Köpråd: B&W C5, Bose IE2 eller annat.

Permalänk
Medlem

Köpråd: B&W C5, Bose IE2 eller annat.

Tjena!

Nu har mina gamla In-Ear hörlurar slitits sönder och jag behöver inskaffa ett par nya.

Min budget är max 1.5k och de jag har hittat som jag gillar bäst just nu är B&W C5 och Bose IE2.
Det jag nu undrar är om någon är mer prisvärd än den andra eller om det finns andra hörlurar som någon rekommenderar istället?
Jag kommer använda hörlurarna när jag cyklar till skolan, till jobbet, när jag löper, gymmar och kan även hända att jag använder dem när jag arbetar.

Jag har däremot några få punkter på de hörlurar jag skulle kunna tänka mig att köpa:

• De behöver egentligen inte vara In-Ear hörlurar men måste vara tillräckligt små och smidiga för t.ex. kunna läggas i bakfickan.

• Det är väldigt viktigt för mig att de sitter ordentligt i öronen så att jag slipper problem med att de tappar greppet.

• Varför jag har valt att spendera så mycket pengar på dessa är just för att jag kommer att använda dessa väldigt mycket dagligen precis som jag har gjort med mina förra In-Ear hörlurar.

Enormt tacksam för svar!
//Spineror

Permalänk
Medlem

Om jag skulle välja någon av de två du länkade så skulle jag nog tagit B&W c5.
Verkar vara av aningen bättre kvalité. En intressant "fäst anordning" som jag inte tidigare sett.
Är ingen hörlursexpert så hoppas att någon med mer erfarenhet och kunskap inom frågan kan ge ett utförligare svar. Har bara ägt ett par sennheiser cx300 som jag inte kan rekommendera då de slits fort, framförallt i 3.5mm kontakten (orsaken, imo, är att den är böjd och ganska "klumpig")

Som sagt, vore bra om någon med mer erfarenhet kan svara...

//RsQ

Permalänk

Dessa tror jag är rätt bra: http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/bw_p3_... Fast de får inte riktigt plats i bakfickan tyvärr

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

B&W P3:an är vad jag skulle vilja ha om jag skulle få önska mig något speciellt till min ipod classic.

Permalänk
Medlem

Tjenare,
För det du ska göra tillsammans med dina hörlurar finns bara ett alternativ som kommer att fungera för dig och det är Bose IE2.
Jag har provat båda lurarna som du föreslår och BW C5 ser fina ut men dom sitter inte bra i öronen, den där snitsiga bygeln BW skapat håller helt enkelt inte lurarna på plats.
Bose IE2 däremot sitter som gjutet i öronen.
Precis som du använder jag dom när jag tränar både löpning och cykling och de sitter så pass bra att jag aldrig behöver justera dom under träningspasset.
Detta trots att hörlursladden kan slänga runt och ryckas hit och dit under träningspasset, lurarna sitter fortfarande bra i öronen.

Vad gäller ljudet på BOSE IE2 så är min uppfattaning att de låter mycket bra för den typen av lurar, basen är mjuk och tydlig vilket jag tycker om när jag tränar.
Jag kan starkt rekommendera BOSE IE2 lurarna, de uppfyller mina krav med råge.

OBS,
Fundera på vilken modell du ska köpa. Jag var förbi en säljare "Lars Bengtssons Ljud på S:t Eriksplan och prova de olika modellerna och den som heter IE2 (utan mic och svarsknapp) gav bäst ljud, mic/svarsknapp dämpade ljudet när jag lyssnade via en mp3-spelare, då jag tröck in svarsknappen så ökade ljudet till det normala. Bara som ett tips...

Mycket nöje med dina nya lurar

//arcspin

Det är silikonbygeln som gör att lurarna sitter så bra.

Skrivet av Spineror:

Tjena!

Nu har mina gamla In-Ear hörlurar slitits sönder och jag behöver inskaffa ett par nya.

Min budget är max 1.5k och de jag har hittat som jag gillar bäst just nu är B&W C5 och Bose IE2.
Det jag nu undrar är om någon är mer prisvärd än den andra eller om det finns andra hörlurar som någon rekommenderar istället?
Jag kommer använda hörlurarna när jag cyklar till skolan, till jobbet, när jag löper, gymmar och kan även hända att jag använder dem när jag arbetar.

Jag har däremot några få punkter på de hörlurar jag skulle kunna tänka mig att köpa:

• De behöver egentligen inte vara In-Ear hörlurar men måste vara tillräckligt små och smidiga för t.ex. kunna läggas i bakfickan.

• Det är väldigt viktigt för mig att de sitter ordentligt i öronen så att jag slipper problem med att de tappar greppet.

• Varför jag har valt att spendera så mycket pengar på dessa är just för att jag kommer att använda dessa väldigt mycket dagligen precis som jag har gjort med mina förra In-Ear hörlurar.

Enormt tacksam för svar!
//Spineror

Permalänk
Medlem
Skrivet av arcspin:

Tjenare,
För det du ska göra tillsammans med dina hörlurar finns bara ett alternativ som kommer att fungera för dig och det är Bose IE2.
Jag har provat båda lurarna som du föreslår och BW C5 ser fina ut men dom sitter inte bra i öronen, den där snitsiga bygeln BW skapat håller helt enkelt inte lurarna på plats.
Bose IE2 däremot sitter som gjutet i öronen.
Precis som du använder jag dom när jag tränar både löpning och cykling och de sitter så pass bra att jag aldrig behöver justera dom under träningspasset.
Detta trots att hörlursladden kan slänga runt och ryckas hit och dit under träningspasset, lurarna sitter fortfarande bra i öronen.

Vad gäller ljudet på BOSE IE2 så är min uppfattaning att de låter mycket bra för den typen av lurar, basen är mjuk och tydlig vilket jag tycker om när jag tränar.
Jag kan starkt rekommendera BOSE IE2 lurarna, de uppfyller mina krav med råge.

OBS,
Fundera på vilken modell du ska köpa. Jag var förbi en säljare "Lars Bengtssons Ljud på S:t Eriksplan och prova de olika modellerna och den som heter IE2 (utan mic och svarsknapp) gav bäst ljud, mic/svarsknapp dämpade ljudet när jag lyssnade via en mp3-spelare, då jag tröck in svarsknappen så ökade ljudet till det normala. Bara som ett tips...

Mycket nöje med dina nya lurar

//arcspin

Det är silikonbygeln som gör att lurarna sitter så bra.

http://www.impulsegamer.com/hardware/boseie204.jpg

Tack för svar!

Precis som du skriver så verkar B&W C5 riktigt fina men att de sitter bra är för mig ännu viktigare.

Om jag har tid så har jag tänkt åka och testa båda hörlurarna idag, det irriterande är däremot att de flesta butiker som jag har varit på har inga testexemplar när det gäller In-Ear hörlurar, antar att det handlar om hygien eller något. Får helt enkelt köra öppet köp om inget annat.

Jag har inga tankar om att köpa MIE2 (den med mic/svarsknapp) av den enkla anledningen att jag inte har behovet. Jag har även själv stött på flera gånger In-Ear hörlurar som har fått sämre ljud tack vare vissa extrafunktioner på sladden.

Tack för alla svar!
//Spineror

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Du kan prova B&W lurarna på Hi-Fi klubben och Bose IE2 hos Lars Bengtsson
http://www.larsbengtsson.se/

Ha det gott,
//arcspin