Permalänk
Medlem

HDMI och Toslink?

Hoppas tråden ligger i rätt forum till att börja med!!

Ska beställa lite kablar och behöver lite snabba svar här.
Fick en projektor idag och ska köra bild från min stationära dator till en hdmi switch som tv:n oxå kopplas till, sen från switchen till projen.

Nu till frågan, går de köra bilden via hdmi från datorn och ljudet via toslink till förstärkaren?? Borde gå enligt mej men vill ha lite stöd från er oxå så jag inte beställer fel i onödan

Tack på förhand!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Hoppas tråden ligger i rätt forum till att börja med!!

Ska beställa lite kablar och behöver lite snabba svar här.
Fick en projektor idag och ska köra bild från min stationära dator till en hdmi switch som tv:n oxå kopplas till, sen från switchen till projen.

Nu till frågan, går de köra bilden via hdmi från datorn och ljudet via toslink till förstärkaren?? Borde gå enligt mej men vill ha lite stöd från er oxå så jag inte beställer fel i onödan

Tack på förhand!

Varför skulle du vilja det? Det blir bara en till kabel som egentligen inte gör någon nytta.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Skrivet av Waloth:

Varför skulle du vilja det? Det blir bara en till kabel som egentligen inte gör någon nytta.

Som jag förstår det vill ts inte dra bilden genom förstärkaren.

Och ja, det kommer funka utan problem. Eventuellt kommer du behöva välja toslink som ljudutgång i windows.