Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Holy shit vad folk är snabba. Tur att jag inte var köpsugen men det gick snabbt asså

EDIT: Såg den tidigare tråden nu, så det har varit uppe ett litet tag

Det kommer in fler kort, så man hinner nog fortfarande reservera ett kort om man beställer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aluminium:

Det kommer in fler kort, så man hinner nog fortfarande reservera ett kort om man beställer.

Mmm, här är webhallens svar:

Skrivet av Webhallen:

Här är hela kampanjen:
Radeon 79X0-lagertömningskampanj

Finns gott om godsaker där, vi har fler som bara inte är inlevererade ännu så det är bara att beställa på. (Vi snackar flera hundratals kort sammanlagt)

Personliga favvon är nog ASUS 7970 referensdesign för 2990, grym prestanda per krona där och passar bra att köra crossifre i fler chassin och moderkort än DC2-varianterna.

För övrigt är detta inte någon slags officiell sänkning som är på gång. När det är slut kommer vi att behöva höja upp igen till samma nivå som konkurrenterna ligger på.

Long story short:
Vi har länge (dvs sen Kepler lanserades) tyckt att 79x0-serien har varit för högt prissatt. Vi satt och klurade på vad VI tycker att de borde kosta för att vara riktigt heta igen och sen skickade vi (skam)bud på några stora lagerpartier och idag fick vi napp till våra stora förtjusning. Korten bör landa på vårt lager imorgon eller i övermorgon.

BTW så sänkte vi precis 7950 TOP-versionen en hundring men sänkningen är retroaktiv så ni som hann beställa får den för det billigare priset.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Det kommer in fler kort, så man hinner nog fortfarande reservera ett kort om man beställer.

Det är ju en lagertömningskampanj. Inte säkert att man får de nya korten till samma pris sen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HerrGoreMann:

Det är ju en lagertömningskampanj. Inte säkert att man får de nya korten till samma pris sen.

Vi har hundratals kort på ingång, de flesta levereras imorgon. Så det ska nog räcka ett litet tag, det enda som det nog kan bli tufft med är 7970 för 2990 där har redan hälften av de vi har på ingång blivit uppbokade (och det var ett av dem vi beställde flesta va som tur var)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har hundratals kort på ingång, de flesta levereras imorgon. Så det ska nog räcka ett litet tag, det enda som det nog kan bli tufft med är 7970 för 2990 där har redan hälften av de vi har på ingång blivit uppbokade (och det var ett av dem vi beställde flesta va som tur var)

Är väl antagligen försent imorgon, men är det möjligt att beställa två kort för 2990kr? Eller får man bara 1 kort i kampanjpris?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sskludde:

Är väl antagligen försent imorgon, men är det möjligt att beställa två kort för 2990kr? Eller får man bara 1 kort i kampanjpris?

Nejdå, den enda spärren är väl om vi ser att någon av våra konkurrenter går in och försöker beställa en större mängd.
Folk måste ju kunna få köpa på sig så de kan köra quadfire i alla fall

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har hundratals kort på ingång, de flesta levereras imorgon. Så det ska nog räcka ett litet tag, det enda som det nog kan bli tufft med är 7970 för 2990 där har redan hälften av de vi har på ingång blivit uppbokade (och det var ett av dem vi beställde flesta va som tur var)

Så med andra ord så kommer jag får ASUS Radeon HD7950 3GB DCII för 2690kr som eran kampanj tyder på om jag beställer ett nu?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Så sugen, synd bara att jag är så otroligt skeptisk till AMDs grafikkort,

för övrigt; om du beställer ett kort för det priset som står så är det det priset som gäller

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Henrikfotograf:

Så med andra ord så kommer jag får ASUS Radeon HD7950 3GB DCII för 2690kr som eran kampanj tyder på om jag beställer ett nu?

Jepp, det är det kort som vi, tillsammans med HD7970-3GD5 beställt flest av och vi har inte nått halvvägsstrecket än så beställer du nu ska du garanterat vara safe.

Enda hindret är väl om någon kapar lastbilen som ska leverera dem till oss.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu är jag snäll mot mig själv. Stänger ner hemsidan och glömmer att jag någonsin såg detta.. Börsen skriker på mig

Godnatt :'(

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jepp, det är det kort som vi, tillsammans med HD7970-3GD5 beställt flest av och vi har inte nått halvvägsstrecket än så beställer du nu ska du garanterat vara safe.

Enda hindret är väl om någon kapar lastbilen som ska leverera dem till oss.

Då är det bara att invänta order bekräftelsen

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Webhallen:

...

Personliga favvon är nog ASUS 7970 referensdesign för 2990, grym prestanda per krona där och passar bra att köra crossifre i fler chassin och moderkort än DC2-varianterna.

...

Ett riktigt bra pris som ni ska ha all kredit för att ni jagar fram! Klart värt att köpa för singelkonfigurationer.

Dock vill jag bara belysa att ni kanske ska fundera på att vara försiktiga med just crossfire rekommendationer på detta kortet. Det har varit och är fortfarande stora problem med CF av HD7970, talar av egen erfarenhet (samt andras i forumet) med en trifire setup som lidit av drivrutinsproblem i fem månader. Det är bara ett vänligt råd och absolut inget mer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jepp, det är det kort som vi, tillsammans med HD7970-3GD5 beställt flest av och vi har inte nått halvvägsstrecket än så beställer du nu ska du garanterat vara safe.

Enda hindret är väl om någon kapar lastbilen som ska leverera dem till oss.

skönt att se lite humor

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Gah blev till att beställa fast jag är lite anti AMDs drivers men fan det får man väl leva med antar jag ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
99:e percentilen

Otroligt sugen man blev på CrossFire nu då. >.<

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Oh herregud vad sugen man blev nu trots att man egentligen inte har råd! Vad tror ni,, värt att uppgradera mitt 5850 till ett 7970? ^^

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sjoblot:

Oh herregud vad sugen man blev nu trots att man egentligen inte har råd! Vad tror ni,, värt att uppgradera mitt 5850 till ett 7970? ^^

Beror på vad du ska spela. Om det handlar om BF3 skulle jag säga ja.

Btw, hur tyst är Sapphire Dual X jämför med referens?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Beror på vad du ska spela. Om det handlar om BF3 skulle jag säga ja.

Btw, hur tyst är Sapphire Dual X jämför med referens?

Det är väll de flesta spelen inkluderat bf3 Jag har tänkt tidigare att köpa ett till 5850 och köra cf men till detta priset kanske det är mer värt att gå direkt på 7970..

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjoblot:

Det är väll de flesta spelen inkluderat bf3 Jag har tänkt tidigare att köpa ett till 5850 och köra cf men till detta priset kanske det är mer värt att gå direkt på 7970..

Du hoppar upp två generationer, en performance class (där du även kör en högre sub-class), rent prestanda mässigt vet jag inte hur mycket du vinner förlorar men som generell regel så skulle jag nog köpa det nyare kortet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tänkte eventuellt köpa Asus 7970, men vet någon om jag kommer jag få ut 120hz med min Benq xl2420t? Lite surt att köpa kortet och sen inte kunna utnyttja skärmen.
Tacksam för svar

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Gah blev till att beställa fast jag är lite anti AMDs drivers men fan det får man väl leva med antar jag ^^

Samma här, delade känslor om den här beställningen

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Samma här, delade känslor om den här beställningen

Mjo dock kör jag alltid bara ett kort och det verkar som att de börjat iaf få ordning på drivers för det iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Damn, vilket erbjudande! Ni som går i tankar om att uppgradera er till ett "high end"-grafikkort borde verkligen slå till nu!

Permalänk
Medlem

faaan att man bokade hotell i huvudstaden för 12 timmar sen!!!!!!!!
tror ni frun blir glad om jag avbokar semestertrippen hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

faaan att man bokade hotell i huvudstaden för 12 timmar sen!!!!!!!!
tror ni frun blir glad om jag avbokar semestertrippen hehe

Det är bara att göra.. men sen om du får sova på balkongen eller inte i ett par veckor, vet man ju inte..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas att Webhallen lyckas göra något liknande med nVidia-kort också..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mikkey:

Tänkte eventuellt köpa Asus 7970, men vet någon om jag kommer jag få ut 120hz med min Benq xl2420t? Lite surt att köpa kortet och sen inte kunna utnyttja skärmen.
Tacksam för svar

Tyvärr kan man inte höja spänningen på just det kortet. :/

Permalänk
Inaktiv

Varför tror ni att dom rear så? Är det pga kommande GHz Edition?

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Varför tror ni att dom rear så? Är det pga kommande GHz Edition?

Webbhallen skrev de tidigare, Dom säljer inte pga Kepler så därför rear dom ut dessa korten!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Jepp, det är det kort som vi, tillsammans med HD7970-3GD5 beställt flest av och vi har inte nått halvvägsstrecket än så beställer du nu ska du garanterat vara safe.

Enda hindret är väl om någon kapar lastbilen som ska leverera dem till oss.

Damn... My plan has been spoiled!!

Skrivet av Ferrat:

Du hoppar upp två generationer, en performance class (där du även kör en högre sub-class), rent prestanda mässigt vet jag inte hur mycket du vinner förlorar men som generell regel så skulle jag nog köpa det nyare kortet.

Två generationer ja men knappast en performance class.. HD5800 serien var preformanceklassen tills den bytte namn till HD6900 vid lanseringen av HD6000 serien.. Alltså hoppar han över två generationer och byter ut en preformance GPU mot en nyare en..

Skrivet av Mikkey:

Tänkte eventuellt köpa Asus 7970, men vet någon om jag kommer jag få ut 120hz med min Benq xl2420t? Lite surt att köpa kortet och sen inte kunna utnyttja skärmen.
Tacksam för svar

Självfallet kan du utnyttja 120hz om din skärm stödjer den uppdateringsfrekvensen.. Kom ihåg att köra Displayport eller DVI dual link bara.

Skrivet av MrNeikter:

Tyvärr kan man inte höja spänningen på just det kortet. :/

Vad har Skärmens uppdateringsfrekvens med spänningen på grafikkortet att göra?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds