Operatörer lanserar mobil plånbok

Permalänk

kan man e-råna någon då?:D men seriöst nu, verkar mycket riskabelt att bli hackad och bli av med all pengar.

Visa signatur

If the world didn't suck, we'd all fall off.

NZXT Phanthom, Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge), MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB 100ME (Duel sli), Corsair Gaming Series 800W 80+, Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3, Ripjaws X Performance (4x4096MB) CL9 1600MHz, Corsair SSD Force 3 Series (3x120GB)

Permalänk
Skrivet av Lady:

Varför inte behålla som nu.
Föredrar kontanter före kort.
Att säga att kontanter ökar rånrisken är bullshit.
Lika stor chans att bli rånad på stan som att banken blir rånad.
Inga kortavgift tillkommer när du betalar med kontant för företaget , vilket är ett stort plus.
Enda anledningen dem vill tvinga på kort är för att kunna tjäna mera pengar "banker" "kortföretag" och då drar man till med att rånrisken,kostar pengar att "banka pengar" vilket det inte gör. Majoriteten gör det själva av företagen, vissa anlitar securitas för att göra det, men det står för dem. Går på 1min att banka pengar sjäv"

Hmmm. Om du skulle råna en butik. Den ene har endast sedlar och den andra har endast kort, vilken skulle du då välja att råna? Ja hur skulle du ens råna bank nummer två? "Sätt in 200 kronor på mitt kort, tack"

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Hmmm. Om du skulle råna en butik. Den ene har endast sedlar och den andra har endast kort, vilken skulle du då välja att råna? Ja hur skulle du ens råna bank nummer två? "Sätt in 200 kronor på mitt kort, tack"

Haha ja, det kan bli problem att råna butik nr.2

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nej det är inte vad jag menar. På min bank måste jag signera betalningar och överföringar med dosan. Finns inga andra alternativ.

Men det beror på din bank och inte på mobilt bankid. Mobilt bankid används för att man ska kunna signera allt möjligt istället för att använda en dosa. Jag kan göra överföringar till nya mottagare samt betala mha mobilt bankid när jag använder den mobila appen på Länsförsäkringar.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Hmmm. Om du skulle råna en butik. Den ene har endast sedlar och den andra har endast kort, vilken skulle du då välja att råna? Ja hur skulle du ens råna bank nummer två? "Sätt in 200 kronor på mitt kort, tack"

Fast om de får ett vapen mot huvudet t.ex, så är de nog lika medvilliga att sätta över pengar till ett kort som att ge kontanter För de kan föra över pengar direkt via kortläsaren tror jag bl.a.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Skrivet av T-quix:

Fast om de får ett vapen mot huvudet t.ex, så är de nog lika medvilliga att sätta över pengar till ett kort som att ge kontanter För de kan föra över pengar direkt via kortläsaren tror jag bl.a.

Nu har jag aldrig jobbat i butik, men visst måste de ange ett kvittonummer eller dylikt om de ska sätta tillbaka pengar vid en reklamation? Tror även man måste använda samma kort som man betalade med (så har det varit när jag gjort reklamation iallafall). Så det verkar ju vara ett ganska aggressivt sätt att reklamera en vara.

För jag tror inte att en medarbetare bara kan trycka på en knapp så förs det över pengar till ett kort. Varför skulle en sådan funktion finnas? någon mer insatt?