Vad vill ni se för förändringar i DayZ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hur lätt är det att hitta en heli crashsite när du måste krypa hela vägen? Annars är det sjukhusen som gäller för morfin. Detta måste fixas!

Spelet ska inte va lätt, fixa vänner ingame eller på forum som kan hjälpa dig annars. Eller fixa ett tält, gör det och dumpa dina saker och suicidal och ta med dig 5x morfin tillbaks. (eller mer)
Det jag lite undrar är varför du inte drog tillbaks ned till ett sjukhus när du bara hade en spruta kvar?
I övrigt finns det 3 sjukhus i cherno, eller 2 sjukhus och ett militärsjukläger för att va exakt.
Jag tror det är uppbyggt såhär för att det ska va svårt och överleva längre upp. Något som jag däremot skulle kunna tänka mig att de la till är kryckor som man får equippa istället för main vapnet eller annars ha i toolbaren(typ som yxan) , så man kan ta sig fram, men inte använda mer än pistol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Att hitta sådan utrustning i en field-camp är högst otrovärdigt.
Samt, ja, det är orealistiskt. Men mer troligt än så går inte att få. Om du skulle hitta en av dessa påsar med innehåll, skulle innehållet vara oanvändbart då vi befinner oss i den varma delen av Ryssland, samtidigt som hygienen inte är den bästa. Once again, det är ett spel. Att kunna ge sig själv 12000 blod hade sugit. Hårt. Ät kött, 800/bit.

En kossa = 8x800 = 6400 blod.

Nej, vem fan kryper den sträckan? Haha, kryper ALDRIG. Endast när jag skall skjuta folk på avstånd, då jag behöver så lite rekyl som möjligt.
Kryp-springa är det som gäller.

Vattenproblemet? WATER BOTTLES man. Fyll på dem i brunnar/dammar. Problem solved.

EDIT: Ang. din "vishet" vad gäller Blood Transfusions, läste du ens artikeln själv?
En zombie slår inte hål på din strupe så att komponenter av blodet går till spillo, utan "riktigt", organsikt blod.
Med andra ord, att kompensera med lite kemiskt framkallade komponenter gör ingen nytta, då det inte är fel på blodet du har.

Så du tycker det känns mer trovärdigt att man skulle ta blod från en person, "rena" det i en påse med kemikalier och pumpa in det i en annan person utan att den första skulle förlora något blod, än att man hittar en påse blodplasma som kan förbättra blodvärdet? Där skiljer sig våra åsikter åt är väl allt jag kan säga

Varken blodplasma eller röda blodceller framställs på kemisk väg utan utvinns ur donerat blod av vad jag kan komma fram till, vilket används för att ersätta "riktigt" organiskt blod som du säger, främst vid olyckor med stor blodförlust(och nej jag påstod aldrig att jag skulle vara "vis", försökte bara hitta någon relevant källa till hur blodtransfusioner går till i ett modernt samhälle, bloodbags hittar man ändå mest i sjukhus/sjuktält)

Problemet var ju att man skulle krypa hela vägen till cherno för att hitta morfin när man brutit benet, som du påstod att du gjort. Att hitta vatten på vägen om man är frisk och kan gå mellan dammar/brunnar är ju inga problem, problemet uppstod när man skall krypa hela vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Spelet ska inte va lätt, fixa vänner ingame eller på forum som kan hjälpa dig annars. Eller fixa ett tält, gör det och dumpa dina saker och suicidal och ta med dig 5x morfin tillbaks. (eller mer)
Det jag lite undrar är varför du inte drog tillbaks ned till ett sjukhus när du bara hade en spruta kvar?
I övrigt finns det 3 sjukhus i cherno, eller 2 sjukhus och ett militärsjukläger för att va exakt.
Jag tror det är uppbyggt såhär för att det ska va svårt och överleva längre upp. Något som jag däremot skulle kunna tänka mig att de la till är kryckor som man får equippa istället för main vapnet eller annars ha i toolbaren(typ som yxan) , så man kan ta sig fram, men inte använda mer än pistol.

Jag kan acceptera att det är svårt att få tag på morfinet men nu när du bryter benet för att en zombie slår dig är det löjligt.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

Så du tycker det känns mer trovärdigt att man skulle ta blod från en person, "rena" det i en påse med kemikalier och pumpa in det i en annan person utan att den första skulle förlora något blod, än att man hittar en påse blodplasma som kan förbättra blodvärdet? Där skiljer sig våra åsikter åt är väl allt jag kan säga

Varken blodplasma eller röda blodceller framställs på kemisk väg utan utvinns ur donerat blod av vad jag kan komma fram till, vilket används för att ersätta "riktigt" organiskt blod som du säger, främst vid olyckor med stor blodförlust(och nej jag påstod aldrig att jag skulle vara "vis", försökte bara hitta någon relevant källa till hur blodtransfusioner går till i ett modernt samhälle, bloodbags hittar man ändå mest i sjukhus/sjuktält)

Problemet var ju att man skulle krypa hela vägen till cherno för att hitta morfin när man brutit benet, som du påstod att du gjort. Att hitta vatten på vägen om man är frisk och kan gå mellan dammar/brunnar är ju inga problem, problemet uppstod när man skall krypa hela vägen.

Pro-tip: Skaffa supplies först, överlev sedan.

Ha alltid MINST två bandage i ditt aktiva inventory;
Ha alltid MINST en painkiller och en morphine auto-injector i ditt backpack.

Ge dig inte ut mot airfield utan ett ALICE-backpack, "survival-kit" (Hatchet, Matches, Hunting Knife, Water Bottles) och vapen med ammunitation samt medecin och bandage.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Ja. Det är konstigt däremot att flares inte fungerar på samma sätt... detta borde de fixa tycker man

kul att springa igenom cherno med en flare i handen isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag kan acceptera att det är svårt att få tag på morfinet men nu när du bryter benet för att en zombie slår dig är det löjligt.

Dom ska väl fixa det i nästa patch vad jag vill minnas.

Här är iaf patch-notesen: http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=18575

* [FIXED] Too easy to break legs due to infected (reduced probability of leg damage, reduced amount of leg damage)

Permalänk
Medlem

Blev krossade mellan ett tält och en väg och exploderade. Sen när man faller 40cm och bryter benet är rätt störande om man inte har morfin på sig.

Sånt kan de gärna fixa även en logout timer på nåt sätt så man slipper combat loggers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Blev krossade mellan ett tält och en väg och exploderade. Sen när man faller 40cm och bryter benet är rätt störande om man inte har morfin på sig.

Sånt kan de gärna fixa även en logout timer på nåt sätt så man slipper combat loggers.

jag bröt benen när jag stängde en dörr till ett dass av misstag när det låg loot på dasslocket. Förstår ni hur hårt man måste smälla igen en dassdörr för att bryta benen? Det är helt sjukt vad jag stängde den dörren hårt. Var så jävla lack på att det inte var en vattentoa, vem fan vill gå på en mulltoa lixom, så det gick som det gick med benen. Finns ju ingen annan att skylla på.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Hur vet du det? Har du läst det nånstans?

På e3 sa nån developer från bohemia att det skulle komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

jag bröt benen när jag stängde en dörr till ett dass av misstag när det låg loot på dasslocket. Förstår ni hur hårt man måste smälla igen en dassdörr för att bryta benen? Det är helt sjukt vad jag stängde den dörren hårt. Var så jävla lack på att det inte var en vattentoa, vem fan vill gå på en mulltoa lixom, så det gick som det gick med benen. Finns ju ingen annan att skylla på.

Kanske du är sjukt mycket starkare än vad du tror nästa gång är det bara att rycka lös dörren. Så har du ett redigt manligt vapen.

Har hänt mig 2 gånger på dem stora grindarna med.

Permalänk

tror det var någon som ville att man skulle se vilka som va banditer
och förut fanns det ett bandit skin men dem tog bort iaf så du vet

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriumpNisse:

tror det var någon som ville att man skulle se vilka som va banditer
och förut fanns det ett bandit skin men dem tog bort iaf så du vet

Är det inte så nu att du hör ett pumpande hjärta när en bandit är nära dig?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Vill att de lägger till så man kan ha flera gubbar att spela på.

Permalänk
Medlem

Fixa detta skit med att man hamnar i debug wilderness. Två ggr idag har jag hamnat där och förlorat all gear. NVG och AS50 svider nog mest att förlora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Du måste titta direkt på personen för det, hjärtslagen blir starkare ju fler kills den personen har, räcker med 3-5 mord för att de ska bli rätt tydligt ljud.

Permalänk
Skrivet av Skusty:

Du måste titta direkt på personen för det, hjärtslagen blir starkare ju fler kills den personen har, räcker med 3-5 mord för att de ska bli rätt tydligt ljud.

Dåligt att man kan höra vilka som är banditer.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

a jag vet men ville bara säga att det hade funnits ett bandit skin Och då hade man kunnat sett med en sniper tror inte man kan höra jätte långt ifrån

Visa signatur

Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Själv satt jag ut ett sådant stängsel, men blev fångad mellan den och en vägg och kunde inte vända på mig, Men när jag med musen "tvingade" mig att vända på mig så bröt man benen xd.

Combat timer finns ju nääästan, det är den här ikonen som också liknar något som "brutits", dock aktiveras den bara om man tar mycket skada.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Combat timer finns ju nääästan, det är den här ikonen som också liknar något som "brutits", dock aktiveras den bara om man tar mycket skada.

Nej det är ''shock'', kolla upp det på deras wiki, undrade ibland varför jag bara droppade till marken när jag loggade in ibland tills jag läste igenom alla olika tillstånd som cold, infection osv. (nu kan man logga in passed out ändå men det är väl bara en bug)

Sen tycker jag inte att det ska va en timer på att logga ut, sjukt jobbigt när man får bad connection, nätet bryts eller om datorn skulle hänga sig, eller crash to desktop och man skulle dö pga det, speciellt de sista då spelet inte är 100% stabilt.
Vet inte hur man ska lösa problemet dock, men jag lever hellre med det än att dö pga en timer om en bug uppstår(CTD är väl säkert inte dayz som orsakar utan troligtvis arma 2) , alternativet är att skjuta dom i huvudet, då dör dem om du inte har typ pistol eller är på långt avstånd med ett klent vapen. Eller benet först så de bryter benet och hoppas på att dom inte har morfin.

Föresten, debatten med combat loggers, om dem tycker esc sen abort och ok är det legit då eller same shit? Tar ju trots allt en stund att göra det och personen borde va död då.

Wilderness buggen är väl den värsta egentligen men den fixas nästa patch, va med om en annan bug för några dagar sen där jag blev portad till kusten, vid en vanlig spawn point när jag loggade in, sjukt drygt när jag va en bra bit upp... Bättre än wilderness såklart.
US har också problem med hackers som dödar alla på servrana, inte vart med om det själv som tur är.

Alla dessa dupe buggar måste bort, en kommer fixas nästa patch som tur är, tycker det sabbar all balans, inte meningen att en hel clan springer omkring med NVG eller svårhittade prylar.

Sen borde alla vapen med silencer kunna demontera silencern så man kan köra vanlig ammo i dem, samma med kikarsiktet på alla vapen ska kunnas ta bort temporärt så man kan köra med iron sight då vapen med night vision är värdelösa på dagen, eller ifall siktet inte fungerar med NVG, mestadels snipers dock men ändå, skulle göra en sniper duglig i byggnader med utan zoom om man kör på servrar utan cross hair.

En sista sak med som borde fixas är item spawns, om man flyttar bort saker ifrån spawn pointen så kommer det spawnar nya där efter ett tag (vet inte hur länge men det är för kort tid) en del som klagar över det på det officiella forumet.

Permalänk
Medlem

Bandits måste fixas. Helt omöjligt att veta om någon är en bandit om man inte har sjukt tur. Precis som att Direct Communications måste fixas.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Bandits måste fixas. Helt omöjligt att veta om någon är en bandit om man inte har sjukt tur. Precis som att Direct Communications måste fixas.

Man hör på hjärtklappningar? Någon skrev det i en tråd iaf.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

asså jag fattar inte hur hör man dem för det kan lika gärna varit att dem har sprungit eller något det borde vara enklare att märka

Visa signatur

Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Den funktionen har aldrig funkat för mig.
Och enligt en del så har den funkat när de varit ca. 20 meter ifrån = useless. Medans andra aldrig märkt att den funkat.
Det behövs något mer, eller att räckvidden och styrkan på ljudet höjs med en hel del.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Den funktionen har aldrig funkat för mig.
Och enligt en del så har den funkat när de varit ca. 20 meter ifrån = useless. Medans andra aldrig märkt att den funkat.
Det behövs något mer, eller att räckvidden och styrkan på ljudet höjs med en hel del.

Om det blir för långt så är det ju ingen mening med att ha tex ghilie suit

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Alla dessa dupe buggar måste bort, en kommer fixas nästa patch som tur är, tycker det sabbar all balans, inte meningen att en hel clan springer omkring med NVG eller svårhittade prylar.

Igår när jag blev snipe:ad så rage quitade jag (efter jag dog alltså), sedan när jag loggar in senare så ligger mitt lik på marken bredvid mig synd att jag bara hade 2 shotgun mags

Jag tycker även att dom borde fixa så att man kan ta upp folks ghilie suits / camo kläder.
(Bara för att ghilie suit är awesome, man ser ju inte ryggsäcken )

Permalänk
Medlem

1. Fixa mörkret lite på natten. Även om det bara fixas med lite lampor i städerna/vid hus osv.
2. penalty för folk som springer runt och skjuter alla :). Cmon liksom. Något negativt borde hända för att man är så elak
3. Fler fordon? Jag har spelat ganska länge nu, utan att hitta någon bil/cykel osv.
Jag har inte ens sett en cykel... (ingame ofc)

Och som det är nu så är zombies NÅGOT buggade?
Drog något skott i Elektro (I kanten av elektro, inte i mitten)
Tror jag aggrade hela Elektro faktiskt, zombies kom non-stop och efter att ha dödat sjukt många zombies och 2 spelare som ville ha ihjäl mig.
Så dog jag själv. well well.
Men känns lite överdrivet ibland. :/

Permalänk
Medlem

Ta fram lite olika cyklar så man kan cykla runt på landsbyggden, skulle va najs:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av str0mback:

wat.

Blood Transfusion på sig själv?
Hur skulle det gå till?

Ungefär som vanliga bloddonationer går till i verkligheten antagligen? Man stoppar in en spruta, fyller påsen, sen börjar benmärgen producera blod, så förutsatt att du håller din mage full under en lång tid så kommer du återfå din normala nivå, och ändå ha en påse med nödblod, ifall du skulle behöva mycket, snabbt. Han menar antagligen inte att man skulle fylla påsen för att sen pumpa in det igen direkt efter.

On Topic tycker jag de ska fixa att blodet inte hoppar upp ca 150 poäng så fort man stoppar något i munnen, borde istället gjort att om man håller sig mätt och otörstig så går blodvärdet sakta upp under tid, och det är lite extremt mycket mat man behöver leta upp för att helt återfå sin blodnivå efter ett hård strid.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se att de utvecklar konstruktions möjligheterna inte bara taggtråd, sandsäckar och tält. kanske skyttegravar, mindre bunkrar, större tält, kamouflagenät mm... Så att man kan bygga en ordentlig bas med sin grupp. en annan kul grej skulle vara att se mer kläder eller emblem som man kan ha på sig, så när man spelar med en grupp kan de vara lätt att identifiera fiender från sin grupp.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Om det blir för långt så är det ju ingen mening med att ha tex ghilie suit

Självklart. Men det måste fixas. 20 meter hjälper inte.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com