Problem med min Asus ux31, vad skall jag göra?

Permalänk

Problem med min Asus ux31, vad skall jag göra?

För någon månad sedan var min asus ux31 inne på lagning då den hade "stannat" i viloläge. Fick tillbaka den för två veckor sedan men nu har jag börjat få felmeddelande om att windows 7 licensen jag använder är förfalskad... Vad gör jag egentligen i en sån här situation?
Har haft lite kontakt med cdon där jag köpte den ifrån och de hävdar att det skall finnas en licensnyckel på datorn (på en liten plastbit på undersidan, vid batteriet sa han). Där finns det inget sånt, innan den var på lagning fanns där något.

Jag har även mina misstankar om att datorn jag fick hemskickad efter lagningen inte är den ursprungliga (trots att det inte står något om ett byte) då den saknade några små skavanker samt kändes nyare.

CDON svarar med att "det inte är vårat problem". Vad skall jag göra?

Permalänk
Medlem

Utan någon licens alls blir det svårt.
Annars hade du kunnat ringa windows support och fått en ny nyckel.

Men som sagt. utan nyckel alls så går det inte.

Ta kontakt med cdon/de som lagade datorn och säg att din nyckel har försvunnit när den skickades på reparation.
Dom borde hjälpa dig, annars är de jävligt oseriösa.
Men kolla igenom datorn igen så du är 100.

Permalänk
Medlem

Usch det låter inte kul. Jag kan bara hålla tummarna att det går bra. Du får bli förbannad och skälla på dom. Be att få prata med "supportörens" chef. Hota med att anmäla dem till ARN.
Visst blir det väl svårt för dig att bevisa att licensnyckeln fanns på datorn innan du lämnade in den men ska man verkligen behöva slita bort den från datorn innan man lämnar in den på service? Inte i mina ögon iaf.

Permalänk

Uppdatering på tråden.
Ringde ASUS support och gjorde en ominstallation av allting genom att trycka på F9 i uppstarten. Tråkigt att man skulle behöva göra något sånt för att fixa ett fel som uppkommit efter datorn varit på lagring, men men.

Om någon då har samma problem i framtiden kanske de kan söka fram denna tråd och få hjälp.

Permalänk

Jag hade min dator inne på ASUS-support också för en stund sen, fick samma meddelande nu, så jag gör väl en F9 också... Suck. Börjar bli less på denna laptop nu. :/