Permalänk
Medlem

Har precis kört min första runda, riktigt rolig mod även om man spelar solo Däremot kan jag inte spela med AA igång, allt gräs blir vitt, aningen irriterande.. Någon som sitter på en lösning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Skit celcius, förlorade du din gubbe från igår??

Du hade ju riktigt mycket grejer:(

Yes. Jag och Knugen dödades, så vi tappade GPSen.
Rätt ironiskt då vi var i balota, då jag trodde att sjukhustälten där hade blod, vilket han behövde. Jag skådar en survivor när han är medvedslös, så survivor kan inte se honom.
Survivor kommer fram med sänkt vapen, och lägger sig sedan framför oss. Precis då så återfår knugen sitt medvetande, och då ställer man sig automatiskt upp.

Survivor knäpper knugen Direkt när han ser honom, jag skjuter honom. Sen när jag lootar knugen på hans gear så kommer en till och skjuter mig i ryggen.

Någon timme senare när jag lugnat ner mig så börjar jag på en ny, jag är nu bandit då jag sköt en survivor. Så jag är satans försiktig och går upp i skogen och väntar tills jag blir survivor igen. Men det räckte tydligen inte...

Jag satt och pratade en hel del med folk på chatten för att fördriva tid. Och kanske en timme senare så kommer en kille och knäpper mig mitt i skogen, jag ligger under en gran, och han kommer bakifrån. Han säger absolut inget, då jag är bandit. Det är allt som räcker.

Nästa liv är det som jag skrev om där. Jag var i elektro, och jag gick med sänkt vapen och allt. Var inte provocerade alls. Var förövrigt survivor det mesta detta liv.

Permalänk
Inaktiv

Underbar mod detta, började spela i onsdags och har redan lagt ner flera timmar. Inne på min tredje karaktär nu.

Första dog under natten då jag lyckades bli attackerad av 10-15 zombier när jag var på väg tillbaks till en vänlig grupp jag spelade med innan.

Den andra klarade sig väldigt länge, jag skulle gissa på runt åtta timmar, och dog efter att jag hoppade in på en server och hamnade direkt ute på den norra flygplatsen och en bandit som campade i flygtornet tog mig. Jag hade riktigt fina grejer på mig så det sög ganska hårt. Startade dock den tredje karaktären direkt efter och har redan kommit en bra bit med denna.

Alla som har ARMAII och expansionen bör testa detta, de som gillar Zombie-temat bör också överväga detta om inte annat när spelet är lite mindre buggfritt (och servrarna är lättare att ansluta till...).

Sedan får man ju inte glömma bort alla filmer som finns på YouTube. Personligan gillar jag The Days Ahead-serien:

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Letade runt på prisjakt ett bra tag innan jag kom på att spelet kanske fanns på Steam, och det gjorde det Blir nog till att köpa det senare tror jag. "ARMA II: Combined Operations"

RÄcker det med den?
Någon som sa att man skulle ha ARMA 2 + Arma 2 Operation Arrowhead
Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Fan också, råkat ut för buggen där man inte sparas med sin char .. Finns det någon lösning på det ?

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett pack med båda (Arrowhead och vanilla), så just nu söker jag någon att lira med

PM'a ifall ni är sugna (Skype osv var väl tanken)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Började lira det idag, riktigt kul! Första charactern spawnade nånstans långt bort från civilisationen och ja bestämde mig efter att ha testat runt lite med den att begå självmord. När jag startade andra charen så spawnades ja nära elektro så det var skönt. Har nu smugit runt staden ett bra tag, tog lite tid att förstå hur backpacks o sånt fungerar. När det gäller hostile or friendly har jag i princip skjutit alla jag sett. Min första kill var när jag smög runt electro och hörde hela tiden en massa pistolskott när jag helt plötsligt kanske 20 m bort ser en kille loota en annan kille och då bestämmer jag mig för att försöka skjuta honom med nybörjar pistolen, vilket inte går så bra då han vänder sig om och kollar runt vem är det som skjuter? Iallafall, efter några sekunder springer han bakom en vägg och jag tänker, fan jag kan ju inte lämna några vittnen så jag springer efter honom och skjuter honom ett flertal gånger i bröstpartiet och huvudet. Tyvärr hade han inget bra på sig.
Min andra kill var när jag hade lootat i en byggnad och faktiskt hittat en winchester och några magasin. Det var ett våningshus så efter att jag plundrat det på nödvändigheter ser jag ett hus som ser ut som att det kan ha en massa loot, dvs ett planshus med glas på ena sidan. Jag går ner dit och stänger alla dörrar som leder in. Där inne finner jag 3-4 kroppar, varav 2 av de ser ut att ha samlat på sig några fina saker. Jag lootar 12 gauge shells, en alice backpack mm och hittar sedan ett sniper rifle som jag försöker ta upp, men den ersätter winchestern och det verkar inte som att det finns några skott i den, så jag lämnar kvar den och tar tillbaka Winchestern. Helt plötsligt hör jag någon springa i full fart utanför och eftersom det är små gläntar på väggarna, dvs man kan se lite grann utanför, ser jag en kille springa fram och ställa sig framför en dörr. Innan han ens hinner blicka, skjuter jag med min winchester honom. Jag tänker nu det är bäst att jag flyr scenen innan polisen kommer och precis när jag går utanför dörren, hör jag någon komma in i huset på främre sidan(jag var bakom disken och på baksidan nu), jag vänder mig och siktar med geväret på dörren som leder in till bakre delen och boom, en kille med revolver kommer in och jag headshottar honom för att sedan fly upp till hillsen där jag nu befinner mig.
Kanske ska bege mig tillbaka och hämta sniper riflet, det var ett jakt gevär såg det ut som. Vad är bättre, sniper rifle eller winchester?

Ursäkta om det var någon av er, men från alla berättelser jag hört är det enda jag tänker, hellre de än mig. Om någon vill skypa och lira tillsammans skicka ett pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Köpte precis ett pack med båda (Arrowhead och vanilla), så just nu söker jag någon att lira med

PM'a ifall ni är sugna (Skype osv var väl tanken)

JAG VILL!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

JAG VILL!:D

Bra

Ska se om jag kan sätta upp en Mumble server...återkommer

Edit*
Glöm de, lägg till Rooosen94 på skype ist

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Bra

Ja okej. Finns på skype annars!

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd chat channels men de som jag tror är användbara i Dayz är Side och Direct Communication, Side pratar med alla på hela servern och Direct Comm är endast med de som är i närheten av dig..

dock verkade inte Direct Communication fungera som det skulle när vi testade men vi kanske gjorde något fel.

Mic bind är default Caps Lock, dubbelklickar du caps lock (likadant med många andra binds) så är micken konstant på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ska göra en ny användare till skype...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Lärde mig igår att aldrig simma för långt ut/iväg. Då släpper visst gubben ryggsäcken och vapnet, och du får bara behålla pickan, ammo, och eventuella bandage samt tools, såsom maps, kompass, klocka osv.

Tror jag har blivit dödad en gång av zombies, hatar verkligen och springa nära vattnet. Hittade ett industriområde nära vattnet precis där jag sprang och mötte polaren, hörde ganska mycket flugor och hittade snabbt 6-8 kroppar utspridda. Samt några i liksäckar. Fanns massa loot att plocka vilket tog sin lilla stund, polaren sprang iväg en liten bit medans jag sprang runt och kollade. Precis när jag skulle springa ut ur fabriksbyggnaden såg jag ett ansikte sticka upp över en betongkant, och första reaktionen är ju tyvärr att peppra tills "det" slutar kolla på dig. Han började blöda och jag sprang efter som en toke, vad jag inte visste var att hans kompis satt uppe i ett fönster i byggnaden jag sprang ut ifrån och pangade ner mig så jag hade väldigt lite blod och såg knappt mina egna händer. Jag skriker som en stucken gris på kompisen som kom springandes medan jag stapplade mot honom. Då kommer den första killen jag hade skjutit och blir ihjälsköten av min kompis. Hans kompis i fönstret skjuter ihjäl min kompis och springer ner och ska loota. Jag i mitt halvblinda tillstånd skjuter ett magasin efter honom men missar, och han tar skydd bakom ett plank. Slutar med att båda tömde sina pistoler i varandra och alla på platsen var nu döda.

Summan : Jag och polaren hittar loot, någon annan kommer och ska kolla, jag skadeskjuter honom(I ren panik), hans polare skadeskjuter mig, min polare dödar den jag skadesköt först, hans polare dödar min polare och jag och den sista killen skjuter varandra i en legendarisk standoff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Bra

Edit*
Glöm de, lägg till Rooosen94 på skype ist

Skrivet av Noobenu:

Varför går ni inte in på Teamspeak 3 som en hel del gör:)

Finns 3 Teamspeak servrar uppe i detta nu till Swecare i DayZ modden

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Wall of text

Ett tips är att fråga och försöka prata lite med don du ser innan du skjuter skallen av dom, mycket trevligare för alla på servern
Dock när du är bandit, vilket jag gissar att du är, så gäller det att antingen dra därifrån eller att skjuta innan dom ser dig. För de kan skjuta dig utan något som helst straff, vilket gör att de kommer skjuta på dig så fort dom ser dig. Jag försöker dock prata med dom från ett säkert ställe, och så fort jag inte ser dom så är jag väldigt väldigt försiktig.

Fast å andra sidan så är städerna vilda västern, alla skjuter alla. Tråkigt som satan tycker jag, men så hade det troligen vart i verkligheten med.

Winchester är bättre överlag, men CZ 550 är bättre när du är i skogar och annat. Du kan plocka folk från långa avstånd. Men sällan detta händer.
Winchester har vanligare ammo och är mycket tystare. CZ 550 kan höras från typ en km och kan locka en hel stad med zombies om man har otur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ska göra en ny användare till skype...

okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Varför går ni inte in på Teamspeak 3 som en hel del gör:)

Finns 3 Teamspeak servrar uppe i detta nu till Swecare i DayZ modden

Hade jag ingen aning om, ska kolla detta

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hade jag ingen aning om, ska kolla detta

Gå in på in på The Mupps Teamspeak, Kebabhyvlarns verkar vara nere, jag skickar PM till dig med adressen, The Mupp vill ej ge den i forumet, endast PM

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Ett tips är att fråga och försöka prata lite med don du ser innan du skjuter skallen av dom, mycket trevligare för alla på servern
Dock när du är bandit, vilket jag gissar att du är, så gäller det att antingen dra därifrån eller att skjuta innan dom ser dig. För de kan skjuta dig utan något som helst straff, vilket gör att de kommer skjuta på dig så fort dom ser dig. Jag försöker dock prata med dom från ett säkert ställe, och så fort jag inte ser dom så är jag väldigt väldigt försiktig.

Fast å andra sidan så är städerna vilda västern, alla skjuter alla. Tråkigt som satan tycker jag, men så hade det troligen vart i verkligheten med.

Winchester är bättre överlag, men CZ 550 är bättre när du är i skogar och annat. Du kan plocka folk från långa avstånd. Men sällan detta händer.
Winchester har vanligare ammo och är mycket tystare. CZ 550 kan höras från typ en km och kan locka en hel stad med zombies om man har otur

Ja det är verkligen synd, jag tror faktiskt att om det hade varit i verkligheten så hade man inte bara skjutit hur som helst. Jag vet inte ens hur chatten fungerar och hur man ens ser om nån är bandit eller survivor så det har varit mycket enklare att trycka vänster musknapp. Jag stötte faktiskt inte på en enda zombie i elektro och tänkte då varför hör jag skott hela tiden -> folk skjuter varandra vilket har lett till att jag skjuter först.

Permalänk

Servern är uppe nu igen. Blev knas med uppdateringar. Om ni använder den så citera mig. Känns lite onödigt att ha en Teamspeak server uppe men inga inne på den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Ja det är verkligen synd, jag tror faktiskt att om det hade varit i verkligheten så hade man inte bara skjutit hur som helst. Jag vet inte ens hur chatten fungerar och hur man ens ser om nån är bandit eller survivor så det har varit mycket enklare att trycka vänster musknapp. Jag stötte faktiskt inte på en enda zombie i elektro och tänkte då varför hör jag skott hela tiden -> folk skjuter varandra vilket har lett till att jag skjuter först.

Banditer är dom som springer runt i camo med balaclava. Jag tycker dock att de skall ta bort Bandit skin, då dom som är bandits inte ges en chans överhuvudtaget, eller göra det svårare att bli bandit. Dödar du två survivors så blir man bandit... Och väldigt lätt att man gör detta i självförsvar.

Och du skriver med -
Sen använder du piltangenterna för att byta vilken chatt du använder, "Side" är den som används oftast, då den är lättast att se.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt kul ut. Blir nog ett köp av Arma 2

Permalänk
Medlem

Körde lite till igår och hittade mitt första vapen jaktgeväret. Kommer fram till ett par byggnader man kunde gå in i längre fram, så ja o en till la oss i skogsbrynet för ja kände på mig att det va något lurt. 1 minut efter så hör vi skott från en pistol och fram kommer några zombies och en survivor. Eftersom ja blivit dödad så många gånger tänkte ja inte hjälpa han, utan väntade tills han satt sig still och började skjuta mot zombisarna. Då knäppte ja huvudet på han.

Skulle va mycket roligare om man faktiskt vågade sig fram till andra, som det är nu blir jag otroligt nervös när vi närmar oss en stad eller är i närheten av någon. Sen undrar ja om det går o zooma ut o in med jaktgeväret? Som det är nu är det omöjligt o använda i närstrid. Går det inte byter ja nog ut det till en winchester eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Håller på att tanka ner spelet nu, ska bli riktigt kul att testa det. Några veteraner som har några tips? Någon bra sida som ger guide över kontroller etc, har aldrig kört Arma förut.

Hur många skott för att döda en annan spelare? Såg att zombies dör på ett skott om det är riktat runt bröst/huvud partiet.
Hur långt når pistolskott och behöver man fundera på avstånd när det gäller siktet, som i battlefield där du måste sikta ovanför motståndaren om du är långt borta med sniper?
Hur är det med chatten, hur pratar man med andra? Vad är det för "friendly" sak man skickar ut, är det ett meddelande eller vad? Är chatten som i andra spel där det finns Global, local och isåfall, hur långt når local ut?

Pistolen man börjar med tar 3 skott för att döda en zombie medans de flesta andra krävs 1-2, du börjar alltså med ett väldigt dåligt vapen. Ja, spelet har bullet-drop. Side chanel är lite som "trade chat" i WoW där alla pratar med varandra, och direct chat är inom ca 20m. chatt kontrollerna är "," "." och "-".

Jag råder alla att kolla igenom kontrollerna i options menyn, men de viktigaste i den här moden är mousewheel där du gör nästan allt med och "G" för att plocka upp saker och kolla i inventoryn(det går att använda mousewheel till det också).

Permalänk

Varför inte bara undvika andra survivors istället för att ständigt "knäppa" dom och påstå att det var något form av självförsvar? Har man inte blivit upptäckt eller är på avstånd så är det ju bara att pallra sig ut i skogen och ta sig till nästa by istället, om man inte vill försöka kommunicera med dom.

Att bara skjuta allt och alla för att dom existerar på din skärm känns som att skita på halva grejen med modden. Använd lite förnuft istället för att tycka synd om er själva. Ni måste ju märka att det bara blir en ond cirkel av det hela som bara leder till mer irritation än nöje.

Självklart kommer det alltid finnas de som verkligen vill skjuta survivors för deras gear, men det är en del av spelet. Att däremot göra det för att hämnas tidigare karaktärers öde, oftast mot mer eller mindre oskyldiga spelare dessutom, är inte okej.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Banditer är dom som springer runt i camo med balaclava. Jag tycker dock att de skall ta bort Bandit skin, då dom som är bandits inte ges en chans överhuvudtaget, eller göra det svårare att bli bandit. Dödar du två survivors så blir man bandit... Och väldigt lätt att man gör detta i självförsvar.

Och du skriver med -
Sen använder du piltangenterna för att byta vilken chatt du använder, "Side" är den som används oftast, då den är lättast att se.

Jag sköt två pers i självförsvar.. Sen vart jag bandit. Så nu skjuter jag först och frågar sen istället.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Får nog ta och fixa spelet ikväll.
När man läser så verkar det ju tyvärr alltid spåra ur till någon typ av twistad shooter istället för spännande zombie survival. Får hoppas moden utvecklas till ännu mer risk/reward och skapar mer incitament till att samarbeta och skapa grupper/civilisationer. Om man vet på förhand att alla alltid skjuter så blir det ju ingen spänning och vad blir då meningen med spelet?
Edit: såg precis Mr. Bravos inlägg. Bra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

.

Det tycker jag med, är bandit men har bara skjutit en survivor i hela spelet och då blev jag bandit

Är det någon som vet hur mycket humanity du måste ha för att se ut som vanligt igen??
Har nämligen 917 och servern jag är inne på har ingen 3-pers view

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Varför inte bara undvika andra survivors istället för att ständigt "knäppa" dom och påstå att det var något form av självförsvar? Har man inte blivit upptäckt eller är på avstånd så är det ju bara att pallra sig ut i skogen och ta sig till nästa by istället, om man inte vill försöka kommunicera med dom.

Att bara skjuta allt och alla för att dom existerar på din skärm känns som att skita på halva grejen med modden. Använd lite förnuft istället för att tycka synd om er själva. Ni måste ju märka att det bara blir en ond cirkel av det hela som bara leder till mer irritation än nöje.

Självklart kommer det alltid finnas de som verkligen vill skjuta survivors för deras gear, men det är en del av spelet. Att däremot göra det för att hämnas tidigare karaktärers öde, oftast mot helt oskyldiga spelare, är inte okej.

Det går inte att undvika andra survivors om du vill fixa gear på någorlunda kort tid. Om du går i en stad och du hör en massa skott hela tiden och du ser döda kroppar så är det en normal reaktion att skjuta först. Jag tycker inte att folk ska klaga på andras spelstil utan jag ser det som ett sorts MMO där folk får spela hur de vill(så länge man inte fuskar självklart) och får därefter ta konsekvenserna för sina handlingar.

edit: Vad är folk inne på för teamspeak server och vad är det för teamspeak, 2 eller 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det går inte att undvika andra survivors om du vill fixa gear på någorlunda kort tid. Om du går i en stad och du hör en massa skott hela tiden och du ser döda kroppar så är det en normal reaktion att skjuta först. Jag tycker inte att folk ska klaga på andras spelstil utan jag ser det som ett sorts MMO där folk får spela hur de vill(så länge man inte fuskar självklart) och får därefter ta konsekvenserna för sina handlingar.

edit: Vad är folk inne på för teamspeak server och vad är det för teamspeak, 2 eller 3?

Teamspeak 3 kebabhyvlarns eller the mupps servrar:)

Visa signatur