Muskampen 2025: Segraren korad!

Taurus Hardcore GTX 570 i5 3570K (Ivy Bridge) bra för 10 000?

Permalänk

Taurus Hardcore GTX 570 i5 3570K (Ivy Bridge) bra för 10 000?

Hejsan alla kunniga!
Nu är det dags att köpa ny gamingdator efter det att den gamle trotjänaren kraschat. Datorn får kosta max 10000 och en skärm behöver jag med. Kollade runt och hittade detta: dator:http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-hardcore-gtx-570-i5...
Den verkar ju riktigt bra av kommentarerna på "kommentar" sidan.
Skärm:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710&cks=ASS&assoc=9AC...
Verkar ju också bra.
Jag vill Inte bygga själv, det orkar och kan jag inte. Så det jag undrar är:
1: är datorn prisvärd, finns det någon bättre undre 10 000 för gaming? Om det finns, länka!
2. Är skärmen bra? Duger den till datorn? 3d är inte ett måste men det kan ju vara trevligt. Vill ha en skärm runt 1000 lappen.
3. Jag vill spela spel som diablo 3 och kanske mw3. Kanske inte på superdupermegaultrasuper grafik men det måste ju se snyggt ut.

Alltså:så bra som möjligt för prislappen. Max pris för skärm+dator är 11500. Länka allt!!

Moderatorer: Jag är ny på forumet och har letat efter denna tråd men hittar den inte. Om den finns lås denna tråd men länka till tråden där den redan finns tack.

Ps: man kan ju ta en dyrare dator men en billigare skärm. Gärna 24". Som sagt max pris 11500 för allt
Ps2: Vill spela på den men ska ju vara någorlunda snabb på att surfa så behöver jag en ssd? Det finns ju inte på taurusen
Med vänlig hälsning, krossaren96

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Hejsan alla kunniga!
Nu är det dags att köpa ny gamingdator efter det att den gamle trotjänaren kraschat. Datorn får kosta max 10000 och en skärm behöver jag med. Kollade runt och hittade detta: dator:http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-hardcore-gtx-570-i5...
Verkar ju också bra.
1: är datorn prisvärd, finns det någon bättre undre 10 000 för gaming? Om det finns, länka!
2. Är skärmen bra? Duger den till datorn? 3d är inte ett måste men det kan ju vara trevligt. Vill ha en skärm runt 1000 lappen.
3. Jag vill spela spel som diablo 3 och kanske mw3. Kanske inte på superdupermegaultrasuper grafik men det måste ju se snyggt ut.

Alltså:så bra som möjligt för prislappen. Max pris för skärm+dator är 11500. Länka allt!!

Moderatorer: Jag är ny på forumet och har letat efter denna tråd men hittar den inte. Om den finns lås denna tråd men länka till tråden där den redan finns tack.

Ps: man kan ju ta en dyrare dator men en billigare skärm. Gärna 24". Som sagt max pris 11500 för allt

Denna är strået vassare:D http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_-_8gb_-_2tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20830516

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk

Hmm, eftersom jag inte kan så myclet om datorer kan jag inte så mycket om specifikationerna men kan inte hitta några specs alls på cdons hemsida. Men kan en dator för 10000 vara bättre än en för 11000? Taurus verkar ju inte "lura" en så mycket när man kollar på recenscioner mm.
Hittar ingen sida som man kan jämföra de med varandra sida vid sida. Länka om du kan!

Har du något tips på skärm?

Permalänk

datorn från cdon har ett bättre grafikkort och samma processor.
i spel så är det grafikkortet som är viktigast och gtx 670 som thor datorn från cdon har maxar alla spel (-:

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Hmm, eftersom jag inte kan så myclet om datorer kan jag inte så mycket om specifikationerna men kan inte hitta några specs alls på cdons hemsida. Men kan en dator för 10000 vara bättre än en för 11000? Taurus verkar ju inte "lura" en så mycket när man kollar på recenscioner mm.
Hittar ingen sida som man kan jämföra de med varandra sida vid sida. Länka om du kan!

Har du något tips på skärm?

Det var samma processor, men den på cdon har ett bättre grafikkort. 670 är ganska mycket bättre än ett 570.

Du ska spela mw3 och d3 på en dator för 10k, och vill bara att det ska se okej ut? Du kommer kunna köra mw3 med snyggaste grafiken med flera hundra fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Det var samma processor, men den på cdon har ett bättre grafikkort. 670 är ganska mycket bättre än ett 570.

Du ska spela mw3 och d3 på en dator för 10k, och vill bara att det ska se okej ut? Du kommer kunna köra mw3 med snyggaste grafiken med flera hundra fps

Skrivet av torsten98:

datorn från cdon har ett bättre grafikkort och samma processor.
i spel så är det grafikkortet som är viktigast och gtx 670 som thor datorn från cdon har maxar alla spel (-:

Nice MmattiasS, men kan jag få specs för thor datorn? Hittar inget på cdon.com

Den verkar ju bra och är ju under min budget. Därför kan man ju då lägga till en ssd eftersom den inte har någon sådan. vad kostar det, är det svårt att koppla in , var köper man det och får man windows 7 till datorn?

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Nice MmattiasS, men kan jag få specs för thor datorn? Hittar inget på cdon.com

Den verkar ju bra och är ju under min budget. Därför kan man ju då lägga till en ssd eftersom den inte har någon sådan. vad kostar det, är det svårt att koppla in , var köper man det och får man windows 7 till datorn?

Jag tror att man får windows förinstallerat på datorn. Jag såg bara vad den hette, men jag antar att det är gtx680 grafikkort, i5 3570k processor och 8gb ram. Ssd kopplar du först in med en sata sladd till moderkortet, och sen med sata ström från nätagget. En sata sladd behöver du nog köpa till om du inte har någon men sata ström finns redan. Det går antagligen en sladd från nätagget med massa kontakter på. Antingen så kan du skriva fast ssdn i en hårddiskbur, eller så bara lägger du den någonstans. Det är inte viktigt att den sitter i en bur, eftersom den inte har några rörliga delar, så den blir inte varm. Sen måste du ominstallera windows. Jag tror att du får med en windowsskiva med datorn. När du ominstallerar är det viktigt att du väljer att installera Windows på just ssdn. Sen är det bara att göra som vanligt, bara att du får tänka på vad du vill ha på ssdn och vad du vill ha på hårddisken.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag tror att man får windows förinstallerat på datorn. Jag såg bara vad den hette, men jag antar att det är gtx680 grafikkort, i5 3570k processor och 8gb ram. Ssd kopplar du först in med en sata sladd till moderkortet, och sen med sata ström från nätagget. En sata sladd behöver du nog köpa till om du inte har någon men sata ström finns redan. Det går antagligen en sladd från nätagget med massa kontakter på. Antingen så kan du skriva fast ssdn i en hårddiskbur, eller så bara lägger du den någonstans. Det är inte viktigt att den sitter i en bur, eftersom den inte har några rörliga delar, så den blir inte varm. Sen måste du ominstallera windows. Jag tror att du får med en windowsskiva med datorn. När du ominstallerar är det viktigt att du väljer att installera Windows på just ssdn. Sen är det bara att göra som vanligt, bara att du får tänka på vad du vill ha på ssdn och vad du vill ha på hårddisken.

Tack, bra info, får man med satasladden med ssd:n? Hur mycket kostar en ssd? Hur stor ssd behöver man? Vill ju ha en gaming dator. Var köper man en ssd?

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Tack, bra info, får man med satasladden med ssd:n? Hur mycket kostar en ssd? Hur stor ssd behöver man? Vill ju ha en gaming dator. Var köper man en ssd?

Med ssd får du ofta det du behöver för att koppla in den, men det står vad som ingår. En disk på 120-128gb ligger på runt en tusenlapp, en på 240 strax under två tusen. Du köper en ssd där du köper andra datorprylar, ex cdon som redan diskuteras i tråden. 120 räcker gott och väl om du ska ha operativsystem och några spel på den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Hejsan alla kunniga!
Verkar ju också bra.

Ps2: Vill spela på den men ska ju vara någorlunda snabb på att surfa så behöver jag en ssd? Det finns ju inte på taurusen

Du kan spela Diablo 3 och Modern Warfare med snygg grafik i 1080p på en dator för 5000-6000 kr..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Krossaren96:

Nej, man får inte med sata-kabel med ssdn. En 120gb SSD kostar runt 900kr. Du ska bara ha windows och de vanligaste programen och spelen på SSDn, så du behöver inte mer än 120gb. Alla filer osv lägger du på den andra hårddisken.

Permalänk

Nice! Men hur mycket billigare blir det om man bygger hela själv med exakt samma delar som http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_... och jag lägger till en ssd på 128 gig. Dock annat chassi.

Är detta annars ett bra paket? http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_...
Med
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S