Permalänk
Skrivet av swesen:

Jag funderar på att krympa min dator, och det här chassit verkar intressant. Men jag undrar om det får plats en 240mm radiator Någonstans, eller om man borde köra på en 200mm radiator.

240 får nog inte plats, 200 är nog max.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Wooooh!
Har samma chassi som du plus vattenkylning
Har bara lyckats dra vatten slangar till grafikkortet och haft lite dilemma med hur jag ska göra med resten, men nu vet jag!
Ska bara handlas in ett cpu-block och sen är mitt klart!

Skrivet av Kvickstick:

Trevlig maskin, imponerade!

Skrivet av tomibulan:

Mycket bra!

Skrivet av Bakgrund:

Snyggaste bygget jag har sett på länge. Vattenkylning i små byggen= trevligt!

Skrivet av am0berg:

Ser fionfint ut! Tycker dock du kunde vridit frontfläkten 180grader så man hade sluppit se fläkt kabeln ;D

Skrivet av SpitZen:

Grymt snyggt!
Har tänkt bygga något liknande inom en snar framtid.
5/5

Tack ska ni ha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser tajt ut Riktigt stiligt, 10p!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Riktigt nice bygge.
Håller själv på funderar mellan TJ08-E (Rampage Gene + 3930k) och Bitfenix Prodigy (Asus Z77-I Deluxe + 3770k).
Oavsett vilket så kör jag nog på Swiftech apogee drive 2 och Phobya xtreme 200 och någon mindre rad.
Tack vare detta galleri börjar det dock dra mot TJ08 nu, tack för inspirationen.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Proffsmobbare

Helfestlig maskin du har fått ihop, tummen upp!

Permalänk
Skrivet av Batman:

Ser tajt ut Riktigt stiligt, 10p!

Tack!

Skrivet av WeeMaan:

Riktigt nice bygge.
Håller själv på funderar mellan TJ08-E (Rampage Gene + 3930k) och Bitfenix Prodigy (Asus Z77-I Deluxe + 3770k).
Oavsett vilket så kör jag nog på Swiftech apogee drive 2 och Phobya xtreme 200 och någon mindre rad.
Tack vare detta galleri börjar det dock dra mot TJ08 nu, tack för inspirationen.

Tack själv! Väldigt trevligt chassi att bygga i, du ångrar dig inte om du köper det.

Skrivet av Laine:

Helfestlig maskin du har fått ihop, tummen upp!

Tack så mycket! Dina projekt har ju varit en inspiration, särskilt dom snygga bilderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sweeeeet jesus! Grymt bygge!

Permalänk
Medlem

Ett fönster på sidopanelen vore riktigt trevligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Bästa jag sett på länge länge!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Snyggt färgtema.

Permalänk
Medlem

hade man bara ork att bygga något sådant vackert så skulle jag, plånboken tilåter, tror jag överlever ett år till med min rigg.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Sweeeeet jesus! Grymt bygge!

Tack!

Skrivet av Bakgrund:

Ett fönster på sidopanelen vore riktigt trevligt.

Det blir inte stort det fönstret, jag kör utan sidopanel istället.

Skrivet av RedSparowes:

Bästa jag sett på länge länge!

Tack!

Skrivet av DUNXIII:

Snyggt färgtema.

Tack!

Skrivet av hurrai:

hade man bara ork att bygga något sådant vackert så skulle jag, plånboken tilåter, tror jag överlever ett år till med min rigg.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket välgjort bygge! 5*
Jag har själv funderingar på att bygga en vattenkyld mATX plattform efter sommaren

Visa signatur
Permalänk

Riktigt vackert enligt mig! Lite av ett drömbygge, precis så jag vill fixa till min dator framöver. Bara vattenkylning och en stilren färg.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 15 Plus
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Skrivet av ST33N:

Mycket välgjort bygge! 5*
Jag har själv funderingar på att bygga en vattenkyld mATX plattform efter sommaren

Skrivet av majathebeat:

Riktigt vackert enligt mig! Lite av ett drömbygge, precis så jag vill fixa till min dator framöver. Bara vattenkylning och en stilren färg.

Tack ska ni ha!

Visa signatur

Permalänk

Sjukt stiligt!
Har planerat att göra ett liknande bygge efter sommaren i samma chassi, fast det kommer bli lite mer röd/svart.
Hur tycker du att det funkar med Phobyan och 120-radiatorn där bak? Funderar på om det räcker med en 200/180mm i fronten bara.
Hade tänkt kyla en 3770k och ett 7970.

5/5!

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Skrivet av PekkaJukkasson:

Sjukt stiligt!
Har planerat att göra ett liknande bygge efter sommaren i samma chassi, fast det kommer bli lite mer röd/svart.
Hur tycker du att det funkar med Phobyan och 120-radiatorn där bak? Funderar på om det räcker med en 200/180mm i fronten bara.
Hade tänkt kyla en 3770k och ett 7970.

5/5!

Tack för 5!
Om du inte ska klocka så kanske 200 räcker, men annars tror jag man behöver lite mer radiatoryta.
200+120 är väl max vad man får in i detta trevliga chassi.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte en massa belysning och skräp precis i min smak 5p!

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Rent och snyggt! blir en 5:a

Permalänk
Skrivet av Raymond:

Inte en massa belysning och skräp precis i min smak 5p!

Skrivet av axmek:

Rent och snyggt! blir en 5:a

Tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wowowowowowowwoowwow! Riktigt snyggt! Skickligt att få det så rent i ett så litet chassi!

Visa signatur

Lökigaste namnet på forumet! UNTZ! UNTZ!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar särskilt de tjockare slangarna. Ger fin balans i det lilla chassit. 5p

Var har du hittat 90 graders Bitspower-nipplar? Letar själv efter sådana.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E | i7 2600K @4,5GHz | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance 1600 MHz | Corsair AX850W | EVGA GTX 780 Ti SC | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC360 | Samsung 830 256GB SSD | WD20EARX 2TB | Vattenkylning |

Permalänk
Skrivet av SLI4LIFE:

wowowowowowowwoowwow! Riktigt snyggt! Skickligt att få det så rent i ett så litet chassi!

Tack!

Skrivet av Morkeleb:

Riktigt snyggt! Gillar särskilt de tjockare slangarna. Ger fin balans i det lilla chassit. 5p

Tack! http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/bitspower/13mm...
Fast jag köpte mina beg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkeleb:

Även specialtech.co.uk har bitspower

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ber om ursäkt för det ganska mycket senare svaret, men hur är ljudnivån i det här bygget?
Och var tusan har du gömt din 3.5" HDD? I övrigt, kudos för ett av de mer inspirerande byggena hittills i galleriet, och min enda femma (jag är överdrivet kritisk).

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Hej! Jag ber om ursäkt för det ganska mycket senare svaret, men hur är ljudnivån i det här bygget?
Och var tusan har du gömt din 3.5" HDD? I övrigt, kudos för ett av de mer inspirerande byggena hittills i galleriet, och min enda femma (jag är överdrivet kritisk).

Då min xspc x20 750 började låta som ett tröskverk så köpte jag en
http://www.coolingstuff.se/p/113/ek-water-blocks-dcp-2-2
och en
http://www.coolingstuff.se/p/287/ek-reservoir-combo-dcp-2-2
som står på golvet i bygget.
3,5 sitter i 5,25 platsen tillsammans med ssd.
AP fläkten låter lite tyvärr, har köpt en annan men har inte bytt än.
Tack för berömmet.
Mvh Johnny

Visa signatur

Permalänk

Halloj gillar ditt bygge, ska ta och bygga själv nu i mitt TJ08 och funderar över pump och tank. Då jag bara har en SSD i burken så tänkte jag köra på en XPSC Dualbay res med en inbyggd ddc eller d5. Borde ju funka, vad tror du?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av ante_ante:

Halloj gillar ditt bygge, ska ta och bygga själv nu i mitt TJ08 och funderar över pump och tank. Då jag bara har en SSD i burken så tänkte jag köra på en XPSC Dualbay res med en inbyggd ddc eller d5. Borde ju funka, vad tror du?

Tackar.
Ja det borde funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

First off, riktigt snyggt bygge! Detta bygget var en stor inspiration till mitt val av låda.

Jag har själv börjat på ett bygge med ett TJ08B-E och tänkte installera ett vattensystem likt ditt fast med den här resevoaren och en d5a

Det enda jag sitter och klurar på är hur tusan jag ska få plats med min 3.5" hdd.
Du säger att du installerat din 3.5" och din ssd i 5.25" platsen men hur finns det plats till det när resevoaren är installerad?
Eller installerade du 3.5" efter du bytt pump/resevoar?