Asus A53sk-SX109v Till Diablo 3, Hade höga Förhoppningar.

Permalänk
Medlem

Asus A53sk-SX109v Till Diablo 3, Hade höga Förhoppningar.

Hade höga förhoppningar när jag köpte den här Asus laptopen förra veckan men efter installationen av Diablo 3 så laggade det något otroligt när jag lira på Max grafik som jag hade förväntat mig. Är inte så bra på laptops eller Datorer för den delen men finns det nånting man kan göra? Den verkar ha ett internt grafikkort: Intel(R) HD Graphics Family och de externa AMD Radeon HD7610 2GB, kan de vara så att den kör på den interna? Tips and förslag och hjälpmedel hade varit otroligt bra, blev lite besviken när jag ej kunde lira D3 på relativt maxad grafik. Har sänkt allt till de lägsta nu och minskat upplösningen med den laggar ändå lite. HJÄLP!, tack.

15,6-tums LED-skärm
Intel Core i7-2670QM
8GB DDR3 RAM
500GB hårddisk
AMD Radeon HD7610 2GB
USB 3.0 och bluetooth
Altec Lansing® högtalare
2 års garanti
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Permalänk
Inaktiv

ATI HD7610 är faktiskt inte något jätte snabbt grafikkort de kommer inte klara D3 på max grafik. Men du borde absolut kunna spela på 1366x768 på Low/mid med bra flyt. Säkerställ att du har datorn i High Performance läge.

Permalänk

Du kör säkert på det interna Intel-grafik-kortet. Har samma liknande setup, och dom har misslyckats med hur grafikkortet väljs. Jag kör på Intel i alla mina steam-spel trots att jag har ett geforce i burken, ingen aning om hur man fixar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madchicken72:

Du kör säkert på det interna Intel-grafik-kortet. Har samma liknande setup, och dom har misslyckats med hur grafikkortet väljs. Jag kör på Intel i alla mina steam-spel trots att jag har ett geforce i burken, ingen aning om hur man fixar.

exakt så jag tänkte när jag startade Cs

Permalänk
Medlem

Hej. Sitter lite i samma sits. Köpte dock en ASUS N53TK-SX030V
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Dock efter jag installerat Diablo 3 och uppdaterat drivrutinerna så funkar det katastrofalt (även allt på low). Provat att köra med enbart det "intärna" grafikkortet 6250G eller vad det heter, samt med det "extra" HD 7670M. Blir dock ingen märkbar skillnad i spelet. Har även kontrollerat i system monitor att det är rätt kort som kör.

Nu i efterhand när man kollat lite nogrannare så är tydligen Intel Core i7-2670QM hästvägar bättre än AMD Quad A6-3420M.

Hade tänkt försöka byta till datorn du har, Asus A53sk-SX109v
Men vet inte riktigt vad jag ska våga hoppas på. Har du fått nån ordning på din burk så att du kan köra spelet utan "hackande" och fps drops? eller är man helt körd..

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Inaktiv

de verkar verkligen som om Diablo3 har svårt att välja rätt grafikkort, jag satt och LAN'ade hemma hos en polare som hade en Asus Notebook med nVidia Optimus och de startade hela tiden med Intel grafiken. Efter att uppdaterat till senaste drivers samt gått in i nVidia kontrollpanelen och tvingade att nVidiakortet skulle användas så började de funka.

Permalänk
Hedersmedlem

Använd GPU-Z för att logga vilket kort som verkligen belastas. Öppna två GPU-Z och välj det integrerade kortet i den ena och det dedikerade kortet i den andra.
Ta fliken sensors och kika på GPU-load efter en stunds spelande.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

har kollat o sånt nu med GPU-Z och grafik kortet Radeon används inte, det är bara de interna som används ( intel ). Hur gör jag för att "starta" de andra grafik kortet?

Permalänk
Hedersmedlem

12.6 löste Diabo för frun men tog bort möjligheten att manuellt välja grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

12.6 löste Diabo för frun men tog bort möjligheten att manuellt välja grafikkort.

jag är inte lika vass i kanterna som du 12.6? och hur "aktiverar" man det andra grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Brukar alltid finnas en inställning i BIOS där man kan välja vilket/vilka grafikkretsar som ska köras.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Hedersmedlem

12.6 är senaste catalyst grafikkortsdrivrutiner.
Sen de lades in går den på det starka kortet automatiskt i D3.
Står som fixed i bios. Dynamisk ska man välja om man vill att den ska switcha automatiskt.

Visa signatur