Värt att köra Butcher runs?

Permalänk
Medlem

Värt att köra Butcher runs?

Hallå jag tog 60 för ett tag sen och kör DH , har runt 36k hp och 24k dmg (med 100% crit passiven) med en pilbåge med 720 dps bara för att ge lite info.
Kört lite act2 nu på Inferno och känner att det blev väldigt mkt svårare än något under act1.

Jag undrar då är det värt att köra Butcher runs för att få upp gearet? Hur bra saker kan droppa ifrån honom jämfört emot act2 och act3? Om man bara skulle fortsätta att försöka ta sig igenom det. Tack för svar

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Avstängd

15 rundor butcher, suger med drop.
Blizzard har gjort det så att du måste spendera din tid på ah och kommande betal ah.

som allt annat, ska ha tur.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

det är bättre att ta på sog så mycket gold find man kan och köra nightmare pch farma massa guld och köpa grejjerpå ah. det går definitivt snabbare än att hoppas på att ngt användbart droppar i act 1

Permalänk
Medlem

Hum okej, låter väldigt tråkigt :/

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

15 rundor butcher, suger med drop.
Blizzard har gjort det så att du måste spendera din tid på ah och kommande betal ah.

som allt annat, ska ha tur.

Lyssna inte på Mr Bitter här. Blizzard har inte gjort det så att du måste spendera pengar på AH. Däremot krävs det som i alla övriga Diablospel tålamod, tålamod och åter tålamod. Act 1 droppar prylar med så pass låga grundstats(max iLvL tror jag är 60) att det skall jävligt mycket till för att ett vapen skall komma upp runt 900 dps.

Körde några butcherruns häromdagen(fixa 5 nephalem valor, döda jailor och butcher) och lyckades på något jävla sätt hitta 2 set och två uniques. De legendariska bitarna sög(de var vapen, go figure) men en hjälm gick för 1.5miljoner på AH. Och den dödade min merc när jag inte såg det. När jag sedan kitade tillbaka där när jag mötte ett bosspack så låg det något grönt på marken

tldr: Butcher och vägen dit har potential att droppa en hel del bra prylar. Det är ju lägre Item-level på prylarna så det krävs mer tur i rollsen för att de skall vara riktigt bra men en butcherrun är ofantligt mycket lättare än att köra på magdha eller kulle+belial

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Lyssna inte på Mr Bitter här. Blizzard har inte gjort det så att du måste spendera pengar på AH. Däremot krävs det som i alla övriga Diablospel tålamod, tålamod och åter tålamod. Act 1 droppar prylar med så pass låga grundstats(max iLvL tror jag är 60) att det skall jävligt mycket till för att ett vapen skall komma upp runt 900 dps.

Körde några butcherruns häromdagen(fixa 5 nephalem valor, döda jailor och butcher) och lyckades på något jävla sätt hitta 2 set och två uniques. De legendariska bitarna sög(de var vapen, go figure) men en hjälm gick för 1.5miljoner på AH. Och den dödade min merc när jag inte såg det. När jag sedan kitade tillbaka där när jag mötte ett bosspack så låg det något grönt på marken

tldr: Butcher och vägen dit har potential att droppa en hel del bra prylar. Det är ju lägre Item-level på prylarna så det krävs mer tur i rollsen för att de skall vara riktigt bra men en butcherrun är ofantligt mycket lättare än att köra på magdha eller kulle+belial

Okej jo mitt gear ligger på lvlarna 51-54 blandat magic och rare. Får kanske testa köra några Butcher runs och se om man har tur

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Jag kör butcher runs tycker det går alldeles utmärkt, akt2 är helt enkelt för irriterande när man insta-dör av 2 flugskott.
Men det kan helklart droppa fina grejer från akt1, hittade ett gult bälte som var värt en halv miljon även fast man inte kör speciellt mycket kan det droppa riktigt fina saker gäller bara att veta vad som är bra stats, och vad dem är värda.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

Jämfört med de efterkommande akterna så är lootet från butchern totalt ruttet. Med lite tur så kan man få en gul amulett eller ring som sedan kan säljas för en liten slant.

Det bästa med akt 1 är att den är överjävla lätt, ergo perfekt för guldfarmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flingosh:

Jag kör butcher runs tycker det går alldeles utmärkt, akt2 är helt enkelt för irriterande när man insta-dör av 2 flugskott.
Men det kan helklart droppa fina grejer från akt1, hittade ett gult bälte som var värt en halv miljon även fast man inte kör speciellt mycket kan det droppa riktigt fina saker gäller bara att veta vad som är bra stats, och vad dem är värda.

Okej, jo det kanske är lite värt att köra Butcher, för act2 är inte kul jag är i kloakerna nu efter första mötet i palatset, inte roligt där nere..

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk

Ett tips är att farma weapon rack och goblin i först acten. Är speciellt bra om du hittar några polare och alla kör sitt eget game och skriker till när dom har en goblin så joinar alla och dödar skiten med MF gear 150%+. Har själv kört med 2 polare och jag själv har skrapat ihop 5 legendaries och säkert 50+ rare's på kanske 7-9h farmande.

Iaf jag med 175% MF får minst 1 rare per goblin.

Gjorde en snabb ytube video på vilket quest osv.

Permalänk
Medlem

Haha kul idé

Permalänk
Skrivet av tennsinho:

Ett tips är att farma weapon rack och goblin i först acten. Är speciellt bra om du hittar några polare och alla kör sitt eget game och skriker till när dom har en goblin så joinar alla och dödar skiten med MF gear 150%+. Har själv kört med 2 polare och jag själv har skrapat ihop 5 legendaries och säkert 50+ rare's på kanske 7-9h farmande.

Iaf jag med 175% MF får minst 1 rare per goblin.

Gjorde en snabb ytube video på vilket quest osv.

http://www.youtube.com/watch?v=DATPqC3-i5E

Detta ska testas!

Permalänk
Medlem

Aldrig fått något bra av sopgoblinen i act1 ;> Vi farmade han med 200+ mf på alla i partyt.

Chest i act3 däremot har vi fått mycket bättre drops ifrån.

Permalänk
Medlem

Har man lite kiting skills så är whimsyshire riktigt nice. Kör det 4 manna och vi har fått 2x 1200+ dps 1h på en dags farmande.
Allt där inne 1shottar så det är bara att gå all in dmg.

Permalänk
Medlem

Vad gäller Akt 1 och Butcher så verkar det suga rätt rejält att farma honom men däremot så har jag märkt att Warden som man möter på vägen ner dit droppar bra saker. Första testet gav 7 Magic, 2 Rare och en Legendary. Andra försöket gav 6 Magic och 2 Rare.

Skall fortsätta ett tag med honom och se vad det ger.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Skrivet av ozo64:

det är bättre att ta på sog så mycket gold find man kan och köra nightmare pch farma massa guld och köpa grejjerpå ah. det går definitivt snabbare än att hoppas på att ngt användbart droppar i act 1

ja, spendera tid på ah som nån precis sa. hur kul är det? jag vill kunna få en belöning direkt för den mödan fattar du?

Sen så undrar man ju då, visst köpa på AH, men hur har dessa items man vill ha hamnat där då? nån måste ju också ha fått dem på drops.

Jag spelar inte ihjäl mig för att kunna köpa ett fett vapen på ah i slutändan. Jag vill köpa vapen på ah genom en "uppgång" så jag kan få en massa bra vapen. det är så jag vill att spelet skall tillfredsställa mig. inte tvärtom.