Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

riktigt stiligt:D

Gillar det mycket:D

OFFT: Själv försökte jag få en razer naga för 345 kr när onoff konkade, men det sket sig...:P

Hehe roligt att du gillade galleriet.. Hahaha jaa de var jävligt utplockat här i sthlm oxå.. speciellt när de blev 50% och nu är de ju 70% men bara i vissa butiker..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Hehe roligt att du gillade galleriet.. Hahaha jaa de var jävligt utplockat här i sthlm oxå.. speciellt när de blev 50% och nu är de ju 70% men bara i vissa butiker..

jepp:D

såg nu också att det var 70% på allt, synd att våran butik stängde i måndags med massa lager kvar.

Men nu ska man slå till om man hittar nått iallfall:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Embu:

Ja synd bara att ingen annan tillverkare vågar satsa på mer stilrent förutom Apple. ^^

True that... Är det skönt att slösurfa med trackpaden? Har en MBP själv och gillar paden enormt på den... Men är så van vid mus på min stationära

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

True that... Är det skönt att slösurfa med trackpaden? Har en MBP själv och gillar paden enormt på den... Men är så van vid mus på min stationära

Jaa den är jävligt skön.. fast jag har den till HTPC:n nu o har köpte en vanlig apple mus till stor datorn.
Vet inte om det är min bluetooth eller dator som inte vill funka så jävla bra med trackpaden för den tappar mottagning ibland o jävlas me mig.

Funkar konstigt nog bättre med Htpcn.. hehe

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Stiligt mannen!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tater:

Stiligt mannen!

Tack så hemskt mycket är väldigt nöjd själv.
Hoppas de bilderna inspirerar andra o ha cleana till sina bord ^^

Visa signatur

Permalänk

Jag diggar den förra modellen på Apple Cinema skarp (den du har). Nya är också riktigt snygg men tråkigt att de inte har något matt alternativ längre.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag diggar den förra modellen på Apple Cinema skarp (den du har). Nya är också riktigt snygg men tråkigt att de inte har något matt alternativ längre.

Håller med dig helt.. synd att dom har slutat med 30" tummarna helt. såg en galen kille i usa som har 4st 30" från apple o en till.. kolla länk..

http://www.biscade.com/office/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Håller med dig helt.. synd att dom har slutat med 30" tummarna helt. såg en galen kille i usa som har 4st 30" från apple o en till.. kolla länk..

http://www.biscade.com/office/

"Office fag" .. true shit! . galen kille.

Back to topic, Snyggt, stilrent, dock en 4:a pga av tangentbordet, personligen ogillar jag apple, men din hörna va bland de bättre trots allt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

"Office fag" .. true shit! . galen kille.

Back to topic, Snyggt, stilrent, dock en 4:a pga av tangentbordet, personligen ogillar jag apple, men din hörna va bland de bättre trots allt

Hahaha tack tack är riktigt nöjd själv.. Och själv tycker jag att mac tangentbordet är den bästa jag någonsin har ägt o haft, kör ju med G13 när jag spelar BF3 eller MW2/MW3.. så de funkar utmärkt för mig

Men tack för de höga betyget ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir allt stiligare och stiligare! Gillas!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Vilken typ skärm använder du? Ser mycket vackert ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Blir allt stiligare och stiligare! Gillas!

Tack jag är hyfsat nöjd, fast man ska väl aldrig vara helt nöjd måste alltid förbättras

Skrivet av Tossee:

Vilken typ skärm använder du? Ser mycket vackert ut!

Tack såå mycket det är en Apple cinema 30" tummare

Visa signatur

Permalänk

Gillar din hörna väldigt mycket och bland det finaste är såklart Appleprodukterna! En sak jag undrar över är hur Apples trådlösa tangentbord fungerar i Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Gillar din hörna väldigt mycket och bland det finaste är såklart Appleprodukterna! En sak jag undrar över är hur Apples trådlösa tangentbord fungerar i Windows?

Funkar klockrent.. går tillomed att spela med den.. har haft problem med mus och toutch padden men inte tangentbordet.. de funkar otroligt smidigt.
Tack för komplimangerna // E

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad ere för bakgrund du har på skärmen på sista bilden? Skulle jätte gärna ha den Fina bilder annars

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Vad ere för bakgrund du har på skärmen på sista bilden? Skulle jätte gärna ha den Fina bilder annars

Jag hittade den på devianart

http://browse.deviantart.com/customization/wallpaper/?qh=&sec...

tack så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Dagens uppsättning..

Man ändras me tiden, så även riggen man använder

Dator

* Intel 2011 3820 á 3,6 GHz
* ASRock X79 Extreme 4 -M - mATX
* 4x4GB Corsair Vengeance
* Corsair SSD Force GT 120GB
* Western Digital VelociRaptor WD6000HLHX 32MB 600GB
* Noctua 120mm , Silverstone Air Penetrator 180mm
* Silverstone Temjin TJ08B
* Corsair H80
* Gigabyte GeForce GTX 680
* Tt Toughpower XT 775W

De runt omkring

* Apple Cinema Display 30
* Apple Wireless Keyboard V3 (SV)
* Bose Companion 5
* Microsoft LifeCam Studio
* R.A.T 7 Gaming Mouse - Contagion Edition
* Alupad från JustMobile Designer
* Logitech G13
* AKG GHS 1

Personligen tycker jag att de här är det snyggaste jag har fått till de hittills
dock gillade jag de förra skrivbordet oxå..

Vissa av dom här bilderna finns även på Minhembio.se där kanske några av er hänger..
http://www.minhembio.com/embu

Och tydligen har amerikanska hemsidan Apartment Therapy snappat upp mina bilder och rigg
så den finns här med http://www.unplggd.com/unplggd/look/this-mac-is-a-pc-151107

Nått ni undrar är de bara o fråga.. trevligt att ni tittade in // Embu

Från -08 Till -11

Vad är det du sätter fast mussladden i? Sjukt nice hörna!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Vad är det du sätter fast mussladden i? Sjukt nice hörna!

det är såna här från kjell CO

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

finns i vitt o svart.. har sett att andra butiker säljer såna oxå men dom tar 99kr för 5st

tack så mycket, hoppas du gav mig grymt omdöme då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

det är såna här från kjell CO

finns i vitt o svart.. har sett att andra butiker säljer såna oxå men dom tar 99kr för 5st

tack så mycket, hoppas du gav mig grymt omdöme då

Nice! Tack så mycket, hatar när man har sleevad mussladd och att den fastnar i skrivbords kanten så måste man rycka till så är aimet borta! Självklart, 5p!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Nice! Tack så mycket, hatar när man har sleevad mussladd och att den fastnar i skrivbords kanten så måste man rycka till så är aimet borta! Självklart, 5p!

Hahaha förstår va du menar, händer nog många.. och de här är en otroligt billig lösning.. har sett andra så kallade mussladds hållare och dom kostar 200kr typ.. INTE värt för en sådan simpel sak..

tack så mycket..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan! Diggar formatet på TJ0B-E och är sugen på att bygg i det själv.

Men blev också intresserad av ditt skrivbord. vilka "delare/produkter" har du skapat det av. bordsskivan är jag med på men hittar inte de två små hyllsektionerna. Hittar bara längre modeller. Är det dessa du kapat eller?

/ethaan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Hejsan! Diggar formatet på TJ0B-E och är sugen på att bygg i det själv.

Men blev också intresserad av ditt skrivbord. vilka "delare/produkter" har du skapat det av. bordsskivan är jag med på men hittar inte de två små hyllsektionerna. Hittar bara längre modeller. Är det dessa du kapat eller?

/ethaan

Sorry för sent svar.. hade inte sett att någon hade skrivit.. Du får citera så man hänger med

Jag har inte kapat något faktiskt.. utan tog bänkskivan som är en köksbänkskiva egentligen så den tål lite.. och dom här "benen"
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40162496/#/6010432...

så fick jag de resultatet.. har så klart oljat in skivan då o då för att hålla de fräscht men annars så krävs de inte så mycket mer
roligt att du hittade mitt galleri nästan ett år efter jag har lagt upp de

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Sorry för sent svar.. hade inte sett att någon hade skrivit.. Du får citera så man hänger med

Jag har inte kapat något faktiskt.. utan tog bänkskivan som är en köksbänkskiva egentligen så den tål lite.. och dom här "benen"
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40162496/#/6010432...

så fick jag de resultatet.. har så klart oljat in skivan då o då för att hålla de fräscht men annars så krävs de inte så mycket mer
roligt att du hittade mitt galleri nästan ett år efter jag har lagt upp de

Tjenare!

Ja de började med att jag sökte på chassit du använder!

okej grymt! Ska nog göra något liknande med bordet faktiskt!

tack för svaret btw, ha de bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Tjenare!

Ja de började med att jag sökte på chassit du använder!

okej grymt! Ska nog göra något liknande med bordet faktiskt!

tack för svaret btw, ha de bra!

Gör så, de är grym kombo.. inte som andra sågspåns bord från ikea.. utan massiv EK <3

hotja till så man får se hur ditt resultat blev // Embu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det du har och sätter fast muskabeln med? Sjukt smart! Är riktigt trött på min muskabeln och tejp känns äckligt och inte helt oprimalt! Väldigt underhållande galleri btw, kul att se hur det förändras med åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken grym utveckling din hörna har gjort!

/Dacieed

Visa signatur

❀ Det som inte för något ont med sig, är inte heller gott nog ❀

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Vad är det du har och sätter fast muskabeln med? Sjukt smart! Är riktigt trött på min muskabeln och tejp känns äckligt och inte helt oprimalt! Väldigt underhållande galleri btw, kul att se hur det förändras med åren

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha du frågade mig samma sak sist du skrev och svaret är detsamma hehe

Kjell CO

och tack

Skrivet av dacieed:

Vilken grym utveckling din hörna har gjort!

/Dacieed

Hahaha tack, jaa det har ju mest med pengar och situation att göra.. många som har mycket deg kan ju göra värsting hörnor medans vanliga dödliga måste jobba som svin för att få till det någorlunda hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har väldigt lika uppsättning som du. Kör Gamla Cinema HD displayen, och samma musmatta. Har dock varit tvungen att efter en tid lägga på ny yta på min musmatta, har "tapetserat" min med svart tyg. Fick nämligen problem med att den matta vita ytan slets ut och blev glansig, så musens rörelser registrerades inte bra. Något du upplevt? Skulle gärna vilja ha en liknande musmatta fast av bättre kvalitet.

Jag kör också Cherry Strait istället för apples riktiga tangentbord för att det ska bli helt rätt med kanappar osv i windows. Dock är detta lite plastigare än apples original. Men ser snyggt ut på bordet och är skönt att skriva på.
http://i.ytimg.com/vi/NlaYLkmXASY/maxresdefault.jpg

Tanken va att allt skulle vara stilrent vitt/metall, men det har inte varit helt lätt att hitta prylar. Har funderat på att byta skärm länge men hittar inget som passar den designen som dessutom är en bra skärm.

ViewSonic har en ny IPS i vitt, men den ser rätt plastig ut.

Funderar på hur svårt det skulle vara att byta LCD-panel och Belysning i en Cenema HD 23". Har provlem med rosa färgskiftningar runt kanterna som många verkar få efter några år. Den är ju jäkligt gammal nu, kom 08.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har väldigt lika uppsättning som du. Kör Gamla Cinema HD displayen, och samma musmatta. Har dock varit tvungen att efter en tid lägga på ny yta på min musmatta, har "tapetserat" min med svart tyg. Fick nämligen problem med att den matta vita ytan slets ut och blev glansig, så musens rörelser registrerades inte bra. Något du upplevt? Skulle gärna vilja ha en liknande musmatta fast av bättre kvalitet.

Jag kör också Cherry Strait istället för apples riktiga tangentbord för att det ska bli helt rätt med kanappar osv i windows. Dock är detta lite plastigare än apples original. Men ser snyggt ut på bordet och är skönt att skriva på.
http://i.ytimg.com/vi/NlaYLkmXASY/maxresdefault.jpg

Tanken va att allt skulle vara stilrent vitt/metall, men det har inte varit helt lätt att hitta prylar. Har funderat på att byta skärm länge men hittar inget som passar den designen som dessutom är en bra skärm.

ViewSonic har en ny IPS i vitt, men den ser rätt plastig ut.
http://www.viewsonic.com.cn/clubbbs/data/attachment/forum/201...

Funderar på hur svårt det skulle vara att byta LCD-panel och Belysning i en Cenema HD 23". Har provlem med rosa färgskiftningar runt kanterna som många verkar få efter några år. Den är ju jäkligt gammal nu, kom 08.

Det var meningen att jag skulle byta ut min cinema mot asus 4k som jag köpte men så blev det inte. Jag är galet nöjd med min cinema och skulle egentligen vilja ha 3st totalt bredvid varandra. Men dom säljs för runt 6k beg och det får man fina grejer för i dagens läge

Jaa ducky är jävligt fina, speciellt när dom är gjord av full alu som year of the horse edition. O vita caps till den så passar det grymt bra med appels design.

Men tyvärr så förstör 4k skärmen stilen på min setup så ja, får se hur jag gör med den hehe.

Jaså? hoppas att jag slipper det. Är jävligt nöjd med min.. Men när började det att komma för dig? Färgerna dör ju på alla skärmar efter ett tag så. Lite surt dock när 30" tummaren kostade 18k hehe

Visa signatur