Diablo III slår försäljningsrekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Hur gick detta till? Piratkopieringen tog ju död på PC-marknaden för flera år sedan. Det är ju en ren förlustaffär att utveckla PC-spel och ingen som jobbar med det får någonsin betalt. Det lärde jag mig på spelbranchens seminarie för föråldrat och omodernt tänkande.

det visar la mest bara att 24/7/24/365 DRM är vad som behövs för att det inte ska vara så.

samt att man inte bör förflytta sig alltför långt från WoW möjligen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

När ska folk förstå att merparten av DIII körs på servrarna direkt? Det är i grund & botten ett isometriskt MMO i sin uppbyggnad med skillchecks mot servern, kartkreation hos servern, loot table, etc etc etc, allt på servern. Det har inte ett skvatt med "online drm" att göra...
Att få till en piratkopia på DIII lär inte bli helt enkelt utan att då fejka en lokal server, något som jag misstänker inte blir allt för lätt om inte blizzard släpper en sådan för offline läge... Fördelen med detta är att kraven på den lokala datorn minskar, nackdelen är såklart behovet av konstant uppkoppling och bra ping.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Du behlöver inte vara online för att spela Steam spel, du behöver det första gången samt sedan en gång i månaden, sedan kan du fortsätta spela hur mycket du vill de spel du har i offline läge, så länge spelet funkar offline dvs.

Av egen erfarenhet så fungerar det sällan så bra som Valve gör sken av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbelucious:

det är därför att diablo 3 spelats (fast man spelar singleplayer) via deras servrar. Vilket i stort sett Sätter en vägg för piratkopieringen av spelet

..och även gör att man inte kan spela offline Perfekt för riktiga LAN "DIABLO 3 hela natten!"

Eller nä, vänta lite, det går ju inte

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

När ska folk förstå att merparten av DIII körs på servrarna direkt? Det är i grund & botten ett isometriskt MMO i sin uppbyggnad med skillchecks mot servern, kartkreation hos servern, loot table, etc etc etc, allt på servern. Det har inte ett skvatt med "online drm" att göra...
Att få till en piratkopia på DIII lär inte bli helt enkelt utan att då fejka en lokal server, något som jag misstänker inte blir allt för lätt om inte blizzard släpper en sådan för offline läge... Fördelen med detta är att kraven på den lokala datorn minskar, nackdelen är såklart behovet av konstant uppkoppling och bra ping.

Har snarare att göra med att de vill tjäna pengar på sitt auktionshus och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Har snarare att göra med att de vill tjäna pengar på sitt auktionshus och inget annat.

Nja, inte bara det, men inte tackar dom nej till att tjäna än mer pengar...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

skit också jag hade tippat på 5 miljoner på första veckan och folk skratta åt min gissning

jag själv uppskattar D3 så enormt det har jag är ute efter och ger än mer än vad jag har haft som krav.
Helvetiskt svårt som det ska och att servern hade det jobbigt på premiären var tydligt när det var så sjukt många som fixa det första dagen finns det någon server som klarar en sådan anstormning?

blizzard visar att dom fortfarande kan göra roliga och trevliga spel, även om dom inte passar alla men vem bryr sig om det

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nice, dock lär spelet inte bli så långlivat som d2.

Förövrigt, jag kom in 1.30 på servern. Förvånade mig inte alls, kapaciteten som krävs för säg 4 miljoner som försöker logga in SAMTIDIGT är extrem, o man köper INTE extra servrar för ett par miljoner för att klara av en dags extrem last, det borde fler förstå.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

Är väl många lättlurade idioter som en själv som köpte spelet efter all hype och fick sig ett nerdummat hack'n'slash a la kiensgrind som hör hemma på 90-talet.

Så inte så kostigt att spelet sålde så bra.

Så brukar FPS-genren skriva när deras senaste favorit spel ur BF/CoD-serien inte fick samma uppmärksamhet...jag menar, det finns ju säkerligen många "fräscha" idéer kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Så brukar FPS-genren skriva när deras senaste favorit spel ur BF/CoD-serien inte fick samma uppmärksamhet...jag menar, det finns ju säkerligen många "fräscha" idéer kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Med FPS genren utvecklas hela tiden medans med Diablo har vi devolverat kraftigt. Tänk om nästa Call of Duty var som Wolfenstein 3D där man inte fick titta upp eller ner eller använda mus för att vrida och vända på sig. Det är en devolvering och det är precis vi fått med Diablo 3.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sharpless:

Ja, för MW3 är ju endast till PC?

För Diablo3 är ju endast till PC?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders190:

Av egen erfarenhet så fungerar det sällan så bra som Valve gör sken av.

Vad fungerar egentligen som skaparen försöker göra sken av? Bilar går ju sönder trots att de ska vara "Ny, förbättrade och överlägsen i sin prisklass". Datorer får BSOD även trots att Windows ska vara "användersäkert".. Samma med spel. Diablo 3 har sina problem precis som Skyrim, GTA IV, Max Payne 3 etc. etc. etc. Ska man tro utgivaren/skaparen av dessa produkter så skulle dessa vara helt felfria, vilket en normal person som kan tänka för sig själv VET att så inte är fallet. Allt handlar om att göra problemen så små som möjligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

SÅ SKÖNT att äga alla soper som EA och Activision som skyller på piratkopiering, såhär går det när man gör bra spel!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Bara för att man laddar ner ett spel betyder det inte att man hade köpt det utan i så fall skippat helt.

Min tanke exakt (:

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Antingen är dagens ekonomiavdelningar enormt mycket mer inkompetenta än de var för 15 år sedan.

Tvärtom, dagens ekonomiavdelningar är så duktiga att dom trots rekordvinster får folk att tro att dom är i kris, det kräver skicklighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

SÅ SKÖNT att äga alla soper som EA och Activision som skyller på piratkopiering, såhär går det när man gör bra spel!

Vet inte om Activision gnäller så mycket på piratkopieringen Det är mer EA som gör sådant. Activision säljer ist utdaterat skit. Alltså håller de nere utvecklingskostnaderna och tiderna. Cod = 1 spel per år = Money money money!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För Diablo3 är ju endast till PC?

Ja.

Permalänk

Är grymt nöjd med Diablo III, och lyckligtvis en av de som inte fått ett enda felmeddelande

Permalänk
Medlem

Riktigt välförtjänt! Episka spel drar in pengar

En sak som jag inte fattar dock, varför är så många emot online-DRM? Jag har aldrig haft problem med det, aldrig krånglat för mig. Jag menar, ni måste ju logga in på Sweclockers, Facebook, Tradera, Ebay, Amazon, Inet, Komplett.se osv. osv. är det också fördjävligt? Visst, sitter ni på något gammalt uppringt modem och en 486a kan jag förstå det, men inte år 2012.

Nu har jag en ganska modern dator och bredband via fiber och spelar gör jag här, så jag lider inte, och till er som gör det synd om er eller inte

Är det bara så att Svensson måste gnälla bara för att?

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Vilken ironi med tanke på att Activision i princip är samma företag som Blizzard nuförtiden. De heter "Activision Blizzard" och gick ihop för något år sedan.

Skrivet av bazookan:

En sak som jag inte fattar dock, varför är så många emot online-DRM? Jag har aldrig haft problem med det, aldrig krånglat för mig. Jag menar, ni måste ju logga in på Sweclockers, Facebook, Tradera, Ebay, Amazon, Inet, Komplett.se osv. osv. är det också fördjävligt? Visst, sitter ni på något gammalt uppringt modem och en 486a kan jag förstå det, men inte år 2012.

Nu har jag en ganska modern dator och bredband via fiber och spelar gör jag här, så jag lider inte, och till er som gör det synd om er eller inte

Det handlar om principer. Jag vill kunna äga och spela en produkt jag köpt.
Sen leder detta till avsaknaden av LAN också.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

Med FPS genren utvecklas hela tiden medans med Diablo har vi devolverat kraftigt. Tänk om nästa Call of Duty var som Wolfenstein 3D där man inte fick titta upp eller ner eller använda mus för att vrida och vända på sig. Det är en devolvering och det är precis vi fått med Diablo 3.

Jag menar inte att dementera någon, jag bara diskuterar ämnet, så ta inte illa upp.

Diablo 3 är en förnyelse (subjektivt?), fräschare grafik, storyn (om än aningen tunn) och nya skills.
Battlefield 3 är en förnyelse, fräschare grafik, ingen story (eller?) och nya vapen.

Call of Duty....ja, det är Call of Duty; samma skit i ny förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Håller med. Battle.net är nog det effektivaste verktyget mot piratkopiering, sen att blizzard gör spel som är värda sina pengar är ju en sak med Vem fan sitter inte uppkopplad idag? Det är inte jobbigare att logga in på D3 än Facebook tex.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Håller med. Battle.net är nog det effektivaste verktyget mot piratkopiering, sen att blizzard gör spel som är värda sina pengar är ju en sak med Vem fan sitter inte uppkopplad idag? Det är inte jobbigare att logga in på D3 än Facebook tex.

Det är snarare så att man inte ska tvingas vara uppkopplad. Så sent som förra sommaren grävde de av fibern till mitt hus vilket gjorde att jag inte hade något internet på 8 jävla dagar. Med Blizzards system så kan jag inte ens spela singelplayer på en produkt jag har hostat upp 500kr på...

Permalänk
Moderator
Moderator

*ett inlägg borttaget*

Skrivet av anon152135:

Skärpning. Vi uppmuntrar inte till piratkopiering här.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Gör ett spel som endast 1 promille av världens befolkning gillar och du är rik, det blir ca 7 miljoner personer då.
Om sedan de andra 99.9% gnäller att det inte känns rätt för dem blir plötsligt då helt oviktigt! Tror de flesta inte inser att så är det många gånger (även om detta är grovt förenklat i liknelsen).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är snarare så att man inte ska tvingas vara uppkopplad. Så sent som förra sommaren grävde de av fibern till mitt hus vilket gjorde att jag inte hade något internet på 8 jävla dagar. Med Blizzards system så kan jag inte ens spela singelplayer på en produkt jag har hostat upp 500kr på...

Skulle någon gräva av fibern till mitt hem så hade jag bara kopplad upp mig via 3G (som finns i nästan alla smart phones), förutsatt att man inte bor mitt ute i skogen utan täckning Jag spelade WoW på kvällarn i 1 vecka via iPhone när jag var uppe i fjällen utan "kabel"

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Helt jävla ofattbart! Det är hype som säljer! Det har bevisats återigen med detta "peka klicka spel"!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Oddsen för att det ska hända flera gånger, och drabba många personer samtidigt är djävulskt liten

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Skulle någon gräva av fibern till mitt hem så hade jag bara kopplad upp mig via 3G (som finns i nästan alla smart phones), förutsatt att man inte bor mitt ute i skogen utan täckning Jag spelade WoW på kvällarn i 1 vecka via iPhone när jag var uppe i fjällen utan "kabel"

Något säger mig att jag hade övertrasserat min datakvot på mindre en dag och åkt på jordens störta telefonräkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Oddsen för att det ska hända flera gånger, och drabba många personer samtidigt är djävulskt liten

Det är fortfarande poängen om att jag verkligen inte ens kan lira singelplayer utan att vara uppkopplad. Hela upplägget är på gränsen till absurt faktiskt. Sen finns det ju faktiskt väldigt många som har datacap på sina linor och andra som har världelös routing som gör situationen helt ohållbar.