Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk

Game har även avbeställt Collectors edition (i usa) med motiveringen att paketet väger över 1000g

Permalänk
Skrivet av Agramil:

Tänkte precis beställa. Lutar åt hemmakväll eller komplett. Skulle också uppskatta ett tips via PM i så fall, Slainground

Personlig rekommendation vore att ej använda hemmakväll , jag har haft problem med dom tidigare , likaså vänner som haft samma problem. Tror du är säkrast med komplett då. Dustinhome är även ett väldigt bra val.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt på Battle.net, sved lite i hjärtat att jag inte köpte CE eller en riktig fysisk kopia.. men va fan Sen så är ju inte 59.99€ dyrt, men för ett spel jag väntat på i tio år spelar det ingen roll för min del.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Någon som känner att de inte behöver sin CE (om så, skicka PM)?
Går ju att boka i WH i förhoppning att någon avbeställer men känns surt att hoppas på ett "kanske" när jag ändå förbokade första dagen möjligt och sen får Blizzards/spelbutikernas stulande som en fot i baken och "nej, blir inget".

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Belga , det ligger ett CE på Tradera för 950kr just nu, Dock ingen buyout.

Permalänk
Medlem

Jag talade precis med spelbutiken.se som tydligen har ändrat sig lite grand!

I min missvisande orderstatus står det att varan är skickad under gårdagen, 2012-05-09, men enligt supporten så skickas produkten (D3 CE) först imorgon och kommer med all sannolikhet fram på tisdag vilket gör att jag inte kan spela vid releasen.

Kan verka banalt, men när man har väntat i tolv år på ett spel så är en stor del av tjusningen att få spela på release-natten.

Hade spelbutiken.se varit tydliga från början med att produkten INTE kommer vid release så skulle jag inte varit en liten cry-baby, men så är inte fallet.

Dåligt, får jag inte inte min CE på måndag lite mirakulöst (gogo Posten) så blir det nerd-bashing-time från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Om man inte har bråttom och om amazon skickar Diablo 3 till sverige, så kostar det bara 365kr där:

http://www.amazon.co.uk/Diablo-III-PC-Mac-DVD/dp/B0030DH9R6/r...

Hade man bokat för ca en månad sen hade man bara behövt betala 299 från amazon.

Offgamers.com har ungefärliga onlinerpriser (digital kopia)= tillgängligt på releasedagen. Då det som vanligt aktiveras via battlenet, förstår jag inte "old-school" kravet vissa har gällande skivor/fysisk produkt.

Billigast går först IMO.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Billigast går först....komiskt det låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Jag talade precis med spelbutiken.se som tydligen har ändrat sig lite grand!

I min missvisande orderstatus står det att varan är skickad under gårdagen, 2012-05-09, men enligt supporten så skickas produkten (D3 CE) först imorgon och kommer med all sannolikhet fram på tisdag vilket gör att jag inte kan spela vid releasen.

Kan verka banalt, men när man har väntat i tolv år på ett spel så är en stor del av tjusningen att få spela på release-natten.

Hade spelbutiken.se varit tydliga från början med att produkten INTE kommer vid release så skulle jag inte varit en liten cry-baby, men så är inte fallet.

Dåligt, får jag inte inte min CE på måndag lite mirakulöst (gogo Posten) så blir det nerd-bashing-time från mig

Jag kan säga dig att du inte kommer få din Diablo 3 på måndagen inför natten till D3 öppnas. Det kommer komma tisdag. Det för att jag har erfarenhet från spelbutiken. Beställt spel från dem med hopp om att få de till release dagar och dylikt men blivit besviken varje gång. Sen dess har jag låtit bli beställa spel från spelbutiken när det gäller releaser.

Permalänk

Fått info att det finns Collectors edition att boka innom flertalet Elgiganten affärer oxå. Det är fullbokat via internet, Men att flertalet butiker fortfarande har kvar som kommer säljas direkt i affären. Så är ni intresserade på ett Collectors, titta in på närmaste Elgiganten butik ifall dom har något.

Permalänk
Medlem

Men alltså, vi är på sida 9 i denna tråden, jag är ledsen, men hur svårt ska det vara?
Måste man prompt ha det på releasenatten, så köp det över disk eller digitalt?

Det är ju bara faktum att det är allt från mänskliga misstag, avtalsproblem och sist men inte minst Posten som konstant fuckar upp, som gör att det på inga sätt är garanterat att ha det 00.01 på releasedagen.
Har man "väntat i 10 år" och känner att man "måste" ha det på releasedagen är det bara naivt att sitta och tro att det till 100% ska fungera med en preoder som ska skickas med post.

Och att nu vissa företag (typ Webhallen enligt "insiderinfo") enbart skickar ut "elektronisk förhandsinfo" är precis i stil med vad jag skrev tidigare, skulle spelet gå iväg idag från t ex Stockholm, så kan det bli levererat redan imorgon inom Stockholm, vilket då skulle bryta mot reglerna.

Mao är jag övertygad om att ingen butik som följer reglerna kan skicka grejorna innan imorgon, för en leverans under måndag.
(Redan detta tycker jag även är en strech då dom ger ifrån sig grejorna 3 dygn innan release)

Sen finns det nog säkert nån som har skickat ändå (jag hade mitt BF3 installerat och klart medans folk stod i Webhallenkön), på samma sätt som det säkert finns dom som kommer få vänta tills onsdag.

Lite mer ontopic sitter jag själv och hoppas på att Mediamarkt eller Elgiganten kör helsides-annonser i Metro och landar kring 299:- efter lite priskrig.

Permalänk

Självklart så bör man åka till natt releasen eller köpa digitala från blizzard ifall man vill vara 100 på att man kan spela under natten. Företag som skickar på en fredag i alla fall innom stockholms området tenderar dock att leverera så att man har sin vara redan på måndagen. Detta är dock inget nytt, köpt dator prylar flertalet gånger innan 14:00 (brukar vara gränsen på många ställen så att dom skickar det samma dag) Så dyker det upp på måndagen hos posten runt 16 tiden för mig här i Salem.

Men bor man på andra ställen i sverige så lär det nog ta tills tisdagen innan man får sitt paket.

Hur som haver, köp digitalt eller vid nattöppet. Trodde det var rätt givet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Förbokade mitt på Colecters
https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/vlkomnande för några månader sig

1.995:- !?

Menar du att du bokade Diablo 3 CE för 1.995:- för några månader sen, när det fortfarande fanns Diablo 3 - CE kvar på Webhallen för 995:- Helt galet.. Fast 1000 spänn är kanske småpengar för dig

Undra vad spelbutiken har för påslag på den, minst 1000 spänn iaf. De borde skämmas!

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

1.995:- !?

Menar du att du bokade Diablo 3 CE för 1.995:- för några månader sen, när det fortfarande fanns Diablo 3 - CE kvar på Webhallen för 995:-
Helt galet.. Fast 1000 spänn är kanske småpengar för dig

Undra vad spelbutiken har för påslag på den, minst 1000 spänn iaf. De borde skämmas!

Det priset satt dom nyligen, för att tjäna mer pengar nu när det finns väldigt få CE kvar. Smart, men fult

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det priset satt dom nyligen, för att tjäna mer pengar nu när det finns väldigt få CE kvar. Smart, men fult

Fult är bara förnamnet!

Hoppas folk inte stödjer deras påhitt genom att gå med på att betala deras skitpriser!

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Fult är bara förnamnet!

Hoppas folk inte stödjer deras påhitt genom att gå med på att betala deras skitpriser!

Mjo, men det beror på hur man ser på saken. Blev man utan så är man nog tacksam att det finns några kvar, om man nu har dom pengarna att lägga på ett spel.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att förbeställa de hos Spelklippet, har handlat xbox live koder därifrån tidigare och det fungerade perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Fult är bara förnamnet!

Dom var billigare än webhallen innan så vitt jag vet så var inte direkt skitpriser.

Nu har dom dock sparat några X till löjligt pris, men vem bryr sig om det.
Folk kunde boka CE precis som hos webhallen osv innan billigare.

Permalänk

game skickade min kopia av spelet (inte CE) kl 12 idag, skulle ta 1-3 dagar, tror jag får de på måndag så ja kan spela 00:01 ifall jag vill. Game skickade BF3 så att jag fick de dagen innan releasen så att ja kunde spela 00:01 så jag hoppas att de blir likadant nu.

Spelbutiken är sega, avbeställde mitt BF3 därifrån några dagar innan release när ja förstod att de inte skulle leverera till releasen,vilket verkar bli fallet även nu med D3.

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk

Webhallen skickade mitt tidigt idag, före lunch. Lär dyka upp på många förmiddag då

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk

Någon här som har fått sin skickad från dustin?
hoppas verkligen de skickar den senast imorgon! Annars avboka och köpa den via battle...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Komplett har inte börjat skicka än verkar det som?
Då blir det inget spelande 00:01 för min del då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

att förhandsboka på battle.net kostar ju 600 kr. Kan man fortfarande förhandsboka så man har det på måndag?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Det är nog inte hela världen att vänta en extra dag heller har man väntat i 10 år kan man nog stå ut en dag till sen lär ju servrarna inte palla trycket ändå så det gör nog sig självt. Men vad vet jag jag kan ha fel.

Permalänk

Komplett

Skrivet av KKay:

Komplett har inte börjat skicka än verkar det som?
Då blir det inget spelande 00:01 för min del då

Jag har också beställt från komplett.se (D3-CE)
Dom har inte kickat min heller enligt leverans status. Det står bara följande. Orderstatus: Bekräftad
Hoppas dom har skickat men att deras status-uppdaterings system har strulat till sig eller att det skickar senare idag för annars ska jag ringa och skälla på dom i kundservicen vilket kan bli otrevligt.

Klar spelet ska anlända i tid så det går att spela på release-date.
Dom borde ju förstå att detta inte håller om dom ska fortsätta sälja spel på Pre-Order.

EDIT: Såg att det bekräftat att Vi som köp D3 på komplett.se ska få det till release-date.
Kolla här (SweClocker forum)

Hoppas att de håller va de lovar!

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av D0GG3qL:

Dom har inte kickat min heller enligt leverans status. Det står bara följande. Orderstatus: Bekräftad
Hoppas dom har skickat men att deras status-uppdaterings system har strulat till sig eller att det skickar senare idag för annars ska jag ringa och skälla på dom i kundservicen vilket kan bli otrevligt.

Dom borde ju förstå att detta inte håller om dom ska fortsätta sälja spel på Pre-Order.

Nej komplett har inte skickat ännu. Och klart dom vet att folk vill ha spelet på måndagen. Men BLIZZARD har sattit upp regler som hindrar dom från att skicka spelet för tidigt.Det har inget med affärerna att göra. Ifall en affär bryter detta kontrakt med blizzard, så riskerar dom att bli blacklistade från kommande spel i framtiden. Så enkelt är det. Komplett efter jag pratade med dom idag , har sagt att dom börjar skicka iväg paket i morgon.

Permalänk
Skrivet av Slainground:

Nej komplett har inte skickat ännu. Och klart dom vet att folk vill ha spelet på måndagen. Men BLIZZARD har sattit upp regler som hindrar dom från att skicka spelet för tidigt.Det har inget med affärerna att göra. Ifall en affär bryter detta kontrakt med blizzard, så riskerar dom att bli blacklistade från kommande spel i framtiden. Så enkelt är det. Komplett efter jag pratade med dom idag , har sagt att dom börjar skicka iväg paket i morgon.

Om det är utan några direktiv till posten bör det komma fram på måndag då till de flesta. Paket som går över helgen kommer i princip alltid fram på måndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

EDIT: Såg att det bekräftat att Vi som köp D3 på komplett.se ska få det till release-date.
Kolla här (SweClocker forum)

Hoppas att de håller va de lovar!

Men nu är ju faktiskt 00:01 på Tisdag tråkigt nog, och Blizzard är tydligen väldigt hård när det gäller releasedatum.
Komplett syftar garanterat på att vi ska ha spelen på Tisdagen.

Men känner jag posten rätt så kommer inte mitt CE kommit förens Onsdag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Men nu är ju faktiskt 00:01 på Tisdag tråkigt nog, och Blizzard är tydligen väldigt hård när det gäller releasedatum.
Komplett syftar garanterat på att vi ska ha spelen på Tisdagen.

Men känner jag posten rätt så kommer inte mitt CE kommit förens Onsdag

Om det är så och inte komplett kan fixa det MED posten så att vi får våra leveranser till release-date så håller ju inte deras Pre-order system tycker jag efter som man vill ju spela när det kommer ut/öppnar servrarna.

Sen att det inte släpper det före Blizzards regler förstår jag med, men det kan ju va så att de skickats ut redan och komplett inte vill uppdatera leverans statusen för än det vet att allt är som det ska med posten och deras struliga leveranser.

Posten är det värsta problemet. Själv har jag fått hämta ut paket på flera olika ställen bara för att dom skickar det åt h*lvette fel och ibland får man en påminnelse (utan att ha fått den första lappen/sms) samma dag som det sista uthämtningsdatumet är.
J*vla arslen säger jag bara!

Blir att beställa med DHL eller typ Bring nästa gång även om det kostar mig 200-400 kr EXTRA

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk

fan man vill ju ha hårdkopia, men man vill ju också spela 00.01.... har väntat på d3 sen LOD som många andra :'(
vågar man ställa sig i kö hos webhallen midnatt eller vet nån om det finns en hemsida som skickar spelet så man har det redan den 14e?