Diablo 3 inte gjort av de originella skaparna.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Du hade ju en munk i Diablo Hellfire, vilket vill jag minnas släpptes en bra stund innan WoW.
Samma med Pitlords, Duriel åt äventyrare en bra stund innan nånting liknande hittade till WoW.

Och varför göra jämförelserna överhuvudtaget ? DIABLO ÄR INTE WOW !

Duriel är en lar-vtusenfoting-insekt och knappast något som kan liknas vid en pitlord. Jag håller med dig ang munken. Sen så har han en viss poäng, eftersom utvecklargänget är det samma för både Warcraft, SC och Diablo nu för tiden så finns risken att ideér återanvänds. Med blizzard north och delade studior så fanns inte den risken på samma vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

D3 är säkert ett bra spel, men vad jag sett hitills så talar det inte till mig... Får inte rätta feelingen för att motivera ett köp. Jag inväntar hellre Baldurs Gate Enhanced Edition...

Idd, medans mina vänner sakta började utveckla svag ledgångsreumatism i pekfingret satt jag och mös i Baldurs Gate.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Hur många tror du seriöst hade varit kvar och jobbat på samma sätt med samma "diablo feeling" som då, nu 12år senare???

Hade Blizzard north fortsatt och utvecklat diablo 3 så hade spelet kommit ut för typ 7 år sedan och vi hade väl varit inne på diablo 4 eller 5 vid det här laget...

Det går öht inte jämföra med den situation vi har idag.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Jag skäms för min generation.

Originell = annorlunda, konstig.

Nyskapande eller ursprungligt skulle nog vara bättre ord för att beskriva "originell", eftersom konstigt oftast användas som beskrivning från något eller någon som avviker från normen på ett negativt sätt så skulle jag nog inte använda just det ordet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Är du säker på det? Baserar du detta på den informationsläcka som kom ut för några år sedan med info och bilder på ett tidigt Diablo 3 under utveckling 2005? Vill bara säga att Blizzard North-laget lämnade Blizzard 2003, dvs innan den första nedlagda versionen av Diablo 3. Jag tror att Blizz-North hade kunna gjort ett grymt bra Diabo 3.

EDIT: Jag kan förstås ha fel.

Blizzard north fanns kvar efter 2003, många anställda slutade och skapade flagship (fail deluxe)
Men north avvecklades inte fören 2005 lr något sådant, och då var Diablo3 redan i tidigt skede.

Och ja det är enda man har att gå på, och eftersom B north fanns kvar tom 2005 så tror jag iaf det stämmer rätt bra.

Och B north grabbarna lyckades knappast med sina spel under flagship studios, ren flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Jag skäms för min generation.

Originell = annorlunda, konstig.

Du är ett riktigt orginal du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du är ett riktigt orginal du

Off topic: Där jag är uppvuxen säger man "eljest"... "- Han är som eljest!" vilket ungefär betyder att den man talar om är lite annorlunda, fast inte helt uteslutande på ett negativt sätt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Idd, medans mina vänner sakta började utveckla svag ledgångsreumatism i pekfingret satt jag och mös i Baldurs Gate.

+1

/Thread

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Du hade ju en munk i Diablo Hellfire, vilket vill jag minnas släpptes en bra stund innan WoW.
Samma med Pitlords, Duriel åt äventyrare en bra stund innan nånting liknande hittade till WoW.

Och varför göra jämförelserna överhuvudtaget ? DIABLO ÄR INTE WOW !

Blizzard gjorde inte den expansionen. det var Sierra ...

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Blizzard gjorde inte den expansionen. det var Sierra ...

Synergistic Software utvecklade expantionen.. Sierra va endast utgivare/Publicist

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobydamn:

Va? Det där är en riktig bild på Diablo 3 som Blizzard North höll på att utveckla innan de stängdes ner.

Vilken underlig kommentar.

För att det där är en EXTREMT tidig version av spelet. Även om Blizzard North fått fortsätta utveckla det så hade det garanterat sett annorlunda ut vid det här laget. Har du sett de tidiga bilderna/filmerna från Starcraft 2 t.ex. ?

Permalänk

Ja, det är en tidig version av spelet. Och grafiken/stilen är helt annorlunda mot vad vi ser nu. Skön rage bara för det.

Permalänk
Medlem

Det märks stör mig så otroligt mycket på att spelet är så mycket Japan, all gear man hittar är så otroligt jävla ful. Synd att de inte körde på samma art style som i Diablo 2 hade vart guld.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Hade inte varit dessa skit klasser heller. Vad gör asiater i spelet dessutom? inget emot asiater. men vad gör de i diablo? Witchdoctor hej world of warcraft. Vi gör en Monk, vänta vi gör en Monk i WoW med:)! o sen skiter vi totalt i Paladin. Som är föm den klassen som är mest emot ondskan. Ingen av klasserna är ju anti Evil..... Ne vet inte om jag tänker skaffa detta.
Finns bättre spel som är trogna sina fans. De som inte ser totala lore rapen och förstörandet med att härma WoW är totalt blinda tyvärr.

Ge mig min Diablo Paladin. Ge mig mindre barnslig grafik. Sluta göra så alla gamla som är totalt stendöda levande igen. Sluta lägga in Pitlord i Cinematics till Diablo3 :P. Enda som fick mig att rysa. Det var nog på Blizzcon när de för första gången visade upp det och började spela tristram låten.

Detta kommer sluta som vanligt
Efter 2-3 Veckor har alla WoW spelare som anlänt till Diablo3 lämnat och återgått till WoW. Blizzard tackar för era miljoner och skrattar åt er. Släpper en Expansion med Paladin och tar 400 kronor för det. Tackar engång till och fortsätter mjölka vidare på okunniga gamers:)

Eller så spelar man för det är kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Eller så spelar man för det är kul

Nej

Permalänk
Medlem

Var det inte folk från blizzard north bl.a som lämnade och skapade ArenaNet ? Vill minnas att det var mycket hype kring guild wars när det utropades just pga att skaparna av diablo och battle.net låg bakom.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av necry:

Hade inte varit dessa skit klasser heller. Vad gör asiater i spelet dessutom? inget emot asiater. men vad gör de i diablo? Witchdoctor hej world of warcraft. Vi gör en Monk, vänta vi gör en Monk i WoW med:)! o sen skiter vi totalt i Paladin. Som är föm den klassen som är mest emot ondskan. Ingen av klasserna är ju anti Evil..... Ne vet inte om jag tänker skaffa detta.
Finns bättre spel som är trogna sina fans. De som inte ser totala lore rapen och förstörandet med att härma WoW är totalt blinda tyvärr.

Ge mig min Diablo Paladin. Ge mig mindre barnslig grafik. Sluta göra så alla gamla som är totalt stendöda levande igen. Sluta lägga in Pitlord i Cinematics till Diablo3 :P. Enda som fick mig att rysa. Det var nog på Blizzcon när de för första gången visade upp det och började spela tristram låten.

Detta kommer sluta som vanligt
Efter 2-3 Veckor har alla WoW spelare som anlänt till Diablo3 lämnat och återgått till WoW. Blizzard tackar för era miljoner och skrattar åt er. Släpper en Expansion med Paladin och tar 400 kronor för det. Tackar engång till och fortsätter mjölka vidare på okunniga gamers:)

Är du seriös eller? Svårt att avgöra.

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med vad Blizzard har gjort Diablo 3 till.
Jag skiter ganska mycket i om det är samma skapare som Diablo 2 och LOD, bara det har samma känsla och storyn inte skenar iväg, och det verkar den inte ha gjort.

Diablo håller kvar samma känsla som tvåan, gillar ni inte spelet, gå tillbaka till ert utspelade skitwow då

Ha en bra dag!