Viktigt EU-utskott säger nej till ACTA

Permalänk
Medlem

Det finns hopp för mänskligheten trots allt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Inaktiv

Är det fjärde instansen som röstar ned förslaget nu? Omröstningen den 5e juli, är den nu avgörande på riktigt?
Men dom kan fortfarande rösta igenom det? Alternativt göra som amerikanerna med SOPA, redigera avtalet något, släppa det under nytt namn och börja om cirkusen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Är det fjärde instansen som röstar ned förslaget nu? Omröstningen den 5e juli, är den nu avgörande på riktigt?
Men dom kan fortfarande rösta igenom det? Alternativt göra som amerikanerna med SOPA, redigera avtalet något, släppa det under nytt namn och börja om cirkusen?

Inte bara fjärde instansen, utan det huvudansvariga utskottet för frågan. Det innebär att avtalet BORDE skrotas, enligt all rimlighet. Men, som du säger, finns inget hinder att något snarlikt inte dyker upp igen..

Permalänk
Medlem

Gött! ACTA är trams. Till och med idén bakom ACTA med "rätt" tillämpning är trams!

Låt nu detta bli startskottet för återinförandet av personlig integritet och slutet för fjäskandet och pjoskandet för storföretagen och lobbyisterna. Fat chance, men man kan ju hoppas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atomico:

Undrar hur lång tid det tar denna gång innan nästa identiska förslag kommer (med annat namn)?

Skönt att de röstade nej till detta.

Du hade ju ACTA, sen PIPA, och sen CISPA inom loppet av 1 år i nordamerika...

Skulle gissa på ett år
(Finns alltid rötägg som fortfarande tror på musikindustrins uråldriga affärsmodell)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hajlajf:

Christofer Fjellner har gjort mycket för detta, tack!

Eh, han ville ju bara förtydliga någon paragraf, men var i allmänhet FÖR att ACTA ska bli verklighet förr eller senare.
Jag tackar ist. Piratpartiet, MP (och V?) för deras arbete mot ACTA

SAMT att det är för tidigt för att fira. Om alla anti-ACTA-gubbar "ger upp" nu för att det är "slut" så kan man ju ge sig fan på att de kommer försöka pusha igenom det i sista minuten!

Edit 14:36:

Citat:

Svenske Christofer Fjellner (M) har haft en framträdande roll i beredningen av Acta-frågan. Han anser att Acta-kritikerna bara skjuter problemen med varumärkesförfalskning och piratkopiering framför sig.

– Lösningen är inte att rösta ner Acta utan att kräva av kommissionen och medlemsstaterna som förhandlade fram det att de fixar problemen och ordnar ett avtal som uppnår målsättningarna utan att skapa nya bekymmer, säger Fjellner.

- http://www.dn.se/ekonomi/acta-avtalet

Så, ja...
Han kanske har vissa problem med avtalet som det är skrivet just nu, men det låter inte som att han är direkt mot själva idén.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon131002:

Inte bara fjärde instansen, utan det huvudansvariga utskottet för frågan. Det innebär att avtalet BORDE skrotas, enligt all rimlighet. Men, som du säger, finns inget hinder att något snarlikt inte dyker upp igen..

Läste på lite själv också, det är den femte instansen som nu röstar nej, något isar inom mig när man inser att dom likt förbannat kan rösta ja

http://www.dn.se/ekonomi/acta-avtalet
"För att EU ska kunna ansluta sig till Acta krävs ett godkännande från EU-parlamentet. Där hålls den sista avgörande omröstningen den 5 juli. Nu när fem olika utskott nobbat Acta är det inte troligt att det skulle få grönt just i slutänden."

Hoppas att det även en sjätte gång röstas ner och att det inte återkommer i annan skepnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Glöm inte att Sveriges riksdag måste avböja avtalet också.

Ok, med tanke på hur långt upp US of A har tummen i vår utrikesministers näsa så innebär det att vi ändå kommer få avtalet här.
Annars kanske han inte får något nytt halsband att passa med sitt fina koppel med pärlor på

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det finns iaf hopp

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Underbart är det... Men vänta med firandet tills EU-parlamentet faktiskt har röstat ner det.

Permalänk
Medlem

Gott!

Får bara hoppas att det inte smyginförs ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Ja då får vi fira med lite bira ;D

Permalänk

Överraskande.

Permalänk

ett handelsavtal som inte inkluderar Asien är ju rejält misslyckat.. glad att vi demonstrerade och satte stopp för det, men det är inte över ännu dock..
Ps: och det firar vi med jack o cola
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

OMFG, EU gjorde nånting bra...?

Ja det ser lovande ut för en gångs skull!

Skrivet av TaNeK:

Tekniskt sett gjorde de bara inte något dåligt. Och de hade definitivt gjort det dåliga om det inte var politiskt självmord efter gräsrotskampanjerna som fått folk att förstå vad de vill göra.

Men ja. Det är förbannat trevligt!

Bara för att du märker på andra så måste jag uppmärksamma dig om ditt fel. Tekniskt kan de göra något bra eller något dåligt. De skall senare rösta, vilket innebär att de kommer rösta emot eller för vilket innebär att de kommer göra något bra eller något dåligt beroende på hur de röstar och då vår syns av vad som är bra och dåligt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Musikälskare

Ropa inte hej... ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

De kommer med två idiot förslag, alla blir griniga.
De säger nej till ena förslaget, alla jublar.

Människan i ett nötskal.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

"Efter att ha fått ett nytt förslag som innebär att utskottet får x miljarder så säger dom ja"

När man blir medlem i 1% rörelsen så ändras en del åsikter

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Var det inte ipred som blev nedröstat och sen kom en miniskul revidering och helt plötsligt blev den godkänd? Förvånad att inte omröstningen blev placerad tills nu i helgen så att det inte skulle finnas några som röstar nej.

Väntar med att hurra innan det faktiska beslutet är taget, utskottet har ju bara rekommenderat en nej-röstning.

Permalänk

Härligt att man var med och röstade in Piratpartiet i EU-parlamentet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Härligt att man var med och röstade in Piratpartiet i EU-parlamentet

True dat! Och folk kallade en oseriös när man röstade på PP, jag har iaf inte ångrat mig än.

Permalänk
Skrivet av Redstar:

True dat! Och folk kallade en oseriös när man röstade på PP, jag har iaf inte ångrat mig än.


Känns också bra att man fick cirkus 5 personer att rösta PP också

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Ibland kan det alltså bli rätt här i världen

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Dagens goda nyhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Inaktiv

Tack.. tack.. TACK!! Mitt liv är räddat!!

Permalänk
Medlem

för tidigt för att fira

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Visa signatur