Vilket GTX 670 o 680 är bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

En 670.................

//Lasse

Frågan löd vilket specifikt 680 som var mest bang for the buck.
Jag behöver Cuda-kärnorna, eftersom den ska tugga och rendrera utöver spelandet.
670 är alltså inte intressant

Permalänk

Fortsätt gärna o skriv i tråden vilket kort ni köpt o varför så fler kan läsa och försöka välja kort. Det är svårt som fn att välja.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Jag väntar ivrigt på svar

Jag ser gärna även vilket som anses ta en stadig andra plats i 680-serien, då DCII Top är slut de kommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehurricane:

Jag väntar ivrigt på svar

Jag ser gärna även vilket som anses ta en stadig andra plats i 680-serien, då DCII Top är slut de kommande veckorna.

680 Lightning är bättre än DC2T enligt reviews.

Permalänk
Avstängd

Min pappa är bättre än din pappa på alla sätt med...vilket som är bäst när det gäller märken spelar ingen roll, GPU'n är den samma på allas och den blir inte bättre än så

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

ja jävligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Min pappa är bättre än din pappa på alla sätt med...vilket som är bäst när det gäller märken spelar ingen roll, GPU'n är den samma på allas och den blir inte bättre än så

Du tillför aldrig någonting till diskussionerna så kan du bara sluta trolla istället?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du tillför aldrig någonting till diskussionerna så kan du bara sluta trolla istället?

Absurd har faktiskt rätt i det här fallet att de alla är bra. Utan det är saker som ljudnivå och överklockningsförmåga som skiljer.

Gör man som jag och sitter med hörlurar så kan man ta det billigaste (lägg de sparade pengarna på hörlurar) kortet man kan hitta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Entusiast

Eftersom TS vill ha mer feedback från kortköpare så kan väl jag ge ett gott ord för mitt Asus GTX 670 (TOP)

Väldigt bra kylning med tanke på den otroligt låga ljudnivån (cirka 55-60C i Battlefield 3 efter timtals spelande med fläkten på 80%) och en ordentlig fabriks-OC!
Väldigt stiligt kort i sig och inte alls för långt, funderar på att kanske köra ett till kort i SLI i framtiden då det behövs för kortet är ett riktigt monster för pengarna och med tanke på att man inte kan höra fläkten någonting in-game (enligt mig) så borde 2 sådana här kort i 100%-fläkthastighet kunna hålla ner temperaturerna ganska bra ändå

Du kommer INTE att ångra ditt köp!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Absurd har faktiskt rätt i det här fallet att de alla är bra. Utan det är saker som ljudnivå och överklockningsförmåga som skiljer.

Gör man som jag och sitter med hörlurar så kan man ta det billigaste (lägg de sparade pengarna på hörlurar) kortet man kan hitta.

Tycker dock det är uppenbart att GPUn i säg aldrig blir bättre än vad nVidia gör den till? Vad alla snackar om (uppenbart, enligt mig) är ju överklockningsförmågan och hur väl den kan prestera gentemot andra 680.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolfenstein:

Tycker dock det är uppenbart att GPUn i säg aldrig blir bättre än vad nVidia gör den till? Vad alla snackar om (uppenbart, enligt mig) är ju överklockningsförmågan och hur väl den kan prestera gentemot andra 680.

Det Absurd menar är att det sämsta man kan få är ett referenskort som då Nvidia har tagit fram och som alla är lika bra.

Lägger man ner mer pengar så kan man få kort som lämpar sig bättre för överklockning men även ett standardkort klarar ca 10% extra i de flesta fall om man bara har bra luftgenomströmning i chassit, fast det kommer låta en del.

En sak som man dock inte kommer ifrån hur fint kort man än köper är att det inte finns garantier att det går att överklocka bättre än ett referenskort så det kan bli ett dyrt lotteri.

Jag har även träffat på fabriksöverklockade kort som inte är stabila så man skall testa kortet extra nogrant med olika stresstest när man får hem det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

kan jag få fråga vad som är skillnaden mellan vanlliga 670 DCII och TOP-varianten förutom klockfrekvensen? hade nog tänkt köpa nått av dom, men jag vill veta om det är värt att lägga mer pengar på TOP..

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Callezzon:

kan jag få fråga vad som är skillnaden mellan vanlliga 670 DCII och TOP-varianten förutom klockfrekvensen? hade nog tänkt köpa nått av dom, men jag vill veta om det är värt att lägga mer pengar på TOP..

Man har överklockat åt dig och garanterar helt enkelt att kortet klarar en viss frekvens men förövrigt är de samma.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Jag kommer att skriva hur jag tycker om mitt (asus 670 top) kort när det kommer o när jag har testat det lite. Vad tror ni jag kommer att ha för fps i bf3 med min dator i sign o mitt nya grafe. På typ caspian border på ultra ungefär tro. Klarar jag 60-65 fps

Hur som helst blir spänande o se längtar redan.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad tror ni jag kommer att ha för fps i bf3 med min dator i sign o mitt nya grafe. På typ caspian border på ultra ungefär tro. Klarar jag 60-65 fps

Hej, jag kör 1920x1080 med allt maxat, utom motion blur som jag inte gillar. På Kharg Island ligger minimum på 62 FPS. Kör min 2700K oklockad, än så länge så du borde absolut komma upp i samma FPS. GPU var också oklockad 1267, därefter har jag dragit upp den till 1333 MHz.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Gigabyte GTX 670 och jag hör inte fläktarna alls då jag spelar...men det beror nog på resterande fläktar i datorn. På idle hörs inget alls, bara mina 2st Scythe Slipstream 800rpm som sitter på H80´n.
Grymt nöjd med prestandan på grafiken, kör ultra i BF3 och satt en maxgräns på 90 i fps, dock är det sällan den kommer dit. Men mellan 50-70 ligger det på konstant, ibland över också...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Jag har SLI:at två helt vanliga och "tråkiga" Asus GTX 680. Det är väldigt sällan jag får höra dom spola upp.
Helt annat jämnfört men äldre kort.

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Man har överklockat åt dig och garanterar helt enkelt att kortet klarar en viss frekvens men förövrigt är de samma.

okej men då kan man lika gärna köpa den vanliga och klocka upp det med andra ord?

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gunner357:

Jag kommer att skriva hur jag tycker om mitt (asus 670 top) kort när det kommer o när jag har testat det lite. Vad tror ni jag kommer att ha för fps i bf3 med min dator i sign o mitt nya grafe. På typ caspian border på ultra ungefär tro. Klarar jag 60-65 fps

Hur som helst blir spänande o se längtar redan.:)

Själv så får jag oftast en konstant 60FPS men eftersom jag använder adaptive V-sync så kan jag inte riktigt säga vad jag brukar ha
Ibland så kan det dippa nertill 55FPS när det är stora vyer men that's it

(Explosioner kan sänka till 45FPS men det är ju något som sällan händer) Min CPU är i7 2700K oklockad.

Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Själv så får jag oftast en konstant 60FPS men eftersom jag använder adaptive V-sync så kan jag inte riktigt säga vad jag brukar ha
Ibland så kan det dippa nertill 55FPS när det är stora vyer men that's it

(Explosioner kan sänka till 45FPS men det är ju något som sällan händer) Min CPU är i7 2700K oklockad.

Hoppas du blir nöjd

Det tror jag säkert.:) blir hur kul som helst. Tack för hjälpen alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Callezzon:

okej men då kan man lika gärna köpa den vanliga och klocka upp det med andra ord?

Ja men det finns då inga garantier att du kommer kunna överklocka. Fast bättre förutsättningar får man leta efter.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

KÖpte gigabyte gtx680 har nog aldrig varit såhär nöjd med ett grafikkorts köp någonsin då jag fick det för 670 pris

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callezzon:

Vid OC-test plockas de bästa ut och blir Top, de andra blir "vanliga".

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Vid OC-test plockas de bästa ut och blir Top, de andra blir "vanliga".

//Lasse

Lite mer invecklat än så dock. Finns en länk här nånstans som förklarar processen.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett ASUS GTX680-DC2O som jag överklockat till samma frekvenser som DC2T-versionen. Är utomordentligt nöjd! Mycket bra kort. Tyst är det också. Tänker eventuellt köpa ett till i framtiden om jag känner att jag skulle behöva mer prestanda; det är nog dock något år framöver i så fall för jag sitter med 80~ fps i bf3 på ultra i 1920x1080 så det är ju inte så att det går någon nöd på mig. ;]

Angående de handplockade TOP-kärnorna; nej, DC2T-versionen av GTX680 har inte handplockade kärnor som GTX670 utan det är bara stocköverklockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

KÖpte gigabyte gtx680 har nog aldrig varit såhär nöjd med ett grafikkorts köp någonsin då jag fick det för 670 pris

Får man fråga vart du köpte det?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Sitter med ett ASUS GTX680-DC2O som jag överklockat till samma frekvenser som DC2T-versionen. Är utomordentligt nöjd! Mycket bra kort. Tyst är det också. Tänker eventuellt köpa ett till i framtiden om jag känner att jag skulle behöva mer prestanda; det är nog dock något år framöver i så fall för jag sitter med 80~ fps i bf3 på ultra i 1920x1080 så det är ju inte så att det går någon nöd på mig. ;]

Angående de handplockade TOP-kärnorna; nej, DC2T-versionen av GTX680 har inte handplockade kärnor som GTX670 utan det är bara stocköverklockat.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

http://www.asus.se/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX680DC2T2GD...

http://www.asus.se/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX680DC2O2GD...

http://www.asus.se/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX670DC2T2GD...

Står inget om någon TOP-utvald kärna på DC2T-versionen, utan det är bara på GTX670 det står det. Jag trodde också det var handplockade kärnor på DC2T, men min kompis (som är medlem här på forumet) ringde enligt honom själv till ASUS kundsupport för företag och enligt dem var det i alla fall inte så.

...dessutom så står det DC2T på ett klistermärke med serienumret på mitt DC2O.

Permalänk

Är det någon som söker efter asus 670 dc ll top kort så finns det ca 5 st på alina ser jag ifall någon undrar. Ett tips bara

Visa signatur

Min dator

Permalänk

Nu har jag installerat mitt nya asus gtx 670 dc2t. Har provat lite 3d mark 11 som hastigast fick 9712p mot mitt gtx 580 som hadde 6827p i 3d mark. Det jag undrar nu är hur ska jag vända chassi fläkten på sidan vid grafet. Ska den blåsa mot grafet eller ifrån någon som vet.

Visa signatur

Min dator