Det gör ont på inferno....

Permalänk
Medlem

Det gör ont på inferno....

Permalänk
Medlem

Dags att stacka vitality!
lulz

Permalänk
Medlem

Oh ja, de gör ont.

Kom till Inferno igår, jag och 2 polare hoppade direkt in för att försöka utan att geara upp, vi vart tvungen att hoppa över ett flertal gula packs som vi absolut inte kunde mosa ner (men många kunde vi faktiskt!) och skeleton king dog. Sen avslutade vi för kvällen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Dags att stacka vitality!
lulz

Mycket Hp och en jävla massa armor och resists så klara man nog 2 träffar

Permalänk
Medlem

Är sjukligt kul att bli 1shottad av dom små ålarna i act2..

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

hitta ett riktigt bra party igår vi körde typ hela act 1 inferno riktigt!!!! kul, skeletonking tog fan 15 min att få ner om inte mer

Permalänk
Medlem

Synd att man e vid den där punkten när A1 inferno är för lätt för att vara rolig och i A2 blir man fortfarande oneshottad av vissa mobs.
Drog precis en komplett A1 clear med alla caves och vad jag tror var alla elites och champions i hela akten och det tog ganska exakt 3 timmar.. dog ett par gånger av ren klantighet och trötthet mot slutet.
När man tar 2 champion packs i A1 samtidigt utan större problem men blir oneshottad av normala mobs i A2 är de nå fel

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt de kommer tweaka det lite senare. De fångar nog upp en hel del statistik i sina loggar och på så sätt kan de se var folk dör ovanligt mycket. De sista de vill är att folk slutar spela för att det är för svårt eller tar för lång tid att få tillräckligt bra loot så man kan fortsätta. Det kommer dock ta lite tid att balansera allt. Blir nog bättre balans om ett par månader

Permalänk
Medlem

Det blir det helt säkert, känns bara lite drygt
Vet ju att man inte ska kasta sig in i Inferno utan gear men känns som att hoppet mellan A1 och A2 är gigantiskt även om jag klarar mig mycket bättre där idag än jag gjorde igår innan jag började stacka resist istället för vita

Överlag känns svårighetsgraden bra, men så gillar jag att pressa på även om man dör några 100 gånger så jag vet inte hur de som ger upp efter 10 minuter känner. Bara att hoppas att det inte är de spelarna Blizzard tweakar efter

Edit: kan ju tillägga att efter armor och resists så ligger de där 170k dmg på runt 60k för mig så man har ju en bit att gå!

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag är precis förbi akt 1 hell. Har itne tid att spela så mycket just nu. Hoppas hinna med resten av hell nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Möjligt att de kommer att tweaka till det. Men att hoppet är stort mellan akterna i Inferno är väldigt medvetet. De har jämfört hoppet mellan akterna med hoppet mellan svårighetgraden mellan normal->nightmare->hell-

Permalänk
Medlem

Bra det är svårt! Akt 2 = 62 - 63 fiender om jag finns rätt! Akt 4 = 65 i level

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk

(Jag kör DH)
I hell, försökte jag ha någorlunda vitality. Nu är det fan skitsamma, kör 100% dmg, blir ändå oneshottad, kite och juke är det enda sättet.
Något mer som förvånar mig EXTREMT är att act 2 är sinnessjukt (ja, det är sjukligt) mycket svårare än act 1. Jag är medveten om att act 1 ska vara lättare, men det är som att byta nivå återigen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

(Jag kör DH)
I hell, försökte jag ha någorlunda vitality. Nu är det fan skitsamma, kör 100% dmg, blir ändå oneshottad, kite och juke är det enda sättet.
Något mer som förvånar mig EXTREMT är att act 2 är sinnessjukt (ja, det är sjukligt) mycket svårare än act 1. Jag är medveten om att act 1 ska vara lättare, men det är som att byta nivå återigen!

Jag och polarna klarade precis Belial på inferno(efter typ 50-60 försök) och gick in och kände lite på Act3. Om du tror att det är stor skillnad på Act1 och Act2 så vänta tills du får känna på hoppet mellan Act2 och Act3. Herrejävlar vad galet.

I Act2 oneshottar vi i stort sett gula/blå mobs nu om vi får bra positionering på dem men i Act3 har vi ingen chans på dem jävla packsen, bara fortsätta farma i guess

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag och polarna klarade precis Belial på inferno(efter typ 50-60 försök) och gick in och kände lite på Act3. Om du tror att det är stor skillnad på Act1 och Act2 så vänta tills du får känna på hoppet mellan Act2 och Act3. Herrejävlar vad galet.

I Act2 oneshottar vi i stort sett gula/blå mobs nu om vi får bra positionering på dem men i Act3 har vi ingen chans på dem jävla packsen, bara fortsätta farma i guess

Låter lovande då jag börjar närma mig Belial sakta men säkert med min solomunk
Dock har jag fortfarande lite problem med vissa ranged packs i A2, alla meleepacks däremot smälter bort fort som tusan. Men har ett par items i sikte som bör ta mig över 900 resistance same lite mer HP så det borde bli lite lättare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vart hittar du dessa bilder?

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Men det är ju samma sak med act 1 - 2, visst, man har väl en chans, men skillnaden är ju ganska enorm, men jag kan tänka mig, farmar guld och act 1 nu .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Men det är ju samma sak med act 1 - 2, visst, man har väl en chans, men skillnaden är ju ganska enorm, men jag kan tänka mig, farmar guld och act 1 nu .

Ja exakt, men om vi säger att hoppet mellan A1 och A2 är såhär stort i siffror: 1-2 så är hoppet mellan A2 och A3 såhär stort: 2-6. Med andra ord rejält jävla tufft.

Edit; Ändrade hoppet, buggade i koden.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Har en 60 barbar som jag tog mig till Butcher med, men där tog det stop. Lvlade upp en WD dinga 60 igår med gubben. Tog ACT 1 inferno på 3 timmar lewl!!!, så nu blir det att farma lite gear innan ACT 2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Ja exakt, men om vi säger att hoppet mellan A1 och A2 är såhär stort i siffror: 1-2 så är hoppet mellan A2 och A3 såhär stort: 2-6. Med andra ord rejält jävla tufft.

Edit; Ändrade hoppet, buggade i koden.

ah, oh shit.. Men jag är påväg dit!

Visa signatur