Nej, han blev bannad för att folk reportade honom när de trodde att han använde aimbot. Tror inte han har gjoprt mycket för att försöka få tillbaks det och vill han är det säkert enkelt men ändå. Det borde inte hända folk som inte fuskar när det finns så många med aimbots som inte blir bannade. Jag spelade 2 timmar i helgen och två gånger var det någon som helt klart använde aimbot. Sen är det säkert fler i gratishelgen men min kompis har spelet och han har också stött på folk med aimbot några gånger där man ser hur siktet följer mål exakt och hoppar mellan olika mål så fort ett dör och när siktet följer en exakt på killcamen innan han ens ser en. Det finns säkert lika många men aimbot i bf3 (har stött på en där med) men skillnaden är att i bf3 finns det admins i de flesta servrar som kan kicka folk men i mw3 kan man bara reporta han som fuskar och sen byta server.
Field of wiev har en maxgräns på 55. Sen finns det sätt att komma runt det men det kan man bli bannad för om man använder i multiplayer. Jag säger inte att det är ett dåligt spel på något sätt. Jag hade jättekul de två timmarna jag hade tid att spela det under helgen. Men matchmakingsystemet, att man måste reporta folk med aimbot och inte kan kicka dem från servern vilket leder till att om någon fuskar får man snällt byta server och att man kan bli reportad om man bara spelar bra och motståndarna tror att man fuskar och den låga fov:n som gör att det mer handlar om att kunna banan och titta på minimapen mer än framåt hindrar spelet från att vara värt att köpa i mina ögon.