2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Fick detta idag:

" Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto.

Order ID: 33369057

Härnedan listas de varor som är strukna: 5020639313 (1TB) OEM Extern Hårddisk

Som kompensation för det inträffade bjuder vi på en fraktfri kod.

Koden är giltig i sex månader räknat från dagens datum. För att nyttja koden, kopiera och klistra in den i rabattkodsfältet när du har gått till kassan. "

Verkar vara kinadisken de menar, men det låter ändå inte så bra.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Fick detta idag:

" Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto.

Order ID: 33369057

Härnedan listas de varor som är strukna: 5020639313 (1TB) OEM Extern Hårddisk

Som kompensation för det inträffade bjuder vi på en fraktfri kod.

Koden är giltig i sex månader räknat från dagens datum. För att nyttja koden, kopiera och klistra in den i rabattkodsfältet när du har gått till kassan. "

Verkar vara kinadisken de menar, men det låter ändå inte så bra.

Nej, detta gäller ersättnings diskarna, jag fick samma brev.
(hade ändrat min order till 1TB 2.5or)
Den ursprungliga orden var ifrån 4/6. Så det är nog inte många som får några diskar över huvud taget.

Är det för bra för att vara sant, så.............

Permalänk
Medlem

Spänningen ökar ännu en gång...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Fekal:

Nej, detta gäller ersättnings diskarna, jag fick samma brev.
(hade ändrat min order till 1TB 2.5or)
Den ursprungliga orden var ifrån 4/6. Så det är nog inte många som får några diskar över huvud taget.

Är det för bra för att vara sant, så.............

Nej...nu håller jag dem på orden....tänker inte acceptera en fraktfri kupong...!

"Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice "

Det är bara att leverera CDON!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

OM dem bekräftat att vi ska få diskarna så ska jag ha dem annars blir det inga fler köp av dem i allafall som vi väntat på diskarna nu

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Nej...nu håller jag dem på orden....tänker inte acceptera en fraktfri kupong...!

"Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice "

Det är bara att leverera CDON!

PS...jag har inte fått något något sådant mail...DS...menar det senaste så klart med fraktfrikupongen..

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av husqvarnaff:

Fick detta idag:

" Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto.

Order ID: 33369057

Härnedan listas de varor som är strukna: 5020639313 (1TB) OEM Extern Hårddisk

Som kompensation för det inträffade bjuder vi på en fraktfri kod.

Koden är giltig i sex månader räknat från dagens datum. För att nyttja koden, kopiera och klistra in den i rabattkodsfältet när du har gått till kassan. "

Verkar vara kinadisken de menar, men det låter ändå inte så bra.

Har EJ heller fått detta mail

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Kanske endast gäller 1TB.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Kanske endast gäller 1TB.

Hoppas det. Jag har inte hört av dem sedan de skickade ut mejlet om ersättningsdiskarna för två veckor sedan. Jag beställde 2x2tb.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av AerisArchon:

Kanske endast gäller 1TB.

Så kan det vara. Beställde 2 TB. Ordern ligger fortfarande aktiv på "mina sidor" hos cdon

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Har inte fått något meddelande om att jag inte ska få min disk, och jag beställde 2TB-disken. Så ja, det verkar ju som om att det endast gäller 1TB-versionen.

Men nu tycker jag det är dags att börja leverera. Kom igen nu, CDON!

Permalänk
Medlem

hoppas inte dom failar på detta också, dom faila redan på huvudbeställningen jag gjorde som smart dealen också var i, då fick jag 10euro rabattkupong som inte går att kombinera med något annat. Det ger ingen goodwill att ge kuponger åt folk som inte går att använda

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail om att hårddiskarna som jag beställt ej skall levereras. Har både beställt 1TB samt 2TB versionerna.

Permalänk
Medlem

Haha, jävla liv om dessa diskar.. Kommer min så tar jag emot den med öppen famn, om inte.. ptja.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Haha, jävla liv om dessa diskar.. Kommer min så tar jag emot den med öppen famn, om inte.. ptja.

Ja din avatar talar för sig det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Tror de upptäckte att dessa 1TB-(ersättnings)diskar var slut i samband med "Din order har kommit får långt i behandligen"-svaren.
Fick det för en vecka sedan (När jag önskade 1TB 2.5" istället), men 2TB är inte ens skickade till denna dag.

Skulle vara trevligare om de var ärliga och sa att de helt enkelt lovat bort för många 1TB:are.

De är väldigt bra att de erbjuder ersättningsdiskar, dock hade det varit trevligt om de informerat om detta.
Fick ingen information alls om att 2TB OEM-diskarna var "dålig kvalitet" och skulle ersättas.

Tänkte de bara skicka ut 3.5" till folk utan vidare info?

Är lite som att beställa en pickup men få en personbli med släpvagn hemskickat.
I vissa fall är de likvärdiga, men det går ju inte att anta det.

Det verkar även lite random när det gäller 'kompensationerna", vissa får fri frakt andra 50 kr-kuponger.
Jag fick en på 29 kr(?)

Men 2TB med USB3 är ju allltid något, till ett pre-jordbävnings-normal-pris.

Permalänk
Medlem

Fick det mejet nu också..
Hade beställt två 2TB 3.5" frå början men bytte ena till en 1TB 2.5" .
Tycker de kan ändra den till en 2TB igen då de hade bekräftat att vi skulle få de denna veckan..

Permalänk
Medlem

Frågade på chatten om man ändå får disken (+fri frakt):

Semir: Ja den planeras skickas ut denna vecka.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

Men vilka lallare dom är, i framtiden vänder jag mig någon annanstans.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av pallevante:

Men vilka lallare dom är, i framtiden vänder jag mig någon annanstans.

Mja det är lite Sovjetunionen över leveransen...dvs 5-års plan...men får jag bara mina diskar så är jag nöjd!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Mja det är lite Sovjetunionen över leveransen...dvs 5-års plan...men får jag bara mina diskar så är jag nöjd!

Jag tycker dom skött hela grejen illa från start. Jag är en av alla dom som gick med på att byta min icke-existerande 2tb disk till en existerande 1tb disk då den fysiska storleken var vad jag verkligen var ute efter. Dom var så tillmötesgående och trevliga, men det visade sig bara v ara den andra i raden av diskar som inte fanns. CDON har förlorat mig som kund.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

I den här takten så kommer CDON, om en månad, att kräva in 2TB diskar utav alla som från början nappade på dealen. ;-p

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Fick detta idag:

" Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto.

Order ID: 33369057

Härnedan listas de varor som är strukna: 5020639313 (1TB) OEM Extern Hårddisk

Som kompensation för det inträffade bjuder vi på en fraktfri kod.

Koden är giltig i sex månader räknat från dagens datum. För att nyttja koden, kopiera och klistra in den i rabattkodsfältet när du har gått till kassan. "

Verkar vara kinadisken de menar, men det låter ändå inte så bra.

Skämtar du??

Om CDON inte håller vad de lovar ska jag aldrig mer handla där. Och jag kommer aktivt avråda de jag känner från att handla där, och då känner jag ett ganska stort klientel av frekventa kunder. Det gäller inte bara om jag inte får mina, utan läser jag att det är någon som blivit utan så är det adjöss och dra åt fanders.

Vilket inkompetent sätt att driva ett företag. Det är ju som upplagt att förlora kunder när man håller på att dribbla fram och tillbaka. Vilken tillfällig ekonomisk förlust som helst vore bättre än att fullständigt skita ner i halsen på sina kunder på det här sättet. Vilken jävla dubbelscam!

Nu gäller det verkligen att de spelar korten rätt.

Skrivet av Fekal:

I den här takten så kommer CDON, om en månad, att kräva in 2TB diskar utav alla som från början nappade på dealen. ;-p

Ja, det börjar likna ett jäkla nigeriabrev...

Permalänk
Medlem

Om jag inte får hem några diskar nu så kommer jag aldrig att handla på CDON igen.

Hade de bara sagt förlåt för att de dummat sig och gett en liten kompensation efter att de insåg att de första diskarna inte gick att leverera så hade det varit okej. Hade varit okej utan kompensation också (om de inte tvingat oss att vänta så länge på svar).

Men att gå ut och lova ersättningsdiskar och sen ändra sig är botten.

Detta får mig verkligen att undra vad det är för apor som jobbar där om de efter mer än en månad fortfarande inte vet hur de ska lösa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Nä men visst spoila mitt namn då Vart fick du tag på den?

Den låg på nån sida man gillade för typ 2år sen, kommer inte ihåg vilken dock ;/

Permalänk
Medlem

Synd att det är just CDON det handlar om (som köper rätt tungt med annonser från Swec), annars hade denna tråd varit i fredagspanelen, återkommande...
Där har de ju tidigare pissat på saker för mindre händelser än denna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Synd att det är just CDON det handlar om (som köper rätt tungt med annonser från Swec), annars hade denna tråd varit i fredagspanelen, återkommande...
Där har de ju tidigare pissat på saker för mindre händelser än denna.

Vilka "mindre händelser" tänker du på, och vad menar du med "pissat på"?

Permalänk
Avstängd

Nu har jag visserligen inte köpt någon disk men för er som köpt av deras smarta deals sedan fått klart att det blir ingen utannonserad vara och sedan fått nya förhoppningar om en ersättningsvara som sedan strukits den med och slutar med en sunkig kod värd 29kr i handen.

Ni måste ju gå vidare med det här det kan ju inte vara rätt att bete sig så, falsk marknadsföring å det grövsta åtminstone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vilka "mindre händelser" tänker du på, och vad menar du med "pissat på"?

Fel ordval kanske, men de har ju tagit upp andra "mindre positiva" händelser i panelerna tidigare.
Ska kika på lite paneler ikväll (bra underhållning när man sitter och slipar) så ska jag bjuda på konkreta exempel om du vill ha

Man kan ju undra om det är samma person som gjorde misstaget med kampanjen från början som också erbjöd ersättningsdiskar

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Beställde 1TB, har inte fått något mejl om att jag inte kommer få ersättnings hårdisken.

Så förhoppningsvis får jag den snart.