog ge ett mer konkret svar än mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Hej, köpte två lagringsdiskar hos er för 2.5 år sedan. Ena disken krascha precis men jag hittar inte någon garantilapp. Hur lång garanti lämnar Samsung/Seagate?

Du kan kontrollera garantin och göra RMA direkt till Seagate på http://www.seagate.com/support/warranty-and-returns/

Permalänk
Medlem

va in på er sida lite o kollade efter EVGA GeForce GTX 680 2048MB såg att dom va slut med till höger på er sida "Nya produkter" så finns EVGA GeForce GTX 680 2GB
http://www.inet.se/produkt/5409443/evga-geforce-gtx-680-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409449/evga-geforce-gtx-680-2gb
vilken ska man tro på ?

edit + att priserna skiljer sig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av grollish:

va in på er sida lite o kollade efter EVGA GeForce GTX 680 2048MB såg att dom va slut med till höger på er sida "Nya produkter" så finns EVGA GeForce GTX 680 2GB
vilken ska man tro på ?

Googlar man på "02G-P4-2682-KR" som är artikelnummret så får man fram följande kort: http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2682-KR&f...

Dvs det är det fabriksöverklockade kortet från EVGA.

Edit: Nu har de även uppdaterat produkten med bild och "OC" i rubriken.

Permalänk
Medlem

Vem van er tävling om den bärbara asus datorn ? Och vilken modell var det/vilka specs hade den?

Permalänk
Inet
Skrivet av Henke103:
Skrivet av Sh4dy:

Skrivet av Reyintaz:

Måste väl fortsätta att fråga i samma spår som de flesta. Många har frågat om när era ASUS 680 kommer in.

Men jag undrar däremot när Gigabyte GeForce GTX 680 OC 2048MB kommer att komma in i lager? Är det i slutet av Maj som prisjakt anger på många andra hemsidor?

Tänkte bara också höra om 28 april fortfarande är preliminärt på Corsair H100?

Skrivet av Sh4dy:

Inet, varför är ASUS GeForce GTX 680 DirectCUII 2048MB
Billigare än referens kortet? Konstigt nog

Vi har fått in löpande småleveranser av dom flesta av våra GTX 680, inklusive från Asus men alla kort har gått direkt till backlogg. Vårt tips är att ni lägger en beställning för att hamna i "kö", så att säga, för det är fortfarande väldigt stor efterfrågan.

Att byta kort i efterhand i er order är absolut inga problem och bara att kontakta kundtjänst så löser vi det!

I skrivande stund så har vi GTX 680 från EVGA i överklockad version i lager! http://www.inet.se/produkt/5409449/evga-geforce-gtx-680-2048m...

Skrivet av anon42512:

http://www.inet.se/produkt/8903411/revoltec-chipset-kylarset
Ska det verkligen behöva vara 49 kr frakt på den lilla?

Har justerat frakten till 29kr!

Skrivet av xZistence:

tjena inet.

Tycker ni ska ha "BOKA TILL BUTIK" då man inte vill betala frakt på småsaker..
Tänkte köpa arctic 12g kylpasta samt thermalright cpu kylaren för 199:-

För det är så att jag måste komma in med H100 för att lämna den på lagning, och då känns det JÄTTE onödigt att betala frakten för en kylare och pastan när jag ändå skulle komma in?.. Tänk dock att det är flera som skulle vilja komma till butik än o pröjsa frakt.

Ha det

EDIT: iden kan kvarstå.. DOCK så kör jag webbpriser då det blir billigare 100:- billigare..
https://www.inet.se/produkt/5321166/arctic-silver-5-kylpasta-... kostar 207:- på webben och 299:- på butik? 100:- dyrare för vad? :S.. hellre då att man beställer då frakten går på 49:- så man vinner ändå på det :S

EDIT2: Vad är det för skillnad på Denna och Denna?

Båda är precis likadana fast till olika pris?

Skrivet av Marcusk:

Det är dyrare i butik då personal och hyra för lokalen kostar pengar.

Det stämmer som Marcusk skriver att vi har högre omkostnader i butik och är tvungna till att ha en annan prissättning för det går tyvärr inte att matcha webbpriserna i alla fall.

Det händer dock att det blir lite väl stora skillnader och är det så kolla med kundtjänst bara så ser vi över priserna!

Skrivet av Taliman:

Hej jag tänkte köpa ett Asus P8Z77-V PRO för att det har Bluetooth och wi-fi enligt eran sida, men efter att ha kollat runt på andra sidor så som komplett.se samt en vidio från pcper.com om asus z77 kort. Så värkar inte PRO ha Bluetooth utan att DELUXE kortet ska ha det, och att DELUXE har Dual band wi-fi men enligt eran sida har DELUXE inget av det.

Är detta Skriv fel eller har ni någon annan variant på detta kort mot vad som är officielt i så fall bör det nämnas.

/T

Har gått igenom våra kort nu och det stämmer som du skriver - DELUXE har både WiFi och Bluetooth medan PRO (ej mATX och mITX-modellerna) endast hade WiFi.

Har uppdaterat specifikationerna så det ska förhoppningsvis stämma. Hittar du något annat så är det bara att höra av dig. Vi uppskattar att ni hjälper oss ha rätt info på hemsidan!

Skrivet av Ramblemoe:

Hej, köpte två lagringsdiskar hos er för 2.5 år sedan. Ena disken krascha precis men jag hittar inte någon garantilapp. Hur lång garanti lämnar Samsung/Seagate?

Det bör vara 3års garanti - du kan kolla på respektive tillverkares hemsida om garantin fortfarande gäller genom att mata in serienumret!

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Hej Inet!
Har ni några planer på att ta in Corsairs nya chassi, C70, när det kommer ut på marknaden?

Inköpsavdelningen kollar på det just nu - är inte helt bestämt ännu om vi kommer ta in eller inte.

Skrivet av Sh4dy:

Ni behöver köpa in flera komponenter av allt ni har på lagret. Man ser ju bara gula status på varan man vill köpa. Allvarligt talat hur och när kommer jag kunna beställa mina delar jag har valt eftersom jag väntar på ivy bridge och för varje dag blir enas varan jag har i kundvagnen slut för varje dag. Fortsätter det så blir kunden inte nöjd med er service och där förlorar ni kunder.

Vi har senaste året breddat vårt sortimentet väldigt mycket med fler tillverkare och områden. I takt med att vi växer så kommer vi kunna lagerhålla fler produkter, speciellt produkter som vi märker ha hög efterfrågan.

En del av vårt sortiment är beställningsvaror som generellt inte tar mer än några dagar att ta hem från det att vi fått in en beställning.

Lägger du en order hos oss så kommer varorna som finns i lager reserveras upp till din order och så inväntar vi eller beställer hem det som saknas. Som vi skrev tidigare så går det utmärkt att ändra din order i efterhand genom att kontakta kundtjänst!

Skrivet av Yrch:

Ska höra med ansvarige inköparen och se om det är något som kanske kommer in igen.

Skrivet av Fidel Castro:

Hej Inet,

Inget som är bestämt i dagsläget men inte omöjligt att det kommer lite längre fram - håll utkik på hemsidan

Skrivet av ChineseBoy:

Tjatja Inet, ville bara att ni skulle veta att Intel Core i7 3770K har 8mb L3 cacheminne och inte 6mb

Cheers

Ska vara fixat nu - tack!

Skrivet av Galarix:

Nej, inga ordrar går iväg 1maj. Vi tar emot beställningar som vanligt givetvis men kommer att gå iväg först på onsdag (2/5)

Skrivet av grollish:

vilken ska man tro på ?

Skrivet av Fredmannen:

Googlar man på "02G-P4-2682-KR" som är artikelnummret så får man fram följande kort: http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2682-KR&f...

Dvs det är det fabriksöverklockade kortet från EVGA.

Edit: Nu har de även uppdaterat produkten med bild och "OC" i rubriken.

Det stämmer! Det är deras fabriksöverklockade version av kortet. Har uppdaterat namnet och lagt till bilder - specifikationer kommer inom kort!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av scared:

Vem van er tävling om den bärbara asus datorn ? Och vilken modell var det/vilka specs hade den?

Vinnaren får ett mail under kvällen!

Exakt vilken version av UX31 det var kommer vi skriva i samband med att vi presenterar vinnaren - håll utkik på Facebook!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet

Då tackar vi för idag och önskar er alla en mycket trevlig valborg!

Syns på onsdag igen!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

fick lämna tillbaka fläktarna även om det inte var några "fel" på de.. Både här och på mailen har webhallen sagt att det var fel på de men han på butiken sa att det inte var några fel på de.. Dock så berätta jag det du sa till mig.. att är fläktarna "liggandes" så kan det hända att de vibrerar.
Så han sa om 2-3 dagar kommer pengarna på kontot igen.

Ska dock köra med corsairs fläktar igen ett litet tag till nästa löning då jag ska uppgradera mig till 680 så jag måste betalata mellanskillnaden
Informerar dig när jag fixat nya fläktar och vilka det blivit, samt att jag ska köra test på 4.5ghz på Prime95 (BLEND CUSTOM) med både corsairs och de nya som jag måste kolla vilka det blir

Visa signatur