Nokia säger upp 10 000 anställda

Permalänk
Medlem

Jag är iaf imponerad av lumia 710. Jag har siktet inställt på en nokia wp8 lur med krait. Problemet med windows phone är att deras marketplace inte är speciellt välfylld men det hoppas jag att det blir ändring på i framtiden när windows 8 släpps. Jag tror inte om jag skulle sakna nått annat från ios.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Som filip sa, de borde ha satsat på Android också eller istället för WP. Har flera kompisar som fick en WP för att de gjorde ett antal appar till WP Marketplace och de var inte alls nöjda med telefonerna. Blandat har de haft både iOS telefoner och Android telefoner så det har mycket att jämföra med. Dålig struktur på menyer (massor av tom plats och mycket scroll), för stora tittlar (halva skärmen, wtf!?!), dåligt utbud (inte helt oväntat) samt dålig batteritid.

Jag håller med om att Android hade varit ett bättre val om de verkligen behövde få in pengar snabbt (Android säljer trotts allt bättre än WP). Men jag anser inte att det var fel val att hoppa på WP, klarar de bara av att hålla ut så tvivlar jag inte på att denna plattform växer.

Du säger att dina kompisar inte alls gillade WP? Självklart är det en smaksak men alla jag pratat med som provat eller kör WP är väldigt nöjda med det? De tycker att det är en ren och clean look och jag kan inte annat än att hålla med. Visst första bilderna man såg blev man verkligen inte imponerad men när man väl börja använda WP så inser man hur smidigt det faktiskt är.

WP är ganska nytt fortfarande så självklart finns det lite konstigheter här och där men inget som man inte kan leva med.

Jag har själv gått från Android till WP och jag får gjort saker mycket snabbare på WP telefonen just på grund av hur layouten är dessutom är det grymt flyt i jämförelse (HTC Desire S VS HTC Titan).

Android har sina fördelar, det är idag ett mer flexibelt system men för mig som enbart vill ringa, maila, använda GPS:en, kolla facebook och spela lite så fungerar WP väldigt bra faktiskt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Stackars jävla 10000.
Men detta är lite som SAAB, det har barkat åt skogen ett bra tag så att sen sitta där längst ut på grenen och se förvånad ut när trädet huggs ner har en hyfsat hög "skyll dig själv"-faktor.

Tyvärr.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är Android som gäller nu. Nokia begick ett misstag när de valde WP7. Segare upplevelse får man leta efter.

Märks ju hur det härjar troll här iaf. Den som har testat Android, IOS och WP7, vet att det du säger inte stämmer överens med verkligheten.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Är folk seriösa när dem säger att Nokia skulle hoppat på Androidtåget? De hade bara blivit en i mängden. Folk tror att dem vet så mycket om branschen när dem i själva verket inte har en susning.

Nej få tänker nog längre än så. "En i mängden fungerar ju uppenbarligen bra för dom flesta andra." Seriöst.... HUAWEI, ZTE, SHARP. Nokia hade kanske med android inte kommit över mer marknadsandelar än dessa har nu. Vilket knappast räddat dessa jobb. Men allt är bara spekulationer. Problemet var tyvärr att Nokia satt stilla väldigt länge och trodde dem var osårbara när iPhone kom och lite därefter pekskärmsandroider.

Har inte testat Windows Phone själv men helt klart står det att "Haters gonna hate" för sakens skull. Vilket är uppenbart i den här tråden. Men här försökte Nokia (oavsett vad ni tycker om Stephen Elop) vara unika med ett annorlunda OS. Det finns dock ingenting som hade pekat på att Meego lyckats bättre. Nokia kommer nog oavsett samarbeten och produkter få kämpa ett par år med att komma på fötter igen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska inte påstå att jag vet vad som skulle ha varit bästa valet, men ett är säkert: Elop, och kretsen som la upp strategin tills han sattes vid rodret, har blivit ett irritationsmoment för mig. Jag tillhör också skaran som helst av allt sett MeeGo få fortsatt användning. MeeGo var trots allt ett koncept, med vettig design, som fungerade på en rad olika enheter.

Jag har inga problem att förstå att WP har potential, än om jag själv inte på något sätt gjort mig "beroende" av MS integration ens i Windows. Däremot förstår jag inte strategin "allt eller inget", när även Microsoft missat starten och har haft flera års försprång bland konkurrenter att ta igen. Utan att vara en vän av Google, kan jag inte annat än erkänna att de lyckats skapa en struktur av molntjänster som är svår att slå.

För Nokia att öka sin försäljning av WP telefoner gäller inte samma kriterier som för t ex iOS och Android drivna. För att Nokia ska sälja behöver de övertyga köpare av konkurrerande lösningar, varför de ska byta och välja Nokia+WP istället. Jag tror inte heller Nokia ska förlita sig på hjälp ifrån Microsoft när det gäller marknadsföring; om inte Microsoft anlitat några nya genier, så har nog aldrig deras marknadsföring varit i klass med deras försäljning (hur många företag har lyckats så bra med ibland usel reklam?).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Nej få tänker nog längre än så. "En i mängden fungerar ju uppenbarligen bra för dom flesta andra." Seriöst.... HUAWEI, ZTE, SHARP. Nokia hade kanske med android inte kommit över mer marknadsandelar än dessa har nu. Vilket knappast räddat dessa jobb. Men allt är bara spekulationer. Problemet var tyvärr att Nokia satt stilla väldigt länge och trodde dem var osårbara när iPhone kom och lite därefter pekskärmsandroider.

Har inte testat Windows Phone själv men helt klart står det att "Haters gonna hate" för sakens skull. Vilket är uppenbart i den här tråden. Men här försökte Nokia (oavsett vad ni tycker om Stephen Elop) vara unika med ett annorlunda OS. Det finns dock ingenting som hade pekat på att Meego lyckats bättre. Nokia kommer nog oavsett samarbeten och produkter få kämpa ett par år med att komma på fötter igen.

Vad folk verkar ha svårt att förstå är att det tar tid att vända en nedgående spiral. Vilket syns rätt tydligen med tanke på kommentarerna här i tråden.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Mer angående Meltemi

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/06/brief-co...

Citat:

UPDATE - I learned from the comments before had time to research it myself, that the Ulm Germany unit was the place where Meltemi was being developed. This means Meltemi is now dead (and is partly why Mary McDowell was fired, she was a vocal supporter of the Linux based Meltemi OS project for low-cost phones like for Africa, at price points and basic tech, where Windows Phone is not suitable). This is VERY bad news too. Meltemi could have saved Nokia's featurephone business in Africa, India etc but now that is dead. Elop is killing all possible ways to save Nokia. He is actively ruining the company. And a quick comment came on Twitter by @bleeters that killing Meltemi is a victory for Samsung (whose bada is the best OS out there currently for low-cost smartphones, far better suited for it than Android is).

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte riktigt på alla som klagar på WP7. Har ni ens testat det själva?

Jag gick nyligen över från en gammal HTC med Andriod till en Lumia 800 med WP7 och jag tycker WP är riktigt trevligt att leka runt i. Flyter på riktigt bra och Nokias original appar är trevliga och välutvecklade. Visst är det inte så jätte stort utbud på appar men det som jag behöver finns iaf.

Det ser lite speciellt ut men det är något man vänjer sig vid fort och jag tycker om utseendet nu.

Även de försäljare jag pratat med har kunnat en hel del om på mobilen i sig och WP. De har sagt att utbudet på appar inte är så stort men att det kommer nya varje dag.

Jag kan dock inte säga något om hur det står sig mot iOS eller en ny Andriod telefon då jag inte testat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad folk verkar ha svårt att förstå är att det tar tid att vända en nedgående spiral. Vilket syns rätt tydligen med tanke på kommentarerna här i tråden.

Vad pekar på att spiralen skall vända uppåt? Som det är så går det bara snabbare och snabbare ner i källarn

Permalänk
Medlem

Vad förväntar dom sig igentligen? Dom hade ett koncept de kunde ha tjänat på, men nu för tiden är allt dom har telefoner för tusentals kronor där inget är bang-for-buck. Hade de kört android och satsa på lite lägre segment hade det sett annorlunda ut.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad pekar på att spiralen skall vända uppåt? Som det är så går det bara snabbare och snabbare ner i källarn

Absolut ingen ting, Nokia blir styckat, patenten till M$, varumärket hos nån kines...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är Android som gäller nu. Nokia begick ett misstag när de valde WP7. Segare upplevelse får man leta efter.

Jag gillade nokias knapptelefoner men de har inte hängt med alls när det gäller pekskärmar.

Dock tror jag inte det är kört för dem. Microsoft lär väl pumpa in miljardbelopp nu bara för att WP inte skall verka som ett fullbordat dunderfiasko.

Antingen är du ett troll eller så har du ingen koll på verkligheten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad pekar på att spiralen skall vända uppåt? Som det är så går det bara snabbare och snabbare ner i källarn

Har du hittat hit också? Det kommer ta tid innan det vänder, vilket jag även skrev.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Vad förväntar dom sig igentligen? Dom hade ett koncept de kunde ha tjänat på, men nu för tiden är allt dom har telefoner för tusentals kronor där inget är bang-for-buck. Hade de kört android och satsa på lite lägre segment hade det sett annorlunda ut.

Det här är skitsnack. Samsung och Apple tar 99% av vinsten på mobilmarknaden, hur mycket pengar verkar det finnas att tjäna för Nokia i Android-träsket? Det känns otroligt att Android hade räddat Nokia.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av klk:

Vad pekar på att spiralen skall vända uppåt? Som det är så går det bara snabbare och snabbare ner i källarn

Det mesta. WP växer snabbare än vad både Android och iOS någonsin gjort, de har en fantastiskt snygg och välbyggd mobil-serie med Lumia och marknaden för smartphones i allmänhet håller på att explodera även i fattigare länder.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Windows Phone kommer att bli större när väl Windows 8 släpps och kommer till datorer samt tablets. Med tanke på att Microsoft tvingar på metro gränssnittet så kommer det göra att folk blir mer vana vid det, och att det kommer komma ut fler appar till Windows 8 vilket i sin tur kommer att leta sig ner till Windows Phone. Sen skulle jag inte bli förvånad om Microsoft skapar några unika funktioner som endast går att få om man har Windows Phone och en Windows 8 tablet/pc. Och om intresset för just Windows Phone går upp så kommer det nog gå bättre för Nokia. Men det är just där problemet ligger, väldigt få personer vet vad Windows Phone är eller att det ens existerar (iaf de flesta jag har pratat med). Sen får vi inte glömma att just grupptryck spelar en enorm roll i det hela, man måste ju ha en iPhone/en fet android lur för "alla" andra har det, vilket är väldigt förekommande i de yngre generationerna. Det i sig resulterar att det är välditg svårt att bryta sig in i mobilträsket oavsett hur bra produkten egentligen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Jag förstår mig inte riktigt på alla som klagar på WP7. Har ni ens testat det själva?

Det är säkert många som gillar WP7, inte det som är problemet. Problemet är att Elop gått ut och skrotat de andra systemen och endast satsar på ett system där det är för få som vill ha det.

Vad ingen förstår är varför Nokia lagt alla äpplen i en enda korg. Enda rimliga förklaringen är att Elop jobbar för Microsoft

Permalänk

"The Beginning of The End"

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk

Vänta lite nu!

Så nu ska man även skrota Meltemi? Varför? För att man tror så hårt på Windows Phone? Jag trodde Lumia 610 skulle bli en bra budgetlur men den kostar i skrivande stund över 2000 (!) kronor! Nästan lika mycket som Lumia 710. Och nu ska man inte satsa på Meltemi längre?

Sen för att vara hård mot Windows Phone skriver många att det ska vända sen kommer där rapporter att det inte plockar marknadsandelar och då säger de som gillar Windows Phone att den kommer börja plocka marknadsandelar nästa kvartal och så fortsätter det. Windows Phone måste börja plocka marknadsandelar nu annars kommer det bli riktigt tufft.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

k610i/k8*0i var riktiga kvalitetstelefoner.. saknar den tiden

Om det inte vore för att det är SonyEricsson-telefoner du nämner, inte Nokia

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tempel:

Absolut ingen ting, Nokia blir styckat, patenten till M$, varumärket hos nån kines...

Det har setts förr, det kommer ses igen. Ungefär så här bra har det gått för Microsofts tidigare samarbetspartners i mobilbranschen.

Det går att säga enormt mycket om "Elopeffekten". Skulle någon annan väg ha varit bättre? Detta har diskuterats mycket, men med facit i hand, så som Nokias utveckling har varit, så hade det ju knappast kunnat gå sämre, så det känns som att minsta avvikelse från deras nuvarande strategi nödvändigen hade varit bättre.

Det har sagts så mycket redan att ingen orkar iterera hela historien igen. Snabbsummerat så hade ett intressant alternativ varit om Nokia vågat satsa på Meego och slått påsar ihop med Google på ett tidigt stadium då deras värdegrunder är lika (förlåt, "var lika") och de inte inkräktade på varandras domäner. Android är inte Googles "produkt" — sökning och relaterade annonser är Googles produkt. De släppte Android för att tvinga marknaden att vara öppen så att Apple/Microsoft inte skulle kunna låsa ner den till sina stängda ekosystem. Det frö som var Meego hade kunnat ha Androids position idag, med Nokia i förarsätet, och Googles välsignelse och samarbete.

Nokias tekniska expertis flydde långt innan denna massavskedning, specifikt när Microsoftalliansen blev känd (inklusive arbetarprotester hos Nokia när det hände (observera att det är en gammal artikel och det fortfarande är en del positiva röster bland kommentarerna. Dessa minskar kontinuerligt med varje Nokianyhet)).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Jag själv tycker Nokia's "knapp" mobiler har varit värdelösa!

Mvh: Eric

Här har vi någon som inte använt en Nokia 3310.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krigelkorren:

Minuset som både MeeGo och WP7 dras med nu är ju apptillgången för de senaste "inne"-apparna.

...fast N9:an går även att köra med Andriod 4.0.3 om nu MeeGo skulle skrotas fullständigt i kölvattnet av denna nyhet

Och det går tom att köra Androidappar på Meegotelefoner med Alien Dalvik (mer komplicerat än att bara tanka en "Alien Dalvik-app", men ett fungerande koncept), så Meego skulle från dag 1 kunna ha Androids programbibliotek att tillgå på sina telefoner.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det är säkert många som gillar WP7, inte det som är problemet. Problemet är att Elop gått ut och skrotat de andra systemen och endast satsar på ett system där det är för få som vill ha det.

Exakt. Windows Phone säljer inte, oavsett om det är bra eller inte.

Eftersom det inte säljer så har Microsoft nu tagit till storsläggan för att få liv i sitt mobila OS, integreringen i Windows 8. De tänker alltså använda sitt desktopoperativ som hävstång för att få igång försäljningen på mobila enheter. Även om Windows 8 inte blir populärt som uppgradering från Windows 7, så har Microsoft deals med tillverkare och Windows 8 kommer åka ut på massor av nya PC automatiskt.

Misslyckas Microsoft med Windows 8-försäljningen, så blir det problem. Inte nog med att mobilmarknaden fortsatt domineras av Apple och Google, det finns risk att Apple kan äta marknadsandelar på bärbara marknaden. Folk som är nöjda med Iphone kanske tänker att en Macbook inte vore så dumt som nästa dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Märks ju hur det härjar troll här iaf. Den som har testat Android, IOS och WP7, vet att det du säger inte stämmer överens med verkligheten.

IOS har jag ingen större erfarenhet av, men jag har testat både Android och WP7, och jag tycker WP7 gränssnittet känns extremt segt i jämförelse med Android, vilket andra verkar hålla med om om du tittar längre upp i tråden. Fast det är klart, de håller ju inte med dig, så då är de väl "troll" de också.

Det är så tråkigt att man inte kan ha en jämförande diskussion mellan produkter utan att någon spyr ur sig "troll" så fort det finns folk som är av en annan åsikt än en själv. Du har all rätt i världen att ignorera mig eller morargumentera det jag säger, men kalla mig inte för troll bara för att vi har skilda åsikter. Det är väldigt barnsligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av infinity08:

Det mesta. WP växer snabbare än vad både Android och iOS någonsin gjort, de har en fantastiskt snygg och välbyggd mobil-serie med Lumia och marknaden för smartphones i allmänhet håller på att explodera även i fattigare länder.

Inte för att vara spydig, men i förhållande till vad "växer [WP] snabbare än vad både Android och iOS någonsin gjort"? Vad jag kan se av statistiken för våren har WP:s andel sjunkit något globalt, men gått upp något i t ex Kina.

Även om smartphone marknaden kommer att explodera i fattigare länder, vilken modell av WP är tänkt för den? Nokia har i alla fall ingen direkt kandidat för den marknaden just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det här är skitsnack. Samsung och Apple tar 99% av vinsten på mobilmarknaden, hur mycket pengar verkar det finnas att tjäna för Nokia i Android-träsket? Det känns otroligt att Android hade räddat Nokia.

Exakt min tanke, HTC som ändå varit ganska populär inom Android segmentet går bara sämre och sämre, tappat nu senast från 2.3% till 1.8% av världsmarknaden. Att tappa någon procent gör egentligen ingenting om man fortsätter ändå sälja mer än tidigare, dock så har inte HTC gjort det, däremot säljer LG mer smartphones än tidigare, men tappat 3% (från 20% till 17%), mycket har med att b.la. Samsung och Apple säljer mer och ökar sin del av kakan.
Av att döma så går det bara riktigt bra för Sony och Samsung i Android "träsket", vissa uppstickare som Lenovo har tagit en liten bit av kakan:

Men dessa staplar säger inte mycket, just att vilka som har mest del av kakan, däremot är det HTC som verkligen tappar rejält då de var i början i samma nivå som Samsung och hade ca 22% av Android marknaden för 1½ år sedan, idag 8.9%.
Sen är det ett till men, däremot har Android växt med 145% på ett år, från 36.7 miljoner skeppade enheter till 89.9 miljoner. Vilket gör att Samsung skeppade ca 36,5 miljoner telefoner under 2012Q1, jämfört med ca 8(!) miljoner 2011Q1. HTC däremot skeppade 2012Q1 ca 8 miljoner, lika mycket som 2011Q1.

Vissa ökar lite sin försäljning, men Samsung är den stora vinnaren på Android och förvånar mig inte om några år så är Samsung och Sony (om det fortsätter så här som det gjort under 2012Q1) som står kvar med Android, resten sitter sen nog i samma sits som Nokia gör idag.

(reserverar mig för felskrivningar, men satt och jämförde statistik mellan dessa sidor:
http://www.androidauthority.com/idc-android-market-share-appl...
http://versatileamphibian.blogspot.se/2012/05/android-market-...

Rätta mig gärna om jag har fel)

Skrivet av KimTjik:

Inte för att vara spydig, men i förhållande till vad "växer [WP] snabbare än vad både Android och iOS någonsin gjort"? Vad jag kan se av statistiken för våren har WP:s andel sjunkit något globalt, men gått upp något i t ex Kina.

Även om smartphone marknaden kommer att explodera i fattigare länder, vilken modell av WP är tänkt för den? Nokia har i alla fall ingen direkt kandidat för den marknaden just nu.

Lumia 610 och 710?
Ligger kring 2000kr klassen idag här i Sverige, garanterat betydligt billigare i Kina. Sen ska väl Nokia försöka släppa en ännu billigare som ska ligga kring 1000-1500kr klassen?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1016574
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1193128

Skrivet av Ozzed:

IOS har jag ingen större erfarenhet av, men jag har testat både Android och WP7, och jag tycker WP7 gränssnittet känns extremt segt i jämförelse med Android, vilket andra verkar hålla med om om du tittar längre upp i tråden. Fast det är klart, de håller ju inte med dig, så då är de väl "troll" de också.

Det är så tråkigt att man inte kan ha en jämförande diskussion mellan produkter utan att någon spyr ur sig "troll" så fort det finns folk som är av en annan åsikt än en själv. Du har all rätt i världen att ignorera mig eller morargumentera det jag säger, men kalla mig inte för troll bara för att vi har skilda åsikter. Det är väldigt barnsligt.

Segt? Är du säker på att du inte testat Windows Mobile? Har tre olika enheter i familjen, en med Android 4, en med WP7 och en med MeeGo, Android enheten är den som är segast av alla. Höll även på att börja klättra längs väggarna när jag testade min kusins Xperia S med 2.3.7 då den små hacka hela tiden. Notera då att den har även dubbel prestanda jämfört med min Lumia 800.
Du är den första jag någonsin hör som säger att WP7 är segt, visst har jag hört att folk inte gillar WP7, men aldrig att det varit segt.

Men för en notis, Windows Mobile och Windows Phone är INTE samma operativsystem.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Har för mig att Meego som släpptes av nokia på en telefon fick väldigt bra betyg? Varför dumpade dom samarbetet med intel? Jag har inte hört något negativt om Meego.

Var det Elop som drev på att avsluta med Intel och börja samarbete med Microsoft?

Dumma frågor för den insatte men jag är inte alls insatt i denna mobiltelefon världen längre, men hade velat ha lite svar från mer insatta.