SweClockers drop!

får man inte spela Diablo 3 längre?

Permalänk

får man inte spela Diablo 3 längre?

Är det bara jag som fortfarande tycker att det är skitkul med Diablo fortfarande? Jag spelade Diablo 2 men var totalt värdelös på det, men tyckte det var helt ok ändå. Sedan när Diablo 3 skulle komma bestämmde sig vi ett par killar för att skaffa Diablo3 och lira. Vi spelade i 2 veckor, kanske 3 och tog 60 men sen slutade i princip alla.

Men nu till saken, jag tycker det känns som om alla här på forumet är sjukt besvikna med spelet och som om det inte finns någon som fortfarande spelar det. Det känns som om alla spelade det första veckorna men sen så dog det? Många verkar även tycka att det är så tråkigt och,att alla som spelar spelet är idioter eller är det bara jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henning123:

Är det bara jag som fortfarande tycker att det är skitkul med Diablo fortfarande? Jag spelade Diablo 2 men var totalt värdelös på det, men tyckte det var helt ok ändå. Sedan när Diablo 3 skulle komma bestämmde sig vi ett par killar för att skaffa Diablo3 och lira. Vi spelade i 2 veckor, kanske 3 och tog 60 men sen slutade i princip alla.

Men nu till saken, jag tycker det känns som om alla här på forumet är sjukt besvikna med spelet och som om det inte finns någon som fortfarande spelar det. Det känns som om alla spelade det första veckorna men sen så dog det? Många verkar även tycka att det är så tråkigt och,att alla som spelar spelet är idioter eller är det bara jag?

Jag och släkt/vänner spelar fortfarande och tycker det är kul. Varför bryr du dig om vad andra tycker? Om du gillar det så fortsätt spela :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Det finns både för och nackdelar med spelet. Jag gillar verkligen inte RMAH men annars tycker jag spelet är riktigt bra. Visst finns det lite småsaker som man skulle kunna förbättra men det finns det alltid!

Jag tycker fortfarande Diablo 3 är roligt och ligger på 300h / played ungefär. Ser fram mot kommande patcher och expansioner. Felet många gör är att de jämför D3 med ett MMO.

Permalänk
Medlem

Alla jag känner som köpt D3 spelar inte just nu, men har inte slutat, många är ju på semester nu och kommer förmodligen att börja igen i höst. Förhoppningsvis släpper Blizzard nån intressant patch som blåser liv i spelet igen i höst.

Spelet har väl sålt 5M+, klart att det förekommer mycket whiners då i absoluta tal räknat. Personligen tycker jag att IAS-nerfen var bra eftersom den staten blev för eftertraktad och hindrade "build diversty".

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett ok spel, kommer spela det till torchlight 2 kommer...
RMAH tycker jag är lite urspårat, men spelar ingen roll om man bara struntar i att det är där.
Däremot tappar det lite på att det inte går att spela offline tycker jag. Tågpendlar, och där kan man ju bara glömma att spela.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Det är bara så att folk hypat detta över en uppnåbar nivå. Så det var dömt att misslyckas redan innan lansering. Med tanke på att D2 var en av världens bästa spel så att göra ett spel 10ggr bättre än D2 är tekniskt omöjligt. Men endå förväntade sig folk D2 stil med 10x mera innehåll + 10x mera valmöjligheter osv...

Det blev lite av WoW effekten. WoW fick nya inslag och utmaningar som var nyskapande ändra fram till Isle of quel'danas Patchen på lv 70. Efter det klagar bara folk konstant. Inte för spelet blev sämre. Utan för det nya innehållet inte var lika "chockerande" bra och tog inte lika höga avstamp från det förra. När Isle of quel'danas kom och Sunwell Plateu öppnade så guilder som hade Illidan på farm fick jätte stryk av första bossen. När Ulduar öppnade på lv 80 så hade man förra Raidet på farm så klarade man ca 3-4 bossar ganska omgånde. Vilket gjorde hoppet mindre... även fasten Uluduar var en jätte bra instance.

D3 är en fantastisk skapelse dödad av trångsynta människor som är arga för dom hoppats för högt....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tröttnade efter mindre än en vecka. Otroligt tråkigt spel.

Permalänk
Medlem

Jag spelar det fortfarande och tycker det är kul, men det är ju som sagt så att de flesta som jag känner har ju slutat och spela men säger att de kommer börja när pvp:n kommer. Det är bara en kompis som fortfarande kör det och vi brukar lana kanske varannan helg och kör nästan bara D3 (riktigt roligt lan spel).

Det ända felet med spelet är ju RMAH, man ska inte behöva välja mellan att känna riktiga pengar eller kunna uppgradera sig i spelet känns bara fel tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag älskade diablo2, 3an är därimot det sämsta skit spel som jag har spelat.
Får ryck av att dom förstörde ett spel jag älskade i mina unga dagar.
Det kunde ha varit bra om det inte var så jävla WOW-inspirerat.

Så nej, jag spelar absolut inte.

Permalänk
Medlem

Hade såna förhoppningar på spelet, men det gick ju som det gick.
Skulle vilja ha mina pengar tillbaka men det går ju inte.
Och ja självklart får du spela, det är väl folk som inte tröttnat än, hur det nu är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henning123:

De som är besvikna är de som gör sig hörda på forum, det är anledningen till att det känns så.
Oavsett vilket forum och vilket spel det gäller så är det alltid de som är missnöjda som framför sina åsikter, det är sällan det dyker upp poster som ger positiva kommentarer.
WoW som fortfarande har många miljoner spelare får ju dagligen kommentarer som att det är största skitspelet, ofattbart hur folk kan tycka det är kul osv osv.

Jag spelar fortfarande D3 och tycker det är bättre än sin föregångare på många sätt och då har jag ändå spenderat runt 7-8 år med D2 och sedan LOD som båda spelades sedan release.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

D3 är ett spel som grafiskt lever upp till förväntningarna.
Men sen så dummade dom ner statssystemet så till den milda grad att det är pinsamt (man har noll kontroll).
Inte heller skillsystemet är nånting att hänga i julgranen.
Bliz introducerade ju det väl fungerande skilltree systemet och har utvecklat det till nånting väldigt bra, men nu fick vi istället ett system som mest verkar gå ut på att hitta buggar att exploita.

Och att man väldigt snabbt når maxlevel och efter det förväntas spendera all tid till att leta grejer är så lika WoW att man häpnar.
Det är så otroligt uppenbart att nästa expansion (som kommer väldigt snart, sanna mina ord) kommer att höja maxlevel med 5 eller 10, låter bekant ?.
Skillnaden är dock att WoW (och andra MMO's såklart) faktiskt har nya fräsha saker att göra vid maxlevel, och inte samma saker man gjorde 3 gånger medans man levlade.

Nej D2-LOD är helt enkelt ett bättre spel på alla nivåer utom grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metal_Hawk:

Det finns både för och nackdelar med spelet. Jag gillar verkligen inte RMAH men annars tycker jag spelet är riktigt bra. Visst finns det lite småsaker som man skulle kunna förbättra men det finns det alltid!

Jag tycker fortfarande Diablo 3 är roligt och ligger på 300h / played ungefär. Ser fram mot kommande patcher och expansioner. Felet många gör är att de jämför D3 med ett MMO.

Skrivet av orig_rejser:

Tycker det är ett ok spel, kommer spela det till torchlight 2 kommer...
RMAH tycker jag är lite urspårat, men spelar ingen roll om man bara struntar i att det är där.
Däremot tappar det lite på att det inte går att spela offline tycker jag. Tågpendlar, och där kan man ju bara glömma att spela.

Skrivet av Pinguii:

Jag spelar det fortfarande och tycker det är kul, men det är ju som sagt så att de flesta som jag känner har ju slutat och spela men säger att de kommer börja när pvp:n kommer. Det är bara en kompis som fortfarande kör det och vi brukar lana kanske varannan helg och kör nästan bara D3 (riktigt roligt lan spel).

Det ända felet med spelet är ju RMAH, man ska inte behöva välja mellan att känna riktiga pengar eller kunna uppgradera sig i spelet känns bara fel tycker jag

Lira HC så slipper ni RMAH.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Det som folk tycker

Därför att mycket folk har slutat spela diablo 3 är för att det är så jävla hög repair cost på Inferno difficulty i LV 60 och att spelet är enformigt. Vi säger det att man har klarat alla difficultys förutom inferno och man typ dör hela tiden om man inte köper bra Gear så är det inte så roligt längre.

De som har klarat inferno får inte mer än achivements i vilket fall och det är ingenting av värde, om man kan säga så. Gearet spelar ändå ingen roll om man har klarat allt, då ingen heller vet hur PVP läget ska bli. Kanske så är det läget att man har ett visst pvp gear eller så är det samma som innan att den som är rikast på spelet har bäst gear eller den som har slösat mest med riktiga pengar har det.

Jag har gått tillbaka till wow nu igen då det inte är exakt lika enformigt och att det spelet har blizzard arbetat längre med

Permalänk

Som andra säger, det är kul att levla till 60, första gången, men sen dör spelet ut.
Men blir trött på att dö och dö och dö utan att göra något åt det.
I diablo 2 kunde du ta dig igenom allt med polare, men det var fortfarande en utmaning att skaffa allt gear.
Sen att även om du dödat baal på hell så fanns det fortfarande ett mål - 99. Vad händer när man är 60? Man får INGET för att fortsätta döda. Kan ju fan inte ens duella.

Blizzard - gör om gör rätt.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Jag sållar mig till den skara av "fans" som är besvikna på Diablo 3. Under min uppväxt har jag lagt ned hundratals, om inte tusentals, timmar på de två föregående spelen i serien. Någonting som alltid har varit attraktivt med Diablo-spelen är den tryckande atmosfären och det vansinnigt beroendeframkallande spelupplägget.

I Diablo 3 har Blizzard valt att gå i en helt annan riktning. Istället för komplex och oförlåtande karaktärsutveckling bjuds vi på nöjet att göra precis vad vi vill vilket helt eliminerar känslan av att ens val har konsekvenser. Under stora delar av Diablo 3 (spelade genom halva Inferno) kändes det som att jag inte spelade spelet överhuvudtaget, den delen skötte det på egen hand. Därtill innebär den WoW-inspirerade färgskalan att spelet känns mjukt och ofarligt snarare än rått och brutalt som sina föregångare. Visst, Diablo 2 hade inte lika övertygande inramning som Diablo men det vilade fortfarande en känsla av hopplöshet över spelvärlden. Att "grinda" blir dessutom tråkigare än vanligt i Diablo 3 eftersom det allra mesta är helt värdelöst.

Nej, Diablo 3 är ingenting för mig helt enkelt. Det finns andra alternativ som lämpar sig avsevärt bättre för de som söker en upplevelse som liknar Diablo 1 & 2.

Varför leka med Duplo när det finns Lego?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hah !
"Duplo vs Lego" var faktiskt en bra beskrivning av hur skillnaden känns

Permalänk

Jag är inte besviken på Diablo 3 men det är något som saknas jämfört med D2. AH och pay-to-win strategin var en klar nackdel med D3 i min mening. Kanske bara jag som vuxit upp, min smak har förfinats eller en bladning av de två.

Permalänk
Medlem

Jag slutade när jag dingade 60, tyckte att det sög då för att det känns som att man inte kommer nån vart.

Permalänk
Medlem

Personligen spelade jag tills jag tröttna. Tog nog inte en vecka, det höll inte vad det lovat. Hade kanske även för stora förväntningar på Blizzard(South). Nu lirar jag flera andra spel som jag tycker är roligare, och skall man vara ärlig så är det väl bara rätt? Trivs man inte med ett spel så går man vidare, simple as that.

MEN man skall aldrig klanka ner på andra för att de gillar ett spel som inte du gillar. Det är bara löjligt. Jag älskade Sacrifice när det kom, det blev en megaflopp, men likväl anser jag att det är ett av de bästa spelen i spelhistorien.

Jag har skrivit långa och utförliga förklaringar till varför jag inte tycker Diablo 3 var en värdig uppföljare, men det är endast mina åsikter och är inte menade att vara nedsättande mot någon som tycker spelet är roligt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Det här med förväntningar är svårt.

För mej är Diablo 3 ett singleplayer-spel som höll nästan 200 timmar med min demon hunter. Nog för att jag gnällt en hel del under tiden, men likväl har jag spelat nästan 200 timmar - jag kan inte komma ihåg när jag spelade ett singleplayer-spel så här mycket senast.

Att farma gear är inte för alla, jag gillade det dock - men något egentligt endgame är det ju inte. Endgame i Diablo 3 är inferno Diablo och poängen med att döda honom är att klara spelet. Och det är hela poängen, du gör dessutom något som de flesta inte klarar av - att det finns youtube-videos på hur sjukt lätt det är med för bra gear förändrar ingenting.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att det egentligen bara släpptes med lite för lite innehåll. Får väl hoppas på att det trycks in lite fler roliga saker inom en snar...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Man ska inte ha höga förväntningar när nya spel ska släppas, man blir oftast bara besviken.

Permalänk
Medlem

ska levla upp alla klasser till lvl 60 sen slutar jag nog =P

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få nog av att marknadsföra det här spelet:

Det här är mer eller mindre exakt vad jag hoppades att Diablo 3 skulle vara.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är en av dom som gillade Diablo 2 men tycker att Diablo 3 är mycket bättre.
Det var tråkigt att spela Tetris i inventory, det var tråkigt att följa builds från nätet, det var tråkigt att aldrig kunna använda vissa skills för att dessa inte var bra nog, men mest av allt, det var tråkigt och enformigt att farma scriptade bossar om och om igen för loot.

Jag tycker att Diablo 3 gjorde allting rätt, jag kan testa alla skills utan att bli handikappad, farma loot är kul då man aldrig vet vad man kommer att möta med elite-packs, inga runor som tar upp hela mitt inventory, och fy vad glad jag är att inte behöva ha en massa identify-scrolls.

Det enda minuset D3 har är att det är online only, men egentligen gör det mig inget, då jag endast spelar co-op mode. AH har jag inte ens märkt av, då vi aldrig skulle kunna tänka oss att köpa gear. Känns ju bara så dumt, varför spendera 5 minuter till att köpa gear och vara "färdig" med spelet, när man kan använda 15 timmar att hitta något liknande och fått ut mer av spelet?

Edit; också humoristiskt hur många jämför D3 standalone mot en D2 med expansioner och patchar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag kan inte få nog av att marknadsföra det här spelet:

http://www.youtube.com/watch?v=k8779Ff_qoc

Det här är mer eller mindre exakt vad jag hoppades att Diablo 3 skulle vara.

Tyvärr tröttnade man ju på att vänta på sin beta key långt innan D3 ens gick in i beta (registrerade mig i hopp om betakey för över ett år sedan), och sen är jag ju en av de som faktiskt är nöjd med hur D3 blev.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tyvärr tröttnade man ju på att vänta på sin beta key långt innan D3 ens gick in i beta (registrerade mig i hopp om betakey för över ett år sedan), och sen är jag ju en av de som faktiskt är nöjd med hur D3 blev.

Jag orkade inte vänta, betalade 70:- (+ mer som donation) för att få tillgång till Closed Beta och dessutom hela summan tillgodo för mikrotransaktioner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spelar fortfarande å har 2st lvl 60 gubbar enda jag inte gillar är att det är enkelt normal till hell sen blire piss svårt på inferno om man inte har massa miljader å spenderar på AH dvs eller tur på loot...

nä skulle ha varit mer linjärt på svårigheterna från normal till inferno samt att random loot borde göras om lite.. för när man får en barb mighty weapon med typ 150int blir man ju inte spec nöjd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

spelar fortfarande å har 2st lvl 60 gubbar enda jag inte gillar är att det är enkelt normal till hell sen blire piss svårt på inferno om man inte har massa miljader å spenderar på AH dvs eller tur på loot...

nä skulle ha varit mer linjärt på svårigheterna från normal till inferno samt att random loot borde göras om lite.. för när man får en barb mighty weapon med typ 150int blir man ju inte spec nöjd..

Nja, så stort är inte hoppet längre, min första char som jag körde till 60 i hardcore clearade A1 inferno inom 3 timmar från det att jag blev 60 och jag hade mindre än 500k att spendera på AH och jag kan lova dig att utbudet av items är sämre i hardcore än i normal.
Sen blev det lite farm i A1 såklart tills jag dog igår för att jag klantade mig

Visa signatur