Modifierad sommardator 2012 (lyxvarianten) - går denna att bygga?

Permalänk
Medlem

Modifierad sommardator 2012 (lyxvarianten) - går denna att bygga?

Hej, jag var mycket intresserad av lyxvarianten av SweClockers sommardator 2012 men kände att jag ville ändra lite på de ingående komponenterna. Jag undrar alltså om följande kommer gå att bygga (och ifall ni har något tips om jag gjort ett dumt val):

CPU: Intel i7 3770K - istället för i5 3570K
CPU-kylare: Noctua NH-D14 - bytte Antec Kühler 620 mot denna då jag har hört att en del fått problem med ett rasslande oväsen i Kühler
SSD: Samsung 830 256 GB
HDD: WD Green WD20EARX 2 TB
Minne: 2x Corsair Vengeance LP 8 GB - 16GB istället för 8GB
Chassi: Cooler Master HAF X - valde detta chassi istället för Antec P280 då en kompis var mycket nöjd med det
Moderkort: Asus P8Z77-V
Nätaggregat: NZXT Hale90 650 W
Grafikkort: Asus Geforce GTX 680 DCII

Inga större förändringar med andra ord (tror jag i alla fall?), är mest orolig att uppsättningen inte skulle passa in i chassit.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, allt kommer passa in i chassit! Personligen hade jag valt ett annorlunda chassi, HAF X är så himla plottrigt. Detta är stilrent, gediget och lyxigt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=802863

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkast:

Det ser bra ut, allt kommer passa in i chassit! Personligen hade jag valt ett annorlunda chassi, HAF X är så himla plottrigt. Detta är stilrent, gediget och lyxigt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=802863

Tack för svaret, men vad menar du med "plottrigt"? Har läst på många ställen att HAF X gör datorn lättbyggd (alltså lätt att dra kablar, gott om utrymme, etc.), är det samma sak med Obsidian 650D eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaerigan:

Tack för svaret, men vad menar du med "plottrigt"? Har läst på många ställen att HAF X gör datorn lättbyggd (alltså lätt att dra kablar, gott om utrymme, etc.), är det samma sak med Obsidian 650D eller?

Går inte att jämnföra Corsair och Coolermaster i byggkvalitet..Coolermaster HAF X är ju 90% plast å 10% plåt vilket är en extremt dålig kombination och kommer ge uppsåt till både vibrationer och oljud från fläktarna..

Sen det rasslande ljudet som folk beskriver att deras Khüler lider av beror till största del på att de monterar radiatorn fel..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaerigan:

Tack för svaret, men vad menar du med "plottrigt"? Har läst på många ställen att HAF X gör datorn lättbyggd (alltså lätt att dra kablar, gott om utrymme, etc.), är det samma sak med Obsidian 650D eller?

Tror han menar att den skriker "GAMERZ!!". Sjukt nöjd med mitt Corsair chassi förövrigt.

Permalänk
Medlem

Haha, jag hade knappt tänkt på utseendet faktiskt. Nu när ni säger det ser det faktiskt ut lite grann som ett "OMG PRO LEET HAXX GAMURRR"-chassi. Point taken.

Angående Kühlern, skulle ni rekommendera den över NH-D14?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaerigan:

Haha, jag hade knappt tänkt på utseendet faktiskt. Nu när ni säger det ser det faktiskt ut lite grann som ett "OMG PRO LEET HAXX GAMURRR"-chassi. Point taken.

Angående Kühlern, skulle ni rekommendera den över NH-D14?

D14 kyler nog bättre men sluten vattenkylning är så otroligt smidigt :). Älskar H100.

Permalänk
Medlem

Läser på flera ställen att standardfläktarna i Obsidian 650D väsnas en hel del. Nån som kan rekommendera bättre fläktar? Alternativt rekommendera ett chassi där de medföljande fläktarna inte för ett sånt liv.

Permalänk
Medlem

Med Noctua NH-D14 bör du väl använda minnen med låg profil.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Med Noctua NH-D14 bör du väl använda minnen med låg profil.

Jo, tackar, det stämmer. Uppdaterar inlägget.