Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk
Skrivet av Qwertan:

kan hålla med om att jag inte riktigt kan kan förstå all denna hypen men jag har iaf testat spelet lite mer än vad ts har.
Det som jag stör mig mest på är att spelet verkar sakna gear drops. Jag testade senaste betan och kom till ca lvl 15 eller där omkring och jag tror jag bara bytte gear ca 1 gång och det var när jag lämnade in "Quests" Och såfort jag döda mobs så såg jag bara att en masssa skit och crafing meterial droppade.

Du får Karma-points. Du kan sen själv välja vad du vill köpa för special items för dessa. Och som jag kommer ihåg det så droppade mobs också gear men mer generisk än den man köper för karma ex. Jag köpte någon typ av ölmug som min gubbe sprang runt med. ^^

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen men jag kan bara inte ta OP seriöst. Inget som skrivs i OP stämmer över hur GW2 är och fungerar. Att dessutom skriva ett sådant inlägg efter 1/H speltid är inget annat än skrattretande. Efter ca 1/H speltid har man ännu inte låst upp särskilt många skills och newsflash det är ett MMO, har du inte mer tålamod så sluta med denna typ av spel.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Problemet är att du verkar vilja att din belöning samtidigt ska vara en bestraffning mot de som inte spelat lika länge. Det är inte många som vill spela PvP i ett spel där man blir roflstompad tills man grindat ihop sin gear i ett par månader först.

Behöver inte va flera månader, de kan ta några dagar eller veckor..tills man fått ihop ett riktigt gear, men man ska inte komma in o börja äga över andras skada då man precis köpt spelet...

De är inte heller kul för de som spelat i flera månader..jag skulle aldrig kunna tänka mig o le åt de..vet inte hur de är med dig eller andra i forumet..men denna tråd är väl gjort för att dela med sig sina tankar? Inte sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Behöver inte va flera månader, de kan ta några dagar eller veckor..tills man fått ihop ett riktigt gear, men man ska inte komma in o börja äga över andras skada då man precis köpt spelet...

De är inte heller kul för de som spelat i flera månader..jag skulle aldrig kunna tänka mig o le åt de..vet inte hur de är med dig eller andra i forumet..men denna tråd är väl gjort för att dela med sig sina tankar? Inte sant?

Hur kan du äga över andras skada om alla har samma gear?

Om folk kör på samma bas är det skill som avgör, om du suger fast du spelat i 5år är väl inte det Pelles problem som börja lira igår och redan toppar listorna?

Att du sedan vill ha stödhjul för att du spelat länge men inte lärt dig något är ju inte direkt grunden till bra PvP?

För många spel dör i PvP pga att om du inte pressar PvP och har rätt gear har du inte ens chans så många håller sig från att ge sig in i det, hur kul är det att gå in i en Battle Ground i WoW utan PvP gear?

Generellt sett i sport om det finns handikap är det oftast dem som spelat minst som får störst, inte tvärtom som det är i många MMOs, anledningen till detta är att det ska bygga på skill men personer som kommer in ska ha en chans att lära sig utan att känna sig helt ägda och tappa lusten att spela.

Belöningen du får efter att ha spelat i månader är förhoppningsvis erfarenhet och kunskap, att veta vilka vapen i vilken situation, vilka skills som har bra synergy med andra, veta de bästa vägarna på banan och kunna använda dina skills rätt m.m.
Sedan får man acceptera att folk är olika bra på olika saker, jag är halv risig på RTS för att vara ärlig och spelar det inte mycket, skulle jag pressa skulle jag säkert kunna bli OK men kommer aldrig ha en chans mot min bror som är väldigt bra på det, det är bara inse att så är fallet med RTS och anledningen till att GW2s väg är bättre är samma som anledningen till att man inte ska kunna köpa power genom microtransactions i spel för där kan man göra samma argument men istället för tid på kör man pengar, vilket vi alla vet är samma sak.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Behöver inte va flera månader, de kan ta några dagar eller veckor..tills man fått ihop ett riktigt gear, men man ska inte komma in o börja äga över andras skada då man precis köpt spelet...

De är inte heller kul för de som spelat i flera månader..jag skulle aldrig kunna tänka mig o le åt de..vet inte hur de är med dig eller andra i forumet..men denna tråd är väl gjort för att dela med sig sina tankar? Inte sant?

Skada skada skada.. Vem fan bryr sig i hur mycket skada man gör? Tanken är att alla ska göra ungefär lika mycket skada, men den som vet hur man använder sina skills bäst vinner.. Inte som wow och resten av gear baserade MMOs där det är "gear = win".. Här är det "bäst spelare = win" och det är just det som är charmen med detta spel.. Får du pisk är det "skit bakom spakarna" och inte frågan om att du har dåligt gear..

EDIT: Fattar förövrigt inte varför alla alltid ska ha massa jävla belöningar och skit för hur mycket dom spelar? Tror folk har stirra sig blinda på CoD, WoW(och resten), BF3 där man låser upp saker och belönas för hur mycket man spelar.. Det är ett spel, man spelar det för att ha kul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur kan du äga över andras skada om alla har samma gear?

Om folk kör på samma bas är det skill som avgör, om du suger fast du spelat i 5år är väl inte det Pelles problem som börja lira igår och redan toppar listorna?

Att du sedan vill ha stödhjul för att du spelat länge men inte lärt dig något är ju inte direkt grunden till bra PvP?

För många spel dör i PvP pga att om du inte pressar PvP och har rätt gear har du inte ens chans så många håller sig från att ge sig in i det, hur kul är det att gå in i en Battle Ground i WoW utan PvP gear?

Generellt sett i sport om det finns handikap är det oftast dem som spelat minst som får störst, inte tvärtom som det är i många MMOs, anledningen till detta är att det ska bygga på skill men personer som kommer in ska ha en chans att lära sig utan att känna sig helt ägda och tappa lusten att spela.

Belöningen du får efter att ha spelat i månader är förhoppningsvis erfarenhet och kunskap, att veta vilka vapen i vilken situation, vilka skills som har bra synergy med andra, veta de bästa vägarna på banan och kunna använda dina skills rätt m.m.
Sedan får man acceptera att folk är olika bra på olika saker, jag är halv risig på RTS för att vara ärlig och spelar det inte mycket, skulle jag pressa skulle jag säkert kunna bli OK men kommer aldrig ha en chans mot min bror som är väldigt bra på det, det är bara inse att så är fallet med RTS och anledningen till att GW2s väg är bättre är samma som anledningen till att man inte ska kunna köpa power genom microtransactions i spel för där kan man göra samma argument men istället för tid på kör man pengar, vilket vi alla vet är samma sak.

Här håller jag med dig på många punkter. Självklart är det bättre när antalet vinster mäts i skicklighet istället för gear. Men här ser jag också lite utav ett problem. Som rätt erfaren mmo:are så har pvp alltid inneburit att 80% av alla matcher kommer spelas med en grupp okända människor. Om alla ställs mot varandra med samma gear och skills så är matchen redan avgjord direkt när du entrar arenan. Även om jag är en utav de skickligaste och den som spelat längst så kommer jag aldrig kunna väga upp för sämre lagkamrater ifall det är så otroligt jämnt mellan lagen.

Jag är rädd att pvp:n kommer bara handla om en mängd spelare som frenetiskt kommer hoppa runt mellan massa lag(pvp servrar) tills dem hittat något lag som alltid vinner.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk

Jag har också spelat lite beta och visst det verkar finnas en del poänger i spelet och det verkar göra en hel del saker riktigt bra. Men det tar ungefär 10 minuters speltid att konstatera att det (för mig) absolut viktigaste inte håller samma nivå som wow: det är nämligen tråkigare och stelare att gå omkring med sin karaktär. Och det får man inte misslyckas med om det ska hålla en lång lång tid.

Med det sagt tror jag att jag kommer att älska spelet i någon månad. Gott så.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeOSD:

Här håller jag med dig på många punkter. Självklart är det bättre när antalet vinster mäts i skicklighet istället för gear. Men här ser jag också lite utav ett problem. Som rätt erfaren mmo:are så har pvp alltid inneburit att 80% av alla matcher kommer spelas med en grupp okända människor. Om alla ställs mot varandra med samma gear och skills så är matchen redan avgjord direkt när du entrar arenan. Även om jag är en utav de skickligaste och den som spelat längst så kommer jag aldrig kunna väga upp för sämre lagkamrater ifall det är så otroligt jämnt mellan lagen.

Jag är rädd att pvp:n kommer bara handla om en mängd spelare som frenetiskt kommer hoppa runt mellan massa lag(pvp servrar) tills dem hittat något lag som alltid vinner.

Lösningen på detta problem är ju väldigt simpel, skaffa ett lag att spela med och kör rankade matcher m.m. vet att det inte finns än men det kommer, enligt ArenaNet har de ju även lite annat PvP planerat, just nu är det ju bara domination maps m.m.

Skrivet av solomoniac:

Jag har också spelat lite beta och visst det verkar finnas en del poänger i spelet och det verkar göra en hel del saker riktigt bra. Men det tar ungefär 10 minuters speltid att konstatera att det (för mig) absolut viktigaste inte håller samma nivå som wow: det är nämligen tråkigare och stelare att gå omkring med sin karaktär. Och det får man inte misslyckas med om det ska hålla en lång lång tid.

Med det sagt tror jag att jag kommer att älska spelet i någon månad. Gott så.

På vilket sätt är det stelare? Tycker själv det är mycket roligare, det enda jag faktiskt saknar är lite mer dö-ytor tro det eller ej som ger känslan av att det är större, men allmänt tycker jag det är bättre på många sett, events gör att man gärna undersöker mer (iaf för min del) och hittills bara hittat en hinderbana/terrain puzzle men finns ju fler och det var roliga 30min för att lösa den

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag spelade kanske WoW i 1år men tröttnade på runt lvl 45 då jag kännde att jag betalade och spelade ett spel som jag tyckte va jättetråkigt och hoppades på att nå lvl 60
.

Spela du i 1år och kom till lvl 45 haha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Spela du i 1år och kom till lvl 45 haha?

Pro leveling skills. :>.
IMO. tar det sån lång tid om man jämför med andra spelare.
Så är det ganska uppenbart att
1. Man inte är lika intresserad av spel som andra.
2. Man tycker inte MMOs är kul.
3. Noob

Gissar på att MMOS inte är något för denna kille ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Pro leveling skills. :>.
IMO. tar det sån lång tid om man jämför med andra spelare.
Så är det ganska uppenbart att
1. Man inte är lika intresserad av spel som andra.
2. Man tycker inte MMOs är kul.
3. Noob

Gissar på att MMOS inte är något för denna kille ^^.

För det första så vart det väldigt segt att gå upp level i started av World of Warcraft dvs första året var fruktansvärt jobbigt och för det andra så bara för att någon spelar 10 timmar per dag eller mer, så är det LÅNGT ifrån alla, även om jag på någon nivå kan tycka att ett år låter lite överdrivet.

Mvh Lejon1

Offtopic
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

På vilket sätt är det stelare? Tycker själv det är mycket roligare, det enda jag faktiskt saknar är lite mer dö-ytor tro det eller ej som ger känslan av att det är större, men allmänt tycker jag det är bättre på många sett, events gör att man gärna undersöker mer (iaf för min del) och hittills bara hittat en hinderbana/terrain puzzle men finns ju fler och det var roliga 30min för att lösa den

Det här är första punkten jag inte håller med dig på!
Mindre döytor gör inget, de är bara tråkiga ändå. WoW blev jobbigt pga dem. "Suck ska jag hela vägen dit bort!" när jag ser bergen i horisonten.
Ingen aning om hur det är i GW2 ännu då jag inte provat men för mig får gärna ytorna vara mindre och mer koncisa. för långa avstånd ser jag inte som ett nöje i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

GW2 har varken world pvp eller guild vs guild warfare, det finns bara BGs och en fet alterac valley som dom kallar WvWvW. Som PvPare tycker jag det verkar väldigt tråkigt

Wow, du är så cool.

Permalänk
Medlem

Köp Tera, är min rekommendation till er som ville ha en "ny upplevelse".

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Köp Tera, är min rekommendation till er som ville ha en "ny upplevelse".

dog inte det väldigt snabbt dock?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Har lirat alla beta events och älskat varenda minut. Bästa MMORPG:et någonsin. Guild Wars 2 är för mmo-världen 2012 som World of Warcraft var för mmo-världen 2005. Nu kommer jag sluta ödsla tid på World of warcraft och Aion och övergå helt och hållet till GW2.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

dog inte det väldigt snabbt dock?

Det är väl en hel del som spelar Tera fortfarande. Men det håller inte GW2 klass.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Köp Tera, är min rekommendation till er som ville ha en "ny upplevelse".

Tera är bra, dock inte Guild Wars 2 bra.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Spelat alla Guild Wars 2 beta-helger.

Fördelar:

1.Skicklighet går före utrustning

2. Varierande uppdrag, agera efter vad du ser.

3. Karma-systemet gör att man inte måste nöta grottor i åratal.

4. Instanser med fokus på pussel och hopp. Dessutom mer traditionella grottor precis som i Everquest (anser det mer korrekt att hänvisa till det första 3D-mmorpg:et istället för WoW)

5. Undervattensstrider på en helt ny nivå

6. Vapenbaserade och klassrelaterade färdigheter

7. Sköna Daily-quest som man gör utan att tänka på dem. Så man slipper springa och göra samma sak om igen (Alla som spelat Runes of Magic vet hur irriterade det är)

8. Rolig pvp med fokus på erfarenhet framför utrustnign

9. Oerhört vackert! Ibland känns det nästan handmålat (Om jag hade skrivit i inbördes ordning hade detta varit nummer ett)

10. The best is yet to come. Alla vet att MMORPG alltid utvecklas under årens gång med mer content och level-cap ökningar och nya instanser.

11. Köp spelet. Spela hur mycket du vill utan månadskostnad. Så fungerade det för alla spel för i tiden. På tiden att det återgår till det.

Nackdelar

1. Jag erkänner WvWvW har en tendes att bli väldigt rörigt

2. Saknar stöd för DX11 (men det lär ju komma i någon av de tidigare patcharna) Hade helst sett att de väntat med att släppa det tills det var klart men eftersom alla fans tjatar efter realese så förstår jag dem.

Nu skall jag återgå till World of warcraft. Trots allt bara någon månad kvar innan jag skotar mitt WoW-konto för gott.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejon1:

För det första så vart det väldigt segt att gå upp level i started av World of Warcraft dvs första året var fruktansvärt jobbigt och för det andra så bara för att någon spelar 10 timmar per dag eller mer, så är det LÅNGT ifrån alla, även om jag på någon nivå kan tycka att ett år låter lite överdrivet.

Mvh Lejon1

Jag var med sen realesedagen och 2år frammåt. Klart att det var väldigt mycket segare då än idag att dra till lvl 45. Det tog väll cirka 1-2veckor om man spelade 5-6h om dagen om jag inte minns fel, självklart beroende på om man verkligen gav järnet eller inte. Vet inte riktigt vad du syssla med

sen fanns det ju dom nötterna som spelade 16h om dagen och drog 60 på sjukt kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Wow, du är så cool.

Jag försökte inte låta cool, men tack...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Ferrat;12420136"]Lösningen på detta problem är ju väldigt simpel, skaffa ett lag att spela med och kör rankade matcher m.m. vet att det inte finns än men det kommer, enligt ArenaNet har de ju även lite annat PvP planerat, just nu är det ju bara domination maps m.m.

Exakt, men då blir min spelupplevelse till 100% beroende utav andra. Som sagt så spelas de allra flesta matcherna inte tillsammans med ett välsvarvat lag utan med vilken stolle somhelst. Jag går nästan alltid in för pvp i mmorpg:s. Att hacka andra spelare i bitar är det bästa jag vet och i GW2 så gör det sig självt lite också. PvE spelar ju längre ingen roll över hur det kommer sluta i PvP eftersom alla står med samma odds gearmässigt.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeOSD:
Skrivet av Ferrat:

Lösningen på detta problem är ju väldigt simpel, skaffa ett lag att spela med och kör rankade matcher m.m. vet att det inte finns än men det kommer, enligt ArenaNet har de ju även lite annat PvP planerat, just nu är det ju bara domination maps m.m.

Exakt, men då blir min spelupplevelse till 100% beroende utav andra. Som sagt så spelas de allra flesta matcherna inte tillsammans med ett välsvarvat lag utan med vilken stolle somhelst. Jag går nästan alltid in för pvp i mmorpg:s. Att hacka andra spelare i bitar är det bästa jag vet och i GW2 så gör det sig självt lite också. PvE spelar ju längre ingen roll över hur det kommer sluta i PvP eftersom alla står med samma odds gearmässigt.

Då är det ju inte rpg biten du är ute efter utan ett bra arena spel, eller hur? Att en person ska kunna bära upp ett lag på 3-5 personer är i min tanke helt orimligt. Det ska behövas lite teamwork även om man hamnar med lite stollar då och då.

Jag kan mycket väll förstå din synvinkel då jag har spelat mycket moba spel och du är i liknande situation där (spelar med 4 andra som du är beroende av klara av att göra sitt jobb för att ni inte ska förlora) men tycker å andra sidan att det är lite utav en tjusning att inte veta hur bra de man spelar med är utan man vet att man måste köra 100% för att vinna och inte bara gå in och facerolla varje gång på grund av att man har bättre gear.

Aja alla har sin uppfattning, men jag hoppas bara att du kommer börja gilla gw's modell med icke "gear dependent pvp".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Det här är första punkten jag inte håller med dig på!
Mindre döytor gör inget, de är bara tråkiga ändå. WoW blev jobbigt pga dem. "Suck ska jag hela vägen dit bort!" när jag ser bergen i horisonten.
Ingen aning om hur det är i GW2 ännu då jag inte provat men för mig får gärna ytorna vara mindre och mer koncisa. för långa avstånd ser jag inte som ett nöje i sig.

Nej självklart inte men är det för kompakt känns allt ihoptryckt och GW2 precis som GW har ju fast travel så om du inte vill springa måste du inte

Skrivet av HenkeOSD:

Exakt, men då blir min spelupplevelse till 100% beroende utav andra. Som sagt så spelas de allra flesta matcherna inte tillsammans med ett välsvarvat lag utan med vilken stolle somhelst. Jag går nästan alltid in för pvp i mmorpg:s. Att hacka andra spelare i bitar är det bästa jag vet och i GW2 så gör det sig självt lite också. PvE spelar ju längre ingen roll över hur det kommer sluta i PvP eftersom alla står med samma odds gearmässigt.

Fast du kan ju inte påstå att du själv kan bära en match iaf bara pga din gear om du inte utgår från att bara du har IMBA gear och alla andra du möter och spelar med har skit? Du är ju alltid beroende av de andra i laget i PvP? finns en anledning att folk rapporterar leeches i WoW m.m?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Låter som att du inte gillar MMOs och bara har testat just i början.
Oftast så är det jävligt enkelt och blir gradvis svårare, ska du ha en 1min kiting match på dina första mobs eller? Kanske dö och börja om i en timme tills det sitter?
Det kommer nog senare, inte direkt i början

Spela 200h och kom tillbaka.

Hej
Du.. seriöst Alla har inte tiden i eller orken att sattsa 200h på ett spel för att sen inse att det sög i 200 timmar och fortfarande suger lika hårt, då blir man extra besviken för att man slösat 200h man kunde spelat något annat eller irlat...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Hur kan spelet vara en besvikelse när det inte är släppt ännu? Har vi någon som warpat in i framtiden och gjort en recension som jag missat? För mig veterligen har det bara varit betor och stresstests. Under dessa har traits, xp-rate och mycket annat ändrats. Onekligen är det ett välpolerat MMO för att vara i beta med en hel del innovativa lösningar.

"Spelet suger" kommentarer är omotiverat och subjektivt. Antingen gillar du inte MMO's eller så kan du inte formulera en hel mening.
Att folk, att jag ens orkar kommentera sådan kritik? Kan det bero på att "folk" lägger en timme på ett spel som tagit fem år att utveckla och sedan vräker ur sig massa dynga? Snälla om ni inte gillar det ni sett hittills kan ni väl i alla fall motivera varför.

I vilket fall som helst är jag äckligt taggad och vet med mig att jag kommer ha abstinens tills den 25/8 och därefter är det bara dimmigt...

Permalänk
Medlem

Förstår inte kritiken mot att PvP för en gångs skull är just spelare mot spelare. Lirar du mer får du gear som visar att du just spelat mer genom deras utseende, huruvida det faktiskt går bättre efter att du spelat mycket är upp till dig och sker inte per automatik genom bättre gear.

Helt perfekt i min mening då man precis som i verkliga livet slipper grinda för att bli bra om man har talang från början men samtidigt har valet att öva ännu mer om man vill bli ännu bättre.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Förstår inte kritiken mot att PvP för en gångs skull är just spelare mot spelare. Lirar du mer får du gear som visar att du just spelat mer genom deras utseende, huruvida det faktiskt går bättre efter att du spelat mycket är upp till dig och sker inte per automatik genom bättre gear.

Helt perfekt i min mening då man precis som i verkliga livet slipper grinda för att bli bra om man har talang från början men samtidigt har valet att öva ännu mer om man vill bli ännu bättre.

Tumme upp på det.

Vidare dyker det upp mycket kritik om vilka former av PvP som finns tillgängliga, tots att A-Net tydligt sagt att det kommer komma fler med tiden.

Permalänk

Testa DaoC och Warhammer. Kom sen och säg vilket spel GW2 är likt.

Som ung småbarns fader kan jag ju säg att GW2 kommer va perfekt för mig som inte har massor av tid att lägga längre på just spel. Fast vad vet jag. Har bara spelat i 20 år och testat i stort sett allt som finns på marknaden av dom lite större spelen.
Nåja är långt ifrån bäst om vetande på mmo spelen ute i världen. Dock kan jag ju säg att GW2 är det bästa sen Daoc släpptes.

Och ni som gillar grinda och få best armour. Skit i WoW. Kör Korea's/Kina servar och spel. Dom är anpassade just för sånt om man nu gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Hej
Du.. seriöst Alla har inte tiden i eller orken att sattsa 200h på ett spel för att sen inse att det sög i 200 timmar och fortfarande suger lika hårt, då blir man extra besviken för att man slösat 200h man kunde spelat något annat eller irlat...

Då kan man säga att spelet inte passar den personen, säga att det är dåligt utan att testa ordentligt är bara dumt.
Skulle säg att 200h i MMO spel är ganska lite, för mig är det inte ens tre veckor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.