SweClockers drop!

bara jag som inte kommer in på Google, Youtube.com?

Permalänk
Avstängd

bara jag som inte kommer in på Google, Youtube.com?

Hej jag udrar fall det är någon mer som inte kommer in på Google, Youtube.com?

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk

båda funkar för mig iaf

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Fungerar inte för mig heller. Har du också bredbandsbolaget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaiNeaA:

Fungerar inte för mig heller. Har du också bredbandsbolaget?

Yes BBB här.. konstigt.

Kommer in på alla andra sidor.

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Samma här, BBB. Typiskt när man precis hämtat nya bärbara :/

Permalänk
Medlem

Ni får flytta från Kina....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Du är nummer (21) i kön. på BBB's Chatt, antar att fler inte kommer in på Google, Youtube.com? har väll alldrig vart sån kö förut?

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Har BBB, funkar problemfritt...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har BBB, samma problem här. Prövade att byta DNS till google's men då funkade ingenting såklart :/

Permalänk

Har också BBB, inga problem alls här

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dowers:

Har BBB, samma problem här. Prövade att byta DNS till google's men då funkade ingenting såklart :/

-konstigt, får se vad deras support säger är nr.13 i kö just nu..

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Vissa har samma problem med Telenor mobilt, men det är ju typ samma som BBB..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHANTAZOM:

-konstigt, får se vad deras support säger är nr.13 i kö just nu..

Dela gärna med dig av vad dem säger. Har samma problem här.

Permalänk
Medlem

Har BBB också , kommer inte in nästan någonstans.

Permalänk
Medlem

BBB här! Flyter på som motorolja

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

kör comviq mobilt bredband och ibland slutar det funka det har varit så i två veckor snart för mig och ska jag ansluta till google sen så får jag koppla ifrån sen koppla upp igen så funkar det när det slutat att funka när ajg ska använda internet eller söka upp något och även youtube gör något liknande på en del videos...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lews:

Dela gärna med dig av vad dem säger. Har samma problem här.

nr.9 i kön just nu, fort går det inte

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk

telenors 4g-nät har samma sak, får använda mobilens från tre.
ingen av googles servrar funkar, yahoo, gmail, google sök, translate. har inget problem med andra sidor.

Nån som fått tag på BBB/Telenor, trodde först det var nåt fel i vår buggiga router :/

Permalänk
Medlem

Samma problem här med BBB, funkar inte med FF eller IE och sweclockers går otroligt sakta. Sidor som aftonbladet, gizmodo och kotaku funkar perfekt.

Bara problem i Stockholms området?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StRANGER:

Samma problem här med BBB, funkar inte med FF eller IE och sweclockers går otroligt sakta. Sidor som aftonbladet, gizmodo och kotaku funkar perfekt.

Jag bor 13 mil under stockholm

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Avstängd

Svar från support,

Ja, vi är medvetna om problemet. Tekniker jobbar på att lösa det, man räknar med att det ska bli åtgärdat under eftermiddagen.

Vet inte exakt, någon form av transmissionsproblem.

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Hjälpsam

Prova att sätta primär och sekundär DNS till 208.67.222.222 respektive 208.67.220.220 istället

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Prova att sätta primär och sekundär DNS till 208.67.222.222 respektive 208.67.220.220 istället

Inga som helst problem med DNS dock. Så det hjälper inte

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anden12:

Inga som helst problem med DNS dock. Så det hjälper inte

Kan du ansluta till 173.194.71.94?

Eh ok, om det inte är DNS problem så är det antagligen en brandväggs eller pedo-filter problem, om så är fallet behöver de ISP med problemen verkligen se över sina rutiner och algoritmer.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kan du ansluta till 173.194.71.94?

Eh ok, om det inte är DNS problem så är det antagligen en brandväggs eller pedo-filter problem, om så är fallet behöver de ISP med problemen verkligen se över sina rutiner och algoritmer.

Nop. Det kan jag inte.
Fungerar alldeles utmärkt att köra nslookup på vilken adress som helst så inte där problemet ligger. :>

EDIT: fungerar dock alldeles utmärkt genom VPN. Trevligt. Anonine ftw

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

hehe, skulle någon här kunna länka till f2p spelet conan online eller något liknande heter den?

EDIT hittade det.

Visa signatur

//pHANTAZOM

Permalänk
Medlem

Precis samma problem för både mig och en kompis med BBB.

Skrivet av StRANGER:

Vi bor [bortredigerat] så det är nog inget lokalt.

Uppgift var medlemmen bor bortredigerad på begäran.
Permalänk
Medlem

Fungerar för mig nu

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte här fungerade ett tag, sen la det av igen...
Edit: En omstart av modemet löste det